Menetkö lääkärille meikattuna?? Omakannassa aina lukee että huolittelematon ulkonäkö
En oikein tajua. Puhtaat vaatteet. Pesen hampaat. Meikkiä ei ole ei, ei varmaan osittain siksi että menen SAIRAANA lääkäriin. Silti lääkärit (kaikki muuten naisia) kirjoittaa "huolimattomasta/huolittelemattomasta" ulkonäöstä.
Käytättekö te 2h ulkomuotonne huolitteluun ennen lääkäriä? Ykköset päälle, korut, luomivärit jne? Mites hiukset, pyydättekö jonkun tekemään teille kampauksen tai katsotteko youtubesta tutoraaleja?
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Yleishabituksesta tehdään merkintä, jotta mahdolliset muutokset voisi huomata. Esimerkiksi jos potilas on aiemmin ollut aina huoliteltu, ja sitten alkaa käydä lääkärissä huolittelemattomana, se voi olla oireellista.
Niin, tämän selityksen kuulee, mutta se ei toimi, koska arvio on kovin subjektiivinen ja lääkäristä riippuva.
Koulutuksessakaan tätä ei huomioida. Lisäksi tämä toimisi vain, jos olisi säännöllisiä ja tiheitä käyntejä - yksittäisen käynnin ulkomuoto voi olla täysin satunnaisista seikoista riippuvainen ja käyntien välillä voi olla vuosiakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi mielummin lukea meikkaamaton kuin huolittelematon. Tuskin miehienkään omakantaan kirjoitetaan huolittelematon jos ei ole meikkiä naamassa niin kuin suurella osalla miehistä ei olekaan. Miksi naisten oletetaan automaattisesti meikkaavan kun ei miestenkään tarvi.
Huoliteltu, ei tarkoita meikkaamista. Vaan yleistä siisteyttä ja puhtautta.
Vai ei tarkoita meikkaamista? Selitäpä sitten miksi minulla aina lukee huolittelematon vaikka olen aivan siisti ja puhdas? Aamulla käyty suihkussa ja ennen lähtöä olen laittanut puhtaat vaatteet ja harjannut hiukset??
Itse en keksi muuta selitystä kuin se ettei ole meikkiä. Puhdas olen takuulla!!
Ei se takoita.
Sun yleisessä habituksessa on jotain huolittelematonta. Et vaan itse huomaa, että puserossa onkin tahroja tai tuoksahdat piintyneeltä nikotiinilta, ummehtuneelta. Olen nuhruinen yrityksistäsi huolimatta.
Minua taas lääkärit eivät ole kuvailleet mitenkään. Pitäisikö olla huolissaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenä riittää kun käy suihkussa, ajaa parran ja laittaa päälle ehjät ja puhtaat vaatteet, niin ei näytä syrjäytyneeltä.
Pitänee vaihtaa sukupuolta.
Eipä taida onnistua Suomessa, täällä sen voi vaan korjata. Sitä paitsi miehillä on jopa vaikeampaa, kun pitää omistaa kallis parranajokone ja ajella parta päivittäin, saati että jos olet kaljuuntunut tai kaljuuntumassa myös hiukset on ajeltava päivittäin. Suihkussa on myös käytävä jatkuvasti tai haiset todella pahasti hielle. Veikkaan, ettei ap:n tilanteessa ole kyse mistään meikkaamattomuudesta. Toisekseen ihmisellä ei ole velvollisuutta olla huoliteltu, mitä väliä sillä on vaikka niin lukee papereissa?
Tuollaisen epämääräisen kirjoittelun voisi kieltää ja diagnoosi voisi olla lyhyesti määritelty. Äärimmäisen harvassa tapauksessa on oleellista, onko joku huoliteltu kipeänä vai ei. Tuskin influenssapotilas voi koskaan näyttää hyvältä
Tämä on se tietty ihmistyyppi, joita aina työhaastatteluissakin tulee vastaan. Hieman outo, vähän homssuinen, usein omituinen nauru ja sellainen pikkuisen ehkä heikompilahjainen. Usein ihmettelevät, kun eivät saa töitä, mutta jo melkein kätellessä tietää, ettei tuota tyyppiä voi töihin ottaa. Harvoin he itse ymmärtävät, että heissä on mitään "vikaa".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi mielummin lukea meikkaamaton kuin huolittelematon. Tuskin miehienkään omakantaan kirjoitetaan huolittelematon jos ei ole meikkiä naamassa niin kuin suurella osalla miehistä ei olekaan. Miksi naisten oletetaan automaattisesti meikkaavan kun ei miestenkään tarvi.
Huoliteltu, ei tarkoita meikkaamista. Vaan yleistä siisteyttä ja puhtautta.
Mulla lukee huoliteltu, kun on korvisten lisäksi enemmän koruja.
Minulla on paha ruusifinni, ja kerran kävin silmälääkärissä ilman mitään meikkiä. Lääkäri alkoi kysellä alkoholin juomisesta ja maksa-arvoista, että onko mitattu. Ihmeissäni kerroin, että on mitattu, kaikki ok, enkä käytä ollenkaan alkoholia. Lääkäri ei uskonut, vaan sanoi, että kyllä naaman perusteella vaikuttaa, että alkoholia menee, kun noin punoittaa.
Aika kipakasti sitten valistin, että ruusufinni sen tekee, kiitos vaan. Sittemmin en ole edes roskapussia vienyt ilman meikkivoidetta, koska myös naapurini katsoo asiakseen aina huomautella ja hekotella, että kylläpäs rouvalla naama punoittaa, hehheh.
Yritä siinä sitten olla huoliteltu ilman meikkiä :(
Monella olen huomannut että omille lempivaatteille tavallaan sokeutuu. Eli jos vaikka lempipaita nyppyyntyy, haalistuu tai menee muodottomaksi, tai ne housut jotka joskus saivat näyttämään hyvälle mutta nykyään pussittavat polvesta ja roikkuvat takapuolesta, niitä käytetään edelleen sinä parempana luottovaatteena. Sitten kun sellaisen vetäisee päälleen "pelastamaan" huonoa hiuspäivää, nuhaista olemusta tai muutenkin vähän kotivaatteiden kaveriksi niin helposti lopputulema on vähän...... alkoholisoituneen näköinen. Eli kauniisti sanottuna huolittelematon.
Pelkkä meikittömyys, likainen tukka tai hyväkuntoiset verkkarit ei sitä aiheuta, ellei meikitön naama syystä tai toisesta ole to-del-la väsynyt tms, mille ei toki mahda enää muuta kuin sen ehostuksen.
"uljas hopeakettu,leveä selkä ,keuhkja kuunnellessa hengitysäänet sekoittuivat omiini"
Itseä on aina kuvailtu huolitelluksi, olin sitten ollut peseytymättä yli viikkoon, hampaitakaan harjannut tai hiuksia. Aina vain huoliteltu ja asiallinen/rauhallinen. Mihinköhän se sitten perustuu?
Erikoista. Minä olen oikeasti huolittelematon (mm lasten päiväkodilla on huomauteltu tästä jopa) mutta silti lääkärit on aina sitä mieltä että olen huoliteltu ja kirjaavat kantaan niin.