Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallitus suunnittelee ”aktiivimalli kakkosta-– rikkeestä voisi menettää työttömyysturvan kuukaudeksi

Vierailija
16.01.2020 |

Tällaista hallitus suunnitelee työttömien pään menoksi.Eli sieltä on tulossa ilmeisesti aktiivimalli kakkonen. Arvasihan tuon kun aktiivimalli 1 lopetettiin, niin että sieltä tulee sitten jotain muuta tilalle.

Iltalehden tietojen mukaan valmistelussa on malli, jota kutsutaan aktiivimalli kakkoseksi tai yksilöllisen työnhaun malliksi.

Siinä työttömäksi jääneelle ihmiselle laadittaisiin henkilökohtainen työllistymissuunnitelma. Työttömällä olisi velvoite hakea tiettyä määrää avoimia työpaikkoja ja paikallisen TE-toimiston hänen haettavikseen osoittamia avoimia työpaikkoja.

Lisää linkistä https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/ded0f6e9-5fe1-4c42-95c1-d53572bd9…

Kommentit (255)

Vierailija
1/255 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän sitä töitä hakea jatkuvasti muutenkin.

Ja koskaan ei tiedä, milloin saattaakin sitten tärpätä.

Ketä te oikein olette, siis te, jotka pelkäätte työnhakemista ja jopa töihin pääsemistä tai joutumista?

Suurin osa ihmisistä yleensä haluaa käydä töissä ja ansaita itse oman elatuksensa ja elättää lapsensa.

Vierailija
2/255 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi se ykkönen piti lopettaa, jos samaa tuubaa laitetaan tilalle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/255 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtelun vuoksi

Vierailija
4/255 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliittisten irtopisteiden takia.

Vierailija
5/255 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketä te oikein olette, siis te, jotka pelkäätte työnhakemista ja jopa töihin pääsemistä tai joutumista?

Suurin osa ihmisistä yleensä haluaa käydä töissä ja ansaita itse oman elatuksensa ja elättää lapsensa.

Minä: saan työttömyyskorvausta, vaikka olen työkyvytön enkä pääse eläkkeelle. Eläkkeeni on hyväksytty kerran vuodeksi, sen jälkeen hylätty 3 kertaa b-lausunnosta huolimatta, luoja tietää minkä takia.

Ei olisi työnantajankaan etu, että menisin töihin. Pelkään siis sitä että saan työpaikan, en pärjää, saan potkut ja karenssin, vaikka alun pitäenkään minun ei olisi pitänyt yrittää olla kys työssä.

Vierailija
6/255 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tässä selkeä ero edelliseen. Nyt riittää se että on aktiivinen. Aiemmin ei aktiivisuus riittänyt vaan piti myös saada työpaikka tai työvoimakoulutuspaikka. Jos ei onnistunut saamaan, niin leikkuri iski. 

Vierailija
7/255 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loisille keppiä pakaroille että paukkuu. OIKEA MEININKI!!!!!!

Vierailija
8/255 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ero on se että aikaisemmin menetit muutaman euron, mutta nyt lähtee koko tuki.

Vierailija
9/255 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliittisten irtopisteiden takia.

Vaalit piti käydä. Nyt jatketaan hyväksi havaitulla mallilla.

Vierailija
10/255 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko malli on psykologinen kikka. Siihen kuuluu osana yllätysmomentti - ja pitää tutkia mitä vaikutuksia muutoksilla on. Koekaniineja ollaan.

Vierailija
11/255 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tässä selkeä ero edelliseen. Nyt riittää se että on aktiivinen. Aiemmin ei aktiivisuus riittänyt vaan piti myös saada työpaikka tai työvoimakoulutuspaikka. Jos ei onnistunut saamaan, niin leikkuri iski. 

Aa.

En kyllä ymmärrä, miksi ihmiset murehti jotain muutaman kympin menetystä.

Vierailija
12/255 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aa.

En kyllä ymmärrä, miksi ihmiset murehti jotain muutaman kympin menetystä.

Siinä ykkösessä lähti muutama kymppi, tässä uudessa lähtee kaikki eli jos ei hae kuukausittain riittäävää määrää avoinna olevia työpaikkoja tuki on 0 euroa.

Vierailija
13/255 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nythän tämä on tavallaan hyvällä tavalla läpinäkyvämpi malli, sillä hakemalla esim. viittä paikkaa kuukaudessa tulematta valituksi, huomaa TE-toimistokin että eipä niitä paikkoja niin vain saada. Itse koen tällaisen mallin jopa järkevänä, sillä olen aiemminkin hakenut paikkoja oma-aloitteisesti, ja muutaman työkkärin tarjoaman paikan hakeminen ei tuo siihen prosessiin suurempia haasteita.

Kun ei niitä paikkoja miltei varmasti kuitenkaan minulle tarjota, vaikka toki toivoisin että tärppäisi.

Vierailija
14/255 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä äkkiä jonkun hakemuksen rustaa

Vierailija
15/255 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millähän sitä sitten elää jos tuet lähtee eikä saa töitä vaikka hakee? Suomi on uskomattomasta suossa nykypäivänä ja vauhti vaan kiihtyy.

Vierailija
16/255 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo nyt TE-hallinto voi laittaa enimmillään 3 kuukauden karenssin. Ja tämä on kyllä vääryys minun mielestäni.

Vierailija
17/255 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millähän sitä sitten elää jos tuet lähtee eikä saa töitä vaikka hakee? Suomi on uskomattomasta suossa nykypäivänä ja vauhti vaan kiihtyy.

Yksineläjät siirtyvät toimeentulotuen luukulle. Muilta nakerretaan kertynyttä omaisuutta tai jätetään puolison tms. hoivattavaksi.

Vierailija
18/255 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuota seurataan, että onko työtön raksamies Eino-Pertti oikeasti lähettänyt sen tietyn määrän hakemuksia? Haiskahtaa vähän katastrofin aineksilta. 

Vierailija
19/255 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milläperusteella ne tuet lähtisi, jos mallissa todettu, että riittää kun hakee ja ottaa vastaan. 

20/255 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on vaikka hyväksytty opiskelemaan vuoden sisään, niin tuskin kannattaa mitä sattuu töitä hakea\ottaa. Ihmisillä on myös erinäisiä vaivoja ja sairauksia mitä työkkäri ei tunnista.

Minä onneksi suunnittelen omaa toiminimeä tässä, ei mene elämä sitten hukkaan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi