Menetkö lääkärille meikattuna?? Omakannassa aina lukee että huolittelematon ulkonäkö
En oikein tajua. Puhtaat vaatteet. Pesen hampaat. Meikkiä ei ole ei, ei varmaan osittain siksi että menen SAIRAANA lääkäriin. Silti lääkärit (kaikki muuten naisia) kirjoittaa "huolimattomasta/huolittelemattomasta" ulkonäöstä.
Käytättekö te 2h ulkomuotonne huolitteluun ennen lääkäriä? Ykköset päälle, korut, luomivärit jne? Mites hiukset, pyydättekö jonkun tekemään teille kampauksen tai katsotteko youtubesta tutoraaleja?
Kommentit (93)
Ei mua ikinä oo meikin puutteen takia huolittelemattoman näköiseksi luokiteltu, uskon että kyse on ap:n kohdallakin jostain muusta.
Kuulostaa aika oudolta? Itse olen mennyt lääkääriin uswin vähän häpeissäni, koska en ole pystynyt käymään suihkussa ja vaatteet on usein aika rönttöset, ja silti lukee että siisti tai huoliteltu ulkonäkö. Useimmiten en ole pystynyt meikkaanaan.
Mahtaako aloitus olla trolli.
Vierailija kirjoitti:
En käytä meikkiä tahi hiustenmuotoilutuotteita, enkä juokse muodin perässä. Lääkäriin kun menen, olen kipeänä ja myös näytän siltä. En oo vielä tähän päivään mennessä löytänyt mainintaa ulkonäöstäni, vaikka tämä palsta mulle kertoo että on ihan normihuttua lääkäreillearvostella potilaiden ulkomuoto.
Vai toimiiko tää vain MT tapausten kohdalla?
Ehdottomasti. Olen muutaman tosi härön tavannut. Ahdistelijoita, narsisteja, harhaisia ja luuloisia. Kunnon päivänpilaajia. Pitäiskö munkin harkita alallekouluttautumista kun osaan olla tosi ikävä ihminen...?
T. Nami Munkki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käytä meikkiä tahi hiustenmuotoilutuotteita, enkä juokse muodin perässä. Lääkäriin kun menen, olen kipeänä ja myös näytän siltä. En oo vielä tähän päivään mennessä löytänyt mainintaa ulkonäöstäni, vaikka tämä palsta mulle kertoo että on ihan normihuttua lääkäreillearvostella potilaiden ulkomuoto.
Olen tuo kolmannen kommentin kirjoittanut ja minulla on pitkä psykiatrinen historia, mutta siltikään lääkärit eivät noiden fyysisen puolen käyntien yhteydessä ole ikinä kommentoineet ulkoasuani. Psykiatrit kyllä aikoinaan useilla käynneillä laittoivat aiheesta jonkin maininnan, mutta koska AP kirjoitti vain "lääkärillä käymisestä", niin oletin, ettei tässä ole kyse psykiatrisesta puolesta.
Ei, keuhkoputkentulehduksia ym. Muuten olisin käyttänyt sanaa psykiatri. Ap
Voihan sitä mennä valittelemaan kuviteltua keuhkoputkentulehdusta tai selkävaivoja, mutta kyllä koulutettu lääkäri tunnistaa mielenterveyden häiriöt vaikka Ap on yrittänyt niitä peitellä esittämällä normaalia ihmistä.
Menin lääkäriin aiheena vastapuhjennut krooninen somaattinen sairaus.
Mukana asialista.
Asiaa oli paljon.
Lääkärin kommentti: puhuu vuolaasti.
Eli lääkärit kirjoittaa kantaan mitä sattuu. Heijastavat sillä itseään.
Itse en ole edes lukenut ikinä omakantaani,en tiedä mitä lukee.Meikkaan kyllä ja pukeudun välillä rennommin,välillä paremmin.Lääkäriinkin menen välillä meikattuna ja paremmalla "lookilla",välillä ihan naturel.Riippuen siitä,tulenko tai olenko menossa kaupungille tai töihin tai olenko saikulla ja kotona.
Mulla oli yksi tuttu nainen,jolla oli alkoholi-ja mielenterveysongelmia.Silloin kun ne oli päällä,oli räjähtänyt ilmestys,mutta mennessään lääkäriin psyykkasi itsensä ihan pakolla.Pukeutui hyvin ja meikkasi.
Olihan siinä sit se hyvä puoli,että kehtasi sieltä mennä bubiin suoraan.
Hänellä luki aina,oli siis paperiversio,että ulkonäkö huoliteltu.
Olin saattanut nähdä hänet pari päivää aiemmin,ois silloin lukenutihan muuta.
Siis noita sähköisiä omakantoja en ole lukenut,paperisissa ei ole lukenut mitään.
Sensijaan lääkäri on määritellyt minut hoikahkoksi ja hoikkarakenteiseksi,vaikka olen painanut 80 kilon tuntumia ja pituus 167.
On tullut positiivinen olo.
Jotkut ihmiset ovat todella sokeita itselleen.. Ei vaan ymmärretä, että jotain on pielessä, kun ymmärrystä ei ole tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen mainitsemasi MT(!) tapaus, eikä mullakaan kukaan oo kirjaillut ulkonäöstä mitään. Edes psykiatri.
Minä olen saanut positiivisen maininnan tyylistäni psykiatrilla. Terveyskeskuslääkäri ei ole koskaan kirjoittanut vaatteista tai hygieniasta. t. Hullu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah sama täällä. Aina ennen lääkärikäyntejä olen käynyt suihkussa, kammannut hiukset ja vaihtanut puhtaat vaatteet päälle. Joka kerta omakannassa lukee huolittelematon ulkonäkö... Pitänee alkaa meikkaamaan.
Nämä lääkärit on jotenkin päästään pipejä. Eikö ole vain eduksi että kasvot näkyy kunnolla (kasvojen punoitus, kalpeus, huulten sinisyys, mahdolliset ihottumat, tummat silmänaluset jne). Miksi pitäisi tehdä itsestään terveemmän näköinen. Eihän ne sitten usko että olet edes sairas.
Näin mäkin ajattelen. Eli siistinä ja puhtaana menen ja ehjissä vaatteissa mutta en meikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritän olla asiallisen näköinen aina ihmisten ilmoilla käydessäni, vrt. 1950-luvun katukuva.
Ambulanssikunto sitten asia erikseen.
Onko sinulla omia muistikuvia 1950-luvun katukuvasta? Vielä 1980-luvulla ihmisillä oli varaa hankkia ehjät farkut, ravintoloissa piti olla kävelykengät lenkkareiden sijasta ja suurin osa kulki kesät talvet avopäin.
Avopäin? Kuulostaa vakavalta.
Aika pikkumaista keskittyä jonkun potilaan ulkonäköön, Siis eriasia on jos on ulkonäkö todellakin rähjäinen (hiukset kuin päässä kasa heinää), reikäiset vaatteet, haisee pahalta (ei ole käynyt suihkussa kuukauteen) tai että on sekaisin kuin seinäkello huumeiden vaikutuksen alaisena. Mutta tavallisesta asiakkaasta. Tuskin kukaan on niin hirveän hehkeä aina ilman meikkiä.
Jatkan vielä sen verran,että kyllä tuo maininta,ulkonäkö huoliteltu,on siis totta.Ehkä juuri jos on alkoholi-tai muita ongelmia,jotka voivat vaikuttaa ihmisen koko elämisen laatuun.
Kyseinen nainen oli alkujaan lukenut ja hyvissä viroissa.Lisäksi oli nuorena ollut malli,ei nyt siis julkkistyyppi,mutta ns.rivimalli muotimaailmassa.
Ongelmat tulivat,en tuntenut häntä aiempina aikoina.
Tuntuu,että lääkäri ei just sen takia saanut selkoa hänen todellisista jutuistaan,kun hän aina laittautui viimeisen päälle ja oli asiallinen myös puheissaan.
Oli tietoinen ja vastasi toki itse itsestään,ei edunvalvojia ym.
Vierailija kirjoitti:
Hah sama täällä. Aina ennen lääkärikäyntejä olen käynyt suihkussa, kammannut hiukset ja vaihtanut puhtaat vaatteet päälle. Joka kerta omakannassa lukee huolittelematon ulkonäkö... Pitänee alkaa meikkaamaan.
Lisään vielä, olen ollut myös 15 kg ylipainoinen (nykyään normaalipainossa) eikä omakannassa ole mitään mainintaa siitä..
Itse kävin masennuksen takia lääkärissä ja omakannassa luki ”yleistila siisti, huoliteltu, hiukan alavireisyyttä”
Mielestäni täysin ymmärrettävä kirjoitus kun kerran masennuksen takia menin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritän olla asiallisen näköinen aina ihmisten ilmoilla käydessäni, vrt. 1950-luvun katukuva.
Ambulanssikunto sitten asia erikseen.
Onko sinulla omia muistikuvia 1950-luvun katukuvasta? Vielä 1980-luvulla ihmisillä oli varaa hankkia ehjät farkut, ravintoloissa piti olla kävelykengät lenkkareiden sijasta ja suurin osa kulki kesät talvet avopäin.
Avopäin? Kuulostaa vakavalta.
Kuulostat tyhmältä.
Onko tämä niitä kuuluisia Putinin röllejä mystisillä agendalla, kun en ole huomannut, että lääkäri tai hoitaja olisi koskaan kommentoinut ulkoista habitusta.
En yleensä meikkaa mihinkään, mutta kaikkein vähiten tilanteissa, joissa on oleellista, että todellinen vointini ja terveydentilani näkyy ulospäin. Meikillä saattaa vääristää itsensä näyttämään pirteämmältä tai terveemmältä. Toisaalta ehkä nykymaailmassa meikatusta on tullut melkein se normi mihin naisen kasvoja verrataan, mikä on älytöntä.
Minusta terveyden/mielen kannalta huolittelematon ulkonäkö ei tarkoita meikkaamattomuutta vaan esim. likaisuutta tai takkuista tukkaa, mikä voi kertoa että ihmisellä ei ole voimia huolehtia itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä niitä kuuluisia Putinin röllejä mystisillä agendalla, kun en ole huomannut, että lääkäri tai hoitaja olisi koskaan kommentoinut ulkoista habitusta.
On niitä muitakin trolleja kuin Putinin.
Sairasta tollanen merkkailu lähinnä on, masentuneinkin monesti puristaa itseään lääkäriin ja muihin ”virallisuuksiin” laittautumalla, kun taas monen terveemmän yleinen tyyli on sellainen jota joku voisi pitää huolittelemattomana. Lisäksi olen huomannut että monet lääkärit itse on aika räjähtäneen näköisiä :D mutta asiaan, ei ole mulle (onneksi) kirjoiteltu tuollaisia, olisin yhtä ihmeissäni kuin ap, jos saisin lukea moista.