Muita jotka luulivat antaneensa lapselleen harvinaisen nimen ja silti sattunut kaima luokalle tms
Eihän se siis mitään haittaa, vaikka olisi muitakin saman nimisiä.
Kuopukseni on Neo ja olen aina ollut varma, että tuskin kaima tulee vastaan. Nyt samalla paikkakunnalla on toinenkin saman ikäinen Neo! Asutaan aika lähekkäin, joten todennäköistä on, että osuvat samaan päiväkotiin ja samaan luokkaan.
Mun esikoinen on Nelmi ja myös todella harvinainen nimi. Aloitti nyt harrastuksen ja samassa tanssiryhmässä on toinenkin Nelmi ja ennen joulua oltiin hammaslääkärissä, jossa joku nainen tokaisi "Ai sinäkin olet Nelmi. Mun pojantyttö on myös Nelmi".
Keskimmäinen on Nelli ja yleinen nimi. Eipä olla koskaan toiseen Nelliin törmätty..
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Viitisen vuotta sitten yksi tuttu antoi pojalleen nimeksi Veeti (yllätys yllätys) ja mainosti sen olevan erikoinen ja harvinainen nimi. Nyttemmin ihmetellyt miten Veetejä tuntuukin olevan aika paljon...
Suurin osa Veeteistä on hieman yli kaksikymppisiä.
Vierailija kirjoitti:
Päiväkodissa on 3 Einoa, yksi on meidän. Hoitajat naureskelee, että on nimien perusteella vanhojen ukkojen ryhmä. Muut pojat ovat Matti, Jouko ja Vilho.
Taitaa ne vanhat Einot ja Vilhot olla jo hautuumaalla.
Einon ja Vilhon huippu oli n. 1900-1920.
Vierailija kirjoitti:
Siksi sille lapselle annetaankin ihan joku perinteinen nimi. Tuollaiset uniikimmat on nytten muotia, joten todennäköisemmin luokalle sattuu sellainen kuin vaikka Martta.
Mitä uniikkia siinä on, jos ne ovat muotia?
Vierailija kirjoitti:
Jos haluaa tavoitella erityistä harvinaisuutta, niin kannattaa suosiolla skipata kaikki etenkin hyvin nuorten äitien suosimat lässynlää- ja ah niin kansainväliset nimet. Nemi, Nomi, Noona, Nelia, Neela, Livia, Eemu, Eemi, Jusa, Josi, Jeemu, Menna, Miiko, Jamelia, Adessa, Aisla, Eeli, Noel, Noah, Neo, Liam, Eeti, Veeti, Emiel, Jamiel... Näitä ja eri uniikkeja viritelmiä näistä on sitten ne lähiökoulut pullollaan.
Anna, Eeva, Maija, Liisa, Ulla, Leena, Kaisa, Kalle, Olli, Heikki, Ilkka, Jussi, Tuomas... siinä niitä harvinaisempia nyt.
Meillä on Kaisa. Neuvolassa iäkäs terveydenhoitaja sanoi, että mukavaa, kun välillä on erilainen, mutta tuttu nimi. Kolmella edellisellä tytöllä oli ollut nimenä Olivia (tätä hän ei sanonut, kunhan odotushuoneessa oli muiden äitien kanssa juteltu).
Vierailija kirjoitti:
Annoimme lapselle nimen, jota ei monellakaan siihen mennessä ollut. Kun poikamme kastettiin, alkoi tuo nimi tulla suosioon. Luokalle tuli kolme samannimistä.
Ei kai se mikään harvinaisuus ollut, jos samalle luokalle tuli kolme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viitisen vuotta sitten yksi tuttu antoi pojalleen nimeksi Veeti (yllätys yllätys) ja mainosti sen olevan erikoinen ja harvinainen nimi. Nyttemmin ihmetellyt miten Veetejä tuntuukin olevan aika paljon...
Suurin osa Veeteistä on hieman yli kaksikymppisiä.
No ei nyt ihan. Enemmistö on teinejä, huippuvuodet oli 2005-2007.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päiväkodissa on 3 Einoa, yksi on meidän. Hoitajat naureskelee, että on nimien perusteella vanhojen ukkojen ryhmä. Muut pojat ovat Matti, Jouko ja Vilho.
Einon ja Vilhon huippu oli n. 1900-1920.
Tunnen ainakin kaksi noin 75v Einoa, jotka voivat toki olla hautuumaalla, mutta viemässä vaimon haudalle kukkia.
