"Naisilla on aina olemassa varamies suhteen päättymisen varalle"
Youtubessa tuli äsken vastaan video, jossa väitetään tuollaista. Ei kai se nyt ihan noin ole? Itse en halua ainakaan uskoa, että tulin jätetyksi ja korvatuksi heti jollain varamiehellä :(
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Oman kokemuksen mukaan on päin vastoin. Nainen haluaa eron jälkeen olla yksin ja rakentaa omaa elämää. Mies taas tarvitsee heti jonkun uuden naisen. Ei osaa olla yksin ja pelkää, ettei saa enää ketään, niin otetaan ensimmäinen vastaan tulija. Ei pidä kuitenkaan yleistää.
Itselläni tuli siis ero omasta aloitteestani ja miehellä oli heti uusi nainen valmiina viikon sisällä eropäätöksestä. Huomasin sitten sinkkuna ollessani mielenkiintoisen jutun varatuista tutuista miehistä. Mulle tultiin kertomaan kuinka oma parisuhde ei tunnu miltään, ei ole rakkautta ja vihjattiin, että minä olisin kiinnostanut siinä mielessä. Sanoin sitten, että haluan olla sinkkuna, en ala pettämään miehen kanssa, ja että miehen kannattaisi erota, jos ei kerran ole rakkautta yms. No eihän kukaan niistä eronnut, kun en lähtenytkään mukaan. Kai se on turvallista olla sen oman tutun ja tylsän kumppanin kanssa niin kauan kunnes tulee joku "parempi" kohdalle. Ikävää, mutta näin se usein taitaa mennä.
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Itseasiassa...mulla on pari kontaktia sinkkuajoilta, jotka ohitin kun tapasin nykyisen miesystavani n. 1,5 vuotta sitten. Kaikki (no ei naita ole kuin kolme) sanoivat etta jos tilanne joskus muuttuu niin saan ottaa yhteytta. Kerroin siis heille suoraan etta tapasin jonkun ja kiinnostuin niin, etta haluan "katsoa jutun loppuun".
Mutta tuskinpa ottaisin yhteytta ainakaan parisuhteen toivossa, siihen oli syy etten paatynyt heidan kanssaan treffeille asti. Eivat olleet tarpeeksi kiinnostavia. Johonkin FWB-suhteeseen korkeintaan voisin harkita.
N44
Silloin, kun olimme vielä yhdessä, joku entinen treffimies laittoi exälleni viestiä ihan yllättäen. Exäni kertoi itse tuosta minulle tuosta viestistä. He olivat kuulemma tavanneet pari vuotta sitten kerran, mutta kumpikaan ei silloin ollut kiinnostunut toisesta ja toisia treffejä ei tullut. En sitten tiedä, oliko tuo koko totuus vai onko syytä epäillä, että exäni valehteli minulle. Lisäksi hänellä oli ollut jokin fuckbuddy joitain kuukausia ennen kuin tutustuin. Tätä miestä kohtaan hänellä ei kuulemma ollut mitään tunteita ja seksikään ei ollut erityisen tyydyttävää. Tästäki tosin on vain exäni sana. Mikähän mahtaa olla todennäköisyys sille, että exäni olisi ollut eromme jälkeen jossain tekemisissä jomman kumman miehen kanssa...
En usko etta exasi on valehdellut sulle, miksi han edes siina tapauksessa olisi maininnut tuosta entisesta treffimiehesta..? Itsella on ollut samantapaisia tilanteita (eli joku "menneisyydesta" laittanut viestia), olen ihan suoraan kertonut etta mika viesti se oli.
En ole (luultavasti) exasi joten en tieda, itse en ottaisi uudestaan "epatyydyttavaa" fuckbuddya (mika jarki?) enka varmaan ottaisi siihen entiseen treffimieheenkaan yhteytta jos han ei kerran kiinnostanut minua ekalla kerrallakaan.
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Itseasiassa...mulla on pari kontaktia sinkkuajoilta, jotka ohitin kun tapasin nykyisen miesystavani n. 1,5 vuotta sitten. Kaikki (no ei naita ole kuin kolme) sanoivat etta jos tilanne joskus muuttuu niin saan ottaa yhteytta. Kerroin siis heille suoraan etta tapasin jonkun ja kiinnostuin niin, etta haluan "katsoa jutun loppuun".
Mutta tuskinpa ottaisin yhteytta ainakaan parisuhteen toivossa, siihen oli syy etten paatynyt heidan kanssaan treffeille asti. Eivat olleet tarpeeksi kiinnostavia. Johonkin FWB-suhteeseen korkeintaan voisin harkita.
N44
Silloin, kun olimme vielä yhdessä, joku entinen treffimies laittoi exälleni viestiä ihan yllättäen. Exäni kertoi itse tuosta minulle tuosta viestistä. He olivat kuulemma tavanneet pari vuotta sitten kerran, mutta kumpikaan ei silloin ollut kiinnostunut toisesta ja toisia treffejä ei tullut. En sitten tiedä, oliko tuo koko totuus vai onko syytä epäillä, että exäni valehteli minulle. Lisäksi hänellä oli ollut jokin fuckbuddy joitain kuukausia ennen kuin tutustuin. Tätä miestä kohtaan hänellä ei kuulemma ollut mitään tunteita ja seksikään ei ollut erityisen tyydyttävää. Tästäki tosin on vain exäni sana. Mikähän mahtaa olla todennäköisyys sille, että exäni olisi ollut eromme jälkeen jossain tekemisissä jomman kumman miehen kanssa...
En usko etta exasi on valehdellut sulle, miksi han edes siina tapauksessa olisi maininnut tuosta entisesta treffimiehesta..? Itsella on ollut samantapaisia tilanteita (eli joku "menneisyydesta" laittanut viestia), olen ihan suoraan kertonut etta mika viesti se oli.
En ole (luultavasti) exasi joten en tieda, itse en ottaisi uudestaan "epatyydyttavaa" fuckbuddya (mika jarki?) enka varmaan ottaisi siihen entiseen treffimieheenkaan yhteytta jos han ei kerran kiinnostanut minua ekalla kerrallakaan.
Meille tuli silloin riitaa tuosta treffimiehen yhteydenotosta, koska exäni ihmetteli minulle, miksi mies ottaa yhteyttä ja mitä hän haluaa. Ymmärsin tilanteen silloin niin, että exäni oli jollain tavalla kuitenkin kiinnostunut tuosta miehestä, koska muutenhan sillä ei olisi ollut mitään väliä, miksi mies otti yhteyttä. Tuo oli se oma tulkintani tilanteesta silloin ja saatoin tietysti olla aivan hakoteillä. Vasta suuttumiseni myötä exäni kertoi, että oli tavannut sen miehen kerran ja kiinnostusta ei ollut kummaltakaan puolelta. Mietin vaan, olisiko tuo ollut exältäni jokin hätävalhe, jotta en olisi suuttunut enempää ja pahimmassa tapauksessa jättänyt hänet. Eihän tällaisia pitäisi miettiä kuukausia eron jälkeen, mutta tuo ensimmäinen kommenttisi toi kyseisen tilanteen uudestaan mieleeni.
Ja ei, et ole exäni, olen siitä sataprosenttisen varma ;)
Vierailija kirjoitti:
Oman kokemuksen mukaan on päin vastoin. Nainen haluaa eron jälkeen olla yksin ja rakentaa omaa elämää. Mies taas tarvitsee heti jonkun uuden naisen. Ei osaa olla yksin ja pelkää, ettei saa enää ketään, niin otetaan ensimmäinen vastaan tulija. Ei pidä kuitenkaan yleistää.
Mä en tunne tälläisiä miehiä. Moni haluaa pitää ainakin pitkän tauon ennenkuin lähtee uuteen suhteeseen. Itse tekis samoin ja tuskin haluaisin edes vakavaa suhdetta.
Ei pidä paikkaansa, yksi varamies on aivan liian vähän, kyllä niitä useampi on
Varalla ei oo koskaan ollu ketään. Eron jälkeen minusta kiinnostuneita on ollu moniakin. Viihdyn hyvin yksin. En tarvitse panoja. Oikeasti hyviä miehiä on tosi vähän. Sinkkuna edelleen. Erosta aikaa reilu vuosi.
Jos nykyinen seurustelusuhteeni päättyy, varalla on useampikin hyvä vaihtoehto :)
Vierailija kirjoitti:
Tuskin, minä olen ainakin sinkku melkein kaksi vuotta eron jälkeen. En ole edes aloittanut deittailua, haluan oikeasti päästä yli pitkästä suhteesta. Ja on ihan kivaa olla yksin, tai oikeastaan lasten kanssa.
Oli mulla kuitenkin fwb ja pari yhden yön juttuja noitten 2v aikana.
Sitähän se friendzone on. Sieltä saa muuttoapua, renkaat vaihdettua, ikean kirjahylly koottua, pippeliä jos ei alfamiestä ei joskus löydy.
ainakin kaksi naisystävääni muutti suoraan luotani uuden luo. nuo siis tiedän varmasti
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tilastoja antaa, mutta sanoisin, että aika iso (ellei jopa suurin) osa naisista lähtee kyllä ihan sinkku-/yh-elämään. Varsinkin yli 30-vuotiaista. Toki usein eroon sysäävänä tekijänä voi olla joku uusi tuttavuus, jolloin asia näyttäytyy sillä, että "varamies" olisi katsottuna valmiiksi.
Itselle henkilökohtaisesti tuo olisi herttaisen yhdentekevää, jos haluaa lähteä, niin saa lähteä, eikä liikuttaisi yhtään, kuinka monta miestä siellä olisi oven takana odottamassa.
Niin eli käytännössä on varamies.
Ei mulla ainakaan ole ollut. Edellisessä suhteessa olin se jättäjä, eikä todellakaan ollut ketään kiikarissa eron hetkellä. Seuraavan kumppanin tapasin useiden kuukausien päästä, ja siitä meni vielä useampi kuukausi ennen kuin alettiin seurustelemaan, eikä näiden yhteisten 20 v aikana ole missään vaiheessa mitään varamiestä ollut.
Siitä tietää että tulee viilatuksi linssiin jos joku väittää että naiset aina tai miehet aina. Silloin tyyppi sanoo mitä haluat kuulla eikä sen mikä on totta oikeassa elämässä. Oikeassa elämässä sekä miehiä että naisia riittää joka junaan ja asemallakin on tungosta.
Nuorempana mulla oli aina varamies ja monesti useempikin. Eli sitten ku suhde päättyi oli heti joku jos vaan halusi. Nyt vanhempana ja lasten jälkeen ei todellakaan mitään varamiehiä ole. Eron jälkeen olin pitkään (yli vuoden) vain lasten kanssa enkä edes etsinyt uutta. Nyt pikku hiljaa alkanut avaan silmiä ja muutama mies tyrkylle tullutkin melkein ihan itsestään. Nämä kaikki vanhoja tuttavuuksia. Uusin en ole edelleenkään tutustunut.
Vierailija kirjoitti:
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Kuulemma noin puolella naisista on varamies vakavan suhteen aikana ja häneen ollaan myös yhteydessä.
Ajatellaanpa asiaa vaikka tällä tavalla; olet nuori nainen jonkun trendikkään harrastuksen piireissä ja tutustut pintapuolisesti valtavan moniin miehiin. Miehet haluavat verkostoitua naisen kanssa, täten nostaa sosiaalista statusta ja siten tavata lisää naisia lisäämällä naiset some-kaveriksi jne. ja samalla nainen saa somen kautta tietoa näiden miesten yksityiselämästä ja päinvastoin.
Naisella on ehkä satoja some-miehiä kaverina, joista hän on tavannut vaikka puolet monta kertaa kasvotusten ja osaa arvioida täyttävätkö he ulkonäkökriteerit.
Kun naiselle sitten tulee ero, hän voi kertoa siitä somessa ja vaikka vihjata jollekin some-miehelle, että "voisit tulla käymään tsihhih!"
Toki nainen tuskin tekee sitä noin ilmiselvästi, vaan mahdollisimman hienovaraisesti, mutta periaate on sama.
En tiedä onko se autismin oire vai narsismin mutta onko sellainen koskaan tullut mieleen että naisetkin on ihmisiä joilla on tunteet ja ero on usein kova paikka eikä naiselle tulis mieleenkään hihitellä kenenkään kanssa pitkään aikaan. On se niin ironista miten esiinnyt aina suurena ihmistuntijana ja silti höpinöistäsi puuttuu säännönmukaisesti ihmisten tunne-elämä kokonaan. Paitsi kun se koskee sinua itseäsi. Ei täysin vieras ilmiö narsistisilla ihmisillä.
Naisilla ero kuuluu nykyään ihan selkeänä omana elämänvaiheena elämään. Se on välttämätöntä naiseuden ja seksuaalisuuden löytämisen kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Kuulemma noin puolella naisista on varamies vakavan suhteen aikana ja häneen ollaan myös yhteydessä.
Ajatellaanpa asiaa vaikka tällä tavalla; olet nuori nainen jonkun trendikkään harrastuksen piireissä ja tutustut pintapuolisesti valtavan moniin miehiin. Miehet haluavat verkostoitua naisen kanssa, täten nostaa sosiaalista statusta ja siten tavata lisää naisia lisäämällä naiset some-kaveriksi jne. ja samalla nainen saa somen kautta tietoa näiden miesten yksityiselämästä ja päinvastoin.
Naisella on ehkä satoja some-miehiä kaverina, joista hän on tavannut vaikka puolet monta kertaa kasvotusten ja osaa arvioida täyttävätkö he ulkonäkökriteerit.
Kun naiselle sitten tulee ero, hän voi kertoa siitä somessa ja vaikka vihjata jollekin some-miehelle, että "voisit tulla käymään tsihhih!"
Toki nainen tuskin tekee sitä noin ilmiselvästi, vaan mahdollisimman hienovaraisesti, mutta periaate on sama.
En tiedä onko se autismin oire vai narsismin mutta onko sellainen koskaan tullut mieleen että naisetkin on ihmisiä joilla on tunteet ja ero on usein kova paikka eikä naiselle tulis mieleenkään hihitellä kenenkään kanssa pitkään aikaan. On se niin ironista miten esiinnyt aina suurena ihmistuntijana ja silti höpinöistäsi puuttuu säännönmukaisesti ihmisten tunne-elämä kokonaan. Paitsi kun se koskee sinua itseäsi. Ei täysin vieras ilmiö narsistisilla ihmisillä.
Naisilla ero kuuluu nykyään ihan selkeänä omana elämänvaiheena elämään. Se on välttämätöntä naiseuden ja seksuaalisuuden löytämisen kannalta.
Aina kun nainen eroaa niin eroaa mieskin. Miehet usein lisäksi ulkoistavat eron ottamisen naisille, varsinkin jos ei ole uutta naista mietittynä.
Vierailija kirjoitti:
Siitä tietää että tulee viilatuksi linssiin jos joku väittää että naiset aina tai miehet aina. Silloin tyyppi sanoo mitä haluat kuulla eikä sen mikä on totta oikeassa elämässä. Oikeassa elämässä sekä miehiä että naisia riittää joka junaan ja asemallakin on tungosta.
Kumma kun feministit eivät tätä tiedä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumma kun feministit eivät tätä tiedä..
Olipa yllättävä vastaus - not. Mikä on asiassa jossa feministit väittävät että kaikki miehet. Joka ikinen AINA.
Aloin seurustella puoli vuotta eron jälkeen ja sukulaiset kyseli, oliko valmiiksi katsottu =O
Kontakti on olemassa jos nykyinen tilanne muuttuu.