Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joille mikään mielialalääke ei sovi?

Aktiivinen ja hyödyllinen kansalainen
15.01.2020 |

Sairastan keskivaikeaa masennusta ja yleistynyttä ahdistuneisuushäiriötä. Jouduin ikäväkseni ilmoittamaan lääkärille, ettei minulle määrätty lääke sovikaan.

Ahdistus ja masennus ovat helpottaneet kyllä, mutta saan tästäkin lääkkeestä unta häiritseviä haittavaikutuksia.

Näen joka yö levottomia unia, usein painajaisia. Muistan unet päivälläkin, ja ne ovat karmeita. Herään niihin keskellä yötä joskus. Viime yönä näin unta, että olin laivassa joka upposi ja pääsin pelastusveneeseen, kun taas esimerkiksi äitini ei. Näin kuinka lapsia ei pelastunut ynnä muuta kauheaa.

Olen myös saanut vaikean levottomat jalat oireyhtymän, josta en ole kärsinyt vuosiin. Jalkani kouristelevat päivälläkin jos lepäilen. Jalka menee itsestään koukkuun niin, että sen näkevät muutkin. Unta on vaikeaa saada. Lisäksi, narskutan öisin hampaita.

Ilman muuta lääkäri on se henkilö jonka kanssa asiaa selvitetään, mutta tulin uteliaaksi onko muita joille mikään mielialalääke ei ole sopinut?

Mietin, mitä sitten käy jos mikään lääke ei sovi.

Nämä eivät ole sopineet:

Venlafaksiini
Duloksetiini
Essitalopraami
Sitalopraami
Paroksetiini

Sertlaliini ( Zoloft ) ei ainakaan muistu mieleen, että sitä olisi kokeiltu, en ole kuitenkaan aivan varma.

Fluvoksamiini eli Fluvol ei myöskään kuulosta tutulta.

Eli kaksi oljenkortta vielä käymättä läpi...

En kuitenkaan tiedä, sopivatko nuo lääkkeet yhteen muun lääkitykseni kanssa. Tänään asia selviää, kun lääkäri soittaa takaisin, mutta tässä odotellessa pyörittelen päässäni skenaariota ettei mikään sovi.

Kellään kokemuksia Fluvolista tai Zoloftista?

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä voxraa. Se on vähän erityyppinen lääke kuin moni muu. Se saattaa aiheuttaa unettomuutta jne., mutta minulla se ei ole aiheuttanut mitään sivuoireita

Vierailija
62/66 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistukseen ahdistus lääke. Ja lepoa, sillee palautuu. Ruokavaliot ja muut siihen päälle.

Ei ole työkykyinen jos huumeiden voimalla mennään.

Kumma kun elimistö huutaa hoosiannaa, ja silti vedetään nallekarkkeja.

Vika on olosuhteissa, ei siinä mitä ihminen on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei keksittyihin diagnooseihin tarvita lääkitystä. Ärsyttää, kun nykyään joka toinen leikkii sairasta.

Vierailija
64/66 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät, niille ei käy kuin  höpöheinä ja latte kallion bubeissa

Vierailija
65/66 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on luultavasti kaksisuuntainen mielialahäiriö. Nuo lääkkeet ei tosiaan sovi sen hoitoon. Keskustele ja sano että tutkivat asian. Itse sain vielä lääkkeistä ohutsäieneuropatian. T. Saman kokenut.

Vierailija
66/66 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis yleensä pitäisi olla kaksi valmistetta yhtä aikaa käytössä, toinen tasaamaan sen toisen lääkkeen vaikutusta. Näitä lääkkeitä pitäisi myös syödä noin 3kk, että todellinen vaikutus edes näkyy. https://www.terveyskirjasto.fi/lam00040

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän