Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähihoitajat valittaa että käteen tulee vajaa 1800 eur/kk. Musta toi on ihan sopivasti rahaa. Mihin te kaikki rahat kulutatte?

Vierailija
14.01.2020 |

Itse en ole tienannut edes tuon verran ja hyvin toimeen tulen. Olen yh ja mitään tukia en ole hakenut. Omistusasunto on ihan kohta maksettu, ja rahat riittää.

Kommentit (221)

Vierailija
161/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenopena jää käteen 3200€.

Vierailija
162/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riittää helposti elämiseen. Vuokra 850e, sähkö ja vesi 80e, ruoka 300e, netti 20e, puhelinlasku 20e, salikortti 20e ja HSL:n lippu töitä varten 60e. Sen jälkeen satanen säästöön ja jää vielä 350e/kk rahaa erinäisiin juokseviin menoihin, kuten vaikka vaatteisiin, ravintoloihin, kampaajaan tai mihin hyvänsä.

Miten niin ei muka riitä?

Kaikki on suhteellista. Vähän eri asia jos asuu yksin vs. perheellinen, saatika yksinhuoltaja. Esim. kaksilapsisessa perheessä tuon ruokalaskun saat vähintään tuplata että riittää, jos sittenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja on päivittäin vastuussa ihmishengistä. Esimerkiksi lääkkeenjaosssa tehty virhe voi johtaa ihmisen kuolemaan. Siihen syssyyn vielä julkinen lynkkaus ja työnteko yhtään missään on enää pelkkää utopiaa.

Hoitajan tulisi olla joku ihmetekoihin kykenevä, virheetön robotti, joka ei hätkähdä vaikka hoidettava kourii, sylkee, lyö ja haukkuu. Saahan hoitaja 1800 € kuussa, 12 € tunnissa! Eihän se ole iso ero, kun vertaa sähkäreihin, joiden palkka nousee nopeastikin 16 €/h tasolle, eikä kukaan kuole jos lasket kiireessä väärin.

Vierailija
164/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansakoulun matematiikkaa osaamattomalle tuo on liikaakin maksettu.

Vierailija
165/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peruspalkka 2000-2200 paikkeilla on sopiva lähihoitajille. Vastaa työn koulutusta ja vaativuutta. Sen sijaan sairaanhoitajilla, terveydenhoitajilla yms. on aivan liian matala palkka. Heidän peruspalkka tulisi olla 2800-3000.

Mitä tiedät lähihoitajan työn vaativuudesta?

Vierailija
166/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitaja on päivittäin vastuussa ihmishengistä. Esimerkiksi lääkkeenjaosssa tehty virhe voi johtaa ihmisen kuolemaan. Siihen syssyyn vielä julkinen lynkkaus ja työnteko yhtään missään on enää pelkkää utopiaa.

Hoitajan tulisi olla joku ihmetekoihin kykenevä, virheetön robotti, joka ei hätkähdä vaikka hoidettava kourii, sylkee, lyö ja haukkuu. Saahan hoitaja 1800 € kuussa, 12 € tunnissa! Eihän se ole iso ero, kun vertaa sähkäreihin, joiden palkka nousee nopeastikin 16 €/h tasolle, eikä kukaan kuole jos lasket kiireessä väärin.

Älä vaan vertaa sähkäriin - vaatii 10 kertaa enemmän älliä kuin pilleripurkin ja teekupin kiikuttaminen muutamalle potilaalle.

Vierailija
167/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aineenopena jää käteen 3200€.

Siinäkin on muuten 500€ kevyesti liikaa.

Vierailija
168/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esperillä sairaanhoitajana, käteen jää 1610 €/ kk ja kahta vuoroa teen... lähinnä huvittaa nää puheet hoitajien suurista palkoista...

Vierailija
169/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vaativaa on opettaa lapsille ja nuorille tarkoitettua samaa materiaalia vuodesta toiseen?  Siis  toistona about niitä samoja peruskoulujuttuja, joita itse on joskus oppinut koulussa  9 vuotta?

Et selvästi tiedä mitä opettajan työ on.

Ja rakas amis. Luettelemasi asiat ei mikään kuulostanut vaikealta. Ihan apteekkitilaus voi hellanlettas. 

Tämä menee nyt teillä ammattiryhmien väliseksi taistoksi mutta voin sekä sh:n että yliopistotutkinnon koulutuksen omaavana kertoa että et todellakaan tuosta vaan marssi tekemään kotihoidon lähärin hommia, vaikka kuinka "kuulostavat" helpolta- en kyllä ymmärrä miten noita voi kuvitella jos ei itse ole tehnyt. Yhtä lailla halpa heitto toki oli sinulle toiselta osapuolelta. Ja jos ei kerrankin tuijotettaisi koulutusasteeseen. Kaikkia tarvitaan.

Vierailija
170/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eläkkeellä saan 4660e nettona kuukaudessa. En ollut Herra enkä Narri kun olin työ elämässä. Oli yksityisyrittäjä, maksoin julmaa yeliä vuosikymmenet. Kirjanpitäjäni kauhisteli minun maksamaa yeli maksua. Nyt sitten haukottelee kun saan isoa eläkettä, jo 6vuotta ollut eläkkeellä. Koulutukseni jäi kansakouluun.

Mitähän osastoa kuppasit jonkun ison kaupungin kirjoilla..

Laskut kuittas joku joka ei osannut lukea.

Tai niin kännissä ettei ymmärtänyt lukemaansa.

Suomen lähes kaikki menestyneet yrittäjät ovat saaneet sopimustoimittajina rahat isoilta kaupungeilta.

Vierailija
171/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä vaan vertaa sähkäriin - vaatii 10 kertaa enemmän älliä kuin pilleripurkin ja teekupin kiikuttaminen muutamalle potilaalle.

Olen tähän asti pitänyt sähkäreitä prolemiehistä fiksuimpina mutta taidatte olla vain pistorasian kiinnittelijöitä ja sulakkeen vääntelijöitä. Kivat sulle.

Vierailija
172/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harva lähihoitaja tienaa noin hyvin että käteen jää 1800€, monilla lähäreillä tuo 1800€ on brutto.

Sairaanhoitajan peruspalkkaan yltää vain jos tekee kolmivuorotyötä hyvässä firmassa missä palkkaa maksetaan. Julkisella ei ole noin kovia liksoja lähihoitajalla.

.Minä olen julkisella laitoshuoltajana ja saan 1950 euroa bruttona ilman lisiä enkä usko hetkeäkään että yksikään lähihoitaja saisi vähemmän julkisella puolella palkkaa. 

No esim minun tuttava tienaa 1800€ bruttona päiväkodissa, valmistui 2017 lähihoitajaksi. Äitini tienasi juuri ja juuri 2000€ samasta työstä kun oli ollut alalla 20 vuotta.

Vierailija
173/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko luulet että lähärit vain kiikuttavat lääkepurkkeja ja teekupposia? Voi hyvä luoja.

Vierailija
174/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esperillä sairaanhoitajana, käteen jää 1610 €/ kk ja kahta vuoroa teen... lähinnä huvittaa nää puheet hoitajien suurista palkoista...

Suurin osahan ihmisistä saa liian pientä palkkaa - mikä vi_tun erikoisprinsessa-porukka hoitajat on...

Sisätyö; kevyt; ylityökorvaukset; työpaikkaterveydenhoito...

Menkää raudottajiksi tai muurareiksi niin opitte tekemään työtä.

En vaan käsitä.

Vierailija
175/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen koulutukseltani insinööri (ei mikään kaikkein rahakkain suuntautuminen, myönnän), ja olen saanut käteen tekniikan alan koordinaattori / työnjohtotöistä 2048 €. Että ei mielestäni hirveän suuri ero.

Epäsäännöllinen kolmivuorotyö vs ns normaali työaika 7-15 ma-pe ja aina viikonloput vapaat.

Ei pelkkä koulutus takaa automaattinen jotain tiettyä "korkeaa" ansiotasoa, sitä taitaa monen olla vaikeaa ymmärtää.

Vierailija
176/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähihoitaja ja kolmivuorotyöstä huolimatta palkkaa jää käteen verojen jälkeen 1600€ eli uutisoinnin 1800€ ei toteudu tosiaankaan kaikilla vaikka sama koulutus

Vierailija
177/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo palkka ei voi olla pelkästä päivätyöstä saatava palkka, toisaalta tuossa on varmasti myös jotain ikälisiä. Itse teen hoitoalan päivätöitä amk-tutkinnolla ja saan käteen vain satasen enemmän kuin tuo lähäri.

Ongelma Suomessa onkin se, että amistaustaiset hoitajat ja amk-taustaiset hoitajat saavat melkein samaa palkkaa.

No eipä se amk-taustaisen hoitajan teoria juuri sen syvällisempi ole kuin amis-taustaisellakaan 105op teoriaa on luettu 1,5 vuodessa , loput harjoittelua ja joku simppeli harjoitustyö. Ennen kun sairaanhoitajat koulutettiin ihan vaan sairaanhoitokouluissa ja opistoissa, ei niillä toi amk-status mennyt niin hattuun. Nyt ne tuntee olevansa vähintään jotain professoreita ensimmäisen asteen yhtälän matematiikkataidoillaan.

Sairaanhoitajalle on kokonaishoitovadtuu potilaasta, ja suobensisöisiä lääkkeitä ei lähihoitaja anna, eikä muitakaan esim monessa sairaalassa, että on työssä eroa. Jos jotain sattuu, sairaanhoitaja on vastuussa, ei lähihoitaja eikä lääkäri

Läheskään kaikissa paikoissa joissa lähihoitaja voi olla töissä ei ole sairaanhoitajia. Lähihoitaja voi olla hyvin monenlaisessa työssä. Outoan tuo vertaaminen sairaanhoitajaan,

Vierailija
178/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lähihoitaja ja kolmivuorotyöstä huolimatta palkkaa jää käteen verojen jälkeen 1600€ eli uutisoinnin 1800€ ei toteudu tosiaankaan kaikilla vaikka sama koulutus

Sama täällä. Kotihoidontuella tienaan saman eli ei houkuta hoitovapaalta töihin paluu

Vierailija
179/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rankkaa ja vastuullista työtä, mielestäni siitä pitäisi maksaa enemmän. Myös työolot saisivat olla paremmat.

Vierailija
180/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähihoitaja sellaisella suuntautumisella ja sellaisessa työpaikassa, johon sairaanhoitajalla tai lääkärillä tai minkään sortin opettajalla ei ole pätevyyttä. Ei osaamista, taitoja eikä tarvittavaa tietoa. Olen palkkani ansainnut, mutta se palkka ei vaan riitä elämiseen. Huomatkaa, että lähihoitajan tutkinto on ainoa, joka antaa sekä sosiaalialan että hoitoalan pätevyyden.