Paras punnituspäivä laihduttajalle?
Eli tarkkailen painoani ja pyrin laihduttamaan ja olen miettinyt sopivaa punnituspäivää. Alunperin oli tarkoitus pitää punnituspäivä sunnuntaina, mutta lauantaina pidän herkkupäivän, joten turvotus ja nesteet tuntuvat vielä aamulla kropassa. Kuten nytkin. Olisiko joku toinen päivä parempi aamupainon mittaamiselle? Herkkupäivänä tosiaan syön mitä mieli tekee ja eilen meni suolaista ruokaa ja karkkia, joten tuntuu, että aineenvaihdunta on ihan tukossa.
Kommentit (31)
Laihduttaja voi käydä vaa'alla minä päivänä vaan.
Voi olla, mutta tosiaan en nyt halua herkkupäivää jättää pois, enkä kieltää itseltäni näitä herkkuja mitä tekee mieli syödä, joten en kaipaa siihen neuvoja kiitos :) paino on kuitenkin kokonaisuudessaan lähtenyt hyvin putoamaan.
Ap
Aamulla nakuna aamupissan jälkeen ennen aamupalaa
Ei mitään väliä, koska tässä ei kai puhuta muutaman päivän 'saavutuksista' vaan pidemmästä aikavälistä. Eli jos ma-pe -aikana on paino pudonnut 0,2kg, niin who cares?
Jos kerran haluat viikon aikajänteellä seurata, niin punnitse samana päivänä aina, silloin tulokset ovat parhaiten vertailukelpoisia. Ihan sama mikä päivä on kyseessä, vaikka olisi se 'herkkupäivän' jälkeinen 'turvotuspäivä'.
Vierailija kirjoitti:
Ma-aamu aamukusen jälkeen, ennen aamiaista vain boxerit päällä.
Tärkeintä lienee, että aina aina viikon sama päivä ja sama hetki.
Ei silläkään ole väliä pitkällä aikavälillä
Vierailija kirjoitti:
Ma-aamu aamukusen jälkeen, ennen aamiaista vain boxerit päällä.
Tärkeintä lienee, että aina aina viikon sama päivä ja sama hetki.
Muuten sama, mutta itse käyn joka aamu. Tulee enemmän dataa ja näkee heti jos jumittaa. Toisaalta kerta viikkoon punnituksessa voi tulla päivittäisestä satunnaisvaihtelusta harhaanjohtavia sattumaheittoja suuntaan tai toiseen, päivittäisestä nämä näkee paremmin, kun korjaantuvat.
"Miten huijaan itseäni tehokkaimmin?"
Vuosia sitten luin jostain että paino on alimmillaan aamu seitsemältä ja korkeimmillaan illalla yhdeltätoista. Olen huomannut että itselläni se ainakin pitää paikkansa, eli jos punnitsen itseni (en laihduta) niin teen sen seitsemältä.
Vaikka joka päivä. Mutta ennen aamiaista, vessassa käynnin jälkeen. Joka päivä kun punnitsee niin näkee sen painon normaalin vaihtelun. Harvalla paino lähtee tasaisesti. Saattaa keikkua samoissa lukemissa monta päivää ja sitten yhtenä aamuna onkin kilo vähemmän.
Se on liikaa jos kroppaasi menee siitä jumiin, maha sattuu ja turvottaa.