Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita joista on tehty päiväkodilta lasu lapsen vaatteista?

Vierailija
15.01.2020 |

Millainen ilmoitus oli? Itse mietin lähinnä että mitä tuolla haetaan? Tänään kunnan sosiaalityöntekijä soitti ja kyseli. Meille eivät ole kertoneet mitään. Kuulemma tahroja ja liian pieniä vaatteita oli ollut, sekä pissan hajua. Vastasin vaan, että minun mielestä ei ole ja että kaksilla silmillä katsotaan vaatteet läpi joka ilta, että aika erikoista jos on?

Kommentit (312)

Vierailija
41/312 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä järkytyin kerran pahasti, kun terkkari soitti koulusta sanoen, että opettaja oli huolestunut meidän lapsesta ja hän haisee nykyään pissalle koulussa.

Olin ostanut Dalli nimistä pyykinpesusainetta joka kieltämättä voi haista pissalle, mutta siihen loppui sen pesuaineen käyttö.

Eniten ärsytti ettei opettaja suoraan voinut sanoa hajusta.

Lapselle en sanonut mitään asiasta.

Anteeksi ohis, mutta mikä idea on pyykinpesuaineessa joka haisee pahalle? :O

Anteeksi myöhäinen vastaus, mutta ostettaessa se ei haissut paketista pahasti ja haju muuttui kuivassa vaatteessa "oudolle" ja ajattelin pestä paketin loppuun kuitenkin, mutta jäi loput käyttämättä puhelun jälkeen

Vierailija
42/312 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoo vaan että isä on pukenut lapsen, ja sillä on oikeus omannäköiseen vanhemmuuteen, johon äiti ei mene väliin hössöttämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/312 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oispa ihana asua Suomessa! Not..

Vierailija
44/312 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh, kaksin silmin katsotte vaatteet läpi? Eli sinä ja mies katsotte molemmat jotkit lapsen vaatteet? No tuskin.

Jos tuollainen puhelu on tullut, ja se on mielestänne aiheeton, niin kyllä olisin huolissani yleensä koko päiväkodista ja sen työntekijöistä. Aika tarkalla silmällä heitä katsoisin ja en olisi enää sinisilmäinen heidän suhteen.

Vierailija
45/312 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli joskus vastaavasta keskustelu, päiväkodin järjenjättiläiset olivat katsoneet vaatteita päivän lopuksi,ei aluksi ja kapasiteetti ei riittänyt miettimään kukahan lapsesta on ollut päivän mittaan vastuussa...

Vierailija
46/312 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelusta bisnestä kirjoitti:

Kun tarkastelee tätä laajemmin ja muistelee historiaa, niin monilla köyhillä lapsilla aikoinaan ei ollut edes vaatteita.

Heistä olisi tehty lasu nykyään.

Onkin ihan oikein että nykyään sosiaalitukia jaetaan ihan hyvityksenä näille erilaisille suvuille joissa köyhyys on riivannut. Lastensuojelusta voisi tehdä kovan bisneksen ja viedä sitä myös muualle Eurooppaan.

Suomeen voitaisi rakentaa laitoksia johon tuodaan lapsia muista EU-maista ja tarjota heille hyvä elämä täällä.

Saataisi myös väestöongelma kuriin.

Lastensuojelu voisi olla uusi nokia.

Yritystoimintaa voisi laajentaa Yhdysvaltoihin osavaltioihin joissa kannabis on laillistettu.

Ottaa huostaan kaikki lapset joiden vanhemmat käyttävät kannabista ja tuoda tänne turvaan. Tarjota kristillinen kasvatus, ruoka ja koulutus.

Saadaan myös kansalaisia lisää.

Vierailija
47/312 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodin pitäisi ilmoittaa teille, jos ovat tehneet lastensuojeluilmoituksen. Oletko varma että se on sieltä. Voihan se olla jonkun pöiväkotilapsen vanhempikin.

Vierailija
48/312 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hakevat sillä ehkä sitä että onko teillä rahaa ostaa lapselle vaatteita.

No täällä on paljon kitppiksiä, vaatevaihtari päiviä, sukulaiset, mummot ja papat, sekä kummit ostelee liikaakin vaatteita.. Että eipä tuommoinen rahasta voi olla kiinni. Ap

Mutta mitenkä ne sosiaalitoimessa voisivat etukäteen tietää juuri teidän perheen vaatemahdollisuudet?

Vierailija
49/312 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan kuullut reiän umpeen ompelemisesta?

Vierailija
50/312 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me olemme hyvätuloinen perhe ja lapsemme käyttää päiväkodissa mm. reikäisiä housuja koska haluaa. Kaverinsakin olisi halunnut omiin polviin samanlaisen reiän.

Jos sen perusteella tehdään lasu, niin on kyllä erikoista. Käytän itse myös revittyjä farkkuja kesäisin, olenkohan itsekin syrjäytynyt tai jotain 😂

Heitän kyllä yleensä rikkinäiset vaatteet pois, mutta jotkin lapsen lempihousut olen suostunut säästämään rei’istä huolimatta.

Nää nyt on vähän eri asioita.

On eri asia jos lapsella on kivoja, sopivia, ajan- ja säänmukaisia vaatteita joihin on tullut pieni reikä kuin se että on ylipieniä ja ajanrikkomia haalistuneita vaatteita jotka vielä tahraisia.

Meilläkin on joskus reikä tai toinenkin ollut lempihousuissa eikä kukaan mitään ole sanonut. Tykkään lasten vaatteista ja ostan merkkivaatteitakin jonkin verran. Ei kukaan ole ikinä mitään sanonut. Päin vastoin on aina päikystä kehuttu kun on sopivat varusteet ja kivoja ja puhtaita vaatteita. Joskus ihmettelin sitä että aina kehutaan lapsen vaatteita mutta näköjään se ei ole itsestään selvää että on ne asianmukaiset vaatteet.

Vierailija
51/312 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me olemme hyvätuloinen perhe ja lapsemme käyttää päiväkodissa mm. reikäisiä housuja koska haluaa. Kaverinsakin olisi halunnut omiin polviin samanlaisen reiän.

Jos sen perusteella tehdään lasu, niin on kyllä erikoista. Käytän itse myös revittyjä farkkuja kesäisin, olenkohan itsekin syrjäytynyt tai jotain 😂

Heitän kyllä yleensä rikkinäiset vaatteet pois, mutta jotkin lapsen lempihousut olen suostunut säästämään rei’istä huolimatta.

Nää nyt on vähän eri asioita.

On eri asia jos lapsella on kivoja, sopivia, ajan- ja säänmukaisia vaatteita joihin on tullut pieni reikä kuin se että on ylipieniä ja ajanrikkomia haalistuneita vaatteita jotka vielä tahraisia.

Meilläkin on joskus reikä tai toinenkin ollut lempihousuissa eikä kukaan mitään ole sanonut. Tykkään lasten vaatteista ja ostan merkkivaatteitakin jonkin verran. Ei kukaan ole ikinä mitään sanonut. Päin vastoin on aina päikystä kehuttu kun on sopivat varusteet ja kivoja ja puhtaita vaatteita. Joskus ihmettelin sitä että aina kehutaan lapsen vaatteita mutta näköjään se ei ole itsestään selvää että on ne asianmukaiset vaatteet.

Mä olen ympäristötietoisena ihmisenä vähän eri mieltä. Eli vaatteet on hyvä käyttää loppuun ja kierrättää. Ei ostella jatkuvasti uusia. Tällasesta tulee sit lasu, kiva. Sairaaksi mennyt.

Vierailija
52/312 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsella oli vaihe että halusi pitää vain eriparisia sukkia. Siis niin että toinen punainen ja toinen sininen tms. Annettiin pitää kun ei siitä haittaakaan ole ja lapsi tykkäsi, kaikki sukat ehjiä ja puhtaita kuitenkin.

Lasuhan siitäkin parin viikon jälkeen tuli :D

Noh, otettiin se huumorilla.

Vierailija
53/312 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ompele sinä se reikä umpeen jos asia vaivaa.

Ei minua kiinnosta ommella reikiä umpeen vaatteista. Reikiä tulee lapsille polviin ja sillä selvä.

Itse käyn mieluummin lenkillä kuin istun jossain vitun takkatulen äärellä silmät ristissä ompelemassa reikiä kiinni.

Ompelen jos ei ole parempaa tekemistä.

Ompele sinä jos asia vaivaa niin paljon. Turha uhkailla lasuilla rouva kapteeni.

Ehkä sun olisi pitänyt mennä armeijaan kun on tarvetta komennella muita ja tunkeutua muiden elämään.

Hoida se oma perheesi kuntoon ja housus.

Kyllä mä apua kutsun jos tarvin.

Vierailija
54/312 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapsella oli vaihe että halusi pitää vain eriparisia sukkia. Siis niin että toinen punainen ja toinen sininen tms. Annettiin pitää kun ei siitä haittaakaan ole ja lapsi tykkäsi, kaikki sukat ehjiä ja puhtaita kuitenkin.

Kyllähän toi viittaa elämänhallinnan ongelmiin ettei vanhemmat saa lapselle saman parisia sukkia.

