Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähihoitajat valittaa että käteen tulee vajaa 1800 eur/kk. Musta toi on ihan sopivasti rahaa. Mihin te kaikki rahat kulutatte?

Vierailija
14.01.2020 |

Itse en ole tienannut edes tuon verran ja hyvin toimeen tulen. Olen yh ja mitään tukia en ole hakenut. Omistusasunto on ihan kohta maksettu, ja rahat riittää.

Kommentit (221)

Vierailija
121/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raskasta ja paskaa työtä tekee moni muukin. Ja työstä saa sitten palkan. Jos työ ei miellytä, niin aina voi vaihtaa alaa.

Vaihda itse alaa. Suomessa saa yrittää palkankorotusta ihan vapaasti, ja valittaa palkoista.

Yritä sinä ymmärtää, ettei valtion kassa ole mikään pohjaton kuilu josta voi käsi ojossa vaatia kaiken aikaa lisää! Törkeää itsekkyyttä muiden kustannuksella. Olisit kouluttautunut vähän korkeammalle niin voisi näkyä kukkarossakin.

Vierailija
122/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän tuolla makseta Eirasta kämppää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän hoitajan palkka on pieni, nousee jonkin verran vuorotyölisistä, mutta olet viikonloput ja illat ja yöt silloin työssä. Työ olisi ihan mukavaa jos henkilökuntamitoitus olisi oikea. Lisäksi vielä asia joka minua kummastuttaa on se, että jos hoitajalle saadaan sijainen johonkin vuoroon(sijaisista huutava pula myös) niin hoitajat ovat niin epäkohteliaita ja tylyjä sijaiselle, ettei ne enää viitsi mennä yksikköön uudelleen saatikka hakea niistä vakipaikkaa. On se työ raskasta kun ei osata ajatella lainkaan, että sijainen tuli pyydettäessä ja avuksi. Miten hoitajilla voi olla noin huonot ihmissuhde taidot??? Olen 37 v alalla työskennellyt  ja en usko, että palkkani nousee yhtään , mutta haluasin kuitenkin mitoituksen oikein jos joku tulee apuun, en ymmärrä miksi ne häädetään pois. Tämä on kyllä yleinen ongelma hoitoalalla ja minusta tämä on jo palkkaakin tärkeämpi kysymys.

Vierailija
124/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollainhan se imovane riippuvuus on maksettava, ei dementikoilta kaikkia lääkkeitä kehtaa kääntää :(

Vierailija
125/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä palkka koulutustasoon nähden. Kyseessä kuitenkin yksinkertainen amistutkinto. Ei jää kuin niin napin 200 euroa enemmän käteen luokanopettajalla jolla on maisterin tutkinto. Kyllä kasvatusala on vakavammassa palkkakuopassa kuin lähi- tai sairaanhoitajat.

Vierailija
126/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos asuu jossain landella jossa kerrostalokaksio maksaa jotain 30.000€ niin tottakai tuolla liksalla tulee toimeen. Mutta pk-seudulla missä asunnot maksaa, kaksiosta saa pulittaa vähintään 200.000€ jostai lähiöstä ja jos haluaa asua keskustan (ja työpaikan) lähellä niin mistään ei kyllä asuntoa irtoa alle tonnin.

Et ihan turha täällä ihmetellä miten tuolla liksalla ei tule toimeen jos on yksinäinen ja ei saa mitään asumistukea tai elatusmaksuja joten jos ei ole kokemusta niin ei kannata esittää asiantuntevaa. Kait elämän tarkoitus on myös nauttia elämästä ja ei pelkästään elää kädestä suuhun, niin että palkka riittää pelkästään asumisen ja muohin pakollisiin kuluihin.

Pk-seutu sitä, Pk-seutu tätä. Koittakaa nyt jo käsittää ettei kukaan pakota asumaan siellä! Tää on varmaan typerin argumentti mitä tulee vastaan

Vierailija
127/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan eniten mua ottaa päähän näissä lähäri/ sh palkkakeskusteluissa se, että he käyvät keskustelua muiden alojen lyttäämisen kautta! Vinkukaa ihan rauhassa työoloistanne ja palkoistanne, mutta älkää lytätkö muita! On ihan hitosti muitakin ammatteja joissa on raskasta, kiirettä, henkilöstöpulaa, aliarvostusta ja surkeaa palkkausta, mutta mikään muu ala ei pidä tällaista meteliä jatkuvasti ja toisia polkien. Enpä ole kuullut esim. kenenkään muun sanovan näissä keskusteluissa "toivottavasti et koskaan itse joudu asiakkaakseni“ (tässä kyseisessä tapauksessa sairastu), kuin sairaanhoitajien ja lähärien. Millään muulla alalla et voi uhkailla asiakkaitasi edes somessa.

Älä viitsi valehdella. Kyllä täällä on ennen hoitajien suivaantumista haukuttu oikein urakalla meidät tyhmiksi, laiskoiksi tippaiitoiksi kun taas insinööri se on mahtava ja palomies ja poliisi parempia. Mutta kun pitäisi olla Nightingale ja kiittää kaikesta. Älä lue näitä ketjuja jos et kestä marinaa. Jos joku haluaa lisää palkkaa raskaasta työstä voi itse ottaa esille. Ei sitä pyytämättä tule. Minä en enää vaikene.

Vierailija
128/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdoin "toimistorotasta" sairaanhoitajaksi aikuisiällä. Lähinnä, koska (vakituisten , järkevän työmatkan päässä olevien) töiden saaminen oli niin vaikeata, että oli pakko. Palkka pieneni 500 e/kk ja työn määrä kymmenkertaistui. Ainakin. Vastuu varmaan tuhatkertaistui. Ikävä sinne entiselle alalle on, ja takaisin menisin heti, jos töitä löytyisi. Törkeän raskas ja alipalkattu ala.

Tämä! Kyllä monella hoitajallakin on taustaa mihin verrata, ja jännästi vaan alalta vaihdetaan raskaampiinkin töihin - miksiköhän? Moni istumatyötä tekevä entinen itseni mukaanlukien ei ymmärrä miten fyysistä työ voi olla ja asiat pitää tehdä todella nopeatempoisesti.

Vierailija
129/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä tippaakaan sympatiaa hoitajille ja heidän ylimääräiselle palkankorotusvaatimukselle. 

Vierailija
130/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo palkka ei voi olla pelkästä päivätyöstä saatava palkka, toisaalta tuossa on varmasti myös jotain ikälisiä. Itse teen hoitoalan päivätöitä amk-tutkinnolla ja saan käteen vain satasen enemmän kuin tuo lähäri.

Ongelma Suomessa onkin se, että amistaustaiset hoitajat ja amk-taustaiset hoitajat saavat melkein samaa palkkaa.

No eipä se amk-taustaisen hoitajan teoria juuri sen syvällisempi ole kuin amis-taustaisellakaan 105op teoriaa on luettu 1,5 vuodessa , loput harjoittelua ja joku simppeli harjoitustyö. Ennen kun sairaanhoitajat koulutettiin ihan vaan sairaanhoitokouluissa ja opistoissa, ei niillä toi amk-status mennyt niin hattuun. Nyt ne tuntee olevansa vähintään jotain professoreita ensimmäisen asteen yhtälän matematiikkataidoillaan.

Sairaanhoitajalle on kokonaishoitovadtuu potilaasta, ja suobensisöisiä lääkkeitä ei lähihoitaja anna, eikä muitakaan esim monessa sairaalassa, että on työssä eroa. Jos jotain sattuu, sairaanhoitaja on vastuussa, ei lähihoitaja eikä lääkäri

Jaa että sh suunnittelee ja vastaa hoidosta vai mitä tarkoitat? Olen elänyt uskossa että virkavastuu on lääkäreillä mutta ilmeisesti se onkin hoitajilla

