Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka luulivat antaneensa lapselleen harvinaisen nimen ja silti sattunut kaima luokalle tms

Vierailija
12.01.2020 |

Eihän se siis mitään haittaa, vaikka olisi muitakin saman nimisiä.

Kuopukseni on Neo ja olen aina ollut varma, että tuskin kaima tulee vastaan. Nyt samalla paikkakunnalla on toinenkin saman ikäinen Neo! Asutaan aika lähekkäin, joten todennäköistä on, että osuvat samaan päiväkotiin ja samaan luokkaan.

Mun esikoinen on Nelmi ja myös todella harvinainen nimi. Aloitti nyt harrastuksen ja samassa tanssiryhmässä on toinenkin Nelmi ja ennen joulua oltiin hammaslääkärissä, jossa joku nainen tokaisi "Ai sinäkin olet Nelmi. Mun pojantyttö on myös Nelmi".

Keskimmäinen on Nelli ja yleinen nimi. Eipä olla koskaan toiseen Nelliin törmätty..

Kommentit (105)

Vierailija
21/105 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nimi on Salome, enkä ole törmännyt kaimoihin, vaikka ympäri Suomea tullut asuttua.

Vierailija
22/105 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viitisen vuotta sitten yksi tuttu antoi pojalleen nimeksi Veeti (yllätys yllätys) ja mainosti sen olevan erikoinen ja harvinainen nimi. Nyttemmin ihmetellyt miten Veetejä tuntuukin olevan aika paljon...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viitisen vuotta sitten yksi tuttu antoi pojalleen nimeksi Veeti (yllätys yllätys) ja mainosti sen olevan erikoinen ja harvinainen nimi. Nyttemmin ihmetellyt miten Veetejä tuntuukin olevan aika paljon...

Joo, Veeti oli harvinainen ennen 2000-luvun alkua, sitten se yleistyi nopeasti. Yhden työkaverin pojan nimi oli Veeti, lapsi oli 90-luvun lopussa syntynyt, ja muutaman vuoden kuluttua niitä oli tosi paljon.

Vierailija
24/105 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsissa ei kyllä ole Kirstiä tullut vastaan.

Vierailija
25/105 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt ihan vastaa kysymykseen, mutta itselläni on todella erikoinen nimi. Oman ikäisiäni ei ole yhtäkään samannimistä ja olen pian 30v enkä ikinä ole törmännyt kaimaani elämässäni. Kerran luin yhden lehtijutun missä oli nimiseni taapero. Kerran eläissäni olen tavannut ihmisen, joka sanoi että tietää toisen saman nimisen.

Vierailija
26/105 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun nimi on Salome, enkä ole törmännyt kaimoihin, vaikka ympäri Suomea tullut asuttua.

Luin juuri kirjan Suomen sotien ajalta vuosilta 40-45. Siinä oli pikkutytöllä nimenä Salome. Ihana nimi 😊

Vierailija
27/105 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni kastettiin Senjaksi 2009, juuri  sinä vuonna kun tuli pienoinen Senja-buumi :D

Vierailija
28/105 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on Feeli ja samassa päiväkodissa on kolme Feeliä.

Tunnen yhden Meimin! Voi toki olla sinun tyttösikin.

No nyt on kyllä ihmeellinen sattuma! Feeli on annettu nimeksi 33 pojalle vuosina 2010-2019 ja niistä kolme on osunu samaan päiväkotiin!

Vierailija
29/105 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli 70-luvulla lapsuudessa Salome niminen kaveri. Hän oli romanitaustainen ja sain sen käsityksen, että heillä tuota nimeä annetaan. Raamatustahan se on kaikille tuttu.

Vierailija
30/105 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohi otsikon, mutta 80-luvun alussa äitini luuli antavansa minulle hyvinkin tavallisen  ja yleisen nimen kun samassa korttelissa oli kolme Tittaa  XD minusta tuli neljäs. No eipä ollut kaimoja koulussa taikka taloyhtiössä... 

Vierailija
31/105 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uniikkien nimien etsiminen lapselle kertoo huonosta itsetunnosta ja yrityksenä nousta sosiaaliluokkassa. Uusimmat tutkimukset vahvistavat tämän.

Vierailija
32/105 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoimme lapselle nimen, jota ei monellakaan siihen mennessä ollut. Kun poikamme kastettiin, alkoi tuo nimi tulla suosioon. Luokalle tuli kolme samannimistä.

Vierailija
33/105 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antakaa nimeksi joku tavallinen, kuten vaikka "Ville", niin ei kaimoja tule olemaan kun kaikki luokkalaiset on jotain nico-ceellä-pettereitä ja veeti hermanneja.

Eihän Ville ole tavallinen lasten nimi, Villet ovat sitä sukupolvea joka nyt saa lapsia, ja sitten heidän isoisovanhempiaan.

Vaan kyllä niitä perusnimiä antamalla saa tavata kaimoja. Lapsen päiväkotiryhmässä on kaksi Ellaa, kaksi Antonia ja kolme Sofiaa, ja kaveripiirissä vielä muutama lisää kaikkia näitä.

Vierailija
34/105 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annoimme lapselle nimen, jota ei monellakaan siihen mennessä ollut. Kun poikamme kastettiin, alkoi tuo nimi tulla suosioon. Luokalle tuli kolme samannimistä.

Miten lapsenne kastaminen liittyy asiaan?

Vierailija
35/105 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopiston kurssikaveri oli Unna, syntynyt 80-luvun lopulla. 

Nyt Unna-nimisiä pikkutyttöjä on joka paikassa. Ystäväni on lastentarhanopettaja ja hänen luotsaamassaan 3-4-vuotiaiden päiväkotiryhmässä on viisi Unnaa. 

Vierailija
36/105 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen kaksi Neo-nimistä poikaa. Jännä nimi, mistäköhän tulee. Matrixissa toki oli Neo.

Vierailija
37/105 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuo mitään sattumia ole. Paikallisessa lehdessä lukee kastettujen nimet ja joku sitten tykästyy siihen Melmina-nimeen ja antaa sen omalle lapselleen myöhemmin samana vuonna. Eikä välttämättä enää muista mistä sen nimen alunperin nappasi vaan luulee keksineensä itse. Ja sitten ihmettelee, että miten voi samalla paikkakunnalla olla toinenkin Melmina.

Vierailija
38/105 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein sellaisille joille tuo erikoisuudentavoittelu on ykkösasia.

Vierailija
39/105 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tunnen kaksi Neo-nimistä poikaa. Jännä nimi, mistäköhän tulee. Matrixissa toki oli Neo.

Tuntemani Neo (ensimmäisiä sen nimisiä) sai ainakin nimensä juuri tuosta elokuvasta.

Vierailija
40/105 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on Liisa ja Leena. Ei ole vielä päiväkodissa tai koulussa tullut samanikäisiä kaimoja vastaan.

Meidän lasten päiväkodissa on kaksikin Liisaa. Toinen on syntynyt varmaan 2016 tai 2017. Ja toinen jo sitten 2014. Päätellen ryhmien ikäjaosta. Kiva nimi, oisko tekemässä uutta tulemista kenties 😊

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä