Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähihoitajat valittaa että käteen tulee vajaa 1800 eur/kk. Musta toi on ihan sopivasti rahaa. Mihin te kaikki rahat kulutatte?

Vierailija
14.01.2020 |

Itse en ole tienannut edes tuon verran ja hyvin toimeen tulen. Olen yh ja mitään tukia en ole hakenut. Omistusasunto on ihan kohta maksettu, ja rahat riittää.

Kommentit (221)

Vierailija
181/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajien palkkoja pitäisi korottaa 100 e, sairaanhoitajien 500 e.

Vierailija
182/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harva lähihoitaja tienaa noin hyvin että käteen jää 1800€, monilla lähäreillä tuo 1800€ on brutto.

Sairaanhoitajan peruspalkkaan yltää vain jos tekee kolmivuorotyötä hyvässä firmassa missä palkkaa maksetaan. Julkisella ei ole noin kovia liksoja lähihoitajalla.

.Minä olen julkisella laitoshuoltajana ja saan 1950 euroa bruttona ilman lisiä enkä usko hetkeäkään että yksikään lähihoitaja saisi vähemmän julkisella puolella palkkaa. 

No esim minun tuttava tienaa 1800€ bruttona päiväkodissa, valmistui 2017 lähihoitajaksi. Äitini tienasi juuri ja juuri 2000€ samasta työstä kun oli ollut alalla 20 vuotta.

Huhheijakkaa. Minä olen ollut yli 20 vuotta teknisellä alalla insinöörin koulutuksella, eikä palkkani ylitä vieläkään 2000 e/kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika harva lähihoitaja tienaa noin hyvin että käteen jää 1800€, monilla lähäreillä tuo 1800€ on brutto.

Sairaanhoitajan peruspalkkaan yltää vain jos tekee kolmivuorotyötä hyvässä firmassa missä palkkaa maksetaan. Julkisella ei ole noin kovia liksoja lähihoitajalla.

.Minä olen julkisella laitoshuoltajana ja saan 1950 euroa bruttona ilman lisiä enkä usko hetkeäkään että yksikään lähihoitaja saisi vähemmän julkisella puolella palkkaa. 

No esim minun tuttava tienaa 1800€ bruttona päiväkodissa, valmistui 2017 lähihoitajaksi. Äitini tienasi juuri ja juuri 2000€ samasta työstä kun oli ollut alalla 20 vuotta.

Huhheijakkaa. Minä olen ollut yli 20 vuotta teknisellä alalla insinöörin koulutuksella, eikä palkkani ylitä vieläkään 2000 e/kk.

Ei millään pahalla, mutta et taida olla ihan sieltä fiksuimmasta päästä jos palkkasi on noin pieni vieläkin, en tiedä ketään toista inssiä jolla noin huono palkka.

Vierailija
184/221 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on niin vaikeaa käsittää että kun vertaillaan palkkoja niin puhutaan bruttopalkasta?? Siis aina, joka vi- -tun kerta kun hoitajat valittavat palkastaan niin paljastuukin että ovat vertailleet omaa nettopalkkaa muiden bruttoon ja tarkemmalla tarkastelulla saavatkin lopuksi enemmän kuin kadehtimisen kohteensa. Jos itseltä kysytään niin henkilö joka ei edes tätä tajua ansaitsee maksimissaan 500€/kk palkan.

Vierailija
185/221 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni paljon pidempi koulutus ja suht vaativa työ. Saman verran jää käteen ja olen ihan tyytyväinen.

Vierailija
186/221 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän pöhköä vertailla nettopalkkaa, kun veroprosentti voi olla mitä vaan. Jollain esim. täydet matkavähennykset ja toisella taas ei mitään. Bruttopalkka on vertailukelpoisempi. Ja maininta, onko se lisillä vai ilman. Tuntipalkkakin antaa enemmän osviittaa kuin nettopalkka.