Vierailija
131/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan eniten mua ottaa päähän näissä lähäri/ sh palkkakeskusteluissa se, että he käyvät keskustelua muiden alojen lyttäämisen kautta! Vinkukaa ihan rauhassa työoloistanne ja palkoistanne, mutta älkää lytätkö muita! On ihan hitosti muitakin ammatteja joissa on raskasta, kiirettä, henkilöstöpulaa, aliarvostusta ja surkeaa palkkausta, mutta mikään muu ala ei pidä tällaista meteliä jatkuvasti ja toisia polkien. Enpä ole kuullut esim. kenenkään muun sanovan näissä keskusteluissa "toivottavasti et koskaan itse joudu asiakkaakseni“ (tässä kyseisessä tapauksessa sairastu), kuin sairaanhoitajien ja lähärien. Millään muulla alalla et voi uhkailla asiakkaitasi edes somessa.

Kyllä näissä keskusteluissa ihan jotkut muut kuin hoitajat vinoilevat ja halveksivat, niin hoitajien kuin muiden matalapalkkaisten töitä. Miksi ihmeessä ylipäätään kukaan haluaa arvottaa töitä? Me jokainen olemme tärkeitä tässä yhteiskunnassa juuri sillä panoksella, minkä tekemisellämme ja huolehtimisella annamme. Kaikille töille ja työntekijöille pitäisi antaa se arvo mikä heille kuuluu.  Lopettakaa se toistenne naurettava dissaus ja itsenne nosto muiden yläpuolelle. Se on äärimmäisen vastenmielinen ominaisuus ihmisissä, vääränlainen itserakkaus ja omakehu.

Vierailija
132/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla jää 2100 ja miehellä 2500. Olemme niitä kadehdittuja insinöörejä. Brutto on varmasti isompi kuin hoitajilla, niin kuin miehenikin brutto on yli 1000 euroa enemmän kuin minulla. Miehen ala it, minun muu suunnitteluala. Myynnissä tai isoissa firmoissa pärjäisi paremmin, mutta mieluummin suunnittelen ja pieni firma on tällä alalla mukavampi, vaikkei mitään etuja juurikaan ole meilläkään. 

Vierailija
133/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkea palkka. En nostaisi peffaani sohvalta tuohon rahaan. Saman saa tukina Kelasta. Aina vingutaan että ei saada hoitajia sinne eikä tänne. Maksakaa kunnon palkka niin alkaa työntekijöitä löytymään.

Vierailija
134/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän hoitajan palkka on pieni, nousee jonkin verran vuorotyölisistä, mutta olet viikonloput ja illat ja yöt silloin työssä. Työ olisi ihan mukavaa jos henkilökuntamitoitus olisi oikea. Lisäksi vielä asia joka minua kummastuttaa on se, että jos hoitajalle saadaan sijainen johonkin vuoroon(sijaisista huutava pula myös) niin hoitajat ovat niin epäkohteliaita ja tylyjä sijaiselle, ettei ne enää viitsi mennä yksikköön uudelleen saatikka hakea niistä vakipaikkaa. On se työ raskasta kun ei osata ajatella lainkaan, että sijainen tuli pyydettäessä ja avuksi. Miten hoitajilla voi olla noin huonot ihmissuhde taidot??? Olen 37 v alalla työskennellyt  ja en usko, että palkkani nousee yhtään , mutta haluasin kuitenkin mitoituksen oikein jos joku tulee apuun, en ymmärrä miksi ne häädetään pois. Tämä on kyllä yleinen ongelma hoitoalalla ja minusta tämä on jo palkkaakin tärkeämpi kysymys.

Itse en ole koskaan epäkohtelias, mutta jossain vaiheessa sijaiset muuttuu pikemminkin rasitteeksi kuin auttavaksi kädeksi, jos ja kun se alkaa olla arkipäiväistä. Hyvin harva sijainen pystyy tai haluaa sitoutumaan paikkaan sen enempää kuin päivä sinne tai tonne. Muutenhan he todennäköisesti olisi jo siellä töissä.

Kun sulla on viikottain työkaveri poissa ja joka viikolle ihan uusi vieras ihminen työpariksi tarjolla, niin perehdyttäminen aina uudestaan ja uudestaan alkaa viedä omia voimia (jotka on jo alunperin koetuksella). Ja kun niitä sijaisiakin on joka lähtöön ja kaikenlaista talsijaa, vaikka sinä olisitkin fiksu ja itseohjautuva sijainen.

Vierailija
135/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan vaan pari sataa enempi. Koulutukseni on tietoliikenneinsinööri ja työkokemusta reilu 20 vuotta.

Vierailija
136/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä palkka koulutustasoon nähden. Kyseessä kuitenkin yksinkertainen amistutkinto. Ei jää kuin niin napin 200 euroa enemmän käteen luokanopettajalla jolla on maisterin tutkinto. Kyllä kasvatusala on vakavammassa palkkakuopassa kuin lähi- tai sairaanhoitajat.

Ai luokanopella jää käteen 1700e/kk? Älä naurata.

Lähihoitajalla on edelleen se peruspalkka nettona siinä 1500 e:n paikkeilla. Jos lähihoitajan peruspalkka olisi 1700e käteen/kk, olisi palkka ihan kohdallaan. Mutta kun ei se ole.

Toki sen lisäksi pitäisi vielä korjata työoloja, ei lapsia tai vanhuksia voi hoitaa liukuhihnalta niinkuin nyt vaaditaan tekemään.

Vierailija
137/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonohan tuo palkka on. Suomi on järkyttävän kallis paikka.

Kyllä tuolla summalla pärjää, mutta eläkekertymä on surkea.

Jos joutuu esim työkyvyttömyyseläkkeelle eikä hirveästi ole säästöön saanut, niin aika tiukkaa tekee.

Suomessa suositaan omustusasumista. Jos olet asunnon saanut säästetyksi ja 50 v olet velaton niin ok, sitten on joku vanhuuden turva. Hätätapauksessa asunnon voi myydä.

Vierailija
138/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni raskas ala on pienipalkkainen. Itse teen leppoisaa it-alan työtä kovalla palkalla.

M45

Vierailija
139/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo palkka ei voi olla pelkästä päivätyöstä saatava palkka, toisaalta tuossa on varmasti myös jotain ikälisiä. Itse teen hoitoalan päivätöitä amk-tutkinnolla ja saan käteen vain satasen enemmän kuin tuo lähäri.

Ongelma Suomessa onkin se, että amistaustaiset hoitajat ja amk-taustaiset hoitajat saavat melkein samaa palkkaa.

No eipä se amk-taustaisen hoitajan teoria juuri sen syvällisempi ole kuin amis-taustaisellakaan 105op teoriaa on luettu 1,5 vuodessa , loput harjoittelua ja joku simppeli harjoitustyö. Ennen kun sairaanhoitajat koulutettiin ihan vaan sairaanhoitokouluissa ja opistoissa, ei niillä toi amk-status mennyt niin hattuun. Nyt ne tuntee olevansa vähintään jotain professoreita ensimmäisen asteen yhtälän matematiikkataidoillaan.

Sairaanhoitajalle on kokonaishoitovadtuu potilaasta, ja suobensisöisiä lääkkeitä ei lähihoitaja anna, eikä muitakaan esim monessa sairaalassa, että on työssä eroa. Jos jotain sattuu, sairaanhoitaja on vastuussa, ei lähihoitaja eikä lääkäri

Jaa että sh suunnittelee ja vastaa hoidosta vai mitä tarkoitat? Olen elänyt uskossa että virkavastuu on lääkäreillä mutta ilmeisesti se onkin hoitajilla

Elänyt uskossa? Onpa vakuuttavaa. Kerro ammattisi niin kerron mitä uskon pikku mielessäni sinun hommistasi.

Vierailija
140/221 |
14.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei riitä tippaakaan sympatiaa hoitajille ja heidän ylimääräiselle palkankorotusvaatimukselle. 

Vielä kerrankin sana SYMPATIA näissä keskusteluissa niin tulen ison neulan kanssa kylään.