Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita joista on tehty päiväkodilta lasu lapsen vaatteista?

Vierailija
15.01.2020 |

Millainen ilmoitus oli? Itse mietin lähinnä että mitä tuolla haetaan? Tänään kunnan sosiaalityöntekijä soitti ja kyseli. Meille eivät ole kertoneet mitään. Kuulemma tahroja ja liian pieniä vaatteita oli ollut, sekä pissan hajua. Vastasin vaan, että minun mielestä ei ole ja että kaksilla silmillä katsotaan vaatteet läpi joka ilta, että aika erikoista jos on?

Kommentit (312)

Vierailija
81/312 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulta veronpalautukset poois kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein lasun tytösrä, joka todella haisi likaiselta.

Kaverit ja aikuisetkin karttoivat tyttöä koska haisi.

Yksinhuoltajaisän tyttö, joten ajattelin että apua tarvitaan.

Mies oli niin aggressiivinen ettei kukaan uskatanut mennä siihen kotiin!

Nykyaikana olisi mahdollista että veronmaksu kohdennettaisi niihin jotka ylenpalttisesti käyttää terveydenhuoltoa melko turhaan ravaamiseen ja sitten ne jotka soittelee hätänumeroihin turhaan ja ne jotka lähettelee turhia lasuja.

Eli kohdennettaisi kovempaa verotusta näille ihmisille jotka näitä palveluita tukee ja rahoittaa.

Muille sitten keveämpää verotusta ihan sen mukaan kuinka paljon näihin asioihin kuluttaa aikaa :)

Joku vois laskea yhden turhan lasun aiheuttaman laskun yhteiskunnalle. Ensin kaikki käsittelytyö. Sitten molemmat vanhemmat pois töistä palaverin vuoksi. Kahden lasutyöntekijän työaika jne. Ei oo halpaa. Ilmottaja saisi maksaa.

Voisiko olla parhaimmillaan viisinumeroinen luku.

Aluksi toki neljä, mutta kallistahan tuo on kun oikeasti miettii.

Aika paljon olisi mahdollista säästää ja sosiaalityöntekijöilläkin on stressiä. Tarvittaisi enemmän työntekijöitä. Liikaa asiakkaita jo nyt tällä hetkellä.

Ei vaan toimi tämä sosialismi.

Jos laajennettaisi toimintaa EU-maihin ja laitetaan muut maksamaan, niin sitten voisi toimiakin.

Tarvittaisi vain valtuudet kaapata muista maista lapset turvaan ja tarjota heille lottovoitto tänne.

Tässä olisi ideaa tienata.

En mä usko että ne antaa. Romaniahan tienaa itse niillä lapsillaan pahamainisilla lastenkodeillaan missä lapset köytetty kiinni sänkyyn. Ei mikään maa anna omaa bisnestään, haloo. Suomessa on liian hyvä elintaso ja liian hyvät vanhemmat niin pitää vaan yrittää saada oma bisnes pyörimään lasuttelemalla eripari sukista.

Vierailija
82/312 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse tosi tarkka lasten vaatteista, varmaankin vähän nurinkurisesti juuri siksi, että olemme köyhiä. Mieheni on tällä hetkellä työttömänä ja itse olen opiskelija. Emme kuitenkaan ole lastensuojelun tarpeessa, vaan elämänhallinta on ihan hyvää ja arki sujuvaa, sellaisena kuin se on. Jotenkin tuntuu silti, että tätä täytyy jotenkin todistella, joten lapsillamme on hoidossa joka päivä puhdas, siisti ja nypytön vaatekerta päällä. Joskus vaate kelpaisi hyvin seuraavanakin päivänä, ei tahroja tai mitään, mutta uudet puen silti. Nyppyiset vaatteet jäävät kotikäyttöön. Olen kuullut, että lapsista on tehty ties mistä syystä lasuja, joten olen tarkka vaatteista ja puhtaudesta. En halua, että joku virkaintoinen sos.työntekijä keksii huolestua meistä, sillä koen että pienituloisuutemme takia olisimme heikoilla, jos lasun kynsiin päätyisimme. Olen kuullut lastensuojelusta niin paljon huonoa.

Itse nyt työttömänä tällä hetkellä.

Odottelen ihan innolla jos vaatteiden takia tulee valitusta.

Sitten pistän läskiksi kunnolla. Otan kaiken vastaan ja turha enää olettaa että meikäläinen lähtee töihin maksamaan tälläisestä järjestelmästä veroja, jossa kiusataan turhaan ihmisiä.

Sen verran dystooppista aikaa eletään työmaailmassakin etten olisi uskonut tätä, jos olisin nuorempana kuullut että työnteko ei kannata.

Lastensuojelu on ihan hyvä ideana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/312 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeinen lause tökki vähän, eli siis samat vaatteet useampana päivänä päällä?

Jos vaatteet on tahrattomat eikä niissä ole erityisesti hikoilu, niin hyvin voi käyttää useamman päivän. Ei alusvaatteita tietenkään, mutta ei collegehousuja tarvitse 12 tunnin käytön jälkeen automaattisesti pestä. Ihan niin kuin ei niitä sun farkkujakaan.

Vierailija
84/312 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta kuinka ehjät vaatteet lapsella pitää olla? 

Jos jossain on yksi pieni reikä ja pari pinttynyttä ruokatahraa, niin onko se lastensuojelun paikka? 

Mun mielestä ihmeellistä turhamaisuutta ja luonnonvarojen tuhlausta, jos ei edes kotioloissa voi sellaisia vaatteita pitää. 

Vierailija
85/312 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jotkut ihmiset antaa eteenpäin reikäisiä vaatteita?! Varmaan ne samat, jotka hinnoittelevat naurettavan kalliilla nukkaiset ja kuluneet vaatteet kirpparilla. Järki hoi!

Vierailija
86/312 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jossain on yksi pieni reikä ja pari pinttynyttä ruokatahraa, niin onko se lastensuojelun paikka? 

Mun mielestä ihmeellistä turhamaisuutta ja luonnonvarojen tuhlausta, jos ei edes kotioloissa voi sellaisia vaatteita pitää. 

Jos joku tekee teistä lasun sen jälkeen ootte nii tiukassa syynissä ettei voi enää olla pientä reikää ja pinttynyttä tahraa.

Vierailija
87/312 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jotkut ihmiset antaa eteenpäin reikäisiä vaatteita?! Varmaan ne samat, jotka hinnoittelevat naurettavan kalliilla nukkaiset ja kuluneet vaatteet kirpparilla. Järki hoi!

Ei ole kivaa heittää vaatteita sekajätteeseenkään.

Vierailija
88/312 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on eri käsityksiä vaatteiden käyttökelpoisuudesta. Minusta esim. alusvillahousut joissa on pieni reikä, muuten siisti body josta on irronnut yksi haaraneppari ja tilalla on pieni reikä, tai pipo jonka sisäsauma on ratkennut sentin matkalta ovat täysin käyttökelpoisia vaatteita. Lahjoitus- tai myyntikirpparille en näitä veisi koska tiedän etteivät mene, mutta kaverille lahjoitettavaan kassiin saattaisin hyvin pakata.

Vierailija
89/312 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoisiin paitoihin jäänyt ruokatahroja jotka ei pesullakaan lähde. En ole niitä siksi päiväkotiin lapsille pukenut. Koska voidaan tulkita värjäymiä likatahroiksi ja huonoksi hygieniaksi

Vierailija
90/312 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku tekee teistä lasun sen jälkeen ootte nii tiukassa syynissä ettei voi enää olla pientä reikää ja pinttynyttä tahraa.

Siis oikeesti? Herran jumala. 

Vierailija
91/312 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos paikkaa ne reiät? Onko se ok?

Vierailija
92/312 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valkoisiin paitoihin jäänyt ruokatahroja jotka ei pesullakaan lähde. En ole niitä siksi päiväkotiin lapsille pukenut. Koska voidaan tulkita värjäymiä likatahroiksi ja huonoksi hygieniaksi

Tämä. Ongelma on tulkinta. Mitään huonoa hygieniaa pinttyneissä tahroissa ei ole. Pestyhän ne on. Lapset saavat aina vaatteet ihan sotkuun ja jotkut tahrat ei lähde. Lasten vaatteita ei viitsi myrkyillä pestä

En mäkään laittais koska tulkinta.

Vierailija
93/312 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos paikkaa ne reiät? Onko se ok?

On ok, paitsi jos jollain on herännyt huoli ettei teillä ole varaa ostaa lapselle vaatteita.

Riippuu ihan mikä huoli herää.

Vierailija
94/312 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattais pestä ne lapsen vaatteet vähän useammin, aika kurjaahan se on pinttyneissä pahan hajuisissa vaatteissa olla :( ymmärrän että se voi olla joillekin normaalia, jotkut aikuisetkin kulkee ihan järkyttävissä vaatteissa, mutta kyllä siinä vähän tulee mieleen että näinköhän on kaikki elämänhallinta-asiat kunnossa jos ei saa edes vaatteita pestyä.

Kannattaa sitten valita ne pesuaineet huolella, jotta lapsi ei altistu kemikaaleille. Esim. vääränlaisen huuhteluaineen käyttäminen on kyllä jo aihe lasulle.

Huuhteluainetta ei tarvitse yhtään mihinkään.

Haisevat todella voimakkaille, mutta kun siihen itse tottuu niin ei sitä enää huomaa. Itse käytän tuoksutonta jauhepesuainetta, johon lisään lorauksen nestemäistä ekologista sitruspesuainetta, jossa tuoksu tulee aidosta sitrusöljystä. Jää miellyttävän raikkaiksi, mutta eivät löyhkää metrien päähän. 

Lakanoihin, pyyhkeisiin ja urheiluvaatteisiin käytän pyykkietikkaa.

Vierailija
95/312 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa kokemus pissamaisesta tuoksusta oli se, kun pesin hajustamattomalla pesuaineella. Sen tuloksena aivan kaikki alkoi haista pissalle, vaikka pesin vaatteet kahteen kertaan ja extrarunsaalla vedellä ja vaikka vaatteet ennen pesua eivät haisseet pissalle lainkaan.

Erään halpismerkin (ei Lidlin kuitenkaan) hajustamaton sensitive color -pesuaine kyseessä

Hajustamattomat pesuaineet eivät saa pyykkiä haisemaan pahalta, mutta likainen, kalkkeumaa ja hometta täynnä oleva kone saa. Koneelle tyhjänä pyöritys maksimilämmöillä parin viikon välein niin ei haise.

Juurikin näin. Se hajullinen pesuaineesi on vain peittänyt tuon pesukoneen tunkkaisuuden. Pinttynyt hiki ja liki haisee helposti urealta.

Vierailija
96/312 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako sitten äitiyspakkauksenkaan vaatteita käyttää kun niitäkään ei ole itse ostettu eli toisinsanottuna tästä voidaan päätellä ettei ole varaa ostaa itse vaatteita?

Vierailija
97/312 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako sitten äitiyspakkauksenkaan vaatteita käyttää kun niitäkään ei ole itse ostettu eli toisinsanottuna tästä voidaan päätellä ettei ole varaa ostaa itse vaatteita?

Millään omilla valinnoilla ei ole merkitystä, koska merkitystä on VAIN ilmoittelijassa itsessään heräävässä huolessa. Et voi vaikuttaa siihen että joku on hermoheikko, kaikesta huolestuja. Voit vain toivoa ettet kohtaa sellaista henkilöä.

Vierailija
98/312 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisillä on eri käsityksiä vaatteiden käyttökelpoisuudesta. Minusta esim. alusvillahousut joissa on pieni reikä, muuten siisti body josta on irronnut yksi haaraneppari ja tilalla on pieni reikä, tai pipo jonka sisäsauma on ratkennut sentin matkalta ovat täysin käyttökelpoisia vaatteita. Lahjoitus- tai myyntikirpparille en näitä veisi koska tiedän etteivät mene, mutta kaverille lahjoitettavaan kassiin saattaisin hyvin pakata.

Ja kaveri kiittää?

Mä antaisin ne tavarat kaverille, mitkä kuvittelisin menevän kaupaksi kirpparillakin ja laittaisin nuo rähjäiset joko siivouslumpuiksi tai sitten vaan roskiin.

Vierailija
99/312 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole lasun paikka eikä tuollaisesta mitään lasua tehdä.

Mutta jos toistuvasti on tuoreita likatahroja, viikon ajan samat alushousut, vaatteet kokoa 98cm vaikka oikea koko olisi lähempänä 116cm, kengät pienet ja kuluneet eikä pidä vettä jne. Lapsi voi myös olla likainen. Nämä kertoo siitä ettei lapsesta selvästikään pidetä huolta.

Silloin tällöin jos on liian pienet vaatteet jotka lapsi on välttämättä halunnut pukea tai lempileggingsit joissa polvessa reikä ei ole lasun paikka. Eikä eriparisukat.

Vierailija
100/312 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, mieti rehellisesti - onko teitä (toistuvasti) pyydetty tuomaan kumisaappaat tai kurahousut tai riittävän iso ulkohaalari tms?

Ei täällä päin kyllä lasuilla vaatteista ellei ne kehoituksesta huolimatta ole sellaisia, ettei lapsi oikein voi osallistua päiväkodin ohjelmaan niiden takia (esim saa ulkona jonkun keuhkokuumeen kun haalarit on niin pienet että ranteet ja nilkat on jatkuvasti paljaina).

Jos oikeasti vaatteet on 'perussiistit ja toimivat' on niistä ehkä tehty lasu mutta oikea huoli on esim teidän käytöksessä tai mitä lapsen käytös päivän aikana indikoi.