Vierailija
55/312 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aijaa. Me ollaan matalapalkka-alan duunareita molemmat vanhemmat. Minä olen nyt työtön. Ehkä kohta taas pätkätöissä tienaamassa kuussa 1200e.

Sanotaan nyt näin että miksi heittää sukkia pois jos ne on ehjät. Reikäisen sukan voi heittää roskiin. Siihen kulutettu käsin ommeltu aika vie sen verran aikaa että ei ole taloudellisesti kannattaa ommella sitä.

Parempi vain käyttää niitä eriparisukkia säästösyystä. Eihän sukkien värillä ole mitään väliä.

Sukkien idea alunperin ei ollut se että ne mätsää toistensa kanssa saman värisesti.

Vaaaaan, mikä se sukkien tehtävä oli?

Saatte vastata tähän kysymykseen.

Vierailija
56/312 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ompele sinä se reikä umpeen jos asia vaivaa.

Ei minua kiinnosta ommella reikiä umpeen vaatteista. Reikiä tulee lapsille polviin ja sillä selvä.

Itse käyn mieluummin lenkillä kuin istun jossain vitun takkatulen äärellä silmät ristissä ompelemassa reikiä kiinni.

Ompelen jos ei ole parempaa tekemistä.

Ompele sinä jos asia vaivaa niin paljon. Turha uhkailla lasuilla rouva kapteeni.

Ehkä sun olisi pitänyt mennä armeijaan kun on tarvetta komennella muita ja tunkeutua muiden elämään.

Hoida se oma perheesi kuntoon ja housus.

Kyllä mä apua kutsun jos tarvin.

Noinhan se on. Jos jotakuta reikä häiritsee niin lasu ei varmaankaan ole se asian hoitamistapa.

Vierailija
57/312 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän toi viittaa elämänhallinnan ongelmiin ettei vanhemmat saa lapselle saman parisia sukkia.

Elämänhallinta on perseessäs.

Meillä koko perhe käyttää eriparisukkia.

Ei sillä ole mitään väliä minkä väriset sukat on missäkin jalassa.

Säästyy aikaa kun ei kuivaustelineeltä ala lajittelemaan sukkia vaan kaataa ne yhteen koriin. Jos itse haluaa pitää parisukkia niin siitä vaan. Kätevämpää on vain laittaa ne sukat jalkaan ja olla myöhästymättä töistä tai koulusta.

Vierailija
58/312 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis en tajua mikä sitten haisee pissalle. Voi olla että jotkut lapset eivät käy päivittäin pesulla... kyllä omakin lapsi tuoksahtaa välillä pissalle vaikka päivittäin vaihdetaan puhtaan alusvaatteet. Ei ehkä pyyhi kunnolla wc:ssä käydessään jne. Ei kai se mikään ongelma ole jos silloin tällöin haiskahtaa mutta jos kokoajan ja on hajuhaitta niin sitten on eri.

Tämä on ketjun aiheeseen nähden OT, mutta kotonani olen huomannut lapsen pyjamanhousujen tuoksahtavan pyykättyinä pissalle, jos on pesty alle 60 asteessa.

Enkä halua tällä hysterisoida ihmisiä raivoisaan pyykinpesuun. Nykyään muutenkin pyykätään ennemminkin liian usein kuin liian harvoin. Siis useimmat ihmiset. Toki on niitäkin, joilla,on toisinpäin.

Vierailija
59/312 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi jumalauta teitä kirjoitti:

Sukkien idea alunperin ei ollut se että ne mätsää toistensa kanssa saman värisesti.

Vaaaaan, mikä se sukkien tehtävä oli?

Saatte vastata tähän kysymykseen.

sukkien tehtävä on kertoa ulkopuolisille tarkkailijoille siittä, että perheessä on elämänhallinta kunnossa kansallisella virallisella mahdollisella tavalla.

Jos yksilö poikkeaa rivistä ja pukeutuu miten sattuu, niin siinähän on suojelun paikka.

Tähän yksilölliseen pukeutumiseen pitää puuttua välittömästi.

Sehän on anarkiaa ja anarkiaa emme salli.

Meillä on tiukka säännöstö yhteiskunnassa siittä, miten tulee pukeutua.

Vierailija
60/312 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein lasun tytösrä, joka todella haisi likaiselta.

Kaverit ja aikuisetkin karttoivat tyttöä koska haisi.

Yksinhuoltajaisän tyttö, joten ajattelin että apua tarvitaan.

Mies oli niin aggressiivinen ettei kukaan uskatanut mennä siihen kotiin!