Vierailija
187/221 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nettoliksa 1750€/kk ja siitä menee n.850€ asumiseen. Loput vakuutuksiin, autoon ja ennenkaikkea ruokaan. Ja toki muitakin laskuja on kuin mainitut, mm nuoremman teinin atooppinen iho vie aika monta seteliä kuussa varsinkin syys/talviaikaan, ne mömmöt ei ole halpoja edes reseptillä, pieni 50ml Protopic-kortisoonivoide maksaa reseptillä ja Kela-kortin takana olevalla erityiskoodilla n.30€.

Sitten tietty lukiokulut x 2 ja matkaliput joista toinen seutuversio.

Säästöön ei jää senttiäkään. Niin ja alkoon tai savukkeisiin ei myöskään mene lateja.

Jos olet niin pienituloinen kuin väität, lukiolaisesi saavat opintotukea ja kenties myös koulumatkatukea. Vai unohtuiko mainita se hyvätuloinen aviomies, jonka vuoksi tukia ei tipu.

Vierailija
188/221 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän pöhköä vertailla nettopalkkaa, kun veroprosentti voi olla mitä vaan. Jollain esim. täydet matkavähennykset ja toisella taas ei mitään. Bruttopalkka on vertailukelpoisempi. Ja maininta, onko se lisillä vai ilman. Tuntipalkkakin antaa enemmän osviittaa kuin nettopalkka.

Totta. Mut minkäs teet kun älykkyys riittää käsittämään vain sen numeron joka tulee tilille.

Vierailija
189/221 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki puurojen ja vellien sekoittajat. Keskustelu siitä onko työstä saatu palkka kohtuullinen ja toisaalta siitä että olenko yksitasolla tyytyväinen omiin tuloihini lienevät kaksi eri asiaa. 

Lähisukulaiseni tulot ovat keskimäärin noin 600€/kk netto, ja hän on oikein tyytyväinen tuloihinsa.  Elelee pienessä mökissä saaressa tyytyväisenä elämäänsä. Tällä ei ole juuri mitään tekemistä sen kanssa, että saiko hän kohtuullista palkkaa vai ei kun teki aiemmin töitä bussikuskina. Omasta mielestään ei saanut, vaikka tulot olivat paljon korkeammat kuin nyt. Nyt hän ansaitsee tuon kuutisensataa myymällä itse tekemiään puutöitä, pyydystämiään kaloja ja poimimiaan marjoja ja sieniä torilla. 

Vierailija
190/221 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei palkassa välttämättä mitään vikaa olekaan. Kaikki on Suomessa vain liian kallista.

Vierailija
191/221 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Riittää helposti elämiseen. Vuokra 850e, sähkö ja vesi 80e, ruoka 300e, netti 20e, puhelinlasku 20e, salikortti 20e ja HSL:n lippu töitä varten 60e. Sen jälkeen satanen säästöön"

Sekö on hyvä palkka että rahat riittävät nipinnapin pakollisiin laskuihin? Monet tuossa luetelluista maksavat enemmänkin. Ja jää jopa satanen säästöön? Pitäisi huomattavasti enemmän saada säästöön. Kun on kaikki päivät töissä, niin toivoisi että saisi muutakin kuin pakolliset menot hoidettua. Monet tarvivat auton, pitäisi säästää omaan asuntoon, edes vaatimattomaan, joskus olisi kiva käydä matkalla, laittaa kotia ja tehdä jotain kalliimpia järkeviä hankintoja. Ei mielekäs elämä voi olla sitä vuodesta toiseen, ettei raski paljon muuta ostaa kuin kassin ruokaa. Ehkä joku parikymppisenä tyytyy tuohon elintasoon, mutta ei aikuinen ihminen jaksa tuollaista kituuttamista loppuelämää.

Vierailija
192/221 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olinpa ällistynyt. Omat kuukausitulot ovat 1784 euroa  (brutto) ja sillä on pärjättävä. 

Vierailija
193/221 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka on mielestäni ok lähäreillä. Toivoisin vain lisää työntekijöitä, jotta ei tarvitsisi yhden hoitajan hoitaa tehostetussa palveluasumisessa 9 dementikkoasukasta yhdessä vuorossa (osa vuoteeseen hoidettavia).

Hommat tulee toki tehtyä, lääkkeet ja ruoka saadaan jaettua ja kuivat inkotkin jalkaan. Mutta mitään laadukasta hoito ei ole.

Kuntouttava työote on hieno sanapari, mutta sekin vaatisi aikaa. Dementikoille tärkeää olisi myös kiireettömyyden tunto ja se, että hoitaja voisi joskus edes hetkeksi istahtaa viereen katselemaan vaikka valokuvia. Plus päälle kuuluvat asianmukaiset kirjaukset, jotka tulisi tehdä "kuvaavasti ja laadukkaasti", asukkaiden hosut, rait, asioiden hoito, omaisiin yhteydenpito ynnä muu ynnä muu... Ja lähihoitaja tietysti siinä samalla myös tiskaa, pyykkää ja siivoaa.

Vierailija
194/221 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te valitatte, mulla palkka on 1400 euron luokkaa ja hyvin pärjään!

Vierailija
195/221 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te valitatte, mulla palkka on 1400 euron luokkaa ja hyvin pärjään!

Välillä kuulen esim tehdastyöläisistä, jotka saa käteen kaksinkertaisen summan lähihoitajaan verrattuna ja työvuorot tuntuvat olevan usein helppoja. Palkan lisäksi välillä voidaan maksaa jotain ylimääräistä bonusta. Juhlapyhistä tripla palkka. Ei voi verrata, mutta mietin vain että pienituloiselle muutama satanen jo nostaisi elintasoa tosi paljon. Hienoa että sinä olet tyytyväinen 1400 euron palkkaasi. Hoitajat tekevät raskasta työtä ja kun pyydetään muutamaa kymppiä lisää, niin miksi sekin on ihan kohtuuton vaatimus?

Vierailija
196/221 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka nousee - veroprosentti nousee. Lopputulos +/- 0.

Vierailija
197/221 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vaativaa on opettaa lapsille ja nuorille tarkoitettua samaa materiaalia vuodesta toiseen?  Siis  toistona about niitä samoja peruskoulujuttuja, joita itse on joskus oppinut koulussa  9 vuotta?

Et selvästi tiedä mitä opettajan työ on.

Ja rakas amis. Luettelemasi asiat ei mikään kuulostanut vaikealta. Ihan apteekkitilaus voi hellanlettas. 

Rakas nobody.  Asiat eivät ole välttämättä sitä miltä kuulostavat. Mutta tokihan sinä jollain tujoittamalla jotain kasvatustieteiden perusteiden pilvihimmelikaavioita osaat käyttää vaikka EKG-laitetta? Tai laittaa katetrin asiakkaalle?

Apteekkitilaus voi olla tosi kimurantti juttu, jos lääkäri on tehnyt lääkkeisiin muutoksia, ja apteekki soittaa bumerangina takaisin, että faksin kakkossivu puuttuu, tai muutos ei ehdi seuravaan annosjakelutoimitukseen. Mutta sinähän humanistina klaaraat ja osaat poistaa annospussista väärän pillerin ja jakaa oikean dosettiin.

Vierailija
198/221 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Riittää helposti elämiseen. Vuokra 850e, sähkö ja vesi 80e, ruoka 300e, netti 20e, puhelinlasku 20e, salikortti 20e ja HSL:n lippu töitä varten 60e. Sen jälkeen satanen säästöön"

Sekö on hyvä palkka että rahat riittävät nipinnapin pakollisiin laskuihin? Monet tuossa luetelluista maksavat enemmänkin. Ja jää jopa satanen säästöön? Pitäisi huomattavasti enemmän saada säästöön. Kun on kaikki päivät töissä, niin toivoisi että saisi muutakin kuin pakolliset menot hoidettua. Monet tarvivat auton, pitäisi säästää omaan asuntoon, edes vaatimattomaan, joskus olisi kiva käydä matkalla, laittaa kotia ja tehdä jotain kalliimpia järkeviä hankintoja. Ei mielekäs elämä voi olla sitä vuodesta toiseen, ettei raski paljon muuta ostaa kuin kassin ruokaa. Ehkä joku parikymppisenä tyytyy tuohon elintasoon, mutta ei aikuinen ihminen jaksa tuollaista kituuttamista loppuelämää.

