Menetkö lääkärille meikattuna?? Omakannassa aina lukee että huolittelematon ulkonäkö
En oikein tajua. Puhtaat vaatteet. Pesen hampaat. Meikkiä ei ole ei, ei varmaan osittain siksi että menen SAIRAANA lääkäriin. Silti lääkärit (kaikki muuten naisia) kirjoittaa "huolimattomasta/huolittelemattomasta" ulkonäöstä.
Käytättekö te 2h ulkomuotonne huolitteluun ennen lääkäriä? Ykköset päälle, korut, luomivärit jne? Mites hiukset, pyydättekö jonkun tekemään teille kampauksen tai katsotteko youtubesta tutoraaleja?
Kommentit (93)
Yleishabituksesta tehdään merkintä, jotta mahdolliset muutokset voisi huomata. Esimerkiksi jos potilas on aiemmin ollut aina huoliteltu, ja sitten alkaa käydä lääkärissä huolittelemattomana, se voi olla oireellista.
Oho. Minä en meikkaa lainkaan ja lääkärillä käyn yleensä farkuissa ja t-paidassa, hiukset poninhännällä. Ikinä ei lääkäri ole kirjoittanut mitään huolittelemattomasta ulkonäöstä.
En käytä meikkiä tahi hiustenmuotoilutuotteita, enkä juokse muodin perässä. Lääkäriin kun menen, olen kipeänä ja myös näytän siltä. En oo vielä tähän päivään mennessä löytänyt mainintaa ulkonäöstäni, vaikka tämä palsta mulle kertoo että on ihan normihuttua lääkäreillearvostella potilaiden ulkomuoto.
Vai toimiiko tää vain MT tapausten kohdalla?
Yritän olla asiallisen näköinen aina ihmisten ilmoilla käydessäni, vrt. 1950-luvun katukuva.
Ambulanssikunto sitten asia erikseen.
Miehenä riittää kun käy suihkussa, ajaa parran ja laittaa päälle ehjät ja puhtaat vaatteet, niin ei näytä syrjäytyneeltä.
Vierailija kirjoitti:
Hah sama täällä. Aina ennen lääkärikäyntejä olen käynyt suihkussa, kammannut hiukset ja vaihtanut puhtaat vaatteet päälle. Joka kerta omakannassa lukee huolittelematon ulkonäkö... Pitänee alkaa meikkaamaan.
Nämä lääkärit on jotenkin päästään pipejä. Eikö ole vain eduksi että kasvot näkyy kunnolla (kasvojen punoitus, kalpeus, huulten sinisyys, mahdolliset ihottumat, tummat silmänaluset jne). Miksi pitäisi tehdä itsestään terveemmän näköinen. Eihän ne sitten usko että olet edes sairas.
Siis mikä lääkäri? Psykiatri? Gynekologi?
Irrelevanttia anyway.
Vierailija kirjoitti:
En käytä meikkiä tahi hiustenmuotoilutuotteita, enkä juokse muodin perässä. Lääkäriin kun menen, olen kipeänä ja myös näytän siltä. En oo vielä tähän päivään mennessä löytänyt mainintaa ulkonäöstäni, vaikka tämä palsta mulle kertoo että on ihan normihuttua lääkäreillearvostella potilaiden ulkomuoto.
Olen tuo kolmannen kommentin kirjoittanut ja minulla on pitkä psykiatrinen historia, mutta siltikään lääkärit eivät noiden fyysisen puolen käyntien yhteydessä ole ikinä kommentoineet ulkoasuani. Psykiatrit kyllä aikoinaan useilla käynneillä laittoivat aiheesta jonkin maininnan, mutta koska AP kirjoitti vain "lääkärillä käymisestä", niin oletin, ettei tässä ole kyse psykiatrisesta puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Miehenä riittää kun käy suihkussa, ajaa parran ja laittaa päälle ehjät ja puhtaat vaatteet, niin ei näytä syrjäytyneeltä.
Pitänee vaihtaa sukupuolta.
Miksi noista kommenteista pitää loukkaantua niin paljon? Niistä voi olla hyötyä seuraavalle lääkärille, muutenhan tuo ei varmaankaan teidän ihmisarvoanne alenna. Itse en lue omakannasta diagnoosejani, tsekkaan vaan labratulokset ja reseptit.
Usein tuo huolittelemttomuus liittyy mielisairauteen. Minkälaisen diagnoosin sait sieltä psykiatrilta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tuo kolmannen kommentin kirjoittanut ja minulla on pitkä psykiatrinen historia, mutta siltikään lääkärit eivät noiden fyysisen puolen käyntien yhteydessä ole ikinä kommentoineet ulkoasuani. Psykiatrit kyllä aikoinaan useilla käynneillä laittoivat aiheesta jonkin maininnan, mutta koska AP kirjoitti vain "lääkärillä käymisestä", niin oletin, ettei tässä ole kyse psykiatrisesta puolesta.
Ei, keuhkoputkentulehduksia ym. Muuten olisin käyttänyt sanaa psykiatri. Ap
Se, että sun mielestä hampaiden pesun ja 2 tunnin laittautumisen välillä ei ole mitään, kertoo ihan riittävästi. Ilmeisesti et pese hiuksia tai naamaa ja kuljet rääsyissä.
Viimeksi kun menin lääkäriin, olin ollut 5 päivää ensin 39, ja siinä vaiheessa 38 asteen kuumeessa.
Kävin suihkussa, puhtaat vaatteet, mutta tukka pesemättä (olisin jäätynyt talvella kun pitkä tukka kuivuu 2 tuntia).
En ole katsonut, mitä lukee, mutta lähes umpeen muurautunut kurkku tulehduksineen teki ainakin vaikutuksen.
Vierailija kirjoitti:
Yritän olla asiallisen näköinen aina ihmisten ilmoilla käydessäni, vrt. 1950-luvun katukuva.
Ambulanssikunto sitten asia erikseen.
Onko sinulla omia muistikuvia 1950-luvun katukuvasta? Vielä 1980-luvulla ihmisillä oli varaa hankkia ehjät farkut, ravintoloissa piti olla kävelykengät lenkkareiden sijasta ja suurin osa kulki kesät talvet avopäin.
En tosiaan.
Enkä stressaa kaikesta mitä kannassa
lukee.
Diagnoosivirheet on hyvä oikaista.
Jos asia vaivaa, tee valitus.
Oletko räväkkä rokkimimmi vai hillityn tyylikäs skandinaavinen Espoo-mullet?
Hah sama täällä. Aina ennen lääkärikäyntejä olen käynyt suihkussa, kammannut hiukset ja vaihtanut puhtaat vaatteet päälle. Joka kerta omakannassa lukee huolittelematon ulkonäkö... Pitänee alkaa meikkaamaan.