Apua,home oireet uudessa työpaikassa!
Aloitin vuoden vaihteessa uudessa työpaikassa jossa on niin paha sisäilmaongelma etten voi siellä olla.
Minulla on määräaikainen sopimus heinäkuun loppuun jossa ei ole koeaikaa eikä irtisanomis pykälää.
Olen sairastanut koko alkuvuoden poskiontelotulehduksia/keuhkoputken tulehduksia jne enkä kohta enää jaksa. Mitä tässä voisi tehdä? Jos irtosanoudun niin saan varmasti karenssin ja vielä ta:n puolelta sanktioita, koska eihän siellä mitään ongelmia virallisesti tietenkään ole. Eikä.ole vara olla tulottomanakaan. Siirtääkään minua ei voi ,koska työtehtäväni on sidottu juuri tuohon rakennukseen. Joku päivä varmasti tukehdun tuonne. Auttakaa mitä voin tehdä.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
17 päivää, flunssa-aikana ei ole vielä paljoa.
nimim. oikeasti työpaikalla sairastunut
Taisi ap:llä mennä laskut sekaisin, kun luuli, että tuossa ajassa ehtii oikeasti sairastamaan useita tulehduksia.
Luuletko olevasi nokkelakin? 14 päivässä ehtii olla vaikka sata tulehdusta jos huonosti käy ja useampi paikka tulehtuu.
Näille näsäviisaille voisi perustaa ihan oman palstan.
Vierailija kirjoitti:
Tilannehan on siis se ,että sieltä on moni joutunut lopettamaan juurikin sisäilma ongelmien takia. Mittaajat ovat käyneet ja havainneet joitain ongelmia joita on paranneltu ilmanpuhdistajalla,mutta sen isompaa ei aleta tekemään vaan rakennus puretaan muutaman vuoden sisällä.
Minulle ei vaan näistä puhuttu mitään ennenkuin oli nimi paperissa. Eikä näitä ongelmia varmasti virallisesti edes myönnetä.
Olen altistunut ennenkin joten tiedän kyllä mistä oireeni tulevat ja nyt syön töistä antibioottikuuria keuhkoputken ja poskiontelotulehduksiin.
Työ olisi sijainniltaan ja tehtäviltään unelma,mutta en pysty siellä olemaan joten mikä neuvoksi.
Ap
Eli et ole ainakaan ainoa sitten, joka on periaatteessa hyvä juttu nyt. Mitähän tuo "muutaman vuoden sisällä" mahtaa oikeasti tarkoittaa? Onko se ollut jo kuinka monta vuotta siten? Eikö tämä työnantaja ole tehnyt mitään etsiäkseen terveellisempää tilaa jo nyt?
Tällaiset jutut ovat mielenkiintoisia, koska aika harva yritys on sidottu yhteen kiinteään toimipisteeseen. Sen kuin purkaa vuokrasopparin, ja poistuu paremmalle paikalle. Näin homma voisi siis toimia periaatteessa, mutta käytäntö onkin ihan eri asia.
Keuhkoputkentulehdus ei vaadi antibioottia eikä sinuiittikaan. Keuhkoputkentulehdus on virustauti ja antibiootin hyöty sinuiittiin on mitätön. Ei ole myöskään mitenkään poikkeavaa sairastaa useampi viikko putkeen tammikuussa. Sinuiitin määritelmäkin on että kesto on yli 10-14 vrk oireita. Nämä eivät liity mitenkään sisäilmaan. Ainoa mahdollinen homeeseen liitetty terveyshaitta olisi riski astman puhkeamiseen joillakin. Jos yskä jatkuu kuukausia infektion jälkeen, voit hakeutua astmaselvityksiin.
Sisäilmahysteria on karannut lapasesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilannehan on siis se ,että sieltä on moni joutunut lopettamaan juurikin sisäilma ongelmien takia. Mittaajat ovat käyneet ja havainneet joitain ongelmia joita on paranneltu ilmanpuhdistajalla,mutta sen isompaa ei aleta tekemään vaan rakennus puretaan muutaman vuoden sisällä.
Minulle ei vaan näistä puhuttu mitään ennenkuin oli nimi paperissa. Eikä näitä ongelmia varmasti virallisesti edes myönnetä.
Olen altistunut ennenkin joten tiedän kyllä mistä oireeni tulevat ja nyt syön töistä antibioottikuuria keuhkoputken ja poskiontelotulehduksiin.
Työ olisi sijainniltaan ja tehtäviltään unelma,mutta en pysty siellä olemaan joten mikä neuvoksi.
ApEli et ole ainakaan ainoa sitten, joka on periaatteessa hyvä juttu nyt. Mitähän tuo "muutaman vuoden sisällä" mahtaa oikeasti tarkoittaa? Onko se ollut jo kuinka monta vuotta siten? Eikö tämä työnantaja ole tehnyt mitään etsiäkseen terveellisempää tilaa jo nyt?
Tällaiset jutut ovat mielenkiintoisia, koska aika harva yritys on sidottu yhteen kiinteään toimipisteeseen. Sen kuin purkaa vuokrasopparin, ja poistuu paremmalle paikalle. Näin homma voisi siis toimia periaatteessa, mutta käytäntö onkin ihan eri asia.
Jatkanpa vielä utelua. Onko kyseessä rakennus, jossa on koneellinen ilmanvaihto? Nuo ilmanpuhdistajat viittailisivat siihen suuntaan. Mutta sellaiset kuuluisi olla jo ilman erityistoimenpiteitäkin. Ja mitkään tekniset vimpaimet eivät toimi ilman huoltoa. Koneellinen ilmanvaihto ei varsinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
17 päivää, flunssa-aikana ei ole vielä paljoa.
nimim. oikeasti työpaikalla sairastunut
Taisi ap:llä mennä laskut sekaisin, kun luuli, että tuossa ajassa ehtii oikeasti sairastamaan useita tulehduksia.
Luuletko olevasi nokkelakin? 14 päivässä ehtii olla vaikka sata tulehdusta jos huonosti käy ja useampi paikka tulehtuu.
Näille näsäviisaille voisi perustaa ihan oman palstan.
14 päivässä hyvä jos ehtii se ensimmäinen parantumaan ja jos kerran on antibiootit päällä ei uusia tulehduksia kuurin aikana tule.
Ärsytysoire ei ole sama kuin terveyshaitta.