TÄMÄ! Hyvin suunnittelemalla ja kolmivuorotyötä tekemällä + extrakeikkailuilla niin, ettei viikossa välttämättä ole yhtään vapaata, pärjää juuri ja juuri. Saa pakolliset maksettua, säästöön ei jää yhtään. Mutta se ei ole mielekästä elämää, vuodesta toiseen. Siksi lähden alalta heti kun voin.

T. Se ex konttorirotta, jolla entisessä elämässä sentään oli varaa harrastaa jotain

Vierailija
199/221 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kirjoitettu ettei lähihoitajan työssä ole mitään vastuuta. Pitkäaikaisosastoilla esim. voi olla kymmeniäkin potilaita yhdellä yöhoitajalla. Voi olla kuolevia potilaita, levottomia potilaita jotka vaatii huomiota, käveleviä jotka voi loukkaantua, sairauskohtauksia voi tulla, eristyspotilaita, valvontaa vaativia ym. Hoitajien pitää hoitaa kuivitukset, lääkkeet, letkuruuat, kirjaukset, erilaiset hoitotoimenpiteet ym. Luulevatko ihmiset että lähihoitajat voi ottaa työpaikalla rennosti ilman vastuuta ja hommista selviää kun osaa vaipan vaihtaa?

Vierailija
200/221 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin rahat menee? 400e/kk asuntolainaan, 350e/kk autolainaan, dieselvero 750e, sähklaskut yht 250e. sinne meni 1750e.

Seuraava kk, 750e/kk lainoihin, mutta sitten vakuutuslaskut 800e. sinne meni 1550e.

seuraava kk, lainat 750e, sähkölaskut / siirto 270e (2kk välein.) jes, siistii nyt jäi rahaa hieman, vain 1020e meni. 

Seuraava kk, lainat 750e, kiinteistövero 400, sinne meni 1150e. 

Eli joka kk mulle jää käyttörahaa n. 200-600e. Vittumitäpaskaa. Sillä pitää ostaa ruuat, vaatteet, polttoaineet. Josku mietin miks ees käyn töissä paskalla palkalla. 

Etkö ymmärrä että jos tulot on nuin pienet niin silloin ajetaan max. 1000e maksavalla autolla mihin ei tarvi kaskoja. Jäisi reilu 350e enemmän kuussa käyttörahaa tai laittaa vaikka rahastoon. Menot pitää suhteuttaa tuloihin.

En ole tuo jolle vastasit vaan se kotihoidon työntekijä. Kauanko ajattelit tonnin auton kestävän, kun ajo on pätkää, kylmäkäynnistystä jne. Saako ilmastointi olla vai ollaanko saunassa helteillä? Mitäs sitten kun se tonnin auto hajoaa (taas) ja aamuvuoro olisi huomenna? Otetaanko palkatonta vai ajetaanko taksilla? Sillä 1800 netolla. Kilometrikorvaus ei esim 15km ajosta kummoinen ole, jotta sillä autoa ylläpidettäisi. Se on 42senttiä/km ja jos ajat vuodessa yli 5000km, putoaa kilometrikorvaus 38senttiin. Ai niin tankissa on koko ajan oltava polttoainetta, koska etukäteen et tiedä ajatko sen 15km vai 80km. Jippii.

Ei sillä autoa pidäkään ylläpitää, vaan se on korvaus siitä että käytät omaa omaisuuttasi työnantajan hyväksi. 5000 km työajoa vuodessa on melkein 2K vuodessa, ei mikään huono korvaus. Sillä ostaa jo reilu tuhat litraa bensaa.

Muutenkin kuukausibudjetin laskeminen on ihan älytöntä, tehkää vuosibudjetti.

Ja te jotka tuskailette auton kulujen kanssa, kannattaa oikeasti miettiä yksityisleasingia, ei tarvitse huolehtia mistään.