Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita, joita oikeasti loputon vaurastuminen EI houkuttele?

Vierailija
17.01.2020 |

Satuin näkemään pätkän erään vloggaajan(?) videosta, jossa tämä kehotti ja neuvoi säästämisessä ja etenkin sijoittamisen aloittamisessa, pitäen sitä ehdottomana must-juttuna. Totesi vielä erikseen, että "jokainenhan varmasti haluaa varallisuutensa kasvavan". Neuvoi myös ostamaan _luksustuotteita_ itselle.

No, minä en halua varallisuuteni kasvavan loputtomiin. En haaveile rikkauksista enkä tarvitse "luksustuotteita". Ylipäänsä luksus tarkoittaa mulle elämässä aivan muuta, kuin rahaa ja materiaa.
Olenko poikkeus sääntöön? En kai sentään ainoa..?

Olen kyllä säästäväinen, mutta mulle riittää, kun rahaa on sen verran että saan tavalliset asiat maksettua, katon pään päälle, kelpaavat vaatteet, ruokaa.

Muuten elämältäni janoan muuta. Hyviä ihmissuhteita, merkitystä, mielenrauhaa, tyytyväisyyttä siihen mitä jo on. En halua "haluta lisää", sillä se johtaa mielestäni ikuiseen jahtiin ja tyytymättömyyteen.

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen että ääni kellossa on muuttunut 20-30v päästä, kun täällä pärjää vain rikkaat. Siinä ei paljoa luksustuotteet ilahduta.

Luulet. Miksi en pärjäisi, kun nytkin pärjään? Pakollisia menoja kun on todella vähän ja ruokaakin puskee kesäisin maasta, polttopuista puhumattakaan. Voisitko selventää tuota luuloasi?

Otetaan sellainen skenaario, että sairastut niin että istut pyörätuolissa, ja käytät kalliita lääkkeitä, joista kaikista ei saa Kela-korvausta. Tähän syynä voisi olla vaikka MS-tauti.

Kyllähän terve, työikäinen ihminen pärjää vähällä rahalla (jos haluaa). Se sairaus saattaa silti tulla yllättäen ihan kenelle tahansa, riippumatta elintavoista.

Vierailija
82/82 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle vaurastuminen merkitsee lisääntyvää vapaa-aikaa ja riippumattomuutta. Se on aika vapauttavaa, oikeasti.

En haaveile luksuksesta tai leveästä elämästä, vaan siitä, että voi todeta vaikkapa pomolle, että tee kuule itse. Ja selvennän vielä, että minulla on kiva työ ja ei tarvetta lähteä mihinkään, mutta se, ettei ole riippuvainen siitä työstä vapauttaa myös tekemään sen paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme