Poika tuli eilen armeijasta maitojunalla kotiin - suuri häpeä koko perheelle
Hän on meidän ainut lapsemme ja varsinkin mieheni on kuin maansa myynyt, kun hänen pojastaan kasvoi tuollainen vellihousu.. Rakastan häntä mutta totta se on.. Millainen mies se sellainen on kuka ei armeijaa suorita, isänmään petturi?:(
Emme ole kertoneet vielä sukulaisille, vaikka he ovat kovasti kyselleet, että mites sillä pojalla menee siellä armeijassa. Totuuden kertominen olisi liian suuri häpeä koko perheellemme . Aiomme pitää kulisseja yllä, vaikka millä hinnalla.
Kommentit (456)
Paluuseen oli varmasti jokin syy. Kerrotte edelleen, jos haluatte.
Monet nuoret miehet lopettavat armeijan kesken psyykkisistä syistä.
Voi jessus. Ihan tavallistahan tuollainen nykyään on. Minun poikani ei edes mennyt armeijaan vaan hankki C:n paperit. Ei sitä kukaan ole kysellyt.
Kammottavan alkeellinen ja vanhanaikainen maailmankuva teillä! Miksi helvetissä koko suvun pitäisi hehkuttaa jotain intin käyntiä tänä päivänä!? Työpaikan saanti olisi saavutus nykyään, ei puskissa pyöriminen.
Lopeta ap, tuo vouhotus. Meillä on upseereita suvussa, ja minä ymmärrän, jos valitsee siviilipalveluksen, kukaan täysipäinen ei halua leikkiä sotaa ja sotilasta. Astukaa nykyaikaan.
Noin puolella armeijan keskeyttävistä on jokin psyykkinen syy siihen. Monesti laitetaan diagnoosiksi äkillinen stressireaktio ja lähetetään siviiliin jatkohoitoon. Sukulaisille on armeijassa puhjennut masennus, paniikkihäiriö ja yhdelle tuli jopa paranoidinen skitsofrenia. Että sellainen järjestelmä tämä Suomen puolustusvoimat. :)
Naisten ei kannattaisi paljoa ottaa kantaa miesten omaan päätökseen varusmiespalveluksen käymisestä jollei itse ole armeijassa ollut/ menossa sinne.
Vierailija kirjoitti:
Hän on meidän ainut lapsemme ja varsinkin mieheni on kuin maansa myynyt, kun hänen pojastaan kasvoi tuollainen vellihousu.. Rakastan häntä mutta totta se on.. Millainen mies se sellainen on kuka ei armeijaa suorita, isänmään petturi?:(
Emme ole kertoneet vielä sukulaisille, vaikka he ovat kovasti kyselleet, että mites sillä pojalla menee siellä armeijassa. Totuuden kertominen olisi liian suuri häpeä koko perheellemme . Aiomme pitää kulisseja yllä, vaikka millä hinnalla.
Nyt oli kyllä niin kuraripulinen, että tästä ei voi antaa edes jämä pistettä, eli 0/5 on tyly tuomioni.
-palstan virallinen trolliasiantuntija-
Hei, ei kaikille armeija sovi. Se ei tee pojastanne yhtään huonompaa, kun kesken lopetti. Armeija ei välttämättä sovi kaikille. Ratkaisu on ollut poikanne oma ja ehdotan, että kunnioitatte pojan päätöstä.
Vierailija kirjoitti:
Naisten ei kannattaisi paljoa ottaa kantaa miesten omaan päätökseen varusmiespalveluksen käymisestä jollei itse ole armeijassa ollut/ menossa sinne.
Tämä trolli oli keski-ikäisen miehen tekele.
-palstan virallinen trolliasiantuntija-
Ymmärrän ap:tä. Hyvin suoritettu varusmiespalvelus on osoitus siitä, että miehestä löytyy kanttia kovinakin aikoina. Ei ole armeijankaan etu pitää epäkelpoa ainesta palveluksessa kynsin hampain. Silloin on viisaampaa laittaa poika kotiin kasvamaan tai vapauttaa kokonaan palveluksesta.
Olen sen verran vanhan aikainen, että meille ei kyllä olisi takaisin tulemista jos ei nyt ihan henkitoreissaan olisi. Siis jos mulla olisi lapsia :D
Sitten nuo nyssykät uhoaa netissä ja leikkii jotain saatanan pelimiestä.
Enpä kyllä ottais poikaystäväksikään tuollasta. Sori nyt vaan, mutta näin se on.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta ap, tuo vouhotus. Meillä on upseereita suvussa, ja minä ymmärrän, jos valitsee siviilipalveluksen, kukaan täysipäinen ei halua leikkiä sotaa ja sotilasta. Astukaa nykyaikaan.
Sodatko eivät ole nykyaikaa :D
Vierailija kirjoitti:
Olen sen verran vanhan aikainen, että meille ei kyllä olisi takaisin tulemista jos ei nyt ihan henkitoreissaan olisi. Siis jos mulla olisi lapsia :D
Enpä kyllä ottais poikaystäväksikään tuollasta. Sori nyt vaan, mutta näin se on.
Mikä on sotilasarvosi?
Vierailija kirjoitti:
Tämä juuri häiritsee itseänikin. Ollaan niin olevinaan siellä ruudun takana nykyään, muttei tarvitsisi kuin 6 kk olla pois kotoa ja johan tulee äidin tissiä ikävä. Älä uhoa netissä jos sille ei ole katetta irl.
Vierailija kirjoitti:
aika häppeehän se ois jos tulisi minunki poikani maitojunalla. Saisi kyllä kertoa perustelut miksi. Toki hän menisi yliopistoon jatkamaan lukujaan. Sen hyväksyisin että myöhemmin suorittaa. Uskon että hänellä on niin paljon kunnianhimoa että käy sen armeijan vaikka hammasta purren. Voi olla että ei edes tarvi hammasta purra. Reipas asenne ja huumoria annoin evästykseksi merinovillasukkien kera.
Nykyään ne lähettää suht terveitäkin maitojunilla kotia. Vaikka vaatimalla vaatisit, että haluat käydä intin loppuun, voivat antaa C-paperit esim. LIEVÄSTÄ alipainosta, tulee kuulema yhteiskunnalle kalliiksi jos huonokuntoinen alokas satuttaa itsensä intissä ja alkaa vaatia valtiolta korvauksia. Ennen ei haitannut ylipainokaan, eräskin tutun tupakaveri 179cm/150kg, joutui hakemaan varusvarastolta toisen vyön housuihinsa, kun yksi ei ylttänyt vyötärön ympäri. Kaveri painoi vuoden päivät intin läpi ja huumori lensi, moni urheilullinen kaveri lopetti kesken kun pää hajosi ennen kroppaa. Mahtava tyyppi kuulema kaikinpuolin. Itelle antovat 2v lykkäystä kun 10kg ylipainoa normaalin rajoista. Sairaalloisen lihava lääkäri kehotti pudottamaan tuon ihan oman terveyden kannalta... haistatin p*askat.
Vierailija kirjoitti:
Se on kuulkaas tytöt just näin. Mistään tasa-arvosta on turha puhua niin kauan kuin intti on pakollinen vain toisen sukupuolen edustajille.
Mikä aiheutti vellit housuun, oliko liikaa pakkasta vai liian vähän aikaa somettaa?