Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Susinukke Kosola ON tyypillinen millenniaali: kyvyttömyys aitoon itseironiaan, velvollisuuksien välttely tekosyillä jne.

Vierailija
17.01.2020 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d89ca906-1e7e-4827-962e-7762bbda7691

Olen itsekin jonkin sortin millenniaali, joten uskon tietäväni vähän mistä puhun. Tuossa haastattelussa Susinukke tuo esiin hyviäkin pointteja enkä missään nimessä väitä, että kaikki millenniaalien ongelmat olisivat heidän omaa syytään.

Susinukessa kuitenkin tiivistyy monia millenniaalien perisyntejä, joista jokaisen kannattaa pyrkiä eroon.

Oman vastuun kiistäminen siitä, että yhteiskunta tarvitsisi häntäkin jossakin hyödyllisessä ammatissa, ja että kenties hänellä olisi jopa jonkinlainen velvollisuus siihen.

Loputon maailmanlopun voivottelu ilman että on edes viitsinyt ottaa selvää, kenen mukaan se maailmanloppu on tulossa, milloin ja miten.

Yksiselitteinen kieltäytyminen lasten teosta edes miettimättä, voisiko lapset olla hyväksi hänelle itselleenkin ja tuleeko hän kenties myöhemmin erilaisista syistä katumaan päätöstään.

Naurettavuuksiin menevä individualismi ja lumihiutalemaisuus, jota kuvastaa mm. itse suunniteltu nimi, ja epäilemättä tusinan verran tatskoja, joiden miettimiseen ja toteutukseen on käytetty kuukausien kokoaikainen työpanos.

Kommentit (153)

Vierailija
61/153 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillistä hukassa olevien nuorten miesten angstia.

Jotkut syrjäytyvät, toiset tuntevat maailmantuskaa, kolmannet ahdistuvat "ilmastoagendasta", eikä kenellekään tule mieleen ajatella kuin omaa pers ettään ja miettiä päivät pääksytysten, miltä minusta tuntuu?

Jordan Petersonilla on tähän oiva ratkaisu.

Ala ottamaan vastuuta.

Muistakin kuin omasta hyvinvoinnistasi, äläkä ajattele liikaa kuinka paljon mukavampaa on tuntea ahdistusta, kirjoitella siitä ahdistuneita runoja tai pelata Pleikkaa ja vetää keskikaljaa ja pakastepizzaa naamariin.

Älä haahuile tilasta toiseen tekemässä merkityksettömiä asioita joihin sinua houkuttavat toiset samanlaiset haahuilijat, liittymään sila koihin tai sold ers of od iniin.

Niistä nenäsi, nosta housusi ja ole kuin muutkin miehet, hel evetin mitääntekemätön rä känokka.

Voi voi ku ahistaa ja runoa pukkaa, enkä mää nyt töihin mene pask aduunia tekemään.

Olen taiteilija ja suuri sielu.

Voi vit tu mitä p askaa.

Samaisen ukon ratkaisu on heittäytyä kotiäidiksi ja ottaa vaan joku. Ei vaan tahdo ottaa huomioon sitä faktaa etteivät nämä jotkut (uliopistolaiset) halua elättää perhettään tai näe naisia ihmisinä.

Vierailija
62/153 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä artikkelin kaltaiset ihmiset toivottavasti sisimmässään tietävät että voivat käyttää elämänsä pohdiskeluun ja arvosteluun siksi koska me muut pidetään perusasiat pyörimässä. Jos me kaikki luovutettaisiin ja alettais lausumaan runoja niin olisi Suomi ja Susihukkien elämä oikeasti kuralla. Pieni arvostus muita kanssaihmisiä kohtaan olisi paikallaan vaikka miten olisi itse jo luovuttanut elämän ja tulevaisuuden suhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/153 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauratti toi Susinukke.😂

Mikä? Ai kusinukke.

Vierailija
64/153 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lmao, vähänkö säälittävä tyyppi, ihan samalla tavalla kaikilla sukupolvilla on ollut 20 vee vaikeaa ja samanlaisia ajatuksia, miten toi susipelle luulee että on jotenkin ainutlaatuinen?

Vosi mennä takaisn putlerin maahan katsomaan mitä siellä tehdään tuollaisille etanan runkuttajille

Vierailija
65/153 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvää tekisi tuolle mennä opiskelemaan jotain hyödyllistä ja mennä töihin. Terapian tarve vähenee kummasti, kun on 8 h päivässä töissä.

Äitini ajattelee tismalleen noin. Vapaat käyttää tissutteluun ja on kertaalleen joutunut yliannostuksen takia sairaalaan, koska veti lääkkeitä sekä viinaa samanaikaisesti. Jaksaa skarpata työviikoilla kunnes leviää ollessaan lomalla. Miten en jotenkaan näe tätä kovinkaan toimivana hoitomuotona?

Ymmärrät kai, että normaalit ihmiset eivät vedä övereitä?

Vierailija
66/153 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea syy sille, että tuo heppu ei halua lapsia on LAISKUUS.

Vierailija
67/153 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten minusta tuntuu että pienillä paikkakunnilla syrjässä kasvaneiden lasten ja nuorten päät ja itsetunto ovat paremmassa kunnossa?

Vierailija
68/153 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvää tekisi tuolle mennä opiskelemaan jotain hyödyllistä ja mennä töihin. Terapian tarve vähenee kummasti, kun on 8 h päivässä töissä.

Äitini ajattelee tismalleen noin. Vapaat käyttää tissutteluun ja on kertaalleen joutunut yliannostuksen takia sairaalaan, koska veti lääkkeitä sekä viinaa samanaikaisesti. Jaksaa skarpata työviikoilla kunnes leviää ollessaan lomalla. Miten en jotenkaan näe tätä kovinkaan toimivana hoitomuotona?

Ymmärrät kai, että normaalit ihmiset eivät vedä övereitä?

Ymmärrän. Hänelle on vaan iskostettu päähän ettei saa luovuttaa ja töissä pitää käydä. Tästä johtuen ei suostu menemään terapiaan koska se tarkoittaisi poissaoloja, ehkä jopa lisää lomaa.

Vierailija
69/153 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, minäkin olin tosi ehdoton ja tiesin kaiken nuorena. Eiköhän näille milleniaaleillekin valkene asiat ennen pitkää. Suurin osa on sitä paitsi ihan fiksuja, keltainen lehdistö nyt vaan repii juttuja näistä erityistapauksista. Se on melkein hyväksikäyttöä jo...

Vierailija
70/153 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

M kirjoitti:

Miten minusta tuntuu että pienillä paikkakunnilla syrjässä kasvaneiden lasten ja nuorten päät ja itsetunto ovat paremmassa kunnossa?

Ai? Kumma kyllä täältä löytyy seinähulluja samaten narkkeja ihan kuten sieltä etelästäkin.

Vierailija
71/153 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin näin milleniaalina ihmettelen enemmän tätä keskustelua artikkelista? Miksi ihmiset jauhavat tässä terapiasta, itse valitusta työttömyydestä, aiempien sukupolvien syyllistämisestä jne, todella negatiivista? Minusta henkilö jutussa pohdiskeli eri asioita, ei syyllistänyt, ei ollut työtön tai kannustanut siihen, ei puhunut terapiasta? Minusta ihan ok juttu ja hyvähän se on että ihmiset ajattelevat itse ja uskaltavat olla nykyään enemmän omia itsejään ja tavoitella elämää joka tekee onnelliseksi? Aika ikävä suhtautuminen joillain milleniaaleihin, aivan kuin kokonainen sukupolvi olisi jotenkin huonompi kun luokitellaan ja yleistetään? Ehkä siihen on syynsä millaisia on tämä sukupolvi ja en näkisi asiaa negatiivisena, on hyvä että kaikki eivät ole ns. lampaita jotka eivät koskaan kyseenalaista mitään tai elävät elämäänsä suorittaen samoin kuin muutkin. On toki tärkeää tehdä osansa, käsittääkseni Susinukkekin tekee.

Vierailija
72/153 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nauratti toi Susinukke.😂

Juuri siinä kuvastuu se mahtipontisuus ja kyvyttömyys itseironiaan.

No minä taas sain hänen haastattelun perusteella sellaisen kuvan, että tuo nimi oli ironiaa. Olen häntä kymmenen vuotta vanhempi, mutta ajattelemme täysin eri tavoin työstä. Hyvinvointiyhteiskunta ei pysy pystyssä, jos ihmiset eivät tee myös ns. merkityksetöntä työtä.

Millenniaali taas kysyisi: "Miksi minun täytyisi käyttää tämä yksi ja ainoa elämäni ainoastaan miettien miten saan pidettyä hyvinvointiyhteiskunnan pystyssä? Maailman tila näyttää sen verran paskalta, että miksi tuhlaisin parhaat vuoteni tuollaisen asian eteen, kun ei ole edes varmuutta onko maapallo enää asuttava kun olen eläkkeellä?"

No vaikka siksi, että sitten kun oma tai lapsesi umpisuoli puhkeaa, niin huomattava joukko kanssaihmisiä on tehnyt arvon persoonan näkemyksen mukaan "merkityksetöntä" työtä, alkaen vaikka niistä tien auraajista, jotta ambulanssi on ylipäätään päässyt laavusi luokse.  Toki, jos elät valintojesi mukaan, jätät savumerkit lähettämättä avunpyynnöksi. Puhelintahan ei noilla arvovalinnoilla ole myöskään syytä käyttää, kun ei halua osallistua yhteiskunnan ylläpitoon.

Vierailija
73/153 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan, että sukupolvi alfa olisi paras kaikista.

Vierailija
74/153 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin näin milleniaalina ihmettelen enemmän tätä keskustelua artikkelista? Miksi ihmiset jauhavat tässä terapiasta, itse valitusta työttömyydestä, aiempien sukupolvien syyllistämisestä jne, todella negatiivista? Minusta henkilö jutussa pohdiskeli eri asioita, ei syyllistänyt, ei ollut työtön tai kannustanut siihen, ei puhunut terapiasta? Minusta ihan ok juttu ja hyvähän se on että ihmiset ajattelevat itse ja uskaltavat olla nykyään enemmän omia itsejään ja tavoitella elämää joka tekee onnelliseksi? Aika ikävä suhtautuminen joillain milleniaaleihin, aivan kuin kokonainen sukupolvi olisi jotenkin huonompi kun luokitellaan ja yleistetään? Ehkä siihen on syynsä millaisia on tämä sukupolvi ja en näkisi asiaa negatiivisena, on hyvä että kaikki eivät ole ns. lampaita jotka eivät koskaan kyseenalaista mitään tai elävät elämäänsä suorittaen samoin kuin muutkin. On toki tärkeää tehdä osansa, käsittääkseni Susinukkekin tekee.

Samoja ajatuksia minulla. Lukivatko nämä Susinuken kritisoijat edes koko juttua? En saanut jutusta lainkaan sellaista kuvaa, että hän esim. kannustaisi ihmisiä palloilemaan tyhjän panttina tai syyllistäisi aiempia sukupolvia. Haiskahtaa nyt vähän siltä, että osa porukasta on ärsyyntynyt Susinuken nimestä ja habituksesta ja tulkitsee kaikki hänen sanomisensa oman ärsyyntymisensä läpi.

Vierailija
75/153 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin ahdistaisi, jos nimi olisi Susinukke...

Vierailija
76/153 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

M kirjoitti:

No ei kyllä ole.

T. Pienellä paikkakunnalla syrjässä kasvanut. Siellä se pska vasta muhiikin.

Vierailija
77/153 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle lapset tuo sen merkityksellisyyden kaikkiin töihin, työ on aina ollut kaupallista multinationaalisen yrityksen voiton maksimoimista, mutta siitä saa rahaa jolla voi varmistaa yksityiset lääkärit, opiskelurahat , kodin, vanhuuden turvan ( ettei lapsen tarvitse ainakaan rahallisesti auttaa). 

Toki välillä kipuilen sen kanssa että työllä ei ole merkitystä, ja haaveilen että siinä vaiheessa kun pääomatulot elättää, tekisin sitä merkityksellistä työtä.  

Vierailija
78/153 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen x-sukupolvea enkä juurikaan tunne milleniaaneja kuin töistä, omat lapseni ovat zetaa ja alfaa. Mutta mitä tiedän noita millenialeeja, niin järkevää väkeä. Eivätkä kaikki ole edes xenniaaleja (s. 1977 - 1985)

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Xennials

Vierailija
79/153 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sukupolvea ovat nämä jotka triggeröityvät nimestä Susinukke? Oletteko itsekin milleniaaleja?

Vierailija
80/153 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella naurettavia tuollaiset ja päästään sekaisin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi