Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laskuhelvetti :(

Vierailija
15.01.2020 |

Tarviin apua :( Oon kohta ihan kusessa..

Mulla on osamaksu ja korot näyttää olevan 20%. Onko kellään mitään neuvoa miten helpottaa takaisinmaksua? En ole tammikuussa saanut tarpeeksi vuoroja ja ahdistaa miten saan elämisen maksettua. Ei ole varaa maksuhäiriöihin. Alkaa ahdistaa kun menee niin paljon rahaa joka kuukausi turhiin korkoihin.. En oo koskaan ennen ottanut osamaksua, mutta marraskuussa meni puhelin rikki ja oli pakko ostaa uusi, eikä silloin ollut tilillä rahaa uuteen puhelimeen. Samoin halusin järjestää neljä vuotiaalle tyttärelle kivan joulun ja ostin osamaksulla osan lahjoista. Kuukausittainen maksu on monen mielestä varmaan aika pieni, mutta mulle iso ja korot vaan kasvattaa laskua.

Mitä voin tehdä? Tiedän että vastaus olisi olla ottamatta osamaksua, mutta menin jo sen tekemään :( Voiko korkoja saada jotenkin pienemmiksi?

Kommentit (163)

Vierailija
141/163 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut samaisessa tilanteessa, kun maksut painaa päälle ja tuntuu että ei ole rahaa mihinkään. Puhelin hajosi , otin käyttööni vanhan nokialaisen siksi aikaa, että sain säästettyä rahat uuteen puhelimeen.  Noooh oli niitä muitakin tarpeita joita oli pakko maksaa, niinpä päätin jättää herkut ja alkoholin kokonaan muutamaksi kuukaudeksi. Nämä auttoivat minua tiukan paikan tullen, toivottavasti hyödyt tästä.

142/163 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on luoton pääoma? Jos on esim. 1000 euroa niin ei se korko ihan mahdottomia ole kuukaudessa. Alle 20 euroa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/163 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu täällä. Bruttotienesti 4450 euroa kuussa. Ostin joululahjoja noin 300 eurolla. En ole pienituloistenakaan ostanut velaksi muuta kuin asunnon. Opiskelijana oppi venyttämään pennejä, joten kun aloitin työt, olen osannut elää tulojen mukaan. Puhelimeni maksoi 125 euroa. Mies tilasi sen minulle joululahjaksi netistä. Oukatel.

Vierailija
144/163 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirrä sellaisten maksujen eräpäiviä, joita voit. Tämä tietenkin vain siinä tapauksessa, että varmasti saat enemmän vuoroja ja palkkaa jo ensi kuussa.

Toiseksi myy jotain sellaista, jolle sinulla ei ole käyttöä. Huomaa myös myyntikulut, jotka ovat pienimmät nettimyynnissä.

Älä ainakaan ota uutta velkaa! Älä siis erehdy ottamaan mitään ulkomaalaisen pankin 'järjestelyluottoa' 15 vuodeksi. Siinä huomaisit jo kymmenen vuoden päästä, että summa ei ole siihen mennessä pienentynyt.

Pankista voit kysyä lainaa, mutta maksa sillä lainalla KAIKKI pienet velat pois, jos onnistut saamaan.

Luottokortti olisi hyvä olla olemassa tuollaisia tilanteita varten. Mutta vain yksi kortti.

Vierailija
145/163 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JOS EI OLE OLLUT VARAA SÄÄSTÄÄ RAHAA JOHONKIN HANKINTAAN, EI OLE VARAA MYÖSKÄÄN MAKSAA NIITÄ OSAMAKSUERIÄ. Voisiko oikeasti joku selittää minulle miten pohjattoman tyhmä täytyy olla ettei tätä tajua?

Kyse ei ole tyhmyydestä. On vain pakko. Kun pesukone tai puhelin hajoaa, uusi on saatava. Joo, käytettyjä saa muutamalla kympillä, mutta ei ehkä juuri silloin, kun tarvitsee. 

Sosiaalista luottoa ei kaikissa kunnissa ole. Toimeentulotuen ja diakonia-avun hakeminen on sen verran hidasta ja vaivalloista, että on paljon helpompi valita osamaksu, tekipä kauppoja sitten liikkeessä tai netissä.

Vierailija
146/163 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse elän pienillä tuloilla, mutta ostin kauan haaveilemani urheiluvälineen osiksella ja 20% korolla. Olin seurannut markkinoita pitempään, ja sattui niin hyvin, että tämä haaveiden kohde, ovh. 2500 e, olikin nyt tarjouksessa 1900 e. Eihän minulla ollut lyödä koko summaa silti pöytään, joten päädyin osikseen.

Tietty, tämä alennus sulaa korkokuluihin, mutta koen kuitenkin tehneeni hyvän kaupan.  Makselen nyt mahdollisimman pian lainan pois ja mahdollisimman suurilla kuukausilyhennyksillä, muita kuluja karsien. Vuoden lopussa hoidettu.

Pankissa toisella tilillä puskurirahana n. 1000e, joihin en koske kuin äärimmäisessä hädässä, eläen ikäänkuin sitä ei olisikaan.

Jos olit haaveillut tuosta välineestä jo kauan, mikset ollut säästänyt rahoja siihen? Osamaksuerän verran kuussa tilille, niin olisit siinä kauan haaveillessasi säästänyt ne rahat.

Mikä siinä on että rahaa ei voi säästää etukäteen, mutta jotenkin sitä sitten mystisesti jälkikäteen onkin osamaksueriä varten?

Aivan! 1900.00euroa niin 18kk säästämällä se olisi ollut reilun satasen kuukausi. Nyt maksat sitten mahdollisesti pian hajoavaa laitettta ties kuinka kauan tyyliin viiskymppiä kk. Voivoi.

Vierailija
147/163 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi jännä teettää maksuhäiriöisille ja -häiriöttömille älykkyystesti. Kummassa ryhmässä älli jää alle keskitason.

Minä itse vältän velkaa viimeiseen asti, säästän joka kuukausi enkä ikinä osta mitään osamaksulla. En kuitenkaan usko, että kyse on (ainakaan kaikilla) älykkyydestä vaan tunnepuolen asioista. Onnellisuuttahan noilla luotoilla pyritään loppupeleissä ostamaan. Monille on pienillä tuloilla vaikea tyytyä siihen mitä on, kun meille rakennetaan joka median kautta kuvaa siitä, että kuluttaminen ja tiettyjen asioiden omistaminen parantaa elämänlaatua.

Vierailija
148/163 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mistä tämä johtuu että kun joku kertoo ahdingosta niin heti kielletään asian?? Oli totta kun tutkimus osoitti että arvot ovat koventuneet.

Köyhyyttä ei haluta millään ymmärtää nykyään. Jos palkkasi on 800e kuussa + asumistuki, AB bussilippu vie 60e pois muiden menojen jälkeen jää 300e millä elät koko kuikausi. Ymmärtääkä kukaan että raha on RAJALLISTA määrää.

Mutta silloin ei osteta älyluuria ja joululahjoja kuin Kroisos.

Yrittäkää nyt ymmärtää tämä!!!

Vierailija
149/163 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko tutustunut fellowfinance.fi ?

En tarkemmin tunne, mutta tsekkaa saisitko sen koron sieltä pienemmäksi!

(Se perustuu siis ihmisten vartaislainanantoon - eli ne kenellä on antaa sitä kautta lainaksi)

Vierailija
150/163 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo Anyfin mitään huijausta ole. Ihan asiallinen vaihtoehto, jos pankista ei saa kulutusluottoa. Pankdillakin on aika suuret toimitusmaksut.

Vierailija
151/163 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi jännä teettää maksuhäiriöisille ja -häiriöttömille älykkyystesti. Kummassa ryhmässä älli jää alle keskitason.

Minä itse vältän velkaa viimeiseen asti, säästän joka kuukausi enkä ikinä osta mitään osamaksulla. En kuitenkaan usko, että kyse on (ainakaan kaikilla) älykkyydestä vaan tunnepuolen asioista. Onnellisuuttahan noilla luotoilla pyritään loppupeleissä ostamaan. Monille on pienillä tuloilla vaikea tyytyä siihen mitä on, kun meille rakennetaan joka median kautta kuvaa siitä, että kuluttaminen ja tiettyjen asioiden omistaminen parantaa elämänlaatua.

No kyllähän monet rahalla saatavat asiat parantaakin elämänlaatua, ei se mikään median luoma harhakuva ole. t köyhä

Vierailija
152/163 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljävuotiaan ” kivaan jouluun” ei kuulu useat lahjat. Olemme hyvin toimeentulevia, mutta emme ole opettaneet lapsiamme lahjaröykkiöihin.

Olen auttanut erästä perhettä, jonka äidillä on vääjäämättä etenevä sairaus. Heillä avunpyynnössä kuulemma "Rahat eivät koskaan tunnu riittävän välttämättömäänKÄÄN ja jouluksi olisi kiva saada pöytään jotain pientä herkkua, vanhemmille edes suklaarasia".

He kieltämättä tarvitsevat apua, Olen äidin Facebook-kaveri.Heidän elämäänsä seuraamalla olen oppinut toisenlaista mielenmaisemaa. Joulunalusaika täyttyi päivityksistä "taas yksi paketointi-ilta takana (ja läjä paketteja), "vielä viimeinen erä (2kassia) lahjoja postiin, jokohan nyt olisi kaikki tämän tontun lahjat matkalla?" - ja kommenteista kävi selväksi, että hän ennen joulua lähetti/antoi ystäville, (aikuisille) serkuilla yms yli sata lahjaa - ja sai myös melko monta suklaarasiaa, kylpyvaahtoa ja joulukoristetta takaisin. Lapsi sai myös jouluna niin paljon lahjoja, että osa avattiin vasta joulupäivänä kun hän ei jaksanut niitä kaikkia avata aattona - ja osa 'pehmeistä paketeista' otettiin käyttöön jo ennen joulua kun ne on kyllä tarpeellisia mutta ei lapsi niistä jouluna niin välitä.

Tämä äiti varmasti yrittää (ennen kuin sairaus vie kokonaan) tarjota lapselleen, itselleen ja miehelleen ja ystävilleen jonkun "täydellisen joulun" jonka hän kuvittelee tulevan niiden pakettien muodossa ? Mutta minusta on niin surullista että samaan aikaan isä todella sinnittelee (kahdesssa työssä) saadakseen sähkölaskut maksettua.

Mutta on avannut silmiä sen suhteen miksi ihmeessä vähätuloiset niin 'surutta' lainoittajat elämänsä piloille. Kyseessä on täysin irrationaalinen kuvitelma siitä että tarjoamalla jotain itselle liian kallista onkin "parempi vanhempi". Vaikkei sitä statusta voikaan tavaralla ja kulutusluotoilla saada :(

Vierailija
153/163 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllähän monet rahalla saatavat asiat parantaakin elämänlaatua, ei se mikään median luoma harhakuva ole. t köyhä

Tottakai. Todennäköisesti se velkakierre kuitenkin syö sitä enemmän kuin ne uudet tavarat. Ja kyllä iso osa kuluttamisesta on myös turhaa. Mediassa esillä oleva kuvasto vaikuttaa siihen, mitä pidämme normaalina ja välttämättömänä. Uutta tavaraa ostetaan, vaikka vanhakin on vielä ihan käyttökelpoista. Tämä ei siis koske pientituloisia vaan meitä kaikkia. Kyllähän täällä reippaasti keskituloisetkin kokee, että rahat ei riitä, kun kaiken pitää olla sitä parasta.

Vierailija
154/163 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on noin 1600 euroa :( 

Aika paljon olet saanut turhaa velkaa aikaiseksi. Itse kun viimeksi ostin uuden kännykän se maksoi alle 300€. Munulla on lapsia 3 joiden joulunlshjat ei yhteensäkään todellakaan maksaneet lähellekään noin paljon. Minulla meni heidän joululahjoihin ehkä noin 200€ ja kaikki olivat todella onnellisia ja tyytyväisiä isosta lahjamäärästä joissa oli myös niitä toiveita. Kaikki ostokset teen säästöillä. Olen kolmen lapsen yksin huoltaja ja olisin todella ongelmissa tuollaisen korkeakorkoisten lainan kanssa. Ensin neuvoisin että laita pieneksi jääneet ja turhat vaateet Facebook kirppikselle myyntiin. Kun ulkoilet lapsen kanssa kerää pullot ja tölkit ja palauta ne. Kaikella lisärahalla tee ylimääräisiä lyhennyksiä lainaan.

Vierailija
155/163 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ehkä jo tähän vastannutkin...

Miten lapsen isä?

Omat vanhempasi?

Kummitätisi tai keitä läheisiä sukulaisia ja ystäviä sulla on?

Voitko tehdä jonkun heidän kanssa lainasopimuksen ihan velkakirjalla edes osasta tuosta summasta (minkä sitten oikeasti maksaisit heti kokonaan pois!) - ehkä jopa niin että lainakirja tehtäessä se sukulainen konkreettisesti ja suoraan maksaa sen sun laskun niin voivat luottaa, jos muuten on joku epäilys?

Ja nyt otat opiksesi!

Ps. Uteliaana kysyn: mitä ihmettä keksit ostaa tuolla summalla 4-vuotiaalle minkä pystyit perustelemaan itsellesi edes vähän 'tarpeelliseksi'? Montako lahjaa hänellä oli sinulta? Muilta?

Haluatko oikeasti kasvattaa hänestä materialistin joka parhaansa tekee tuhotakseen tämän pallon elinkelpoisuuden?

Vierailija
156/163 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjussa esiin tulleet parhaat neuvot AP:lle, jotka kannattaa kaikki toteuttaa tässä järjestyksessä:

1. myy ylikallis puhelin ja osta tilalle halpa

2. myy muuta ylimääräistä irtaimistoa nettikirppiksellä

3. irtisano kaikki viihdepalvelut (Netfix, Spotify ym.) ja siirry käyttämään ilmaisia palveluita (Areena, Youtube)

4. käytä kohdista 1-3 tulevat rahat heti osamaksulainan lyhentämiseen

5. kysy lähisukulaisilta lainaa, jolla voisit maksaa pois lopun osamaksusta ja tee lähisukulaisen kanssa kohtuullinen takaisinmaksusuunnitelma (ellet saa summaa lahjaksi esim. vanhemmiltasi)

6. selvitä saatko halvempaa lainaa pankistasi, muista tehdä kokonaiskululaskelma, jossa huomioit kaikki uuden lainan kustannukset ja kulut

7. Ota opiksesi ja lopeta yli varojesi eläminen ja turha kerskakulutus. Opeta lapsesi järkeväksi kuluttajaksi.

Vierailija
157/163 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö käsitä, että tämä on Provo.

Ei ole niin hullua ihmistä, joka ostaisi luotolla lahjoja tms.

Jos on ne on laitoksessa, suljetussa.

Vierailija
158/163 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjussa esiin tulleet parhaat neuvot AP:lle, jotka kannattaa kaikki toteuttaa tässä järjestyksessä:

3. irtisano kaikki viihdepalvelut (Netfix, Spotify ym.) ja siirry käyttämään ilmaisia palveluita (Areena, Youtube)

5. kysy lähisukulaisilta lainaa, jolla voisit maksaa pois lopun osamaksusta ja tee lähisukulaisen kanssa kohtuullinen takaisinmaksusuunnitelma (ellet saa summaa lahjaksi esim. vanhemmiltasi)

6. selvitä saatko halvempaa lainaa pankistasi, muista tehdä kokonaiskululaskelma, jossa huomioit kaikki uuden lainan kustannukset ja kulut

7. Ota opiksesi ja lopeta yli varojesi eläminen ja turha kerskakulutus. Opeta lapsesi järkeväksi kuluttajaksi.

5.Kohta aikuinen saa rahaa vanhemmiltaan, voi saatana!

Polttaisin ennemmin rahani käteisenä nuotiossa kuin antaisin lahjaksi tai perinnöksi tuollaiselle paskalle.

No sanotaan nyt kauniisti : meitä vanhempiakin on monenlaisia.

Vierailija
159/163 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5.Kohta aikuinen saa rahaa vanhemmiltaan, voi saatana!

Polttaisin ennemmin rahani käteisenä nuotiossa kuin antaisin lahjaksi tai perinnöksi tuollaiselle paskalle.

Itse olen valinnut sille toisen vanhemman.

Itse olen sen synnyttänyt / siittänyt

Itse olen sen kasvattanut.

Saatana millainen rahankäyttökyvytön paskakasa siitä tuli.

Miten meni noin niinkuin omasta mielestä?

Vierailija
160/163 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP täällä, kiitos asiallisista vastauksista :) tämä näyttää puhuttavan montakin ihmistä. Tiedän kyllä että tein tyhmästi kun ostin puhelimen joka ei ollut halvin mahdollinen ja laitoin meidän jouluun rahaa aivan liikaa, mutta nyt ei auta muuta kuin selvittää nämä sotkut jotka itse aiheutin.

Sain töistä vaihdeltua pari viikonloppu vuoroa ja sain lapselle järjestettyä hoidon siskoltani töitteni ajaksi, eli alkaa jo näyttää vähän valoisammalta. Hyväksyin kans eilen Anyfinin tarjouksen ja sain koron madallettua 9,1%, mutta tottakai yritän maksaa koko lainan pois niin nopeasti kuin mahdollista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi