Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laskuhelvetti :(

Vierailija
15.01.2020 |

Tarviin apua :( Oon kohta ihan kusessa..

Mulla on osamaksu ja korot näyttää olevan 20%. Onko kellään mitään neuvoa miten helpottaa takaisinmaksua? En ole tammikuussa saanut tarpeeksi vuoroja ja ahdistaa miten saan elämisen maksettua. Ei ole varaa maksuhäiriöihin. Alkaa ahdistaa kun menee niin paljon rahaa joka kuukausi turhiin korkoihin.. En oo koskaan ennen ottanut osamaksua, mutta marraskuussa meni puhelin rikki ja oli pakko ostaa uusi, eikä silloin ollut tilillä rahaa uuteen puhelimeen. Samoin halusin järjestää neljä vuotiaalle tyttärelle kivan joulun ja ostin osamaksulla osan lahjoista. Kuukausittainen maksu on monen mielestä varmaan aika pieni, mutta mulle iso ja korot vaan kasvattaa laskua.

Mitä voin tehdä? Tiedän että vastaus olisi olla ottamatta osamaksua, mutta menin jo sen tekemään :( Voiko korkoja saada jotenkin pienemmiksi?

Kommentit (163)

Vierailija
121/163 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on noin 1600 euroa :( 

Kuka älykääpiö laittaa puhelimeen ja joululahjoihin tuollaisen summan, vaikka ei edes ole rahaa. Minulla ei ole rahahuolia, mutta en siltikään törsäisi ikinä noin paljon. t. insinööri

Lapsiperheissä asiat on vähän eri vinkkelissä. Mullakin on luottokortille joulun aikaan höylätty yli 2000 euroa ja juuri tänään lyhensin sitä vajaa parilla sadalla laskujen jälkeen. Rahat häviää tilipäivänä kuin tuuli vain puhaltaisi ne pois kaikkiin laskuihin ja lainalyhennyksiin, loput menee sitten arjen pyörittämiseen. Mitään isompaa ei saa kuin luotolla tai osarilla.

No miten ois tuo säästäminen XD on toiminu tässä lapsiperheessä jo 12v. Toiselle tilille sivuun aina jos jotain jää eikä uusita mitään turhaa. Esim muuten vain uutta elektroniikka vuosittain. Tietenkin kun tuohon kierteeseen on kerran lähtenyt niin hankala siitä on mitään enää säästää kun se mulle säästöön menevä menee sulla luoton ja "osarien" maksuun.

Vierailija
122/163 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljävuotiaan ” kivaan jouluun” ei kuulu useat lahjat. Olemme hyvin toimeentulevia, mutta emme ole opettaneet lapsiamme lahjaröykkiöihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/163 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse elän pienillä tuloilla, mutta ostin kauan haaveilemani urheiluvälineen osiksella ja 20% korolla. Olin seurannut markkinoita pitempään, ja sattui niin hyvin, että tämä haaveiden kohde, ovh. 2500 e, olikin nyt tarjouksessa 1900 e. Eihän minulla ollut lyödä koko summaa silti pöytään, joten päädyin osikseen.

Tietty, tämä alennus sulaa korkokuluihin, mutta koen kuitenkin tehneeni hyvän kaupan.  Makselen nyt mahdollisimman pian lainan pois ja mahdollisimman suurilla kuukausilyhennyksillä, muita kuluja karsien. Vuoden lopussa hoidettu.

Pankissa toisella tilillä puskurirahana n. 1000e, joihin en koske kuin äärimmäisessä hädässä, eläen ikäänkuin sitä ei olisikaan.

Vierailija
124/163 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko maksaa luonnossa takas jos maksan parin kk lyhennyksen?

Vierailija
125/163 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ap lapsestasi lasu ja pyydä että ottavat huostaan. Sinulla tuskin on edellytyksiä kasvattaa sitä turvallisissa ja vakaissa oloissa.

Puhelinta, kuten mitään muutakaan kulutushyödykettä, ei pidä ostaa velaksi. Ei koskaan, ikinä eikä missään olosuhteissa. Jos ei ole rahaa uuteen älypuhelimeen kun vanha hajoaa, ostat jonkun halvan peruspuhelimen ja pärjäät sillä kunnes olet säästänyt rahat.

JOS EI OLE OLLUT VARAA SÄÄSTÄÄ RAHAA JOHONKIN HANKINTAAN, EI OLE VARAA MYÖSKÄÄN MAKSAA NIITÄ OSAMAKSUERIÄ. Voisiko oikeasti joku selittää minulle miten pohjattoman tyhmä täytyy olla ettei tätä tajua?

Vierailija
126/163 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mistä tämä johtuu että kun joku kertoo ahdingosta niin heti kielletään asian?? Oli totta kun tutkimus osoitti että arvot ovat koventuneet.

Köyhyyttä ei haluta millään ymmärtää nykyään. Jos palkkasi on 800e kuussa + asumistuki, AB bussilippu vie 60e pois muiden menojen jälkeen jää 300e millä elät koko kuikausi. Ymmärtääkä kukaan että raha on RAJALLISTA määrää.

Mitä köyhempi on, sitä järkevämpi on oltava. Ei tämä ole mitään kovia arvoja vaan realiteetteja.

Luotolla voivat ostaa turvallisesti vain ne, jotka eivät oikeasti sitä luottoa mihinkään tarvitse. Ihminen ei voi käyttää rahaa jota sillä ei ole. Jos ei ole pystynyt säästämään, ei pysty maksamaan osamaksueriäkään.

Kaikki tämä on hyvin yksinkertaista. Täytyy vain ymmärtää että jos rahaa ei ole, sitä ei käytetä. Ei vaikka joka ikinen kodinkone hajoaisi yhtä aikaa ja saisi syödä pelkkää makaroonia kaksi viikkoa.

Kun tämän ymmärtää, sitä rahaa alkaa äkkiä saada säästöönkin.

Vierailija
127/163 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse elän pienillä tuloilla, mutta ostin kauan haaveilemani urheiluvälineen osiksella ja 20% korolla. Olin seurannut markkinoita pitempään, ja sattui niin hyvin, että tämä haaveiden kohde, ovh. 2500 e, olikin nyt tarjouksessa 1900 e. Eihän minulla ollut lyödä koko summaa silti pöytään, joten päädyin osikseen.

Tietty, tämä alennus sulaa korkokuluihin, mutta koen kuitenkin tehneeni hyvän kaupan.  Makselen nyt mahdollisimman pian lainan pois ja mahdollisimman suurilla kuukausilyhennyksillä, muita kuluja karsien. Vuoden lopussa hoidettu.

Pankissa toisella tilillä puskurirahana n. 1000e, joihin en koske kuin äärimmäisessä hädässä, eläen ikäänkuin sitä ei olisikaan.

Jos olit haaveillut tuosta välineestä jo kauan, mikset ollut säästänyt rahoja siihen? Osamaksuerän verran kuussa tilille, niin olisit siinä kauan haaveillessasi säästänyt ne rahat.

Mikä siinä on että rahaa ei voi säästää etukäteen, mutta jotenkin sitä sitten mystisesti jälkikäteen onkin osamaksueriä varten?

Vierailija
128/163 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis jos velan todellinen vuosikorko on 20% ja velka on 1600, se tekee kuukaudessa jo 320 euroa pelkkiä korkojen maksua. Vuodessa se tekee 3820 euroa, joka on aika huikea summa. Luottokorttien omistajille ja niitä väärinkäyttäville ihan normi touhua. Itse ottaisin matalakorkoisen lainan velan maksamiseen ja sen jälkeen alkaisin järkevöittämään rahankäyttöä ja välttelemään osamaksuja, lainoja, pikavippejä ja luottokortteja. Älä käytä rahaa jota sinulla ei ole. Sillä siisti!

Vierailija
129/163 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viidensadan puhelin 20 prosentin vuosikorolla ei kyllä sinua konkurssiin aja. Sinähän maksat pahimmillaan kympin kuussa korkoja. Ja korkojen osuus vähenee koko ajan.

Ongelmasi on siis liian suuret lyhennykset, ei korko.

Tästä olen samaa mieltä, ei kannata lähteä hakemaan tuota korkoa alemmaksi, ellei helposti omasta pankista saa. Muissa puljuissa on varmasti pienellä präntätty jotain...

Suu säkkiä myöden vain ja makselemaan...

Vierailija
130/163 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy lähisukulaisen apua että saatte maksettua laskut heti, ennen kuin korot karkaavat pilviin. Voit sitten erikseen joko maksaa tai olla maksamatta sukulaiselle, miten sovitte sen asian. Jos ei ole sukulaista, niin neuvottele sen tahon kanssa jolle olet velkaa, miten maksut saisi hoidettua. Ehkä palstalla on muita neuvoja lisäksi

Vierailija
131/163 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein saman virheen eli otin osamaksuj. Isäni maksoi laskun, muuten en siitä  olisi selvinnyt.

Vierailija
132/163 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis jos velan todellinen vuosikorko on 20% ja velka on 1600, se tekee kuukaudessa jo 320 euroa pelkkiä korkojen maksua. Vuodessa se tekee 3820 euroa, joka on aika huikea summa. Luottokorttien omistajille ja niitä väärinkäyttäville ihan normi touhua. Itse ottaisin matalakorkoisen lainan velan maksamiseen ja sen jälkeen alkaisin järkevöittämään rahankäyttöä ja välttelemään osamaksuja, lainoja, pikavippejä ja luottokortteja. Älä käytä rahaa jota sinulla ei ole. Sillä siisti!

Tässä loistoesimerkki palstan matematiikkataidoista!!

Vierailija
133/163 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä loistoesimerkki palstan matematiikkataidoista!!

Onkohan itse ex-pääministerimme Jyrki Käteinen av-palstalla?

Vierailija
134/163 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvää päivää nyt :D 

Mietippä uudelleen miten se menikään.. Vai onkohan mun pankki erehtynyt kun en asuntolainasta maksakaan korkoja 2000euroa/kk

Vierailija
135/163 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyt puhelimen ja ne lahjat, lyhennät lainan niillä ja maksat loput pikku hiljaa pois oppirahoina. Tyhmästi oot tehnyt, ei voi muuta sanoa, toivottavasti jatkossa hallitset paremmin rahan käytön.

Vierailija
136/163 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskeppa uudestaan. Jos osaat. 🤦‍♀️

Vierailija
137/163 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä vinkkejä tullut, niin tyydyn vain päivittelemään.

Minä, joka tienaan 3800e brutto/kk, ei lapsia, mietin, raaskinko ostaa 400e puhelinta. Ja kaikkiin joululahjoihin yhteensä meni 500 e, vaikka ostin mielestäni kalliita juttuja (yht. 10 lahjottavaa).

Vastaisuuden varalta kannattaa ihan oikeasti opetella säästämään ja elämään varojensa mukaan. Tiliä ei koskaan tyhjennetä eikä varsinkaan eletä velaksi, jos työtilanne ei ole varma. Hyvässä tilanteessa säästetään edes pientä määrää kuussa sivuun.

Vierailija
138/163 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun puhelin maksoi 150€.

Kahden lapseni joululahjat yhteensä 200€.

Kaikki maksettu säästöillä, joten ei huolta veloista. Joka kk laitan säästötilille 50-150€ juuri näitä tilanteita varten kun puhelin hajoaa tai jotain uutta pitää ostaa.

Näin elettiin ennen vanhaan ja näin elämällä pärjää vielä nykyisinkin. Kaikkea haluamaansa ei ole pakko ostaa heti jos lainkaan.

T. Pienituloinen yh

Vierailija
139/163 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä ostit joululahjaksi?

Vierailija
140/163 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän