Laskuhelvetti :(
Tarviin apua :( Oon kohta ihan kusessa..
Mulla on osamaksu ja korot näyttää olevan 20%. Onko kellään mitään neuvoa miten helpottaa takaisinmaksua? En ole tammikuussa saanut tarpeeksi vuoroja ja ahdistaa miten saan elämisen maksettua. Ei ole varaa maksuhäiriöihin. Alkaa ahdistaa kun menee niin paljon rahaa joka kuukausi turhiin korkoihin.. En oo koskaan ennen ottanut osamaksua, mutta marraskuussa meni puhelin rikki ja oli pakko ostaa uusi, eikä silloin ollut tilillä rahaa uuteen puhelimeen. Samoin halusin järjestää neljä vuotiaalle tyttärelle kivan joulun ja ostin osamaksulla osan lahjoista. Kuukausittainen maksu on monen mielestä varmaan aika pieni, mutta mulle iso ja korot vaan kasvattaa laskua.
Mitä voin tehdä? Tiedän että vastaus olisi olla ottamatta osamaksua, mutta menin jo sen tekemään :( Voiko korkoja saada jotenkin pienemmiksi?
Kommentit (163)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on noin 1600 euroa :(
Kuka älykääpiö laittaa puhelimeen ja joululahjoihin tuollaisen summan, vaikka ei edes ole rahaa. Minulla ei ole rahahuolia, mutta en siltikään törsäisi ikinä noin paljon. t. insinööri
Lapsiperheissä asiat on vähän eri vinkkelissä. Mullakin on luottokortille joulun aikaan höylätty yli 2000 euroa ja juuri tänään lyhensin sitä vajaa parilla sadalla laskujen jälkeen. Rahat häviää tilipäivänä kuin tuuli vain puhaltaisi ne pois kaikkiin laskuihin ja lainalyhennyksiin, loput menee sitten arjen pyörittämiseen. Mitään isompaa ei saa kuin luotolla tai osarilla.
Lapsiperheessä nimenomaan ei toimita noin!
Mihin ihmeeseen olet tuhlannut 2t€ joulun aikaan?
Lapsiperhe elää tulojen mukaan. Eli laskee vuosimenot ja kerää rahat niiden hoitamiseen kuukausitasolla. Ei tule vaihteluita käytettävissä olevissa tuloissa. Lapsiperheessä talous pitää olla tasapainossa, ei voi kuluttaa enempää kuin tienaa. Mitenkään ei kahta tonnia tarvitse jouluna tuhlata!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten aina löytyy näitä asian vierestä väittelijöitä joka luojan aiheeseen ja aloitukseen. Nyt pari pätijää väittelee työpuhelimien päivystyksestä! Pysykää asiassa edes joskus ja kerran - avatkaa oma ketju.
Niin se vaan menee, kukaan ei voi kontrolloida millaisia vastauksia mihinkin ketjuun tulee. Miten se on niin vaikea ymmärtää?
Niin mitään itsekontrollia ei ole näillä asian vierestä höpöttäjillä tarvitse olla? Höpisevät omiaan milloin ja missä sattuu, asiayhteydestä viis. Ymmärrän.
Annapa lapsellesi seuraavana jouluna sellainen lahja, että opettelet pitämään taloutesi tasapainossa. Tärkeä opetus lapsellesi hänen tulevaisuuttaan ajatellen, kun toimisit itse esimerkkinä.
Kiitos kaikista vastauksista. Tiedän että nyt meni yli eikä enää koskaa! Katson saanko hyvää tarjousta puhelimesta ja laitoin nettiin myyntiin vanhoja hyväkuntoisia vaatteita, jos niistä saisi jotakin. Lähetin kans just hakemuksen Anyfinille ja yritän alentaa korkoja sitä kautta. Löysin jopa koodin, jolla saan 20 euroa pois nykyisestä laskusta jos minut hyväksytään asiakkaaksi ja hyväksyn niiden tarjouksen. Ilmoittelen tänne sitten miten menee ja jos saan tarjouksen korkojen alentamiseen. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites Takuusäätiön pienlaina tai kunnan sosiaalinen luototus? Näistä saat googlettamalla lisää tietoa.
Kantsii ne selvittää ennenkuin antaa luottotietojen mennä.Tiedät vai ettei ole mennyt ne luottotiedot?
Niin tuossa aloitusviestissä lukee. Lue huolella ennen kuin tulet vaahtoamaan.
Juuri yritin eilen soittaa Nordean Tuohi luottokortin asiakaspalveluun iltapäivästä.. jonotus 30min ei tuottanut tulosta. Näyttää ihmisillä olevan asiaa..
