Suomi on maailman ainoa maa missä vaaleissa kilpaillaan leikkauslistoilla
Ja tätäkään eivät suomalaiset tajua, se EI ole normaalia
Kommentit (9)
Ja hyvä niin. On meillä niin pöhöttynyt julkinen sektori ja köyhä valtio, että syytä on kilpaillakin leikkauslistoilla.
Julkisen sektorin 700k työntekijästä pitäisi leikata 200k pois ja Ukrainan avusta ja myös m. muut...t0a pitäisi kiristää ja tukia heille ja myös k. hitysapuun pitäisi antaa vähemmän rahaa, niin sitten ei muusta enää tarvitsisi leikata.
Koko ajan syy tähän tilanteeseen on näkyvissä kaikkien edessä. Sitä vaan ei haluta nähdä koska se on niin hyvä asia että.
Miten ihmeessä talous voi edes nousta jos pienistä järjestöleikkauksista nousee valtava vastustus? Tuloja kun ei tule lisää niin menoja on karsittava
Ei pidä paikkaansa. Yhdysvalloissa käydään jatkuvaa poliittista vääntöä liittovaltion budjetista, ja vaaliväittelyissä eri puolueet vaativat toistensa leikkauslistojen hyväksymistä tai hylkäämistä.
Ruotsissa vaalikeskusteluissa on pitkään painotettu tiukkaa talouskuria ja budjettikuria (ns. överskottsmålet), ja puolueet esittävät omia sopeutus- ja säästökohteitaan erityisesti silloin, kun talous sakkaa.
Brittiläisessä politiikassa puhutaan usein "säästökuurista" (austerity), ja sekä konservatiivit että työväenpuolue ovat joutuneet käymään vaaleja siitä, kenen leikkauslistat tai veronkorotukset ovat taloudellisesti realistisempia julkisen talouden tervehdyttämiseksi.
Listaa voisi jatkaa loputtomiin. Nyt olen korjannut tämän harhaluulon. Saat taas jatkaa arkeasi yhtä tietoa rikkaampana. Huuda hep, jos haluat minun korjaavan jonkin toisenkin väärän tiedon maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Yhdysvalloissa käydään jatkuvaa poliittista vääntöä liittovaltion budjetista, ja vaaliväittelyissä eri puolueet vaativat toistensa leikkauslistojen hyväksymistä tai hylkäämistä.
Ruotsissa vaalikeskusteluissa on pitkään painotettu tiukkaa talouskuria ja budjettikuria (ns. överskottsmålet), ja puolueet esittävät omia sopeutus- ja säästökohteitaan erityisesti silloin, kun talous sakkaa.
Brittiläisessä politiikassa puhutaan usein "säästökuurista" (austerity), ja sekä konservatiivit että työväenpuolue ovat joutuneet käymään vaaleja siitä, kenen leikkauslistat tai veronkorotukset ovat taloudellisesti realistisempia julkisen talouden tervehdyttämiseksi.
Listaa voisi jatkaa loputtomiin. Nyt olen korjannut tämän harhaluulon. Saat taas jatkaa arkeasi yhtä tietoa rikkaampana. Huuda hep, jos haluat minun korjaavan jonkin toisenkin väärän tiedon maailmassa.
Asun osan vuodesta Italiassa ja täälläkin vaalit ovat pyörineet hyvin pitkälti sen ympärillä, mitä palveluita ja tukia leikataan ja millaisilla rakenneuudistuksilla talous saadaan tasapainoon. Leikkauslistat ovat olleet näissä vaaleissa kansainvälisestikin merkittävässä roolissa.
Muissa maissa on jo alunperin ymmärretty, mitkä ovat yhteiskunnan peruspalvelut, eikä ole keksimällä keksitty täysin yhdentekevää puuhastelua byrokraateille.
Pakko leikata. Kassa on typötyhjä ja velaksi eletään joka päivä.