Hallitus suunnittelee ”aktiivimalli kakkosta-– rikkeestä voisi menettää työttömyysturvan kuukaudeksi
Tällaista hallitus suunnitelee työttömien pään menoksi.Eli sieltä on tulossa ilmeisesti aktiivimalli kakkonen. Arvasihan tuon kun aktiivimalli 1 lopetettiin, niin että sieltä tulee sitten jotain muuta tilalle.
Iltalehden tietojen mukaan valmistelussa on malli, jota kutsutaan aktiivimalli kakkoseksi tai yksilöllisen työnhaun malliksi.
Siinä työttömäksi jääneelle ihmiselle laadittaisiin henkilökohtainen työllistymissuunnitelma. Työttömällä olisi velvoite hakea tiettyä määrää avoimia työpaikkoja ja paikallisen TE-toimiston hänen haettavikseen osoittamia avoimia työpaikkoja.
Lisää linkistä https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/ded0f6e9-5fe1-4c42-95c1-d53572bd9…
Kommentit (255)
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta kuin avoimia hakemuksia lähettämään Vihreille ja Vasemmistolle, ja näiden kansanedustajille.
Voin myös hakea ylilääkärin, lentokapteenin, merikapteenin, ydinfyysikon, aivokirurgin, kuviokellujan ja talviuimarannan valvojaksi ulkosaaristoon.
Kyllä hakemusten lähettäminen onnistuu, siitä ei ole pelkoa.
Haloo. Vihreät ja vasemmistoliitto ovat juuri ne puolueet, jotka kannattavat perustuloa. Muiden puolueiden tahdosta sitten sorvataan näitä aktiivimalleja.
Aikooko Vasemmistoliitto hallituspuolueena hyväksyä tällaiset aktiivimallit?
Oikeasti sdp?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaako kukaan muuten 90-luvulta niitä "Liisan listoja"? Demarit silloinkin asialla. Vartiaisen tuntevatkin jo kaikki? Hänkin entinen demari.
Jep, näitä oikeistodemareita Lissukin.
Onhan se vähän niin, että demarin identiteetti on työn kanssa naimisissa kun ollaan työväenpuolue, ja siitä seuraa että kunnollisen ihmisen pitää vanhakantaisemman demarin mielestä ehdottomasti tehdä työtä. Turhakin yhteiskunnan organisoima ja valvoma työ on demarin mielestä parempi kuin toimettomuus tai omakeksimät harrastukset. Demarithan myös kannattavat ansiosidonnaisia sosiaalietuuksia, noita palkan päälle tulevia ylimääräisiä lisiä.
Mutta oli ysärillä jotain hyvääkin, nimittän työllisyyspätkiä sai ihan kivasti. Minäkin niitä pari ehdin tehdä, kun valmistuin lama-aikana suoraan työttömäksi. Niissä jopa oikeasti tienasi, ja ihan järkevää duunia oli.
Miksi Suomessa ei ole arvokonservatiivista ja talosliberaalia oikeistopuoluetta joka kannattaisi perustuloa ja vapauttaisi työmarkkinat jotta useampi saisi töitä? Demarit, kokoomus ja kepu elävät menneisyydessä ja luulevat että pakkoaktivoinneilla, korkeilla veroilla ja jäykillä työmarkkinoilla työllisyys nousee. Kuka kertoisi noille että tulisivat sieltä 90-luvulta nykypäivään jo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta kuin avoimia hakemuksia lähettämään Vihreille ja Vasemmistolle, ja näiden kansanedustajille.
Voin myös hakea ylilääkärin, lentokapteenin, merikapteenin, ydinfyysikon, aivokirurgin, kuviokellujan ja talviuimarannan valvojaksi ulkosaaristoon.
Haloo. Vihreät ja vasemmistoliitto ovat juuri ne puolueet, jotka kannattavat perustuloa. Muiden puolueiden tahdosta sitten sorvataan näitä aktiivimalleja.
Haloo vaan! Vihreiden ja Vasemmistoliiton pitäisi sitten tehdä asioille jotain. Vai onko tarkoitus mennä Kokoomuksesta oikealta ohi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hekin tämän hyväksyvät. Näille riittää että hallitus ajaa perinteisten arvojen romuttamista, pakkofeminismiä ja kunniakansalaisten hyysäämistä.
Hehehe hahaha hohoho hihih hehhe
Olen työtön, mutta en mikään loinen. Haen töitä koko ajan, olen 50-vuotias 100 prosenttinen yksinhuoltaja. Minulla on pitkä työhistoria takana. Minua syrjitään iän takia ja myös yksinhuoltajuuden vuoksi, koska en voi joustaa määrättömästi. Suomen työmarkkinat on perseestä. Täällä ei arvosteta kokemusta vaan halvin saa sen työn.
Onko tämä joku Sipilän jatkohallitus?
Vierailija kirjoitti:
Olen työtön, mutta en mikään loinen. Haen töitä koko ajan, olen 50-vuotias 100 prosenttinen yksinhuoltaja. Minulla on pitkä työhistoria takana. Minua syrjitään iän takia ja myös yksinhuoltajuuden vuoksi, koska en voi joustaa määrättömästi. Suomen työmarkkinat on perseestä. Täällä ei arvosteta kokemusta vaan halvin saa sen työn.
No ei nykyhallitukselta ainakaan ole ymmärrystä tai apua luvassa!
Vierailija kirjoitti:
Miten tuota seurataan, että onko työtön raksamies Eino-Pertti oikeasti lähettänyt sen tietyn määrän hakemuksia? Haiskahtaa vähän katastrofin aineksilta.
Puhumattakaan firmoja, jotka joutuu seulomaan hakemuksia. Kaikkien rekrytoijien on sitten pakko käyttää säköisiä filttereitä, joilla see seulottua kaikkien työttömien hakemukset pois. Tämä estää sitten niiden työhaluistenkin työttömien työnsaannin. Oikeasti tämä saattaa heikentää työttömien työllistymistä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuon ikäistä syrjittäisiin yksinhuoltajuuden perusteella? Eikö 5-kymppisten lapset ole jo aikuisia, vähintään teinejä? Omani ovat tuossa iässä jo päälle kaksikymppisiä. Ei todellakaan pitäisi olla syrjimisen peruste.
Kiitos näiden työnhakupakkojen, oikeat vapaat työpaikat jätetään ilmoittamatta Molliin ym., kun sähköpostit tulevat tukkoon näitä pakkohakemuksia.
Jos on aktiivimalli, silloin ei saisi lopettaa kaikenlaisia liikkeitä tulisi tehdä päinvastoin eli lisätä liikkeitä +tarjota vapaita työpaikkoja eikä lopettaa kaikkea niin ettei pysty hakemaan kun liikkeet lopettaa jatkuvalla syötöllä Suomessa
On tuo parempi kuin aktiivimalli 1 jos tosiaan ne vaateet ovat yksilölliset. Itse olen työkyvytön ja olisi todella vaikea saada haettua johonkin edes realistisesti mahdolliseen työhön. Niitä ei oikein ole koska fyysiset vammani ovat sen verran pahat. Se että menettäisi ainoan tulonsa tuntuisi kohtuuttomalta jos en pystyisikään jotain työtä tekemään (jos siis pääsisin yrittämään edes). Olisin karenssin ajan täysin tuloton koska tt-tukea ei tipu eikä myöskään asumistukea. En tiedä miten puoliso saisi maksettua kaiken yksin kun hänkin on pienipalkkainen.
Tuollainen yritti hakea meiltä hommia syksyllä. Sanoin suoraan haastattelun päätteeksi ettei julkinen sektori (jätin sanomatta kuitenkin TE-palvelut) ole paras mahdollinen pohja hommaan. Palkkasimme hommaan 55v tädin jolla pitkä kokemus vientiteollisuuden sihteetihommissa.
Eilen tuli pelastettua samanikäinen miesinssi TE-palveluiden kierteestä. Hepun ainoa "vika"oli korkea ikä, sillä kokemuksella, osaamisella ja asenteella luulisi jonkun jo palkanneen hänet. Niinpä, mainitsipa sen että oli kiva olla kolmen insinöörin haastateltavana ilman että HR sotkeutuu kuvioon...