Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joille mikään mielialalääke ei sovi?

Aktiivinen ja hyödyllinen kansalainen
15.01.2020 |

Sairastan keskivaikeaa masennusta ja yleistynyttä ahdistuneisuushäiriötä. Jouduin ikäväkseni ilmoittamaan lääkärille, ettei minulle määrätty lääke sovikaan.

Ahdistus ja masennus ovat helpottaneet kyllä, mutta saan tästäkin lääkkeestä unta häiritseviä haittavaikutuksia.

Näen joka yö levottomia unia, usein painajaisia. Muistan unet päivälläkin, ja ne ovat karmeita. Herään niihin keskellä yötä joskus. Viime yönä näin unta, että olin laivassa joka upposi ja pääsin pelastusveneeseen, kun taas esimerkiksi äitini ei. Näin kuinka lapsia ei pelastunut ynnä muuta kauheaa.

Olen myös saanut vaikean levottomat jalat oireyhtymän, josta en ole kärsinyt vuosiin. Jalkani kouristelevat päivälläkin jos lepäilen. Jalka menee itsestään koukkuun niin, että sen näkevät muutkin. Unta on vaikeaa saada. Lisäksi, narskutan öisin hampaita.

Ilman muuta lääkäri on se henkilö jonka kanssa asiaa selvitetään, mutta tulin uteliaaksi onko muita joille mikään mielialalääke ei ole sopinut?

Mietin, mitä sitten käy jos mikään lääke ei sovi.

Nämä eivät ole sopineet:

Venlafaksiini
Duloksetiini
Essitalopraami
Sitalopraami
Paroksetiini

Sertlaliini ( Zoloft ) ei ainakaan muistu mieleen, että sitä olisi kokeiltu, en ole kuitenkaan aivan varma.

Fluvoksamiini eli Fluvol ei myöskään kuulosta tutulta.

Eli kaksi oljenkortta vielä käymättä läpi...

En kuitenkaan tiedä, sopivatko nuo lääkkeet yhteen muun lääkitykseni kanssa. Tänään asia selviää, kun lääkäri soittaa takaisin, mutta tässä odotellessa pyörittelen päässäni skenaariota ettei mikään sovi.

Kellään kokemuksia Fluvolista tai Zoloftista?

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tekee sinusta "hyödyllisen" känsäläisen?

Vierailija
2/66 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut Voxraa? Osa lääkäreistä ei määrää sitä potilaalle, jolla on ahdistuneisuutta, mutta osa taas määrää, varsinkin, jos lääkkeitä on kokeiltu jo monta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketipinor on hyvä vaihtoehto.

Vierailija
4/66 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen urani aikana (2005-2017) käynyt nuo kaikki läpi enkä koe saaneeni niistä hyötyä ahdistuneisuuteen, sivuvaikutukset kyllä tulee. Myöskin lääkkeiden lopetus on tuskaa joka kestää kuukausia, kumma ei tästä puhuta sen enempää?!?

Vierailija
5/66 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta tähän pakko kommentoida, että moni mielialalääkkeitä käyttävä käy kyllä ihan töissä ja elää ns. normaalia elämää. Hämmästyisit, jos tietäisit, kuinka yleistä tämä on esim. liike-elämässä.

Vierailija
6/66 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkään mielialalääkkeet eivät sovi kenellekään. Niillä piilotetaan oireita kuten ihmiset itse piilottavat vaikkapa alkoholilla ja pitkäaikainen lääkkeiden käyttö ennustaa huonompaa selviytymistä, aivan kuten alkoholinkin. Niin kauan kun oireita piilotetaan, niitä ei pysty käsittelemään, jolloin niistä on mahdoton päästä eroon.

Ymmärrän osastohoidon esim. itsemurhariskin ja psykoosin kohdalla toki, mutta olisiko niidenkään kohdalla pakollista jatkaa lääkkeiden käyttöä seuraavat 50 vuotta?

Vierailija
7/66 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta tähän pakko kommentoida, että moni mielialalääkkeitä käyttävä käy kyllä ihan töissä ja elää ns. normaalia elämää. Hämmästyisit, jos tietäisit, kuinka yleistä tämä on esim. liike-elämässä.

Tämähän on aivan itsestään selvää, että käydään töissä ja syödään mielialalääkkeitä. Usein jälkimmäinen mahdollistaa ensinmainitun.

Vierailija
8/66 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei sovi, koska mitään en ole käyttänyt.

Vierailija
9/66 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on aivan itsestään selvää, että käydään töissä ja syödään mielialalääkkeitä. Usein jälkimmäinen mahdollistaa ensinmainitun.

Kofeiini, nikotiini ja alkoholi auttavat myös, jos lääkkeitä ei ole saanut.

Vierailija
10/66 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ura on latvalahonura Mene töihin laiskimus

Vierailija
11/66 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkista ei parannusta löydy.

Unissakävelijää ei tunteet vaivaa. Ei itketä,eikä nauratakaan.

Vierailija
12/66 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskari on koko kansan yleisin masennuslääke.

Vierailija
13/66 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuslääkkeitä syövistä joka kahdeksas saa edes jotain apua lääkkeistä. Siis 12 sadasta.

Silti loput 88 syö masennuslääkkeitä turhaan kun se on niin hyvä business.

Kaikki kärsivät sivuvaikutukset, joista hirvein ihmisen muuttuminen tahdottomaksi ja täysin seksuaalittomaksi idiootiksi, jonka elämä ei enää palaa entiselleen.

Muita sivuvaikutuksia ovat;

Unettomuus

Väsymys

Levottomuus

Vatsavaivat

Seksuaaliset toimintahäiriöt

Päänsärky

Huimaus

Hikoilu

Lihominen

On hyvä muistaa, että 360 000 ihmistä syö masennuslääkkeitä turhaan ja osa menettää tämän vuoksi ihmisyytensä jo nuorena, peruuttamattomasti.

Vierailija
14/66 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet saa merkittävää apua mielialalääkkeistä. Huomio vain kiinnitetään usein niihin jotka eivät apua saa. Joillakin voi olla serotoniinitasot liian pieniä jo ihan geneettisistä syistä ja lääkkeellä voidaan korjata tätä. Hyvä tuttuni joki oli alkoholisti (veti kunnon kännit lähes joka ikinen päivä) lopetti yhtäkkiä juomisen kun aloitti mielialalääkityksen. Sanoi vain ettei enää kiinnosta alkoholi.

Vierailija
15/66 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pienet sivuvaikutukset kestää itsariin verrattuna. Vähillä voimillakin täytyy ajatella läheisiään edes sen verran. Ja panetuksen puuttuminen ei ole todellakaan maailmanloppu.

Vierailija
16/66 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Sain apua mielialalääkkeestä mutta halusin lopettaa sen koska en kyennyt enää saamaan orgasmia. Aloitin lennosta syömään luontaistuotteita Ashwagandha ja Rhodiola ROsea. Aivan sama vaikutus kuin SSRIllä, jopa parempi.  Mieli on pysynyt hyvänä a ahdistus poissa. Orgasmi vielä odottaa, olen saattanut menettää sen iäksi.. 

Olen siis nainen. 

Vierailija
17/66 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksuaaliset kyvythän ei lähde välttämättä. Mutta mielenkiinto seksiin kyllä vähenee. Pieni hinta maksaa siitä jos ahdistus ja masennus lievenee kuitenkin huomattavasti.

Vierailija
18/66 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pienet sivuvaikutukset kestää itsariin verrattuna. Vähillä voimillakin täytyy ajatella läheisiään edes sen verran. Ja panetuksen puuttuminen ei ole todellakaan maailmanloppu.

Olet siis onnellinen kemiallisesti kastroitu.

Ilmainen lobotomia onnistuu samoilla yhdisteillä.

Vierailija
19/66 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielialalääkkeet on huijausta. Mitään masennuslääkettä ei ole vielä keksittykään. Ainoa mikä on keksitty on kuviteltu serotoniini vajaus jota hoidetaan lääkkeellä jonka vaikutusta ei mitenkään testata aivoissa. Jostain syystä huijaus menee läpi yhä vaan eikä kukaan kysy, että niin mitkä ne minun serotoniiniarvot nyt on hoidossa olon aikana ja mikä on vaikuttava määrä, jotta saavutetaan ei masentunut tila.

Vierailija
20/66 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei. Sain apua mielialalääkkeestä mutta halusin lopettaa sen koska en kyennyt enää saamaan orgasmia. Aloitin lennosta syömään luontaistuotteita Ashwagandha ja Rhodiola ROsea. Aivan sama vaikutus kuin SSRIllä, jopa parempi.  Mieli on pysynyt hyvänä a ahdistus poissa. Orgasmi vielä odottaa, olen saattanut menettää sen iäksi.. 

Olen siis nainen. 

Itse en ole menettänyt edes orgasminsaantikykyä vaikka käytän SSRI:tä (käyttänyt jo pitkään). Tosin orgasmin tulo saattaa kestää pidempään kyllä. M51

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi