Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka luulivat antaneensa lapselleen harvinaisen nimen ja silti sattunut kaima luokalle tms

Vierailija
12.01.2020 |

Eihän se siis mitään haittaa, vaikka olisi muitakin saman nimisiä.

Kuopukseni on Neo ja olen aina ollut varma, että tuskin kaima tulee vastaan. Nyt samalla paikkakunnalla on toinenkin saman ikäinen Neo! Asutaan aika lähekkäin, joten todennäköistä on, että osuvat samaan päiväkotiin ja samaan luokkaan.

Mun esikoinen on Nelmi ja myös todella harvinainen nimi. Aloitti nyt harrastuksen ja samassa tanssiryhmässä on toinenkin Nelmi ja ennen joulua oltiin hammaslääkärissä, jossa joku nainen tokaisi "Ai sinäkin olet Nelmi. Mun pojantyttö on myös Nelmi".

Keskimmäinen on Nelli ja yleinen nimi. Eipä olla koskaan toiseen Nelliin törmätty..

Kommentit (105)

Vierailija
61/105 |
12.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meimi on kumma nimi. Aikoinaan oli laulajatar nimeltään Meini Sirén. Siis ännällä.

Vierailija
62/105 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neo on aivan ihana nimi, Meimi myös kiva.. mutta miks ylipäätään haukkua toisten nimiä kun ne on kuitenkin jokaisen omia mielipiteitä niinkun se tykkääkö vaikka salmiakista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/105 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tytär on Tutta. Ei ole vielä tullut vastaan.

Todiste, että aaveetkin kirjoittavat tällä palstalla. Koska tuntemani tämän nimisen henkilön äiti kuoli 2016

Vierailija
64/105 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sellainen nimi, joka on harvinainen mun ikäisillä Suomessa. 

Mullakin, Mummini vähän jopa suuttui, että tässä nyt sitten on opettelua. Sitten myöhemmin olinkin nimen edelläkävijä ja nimeni onkin yksi 2000-luvulla todella suosittuja.Arvatkaa mikä ?

Eevi tai Isla

Vierailija
65/105 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa on 3 Einoa, yksi on meidän. Hoitajat naureskelee, että on nimien perusteella vanhojen ukkojen ryhmä. Muut pojat ovat Matti, Jouko ja Vilho.

Vierailija
66/105 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen nimi Jahvetti eikä ole tullut kaimoja vastaan :)

Vierailija
67/105 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi sille lapselle annetaankin ihan joku perinteinen nimi. Tuollaiset uniikimmat on nytten muotia, joten todennäköisemmin luokalle sattuu sellainen kuin vaikka Martta.

Näinpä. Eikä muuten ole vielä tullut vastaan ketään samanikäistä Mattia.

Vierailija
68/105 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laulajattaren nimen kirjoitusasu on Maynie Sirén, ei Meini.

Vierailija
69/105 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä teini nimeltään kalle. Koko kylässä näitä peräti 2 kappaletta.

Vierailija
70/105 |
30.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun nimi on Salome, enkä ole törmännyt kaimoihin, vaikka ympäri Suomea tullut asuttua.

Hei mä muistan että yhdessä perheessä oli Salome. Muuttivat Turun seudulta Helsinkiin joskus kolmisenkymmentä vuotta sitten. Muillakin lapsilla oli ihanat nimet. Olikohan se sinä...

Vierailija
71/105 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapurin lapsi on Meemi

Ei ole tullut muita vastaan.

Vierailija
72/105 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi sille lapselle annetaankin ihan joku perinteinen nimi. Tuollaiset uniikimmat on nytten muotia, joten todennäköisemmin luokalle sattuu sellainen kuin vaikka Martta.

Martta ei kyllä ole harvinainen. Martta on siinä toisessa suositussa ryhmässä, eli vanhojen nimien ryhmässä. Siellä ovat myös Ainot, Alinat, Venlat ja Väinöt.

Martta on perinteinen nimi ja siten emme ajatelleetkaan sen olevan harvinainen, kun tytöllemme sen annoimme jo parisenkymmentä vuotta sitten. Silti koskaan ei ole ollut kaimaa samalla luokalla tai rinnakkaisluokallakaan.

73/105 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on Neo 😃

Vierailija
74/105 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapsella pitää olla harvinainen nimi?

Sehän on nimien idea, erottaa ihmiset toisistaan.

Esim. Alankomaissa, missä nimikulttuuri on ollut tosi mielikuvitukseton ja staattinen, ja pitkän aikaa monet on antaneet lapselleen vain yhden etunimen, on ongelmia kun niin monella on täsmälleen sama nimi. Jossain esitettiinkin sitten jotain toivetta, että annettais edes useampia etunimiä. Toki sekään ei paljon auta, jos ne on kaikilla niitä samoja nimiä.

Vierailija
75/105 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa laitaa ne kaikkein yleisimmät nimet niin et kohtaa ainoatakaan kaimaa.

Itselläni on suomen yleisimpiin lukeutuva nimi, en ole koskaan omassa elämässä tuntenut ketään saman nimistä. Samoin ystävällä, top3 suosituin nimi, en tunne ketään toista saman nimistä. Toki julkkiksina on. Ja eri variaatioina, tyyliin Sari-Heli.

Vierailija
76/105 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun nimi on Salome, enkä ole törmännyt kaimoihin, vaikka ympäri Suomea tullut asuttua.

Luin juuri kirjan Suomen sotien ajalta vuosilta 40-45. Siinä oli pikkutytöllä nimenä Salome. Ihana nimi 😊

Eräässä uskonnollisessa liikkeessä on ainakin kolme Salomea. On Raamatullinen nimi 🙂.

Vierailija
77/105 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etunimen saa vaihdettua helposti. 

Vierailija
78/105 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa tavoitella erityistä harvinaisuutta, niin kannattaa suosiolla skipata kaikki etenkin hyvin nuorten äitien suosimat lässynlää- ja ah niin kansainväliset nimet. Nemi, Nomi, Noona, Nelia, Neela, Livia, Eemu, Eemi, Jusa, Josi, Jeemu, Menna, Miiko, Jamelia, Adessa, Aisla, Eeli, Noel, Noah, Neo, Liam, Eeti, Veeti, Emiel, Jamiel... Näitä ja eri uniikkeja viritelmiä näistä on sitten ne lähiökoulut pullollaan.

Anna, Eeva, Maija, Liisa, Ulla, Leena, Kaisa, Kalle, Olli, Heikki, Ilkka, Jussi, Tuomas... siinä niitä harvinaisempia nyt.

Vierailija
79/105 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nättejä nimiä, joita on oikeasti aika harvalla nykylapsella, vaikka ns "yleisen" kuuloinen. Näitä ei kastetuissa ole näkynyt.

Heini, Viena, Vilja, Eedla, Maria, Tomi, Henrik, Aleksi, Antti,

Antton, Patrik, Silja.

Vierailija
80/105 |
31.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nättejä nimiä, joita on oikeasti aika harvalla nykylapsella, vaikka ns "yleisen" kuuloinen. Näitä ei kastetuissa ole näkynyt.

Heini, Viena, Vilja, Eedla, Maria, Tomi, Henrik, Aleksi, Antti,

Antton, Patrik, Silja.

Mun luokkakavereita oli peruskoulussa/lukiossa Tomi, Maria, Henrik, Antti ja Silja. En tosiaan antaisi omalle lapselle nimeksi 😀

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi