Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähihoitajat valittaa että käteen tulee vajaa 1800 eur/kk. Musta toi on ihan sopivasti rahaa. Mihin te kaikki rahat kulutatte?

Vierailija
14.01.2020 |

Itse en ole tienannut edes tuon verran ja hyvin toimeen tulen. Olen yh ja mitään tukia en ole hakenut. Omistusasunto on ihan kohta maksettu, ja rahat riittää.

Kommentit (221)

Vierailija
1/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin vallan kelpo raha. Oikeastiko valittavat tuosta. Ja vielä niin lyhyellä koulutuksella hankittu.

Vierailija
2/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun brutto on vähän vajaa 1800 eikä sen päälle tule mitään lisiä, niin ottaa päähän tuo kitinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on bruttona ehkä 2 600 €. Ei kovin vähän. Opettajana ihan normitulot, ellei satu saamaan ylitunteja. Ja niitä ei aina ole jaossa. Opettajalla on sentään tutkinto yliopistosta eli opintoihin panostettu paljon enemmän aikaa ja rahaa, joka pitäisi kyllä palkalla saada kompensoitua, ettei jäisi eläkekertymä huonommaksi kuin lähihoitajalla.

Vierailija
4/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onpa huono provo!

Vierailija
5/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää helposti elämiseen. Vuokra 850e, sähkö ja vesi 80e, ruoka 300e, netti 20e, puhelinlasku 20e, salikortti 20e ja HSL:n lippu töitä varten 60e. Sen jälkeen satanen säästöön ja jää vielä 350e/kk rahaa erinäisiin juokseviin menoihin, kuten vaikka vaatteisiin, ravintoloihin, kampaajaan tai mihin hyvänsä.

Miten niin ei muka riitä?

Vierailija
6/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sopivasti rahaa" on hyvin suhteellinen käsite. Itselleni jää käteen 1400 e/kuussa, isäni sanoi ettei liikauttaisi eväänsäkään siihen hintaan ja epäili palkan olevan laittoman pieni. Menot kasvavat myös usein samassa suhteessa kuin tulot, joten jollekin esim. neljän tonnin tulot eivät yhtäkkiä tunnukaan riittävän, vaikka ennen olisi pärjännyt vähemmällä.

Lähärien kohdalla pointti on se, että työ on raskasta pas.kaa ja siitä jää käteen muutama satanen enemmän kuin mitä on laillinen minimi. Se kertoo työn arvostuksesta. Vastuuta ja työtä piisaa, rahaa ei vain tule.

Minä teen melkein samalla palkalla työtä, jossa ei ole vastuuta eikä oikein mitään tekemistäkään. En ikinä suostuisi tuollaisella palkalla hoitajaksi.

Kuka tahansa kyllä pärjää tuolla summalla, mutta onko se sen arvoista on eri kysymys.

Vierailija
7/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on netto 2000 aika tasan ja olen akateeminen, 42-vuotias. Ei iso ero lähärin nettoon näköjään.

Vierailija
8/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme valittajia. Meillä nettotulot yhteensä miehen kanssa 2000e ja riittää oikein hyvin.

Vierailija
9/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruspalkka 2000-2200 paikkeilla on sopiva lähihoitajille. Vastaa työn koulutusta ja vaativuutta. Sen sijaan sairaanhoitajilla, terveydenhoitajilla yms. on aivan liian matala palkka. Heidän peruspalkka tulisi olla 2800-3000.

Vierailija
10/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amiskoulutuksella lasten  kanssa leikkimisestä tai aterioiden jakelemisesta sairaalassa/hoivakodissa ihan käypänen nettopalkka. Moni tienaa vähemmän tohtoritutkinto taskussa...

Vierailija
11/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskasta ja paskaa työtä tekee moni muukin. Ja työstä saa sitten palkan. Jos työ ei miellytä, niin aina voi vaihtaa alaa.

Vierailija
12/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla aloitus provo. Jokainen tietää, että nettopalkasta on otettu vasta "löysät", eli verot pois.

Jokaisella on myös omanlaisensa elämäntilanne ja kukaan ei juurikaan ole verrannollinen toisiinsa nähden mitä rahan kulumiseen tulee.

Vierailija
13/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä palkka mutta ikinä en tuohon työhön suostuisi. Tienaan vähemmän mutta vähemmän kuormittavassa työssä, ja vaikka olen akateemisesti koulutettu. 

Vierailija
14/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sopivasti rahaa" on hyvin suhteellinen käsite. Itselleni jää käteen 1400 e/kuussa, isäni sanoi ettei liikauttaisi eväänsäkään siihen hintaan ja epäili palkan olevan laittoman pieni. Menot kasvavat myös usein samassa suhteessa kuin tulot, joten jollekin esim. neljän tonnin tulot eivät yhtäkkiä tunnukaan riittävän, vaikka ennen olisi pärjännyt vähemmällä.

Lähärien kohdalla pointti on se, että työ on raskasta pas.kaa ja siitä jää käteen muutama satanen enemmän kuin mitä on laillinen minimi. Se kertoo työn arvostuksesta. Vastuuta ja työtä piisaa, rahaa ei vain tule.

Minä teen melkein samalla palkalla työtä, jossa ei ole vastuuta eikä oikein mitään tekemistäkään. En ikinä suostuisi tuollaisella palkalla hoitajaksi.

Kuka tahansa kyllä pärjää tuolla summalla, mutta onko se sen arvoista on eri kysymys.

Ammatinvalintakysymys. On tuo kieltämättä ja surkea palkka, vaihtaisin alaa.

Vierailija
15/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin rahat menee? 400e/kk asuntolainaan, 350e/kk autolainaan, dieselvero 750e, sähklaskut yht 250e. sinne meni 1750e.

Seuraava kk, 750e/kk lainoihin, mutta sitten vakuutuslaskut 800e. sinne meni 1550e.

seuraava kk, lainat 750e, sähkölaskut / siirto 270e (2kk välein.) jes, siistii nyt jäi rahaa hieman, vain 1020e meni. 

Seuraava kk, lainat 750e, kiinteistövero 400, sinne meni 1150e. 

Eli joka kk mulle jää käyttörahaa n. 200-600e. Vittumitäpaskaa. Sillä pitää ostaa ruuat, vaatteet, polttoaineet. Josku mietin miks ees käyn töissä paskalla palkalla. 

Vierailija
16/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se varmaan yksineläjälle riittää, mutta jos pitää elättää sillä tulolla kaksi ihmistä puhumattakaan enemmästä, niin alkaa tehdä tiukkaa. Jos asuu vuokralla, se ei ole mitään halpaa huvia. Itse laitan säännöllisesti sivuun 50e vakuutusmaksuja varten ( 2x vuodessa noin 400e vakuutukset- koti ja liikennevakuutukset) ja toiset 70e sivuun sähkölaskuihin. Sen verran niihinkin rahaa menee. Ja se aina unohdettu lasku, joka juuri tuli laatikkoon - Taficom noin 220e. On sekin kuukautta kohti yli 18e.

Kuka joutuu minkäkin verran laittamaan sitä bensaa tankkiin?

Tai vaihtoehtoisesti bussin kuukausikortti 50-70e riippuen paikkakunnasta.

Mahdolliset pakolliset apteekkikulut joka kuukausi.

Vierailija
17/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raskasta ja paskaa työtä tekee moni muukin. Ja työstä saa sitten palkan. Jos työ ei miellytä, niin aina voi vaihtaa alaa.

Niinpä, ja hoitajakato onkin ollut näkyvissä jo useamman vuoden. Nyt siitä vasta on alettu uutisoida. 

Jonkun ne hommat kuitenkin on tehtävä. Joten lisää liksaa ja äkkiä, jotta ei tarvitse Suomen siirtyä itsepalveluhoitoon. Pistäpäs nyt Pena itse itsellesi tippa, kun meiltä irtisanoutuivat hoitajat. Tekivät niin kuin käskettiin; vaihtoivat alaa.

/6

Vierailija
18/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kyvyt riitä kuin lähihoitajaksi niin palkka on sen mukainen, kannattaa lukea lääkäriksi tai edes sairaanhoitajaksi jos haluaa enemmän.

Palkkataso on ihan julkista tietoa mihin kannattaa perehtyä ennen kuin aloittaa koulutuksen jos raha on tärkeä motivaattori.

Vierailija
19/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ittte teksisin sellaisen kyselyn ja tukimuksen että antaisin kaavakkeet kouraan jotka käsittelisivät elämää, jaksamista ja onnelllisuuden tunnetta. Yksi kysymys siinä voiisi olla esim missä kulkee toleranssi sillle alkaa ahdistaa.

Vierailija
20/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koulutukseltani insinööri (ei mikään kaikkein rahakkain suuntautuminen, myönnän), ja olen saanut käteen tekniikan alan koordinaattori / työnjohtotöistä 2048 €. Että ei mielestäni hirveän suuri ero.