Vinkkejä kaivataan: ärtynyt suoli ja työmatka
Olen lähdössä ensi viikolla työmatkalle ja ärtynyt suoli vaivaa. On ripuli painotteinen ja maha menee helposti sekaisin.
Buffet ruuat pelottaa eniten työmatkalla.
Onko mitään lääkkeitä mitä suosittelette?
Imodium varmaan estäisi ripulia hyvin mutta kuinka pitkään sitä saa ottaa?
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Imodiumin lisäksi on joku uusi vatsaystävällisempi ripulilääke, jonka nimeä en tosin muista. I say IBS-kapselit rauhoittavat vatsaa ja auttavat ilmavaivoihin ilman haittavaikutuksia, niitä suosittelen hankkimaan.
Jos syö imodiumia sen luulisi ehkäisevän ripulia ettei tarvitsisi hermoilla siitä matkan aikana?
Pitääpäs kokeilla nuita i say ibs kapseleita.
Kiitos avusta!
Istut vessassa koko matkan, sillähän se helpottaa
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkistäsi, neropatti
Vierailija kirjoitti:
En tajua tällaisten typeryyksien kirjoittajia.
Vuole puusta tulppa, jonka liimaat suolen päähän matkan ajaksi.
Kotona sitten tulppa pois.
Oletko kokeillut täysin viljatonta ruokavaliota? Mäkin jouduin aiemmin stressaamaan ja panikoimaan tollaisia tilanteita mutta nyt ei tarvitse mahaa edes ajatella. Suosittelen kokeilemaan!
Lääkkeistä imodium plus on hyvä, rauhoittaa vatsaa hyvin.
Itselläni on reissussa pahan IBS kauden aikana toiminut 1-2 kpl Imodiumia aamulla niin päivä on sujunut hyvin. Enimmillään olen syönyt varmaan 5 päivänä peräkkäin, en tiedä onko tohon jotain suosituksia. Luulen, että vaikka vetäisit noita muutaman päivässä viikon ajan ei siitä todennäköisesti mitään vakavampaa seuraa. :)
Työskentelin aiemmin tehtävässä, jossa oli jonkun verran ulkomaan työmatkoja ja minulla on myös tuota IBS oireilua. Söin reissuillani mahdollisimman vähän. Sen verran vain, että selvisin tolkuissani seuraavaan ateriaan. Aamiaiselta mukaan banaani käsilaukkuun välipalaksi. Tosi haastavaa kylläkin, koska näihin matkoihin usein liittyi yhteiset lounaat/illalliset. Mutta itselläni liiallinen ateriointi aiheuttaa, että vatsa menee sekaisin ja vessaan on päästävä tyyliin sekunnissa.
Nykyään olen tehtävässä jossa ei juurikaan tarvitse matkustaa, onneksi.
Vanha ketju, mutta täällä varmaan ihmisiä, jotka osaavat vastata kysymykseeni. Minulla jatkuva ripuli, kestänyt yli vuoden. Tutkimuksiin sitten kun ajan saa. Ruokavalio jo nyt kovin karsittu. Miten kauan aikaisemmin otatte imodiumia, niin että se ehtii vaikuttaa hyvin ennen jotain menoa. Ripulia usein koko päivän, joten jatkuva ongelma esim. kaupalla käynnissä. Enkä tällaisena voisi oikein mennä lääkärillekään. Hammaslääkärinkin jouduin siirtämään kolme kertaa vaivan vuoksi. Kiitos asiallisista vastauksista!
Lacto seven -maitohappobakteerit. Käytän päivittäin ja niillä sain päivittäistä ripulointia kuriin. Syön myös iltaisin juustoa, se kovettaa jonkun verran.
Vierailija kirjoitti:
Lacto seven -maitohappobakteerit. Käytän päivittäin ja niillä sain päivittäistä ripulointia kuriin. Syön myös iltaisin juustoa, se kovettaa jonkun verran.
Kiitos. Tuota Lacto Seveniä täytyykin ostaa heti huomenna.
Vierailija kirjoitti:
Vanha ketju, mutta täällä varmaan ihmisiä, jotka osaavat vastata kysymykseeni. Minulla jatkuva ripuli, kestänyt yli vuoden. Tutkimuksiin sitten kun ajan saa. Ruokavalio jo nyt kovin karsittu. Miten kauan aikaisemmin otatte imodiumia, niin että se ehtii vaikuttaa hyvin ennen jotain menoa. Ripulia usein koko päivän, joten jatkuva ongelma esim. kaupalla käynnissä. Enkä tällaisena voisi oikein mennä lääkärillekään. Hammaslääkärinkin jouduin siirtämään kolme kertaa vaivan vuoksi. Kiitos asiallisista vastauksista!
Mulla riittää Imodiumin kanssa puolisen tuntiakin.
Mulla ahdistuneisuushäiriö oireilee vatsalla ja mikään ruokavalio ei auta. Hyvinä aikoina voi syödä vaikka mitä, huonoina ihan sama mitä syö.
Imodiumin lisäksi on joku uusi vatsaystävällisempi ripulilääke, jonka nimeä en tosin muista. I say IBS-kapselit rauhoittavat vatsaa ja auttavat ilmavaivoihin ilman haittavaikutuksia, niitä suosittelen hankkimaan.