Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Menetkö lääkärille meikattuna?? Omakannassa aina lukee että huolittelematon ulkonäkö

EntäsMiehet
12.01.2020 |

En oikein tajua. Puhtaat vaatteet. Pesen hampaat. Meikkiä ei ole ei, ei varmaan osittain siksi että menen SAIRAANA lääkäriin. Silti lääkärit (kaikki muuten naisia) kirjoittaa "huolimattomasta/huolittelemattomasta" ulkonäöstä.

Käytättekö te 2h ulkomuotonne huolitteluun ennen lääkäriä? Ykköset päälle, korut, luomivärit jne? Mites hiukset, pyydättekö jonkun tekemään teille kampauksen tai katsotteko youtubesta tutoraaleja?

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on diagnoosina mm. skitsofrenia, eikä mun ulkonäköä ole arvioitu ikinä (tai sen arviointia ei ole kirjattu mihinkään). Ei edes siellä psykiatrian lappusissa ole halaistua sanaa ulkonäöstä. Luettu on ihan jokainen kirjaus (10 vuoden ajalta vähintään).

Millaisilla pissislääkäreillä te oikein käytte?

Vierailija
62/93 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina käynyt tämännäköisenä ja aina on lukenut että  tyylikäs ulkonäkö.

https://www.theparisreview.org/blog/wp-content/uploads/2018/09/z1988584…

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä hauska juttu. Minulla luki myös omakannassa aina ”epäsiisti” ulkonäkö vaikka oli puhtaat vaatteet ja hiukset sekä hampaat harjattuna. Mielestäni olin siis ihan siistin näköinen. Minulla vaan sattuu olemaan luonnostaan kalpea iho ja tummat silmänaluset.

Kerran sitten suivaantuneena meikkasin vastaanotolle. Omakannassa luki tämän käynnin jälkeen ”erittäin siististi meikattu”. 😂

Nää on ihan paskapuhetta, mutta kai se joihinkin uppoaa. Kukaan lääkäri ei kirjoita että epäsiisti jos on mustat silmänaluset.

Mulla oli työkaveri, joka koki HR-puolen neuvot vainoamisena kun hänhän on ”siisti, puhdas ja asiallinen!” vaikka todellisuus oli se että työkaverilla oli tupakalta haiseva vaatteet, hiukset aina helvetin rasvaiset, likaiset ja haisevat ja naamassa selkeästi koko viikon meikit aina vaan vähän joka aamu lisättynä. Hän oli 35 nainen eikä siis mikään serkku tai pulsu. Käsitys hygieniasta vaan poikkesi hieman valtavirrasta. Ehkä ne peilikuvat ja realiteetit joskus kohtaa...

Vierailija
64/93 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on kyllä hauska juttu. Minulla luki myös omakannassa aina ”epäsiisti” ulkonäkö vaikka oli puhtaat vaatteet ja hiukset sekä hampaat harjattuna. Mielestäni olin siis ihan siistin näköinen. Minulla vaan sattuu olemaan luonnostaan kalpea iho ja tummat silmänaluset.

Kerran sitten suivaantuneena meikkasin vastaanotolle. Omakannassa luki tämän käynnin jälkeen ”erittäin siististi meikattu”. 😂

Nää on ihan paskapuhetta, mutta kai se joihinkin uppoaa. Kukaan lääkäri ei kirjoita että epäsiisti jos on mustat silmänaluset.

Mulla oli työkaveri, joka koki HR-puolen neuvot vainoamisena kun hänhän on ”siisti, puhdas ja asiallinen!” vaikka todellisuus oli se että työkaverilla oli tupakalta haiseva vaatteet, hiukset aina helvetin rasvaiset, likaiset ja haisevat ja naamassa selkeästi koko viikon meikit aina vaan vähän joka aamu lisättynä. Hän oli 35 nainen eikä siis mikään serkku tai pulsu. Käsitys hygieniasta vaan poikkesi hieman valtavirrasta. Ehkä ne peilikuvat ja realiteetit joskus kohtaa...

Serkku = deeku. Saakelin valoakin nopeampi autocorrect.

Vierailija
65/93 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas oon aina ihmetellyt että musta on kirjotettu usein että huoliteltu ulkonäkö, kun en meikkaa, pitkät hiukset auki ja ylipainoa. Onhan mulla puhtaat vaatteet päällä toki, mutta en ole kyllä mitenkään erityisesti "huolehtinut" ulkonäöstäni.

Vierailija
66/93 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan oikeastiko? Ei ole koskaan tullut  mieleenkään meikata lääkärikäyntiä varten, kun en meikkaa muutenkaan. Ja nainen olen.

Miten luulette naispuolisten maatalouslomittajien, asentajien, metsäkoneenkuljettajien ja muissa sellaisissa ammateissa olevien toimivat, joissa ei yleensä isommasti meikata? Ei todellakaan ryhdytä naamioitumaan lääkärikäyntiä varten.

Ette kai te tosissanne kuvittele, että meikki on se ainoa keino, jolla ulkonäöstä tehdään huoliteltu.

Provohan tämä on, sillä tuskin missään oikeat lääkärit Suomessa kiinnittävät huomiota  varttitunnin tapaamisella potilaan ulkonäköön, saati että tärväisivät aikaa täysin turha asian kirjaamiseen. Terveystiedoissa taitaa olla vieläkin ammatti, ja ehkä meikin puuttuminen herättää huomiota, jos ammatti on konsulentti, malli tai lentoemäntä. Tai sitten ap kävi lääkärissä sellaisessa maassa, jossa kadunlakaisijat ja roskakuskitkin meikkaavat joka arkipäivä.

Se 1950-luvun katukuva tosiaan ... ei hyvin tarkkoja muistikuvia ole minullakaan, mutta kuvien perusteella ei ollut suomalaisnaiset meikattuja. Oli kuitenkin jakkupukuja tai ainakin hameita, oli korkokenkiä ja sateella kalossit - ette taida edes tietää, mitkä ne ovat.

Mutta ehkä teidän sairautenne on sen laatuinen, että ulkonäön repsahtaminen on oire tilanteen pahenemisesta. Esimerkiksi masentunut ihminen ei jaksa huolehtia itsestään.

Tämä nyt taas on ihan sontaa. Mä olen ammatiltani lvi-eristäjä ja meikkaan mielelläni, myös töihin. Samoin töiden puolesta tuntemani asentajat. Miksipä ei?Lentoemolla ei ole mitään velvollisuutta meikata vapaa-aikanaan (ei kyllä kenelläkään muullakaan). Taidat itse olla lääkäri kun olettamukset on tota luokkaa.

50-luvulla naiset meikkasivat. Jokainen masentunut ihminen ei ole mikään haiseva takkutukka, kokemusta on. Ihmiset on erilaisia.

Vierailija
67/93 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon yleensä meikattuna ja viimeksi hoitaja kommentoi "no sairaalta sä et ainakaan näytä!" Että ilmeisesti oikeen mikään ei oo hyvä 😂😂

Vierailija
68/93 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi mielummin lukea meikkaamaton kuin huolittelematon. Tuskin miehienkään omakantaan kirjoitetaan huolittelematon jos ei ole meikkiä naamassa niin kuin suurella osalla miehistä ei olekaan. Miksi naisten oletetaan automaattisesti meikkaavan kun ei miestenkään tarvi.

Vierailija
69/93 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran on kantaan kirjoitettu että näytin kalpealta. Juu olen varsinkin talvisin ihan kalkkilaivan kapteeni ilman meikkiä, mutta eipä tullut mieleenkään alkaa meikkailemaan siinä tilanteessa kun astmaoireet äityivät sen verran pahoiksi että oli pakko hakeutua lääkäriin.

Voi hyvänen aika, ei se lääkäri sillä kommentilla toivo että ensi kerralla tulisit sitten astetta tunnelmassa Contour -meikissä paikalle vaan laittoi ylös että olet kalpea. Sillä on monessakin mielessä merkitystä, esimerkiksi vitamiinien tai vaikkapa raudanpuutteessa. Kalpeus voi myös olla sivuvaikutus lääkkeistä ym.

Vierailija
70/93 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho. Minä en meikkaa lainkaan ja lääkärillä käyn yleensä farkuissa ja t-paidassa, hiukset poninhännällä. Ikinä ei lääkäri ole kirjoittanut mitään huolittelemattomasta ulkonäöstä.

Ootko hoikka tai normaalipainoinen ja hyväihoinen?

Olen lievästi pullukka ja iho on normaali, ei mitenkään poikkeuksellisen hyvä mutta ei ongelmallinenkaan.

Vierailija
71/93 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mt-ongelmaisia on vauvafiissä paljon.

Vierailija
72/93 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meikkaa koskaan, ja liikun aina lähinnä farkuissa, hupparissa ja tennareissa. Koskaan ei ole yksikään lääkäri kirjoittanut ulkonäöstäni yhtään mitään.

Vierailija
73/93 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suihkusta lähes suoraan. Joko pitkä mekko tai pieruverkkareissa, mukavissa puhtaissa vaatteissa. Lääkäriin en meikkaa, oli mikä käynti tahansa.

Mulla on kasvoissa lävistyksiä ja päässä dreadlocksit, eikä koskaan ole ollut mitään ulkonäkö merkintöjä.

Vierailija
74/93 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Serkku = deeku. Saakelin valoakin nopeampi autocorrect.

Tämä nauratti jostain syystä ihan hillittömästi :D "Ei siis mikään serkku tai pulsu"

Vierailija
75/93 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun ulkonäköä ole koskaan muuten kommentoitu paitsi hoikaksi aina kommentoidaan joka kanta-tekstissä. Muuten ei ole kyllä kommentoitu.

Vierailija
76/93 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi mielummin lukea meikkaamaton kuin huolittelematon. Tuskin miehienkään omakantaan kirjoitetaan huolittelematon jos ei ole meikkiä naamassa niin kuin suurella osalla miehistä ei olekaan. Miksi naisten oletetaan automaattisesti meikkaavan kun ei miestenkään tarvi.

Huoliteltu, ei tarkoita meikkaamista. Vaan yleistä siisteyttä ja puhtautta.

Vierailija
77/93 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoliteltu, ei tarkoita meikkaamista. Vaan yleistä siisteyttä ja puhtautta.

Vai ei tarkoita meikkaamista? Selitäpä sitten miksi minulla aina lukee huolittelematon vaikka olen aivan siisti ja puhdas? Aamulla käyty suihkussa ja ennen lähtöä olen laittanut puhtaat vaatteet ja harjannut hiukset??

Itse en keksi muuta selitystä kuin se ettei ole meikkiä. Puhdas olen takuulla!!

Vierailija
78/93 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon aina ajatellut että "huolittelematon" on lääkärikieltä sille, että kipeys näkyy ulospäin. He eivät voi kirjoittaa diagnoosin tueksi "näiden oireiden lisäksi potilas myös näyttää kipeeltä", vaikka silmämääräinen arvio ihmisen olemuksesta pitää kuitenkin jollain tapaa merkitä. 

Mulla on lukenut "huoliteltu olemus" vaikka en meikannut ja oli hiustenpesupäiväkin, kyseessä oli vika käynti psykiatrian tohtorilla joka teki vikat loppudiagnoosit kun olin tervehtynyt. Arvelin että kirjoitti sen "huolitellun" sinne ihan muun diagnosoinnin tueksi, kun olin parantunut ja matkalla terveiden kirjoihin. Ikäänkun että "näyttääkin terveeltä, paljon parempi kun sillon kun näin sen ekaa kertaa, selkeesti muutos sisällä tapahtunut, näkyy ulospäinkin" tukemaan sitä hänen "tervehtynyt"-diagnoosiaan.

En ottais henkilökohtaisesti, lääkärit käyttää usein vähän joka asiassa kapulakieltä täyttääkseen duuninsa vaatimukset ja välttääkseen parhaansa mukaan olemasta tökeröitä. Ne joutuu tasapainottelemaan aika paljon vaatimusten ja potilasmukavuuden välillä.

Vierailija
79/93 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi harva nainen jostain syystä nykyään meikkaa. Ei sun tapauksissa varmasti ole kyse meikistä, vaan ihan pelkästä yleisolemuksesta.

Vierailija
80/93 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset