Laskuhelvetti :(
Tarviin apua :( Oon kohta ihan kusessa..
Mulla on osamaksu ja korot näyttää olevan 20%. Onko kellään mitään neuvoa miten helpottaa takaisinmaksua? En ole tammikuussa saanut tarpeeksi vuoroja ja ahdistaa miten saan elämisen maksettua. Ei ole varaa maksuhäiriöihin. Alkaa ahdistaa kun menee niin paljon rahaa joka kuukausi turhiin korkoihin.. En oo koskaan ennen ottanut osamaksua, mutta marraskuussa meni puhelin rikki ja oli pakko ostaa uusi, eikä silloin ollut tilillä rahaa uuteen puhelimeen. Samoin halusin järjestää neljä vuotiaalle tyttärelle kivan joulun ja ostin osamaksulla osan lahjoista. Kuukausittainen maksu on monen mielestä varmaan aika pieni, mutta mulle iso ja korot vaan kasvattaa laskua.
Mitä voin tehdä? Tiedän että vastaus olisi olla ottamatta osamaksua, mutta menin jo sen tekemään :( Voiko korkoja saada jotenkin pienemmiksi?
Kommentit (163)
Tsemppiä ap, kyllä se siitä helpottaa. Oot vielä kuitenkin ihan hyvässä tilanteessa, kun ne luottotiedot ovat vielä tallella. Mutta tulevaisuutta ajatellen, opettele saamaan siitä säästämisestä suurempaa tyydytystä kuin ylettömästä tuhlaamisesta.
Kyse on tunne puolen asioista,älykkyydellä ei ole mitään tekemistä tämän kanssa. Ja vieläpä dopamiinin ja serotoniini yhteis toiminnolla. Kun on köyhä ja haluaa hetken olla ei köyhä,niin helppoa se on .🤔🤔älykkyys jää siinä kohtaa tunteen alle ja kun se jälleen sieltä nouse...onkin hirttosilmukka lähellä.
Myy se puhelin ja osta halvempi malli tilalle.