Eivätkö täällä naiset yleensä valita, että pihiä kitupiikkimiestä, joka nalkuttaa rahankäytöstä ei ikimaailmassa haluta suhteeseen. Ja nyt kun näm naiset pääsevätkin itse korppikotkina nokkimaan haaskaa, niin keskustelu täyttyy tarinoista ja kilpailuista kuka on eniten kitupiikki.
Vierailija kirjoitti:
Eivätkö täällä naiset yleensä valita, että pihiä kitupiikkimiestä, joka nalkuttaa rahankäytöstä ei ikimaailmassa haluta suhteeseen. Ja nyt kun näm naiset pääsevätkin itse korppikotkina nokkimaan haaskaa, niin keskustelu täyttyy tarinoista ja kilpailuista kuka on eniten kitupiikki.
Hehe, oletpa muka-hauska. Kyllä täällä vaan itse olen huomannut, että monella on onneksi ymmärrystä sen oman taloutensa päälle. Sitten taas valitettavasti on niitä, niin miehiä kuin naisiakin, joilla ei edes perusasiat ole hallussa, kuten se, että elettäisiin oman tulotason mukaan.
Sekoitat tässä nyt kyllä järkevän taloudenpidon ja kitupiikkeyden toisiinsa. Jos joku oikeasti on käyttänyt yhteen puhelimeen ja osaan lapsen lahjoista 1600 €, ja joutunut tämän "tarpeensa" rahoittamaan millä lie pikavipillä, niin siitä on kyllä mielestäni erittäin asiallista huomauttaa, että nyt ei todellakaan ole ne talouden perusymmärryskään kunnossa.
Harmittaa puolestasi AP, uskon että saat kaikki asiat järjestymään kun alat vaan pienistä asioista säästämään ja vaikka myyt systemaattisesti tavaraa. Aika pian näistä kertyy jo jotain.
On kuitenkin vähän huolestuttavaa, että käytetään kerralla n. 2000 euron bruttopalkka käytetään kokonaan muutamaan kertaostokseen. Järki pitäisi sanoa, että jos 1600 euron netto menee kerralla, niin rahaa ei jää silloin muuhun elämiseen ja siitäpä se velkakierre syntyy.
En halua olla ylimielinen ja huudella helppoja, mutta ei minullakaan suhteellisen hyvätuloisena olisi varaa ostaa kallista puhelinta ja selkeästi kalliitta joululahjoja kerralla. Tai varaa olisi, mutta se tarkoittaisi sitä että puskuria yllättäville menoille ei enää olisi.
Nyt jos saat hoidettua nämä rästimaksut pois, niin toivon että jatkat säästämistä senkin jälkeen. Eli jatkat "osamaksujen" tekemistä vaikkapa säästötilille (esim. Bank Norwegian). Ja näihin ei sitten kajota, eli ajattelet että tätä rahaa ei ole enää olemassa. Luo aika paljon mielenrauhaa jos saat säästettyä sinne useamman satasen ja vaikkapa tonninkin!
Älä ota Anyfiniiä. Vaikuttaa aikas huijaukselta.. Kuulostaa hyvältä, mut kuluja niiltä tulee paljon.
Kannattaa Googletella aika tarkkaan eikä lukea sen omia mainoksia.
Ota yhteyttä omaan pankkiisi.
Lopeta kaikki suoratoistopalvelut ja muut vähänkin muut turhat menot. Ne saa myös otettua uudestaan kun rahatilanne sallii.
Etsi toista työtä.
Jos mahdollista tiputa vielä ruokamenoja. Ei oo vakavaa, jos parikin kuukautta syö vähän heikommin.
Miten sun kulkeminen? Bussikortti tai auto. Pystyisitkö niistä vähentämään menoja.
Nyt on kannattaa vähentää niistä pienistäkin menoista.
Kannattaa muistaa, et ei se kituutaminen lopullista ole. Haluatko menettää luottotiedot vaiko et?
Tuo 20 % korko on aika paljon. Voit yhdistellä lainoja. Yritä saada pankista kulutusluotto, jolla maksat kaikki ne 20 % luotot takaisin. Näin säästyy paljon rahaa kuukaudessa. Toinen neuvo on, että jatkossa ei kannata elää yli budjetin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten aina löytyy näitä asian vierestä väittelijöitä joka luojan aiheeseen ja aloitukseen. Nyt pari pätijää väittelee työpuhelimien päivystyksestä! Pysykää asiassa edes joskus ja kerran - avatkaa oma ketju.
Niin se vaan menee, kukaan ei voi kontrolloida millaisia vastauksia mihinkin ketjuun tulee. Miten se on niin vaikea ymmärtää?
Niin mitään itsekontrollia ei ole näillä asian vierestä höpöttäjillä tarvitse olla? Höpisevät omiaan milloin ja missä sattuu, asiayhteydestä viis. Ymmärrän.
Ei tarvi olla.
Jos täällä kirjoittelee, on pakko hyväksyä, ettei keskusteluja voi kontrolloida.
Miten kaikki luulee, että kyseessä on pikavippi kun korko on 20%? Klarnallakin on 19.9% korko kun maksaa osamaksulla, ite tajusin sen vasta jälkikäteen ja arvaa ottiko päähän.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikista vastauksista. Tiedän että nyt meni yli eikä enää koskaa! Katson saanko hyvää tarjousta puhelimesta ja laitoin nettiin myyntiin vanhoja hyväkuntoisia vaatteita, jos niistä saisi jotakin. Lähetin kans just hakemuksen Anyfinille ja yritän alentaa korkoja sitä kautta. Löysin jopa koodin, jolla saan 20 euroa pois nykyisestä laskusta jos minut hyväksytään asiakkaaksi ja hyväksyn niiden tarjouksen. Ilmoittelen tänne sitten miten menee ja jos saan tarjouksen korkojen alentamiseen. ap
Mä voin suositella Anyfinia! Olen ollut Anyfinin asiakas marraskuusta asti. Lähetin sinne Elloksen laskuni kun olin ostanut sieltä osamaksulla ja korko Elloksella oli 26% !!!! Eli ei korkeat korot ole vain vippifirmojen kikkoja. Sain Anyfinilta tarjouksen 13% koroista, jonka hyväksyin ja ne maksoi mun lainan Ellokselle. Sain itseasiassa maksettua koko laskun pois viime viikolla, eli koko laskun etukäteen maksaminen ei ollut ongelma Anyfinille.
Paljonko osamaksuista jäljellä? Onko kyseessä satasia tai yli tonni?
Voisiko sukulaiset lainata?
Ihmiset tekevät virheitä mutta tunnusta lähimmäisille osamaksupulmasi niin saat apua sen sijaan että pahennat tilannetta turhalla ylpeydellä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka älykääpiö laittaa puhelimeen ja joululahjoihin tuollaisen summan, vaikka ei edes ole rahaa. Minulla ei ole rahahuolia, mutta en siltikään törsäisi ikinä noin paljon. t. insinööri
Lapsiperheissä asiat on vähän eri vinkkelissä. Mullakin on luottokortille joulun aikaan höylätty yli 2000 euroa ja juuri tänään lyhensin sitä vajaa parilla sadalla laskujen jälkeen. Rahat häviää tilipäivänä kuin tuuli vain puhaltaisi ne pois kaikkiin laskuihin ja lainalyhennyksiin, loput menee sitten arjen pyörittämiseen. Mitään isompaa ei saa kuin luotolla tai osarilla.
Jos tuo on tilanne, niin sitten on ihan pakko katsoa niitä laskuja ja arjen pyörittämiseen menevää rahaa. Se yhteissumma on vain pakko hilata niin alas, että kuukausittaiset tulot kattavat ne menot. Ja lisäksi niihin luoton lyhennyksiin ja osamaksuihin pitää jäädä rahaa. Lapsiperheissä myös.
Excel kauniiseen käteen, lasket kaikki harvemmin kuin kerran kuukaudessa toistuvat laskut yhteen ja saat summan, mitä pitää jäädä joka kuukausi sivuun ja lisäksi tietysti ne kuukausittain toistuvat laskut. Jäljelle jäävällä summalla (mielummin hieman pienemmällä) pitää tulla toimeen. Jos ei muuten, niin joka viikolle käteisbudjetti.
Älä nyt herrajjestas enempää elämääsi sotke!
Kysy ennemmin pankista kulutusluottoa jolla maksat sen 1600 pois!
Siis paljollako ap oikein osti puhelimen ja osan joululahjoista..?
Olen ite työssäkäyvä persaukinen ollut about koko ikäni ja velkahelvettikin koettu (lähes 15v. meni takaisin maksuun), joten ymmärrän kyllä tuskasi.. mutta kun minulla hajosi puhelin, ostin halvimman älykännyn - maksoi 89e, sain 22e alennusta alkuperäisestä hinnasta. 4-vuotias ei myöskään vielä ymmärrä mitään hienojen lahjojen perään. Ei varmasti olisi traumatisoitunut.
Nyt kuulostaa vähän kyllä trollille tai sitten ihmiset ovat todella pihalla nykyään noin niinkuin kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
Siis kuinka paljon oikein lahjoja ostit lapsellesi?! Jos kännykkä ja vain osa lahjoista maksoi 1600e..