Arvatkaa ikäni. Meidän luokalla oli kolme Pasia, neljä Vesaa ja kaksi Mikaa. Luokalla oli myös kolme Päiviä ja kaksi Saria.
Vierailija kirjoitti:
Uniikkien nimien etsiminen lapselle kertoo huonosta itsetunnosta ja yrityksenä nousta sosiaaliluokkassa. Uusimmat tutkimukset vahvistavat tämän.
Olen huomannut, että kunnon wt-perheillä on näitä erikoiselta kuulostavia, mutta kuitenkin yleisiä nimiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on Liisa ja Leena. Ei ole vielä päiväkodissa tai koulussa tullut samanikäisiä kaimoja vastaan.
Minun tyttäreni nimi on Anna. Samoin me emme ole törmänneet muihin Annoihin.
Meidän Annan paras kaveri on Anna
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nättejä nimiä, joita on oikeasti aika harvalla nykylapsella, vaikka ns "yleisen" kuuloinen. Näitä ei kastetuissa ole näkynyt.
Heini, Viena, Vilja, Eedla, Maria, Tomi, Henrik, Aleksi, Antti,
Antton, Patrik, Silja.Mun luokkakavereita oli peruskoulussa/lukiossa Tomi, Maria, Henrik, Antti ja Silja. En tosiaan antaisi omalle lapselle nimeksi 😀
Paljon parempia nimiä kuin takavuosien suosikkinimistä esim. Jesse, Jonne, Jami, Roni, Luca, Aada, Iina, Viivi, Neea tai Olivia.
Aivan viime vuosien perinteiset suosikkinimet mm. Leo, Eino, Aino ja Iida kuulostavat paremmilta.
Vierailija kirjoitti:
Arvatkaa ikäni. Meidän luokalla oli kolme Pasia, neljä Vesaa ja kaksi Mikaa. Luokalla oli myös kolme Päiviä ja kaksi Saria.
60 luku? Pasi voisi olla ihan kiva nimi, samoin Vesa. Noi muut voisi heittää jo historian romukoppaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Einon ja Vilhon huippu oli n. 1900-1920.Tunnen ainakin kaksi noin 75v Einoa, jotka voivat toki olla hautuumaalla, mutta viemässä vaimon haudalle kukkia.
Tunnen pari 5 vuotiasta Einoa, samoin Voitto, Martta, Siiri. Kaikki pieniä lapsia
Nämä nimiasiat ovat niitä, jotka usein ikäänkuin roikkuvat ilmassa ja moni tulee valinneeksi harvinaiseksi luulemansa nimen lapselle ja sitten niitä voi ollakin paljon.
Mun vanhempani olivat valitsemassa pikkusiskolleni nimeä, joka oli juuri muotiin tulossa, heitä oli sitten joka luokalla useita. Painostin heitä valitsemaan vähän erikoisemman nimen, ja on sisko ollut kiitollinen ettei ollut yksi luokkansa 4 Sannasta.
Vierailija kirjoitti:
55
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annoimme lapselle nimen, jota ei monellakaan siihen mennessä ollut. Kun poikamme kastettiin, alkoi tuo nimi tulla suosioon. Luokalle tuli kolme samannimistä.
Ei kai se mikään harvinaisuus ollut, jos samalle luokalle tuli kolme.
Tarkoitatko, että nimi tuli suosioon sen max. parin kuukauden aikana lapsen syntymästä kasteeseen? Kiinnostaa tietää, mikä nimi oli? Ei sinua voi tunnistaa, jos kyseessä on suosikkinimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
55
Tarpeeksi lähelle meni, 56.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
60 luku? Pasi voisi olla ihan kiva nimi, samoin Vesa. Noi muut voisi heittää jo historian romukoppaan
Oikein, hieman puolivälin jälkeen.
Mulla on käynyt kolme kertaa niin että olen valinnut vanhan miehen nimen jota ei ole kenelläkään. Ja sitten samassa ikäryhmässä moni äiti on ajatellut samalla tavalla ja nimi onkin tullut tosi yleiseksi.
Neljännen kohdalla ajattelin toisin ja valitsin nimen joka on yleinen mun omassa ikäluokassa.
Eli lapsella on aikuisia nimikaimoja, mutta oman ikäisissä ei yhtään. Just kouluterkkakin totesi, että ei ole hänen uran aikana (20v+) tullut vastaan toista saman nimistä lasta. Aikuisen kaiman toki tiesi hänkin.
Meidän koulussa oli kaksi Jannia, tyttö ja poika. Pojan isä oli kreikkalainen.