Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotitalousvähennys on vain "piika-malli", mahdollistanut rikkaille helpon elämän. Hyvä että demarit ja vihreät poistaa sen!

Vierailija
11.01.2020 |

Kukaan ei mitään piikoja tarvii, saavat itse siivota sotkunsa.

Hesarissa juttu: "Tämän vuoden alusta hallitus laski sen 2 250 euroon sekä leikkasi vähennyksen osuutta työkorvauksissa 50 prosentista 40 prosenttiin."

Kommentit (210)

Vierailija
181/210 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sinkkuäiti ja haluan panostaa kotiimme. Remonteissa kotitalousvähennys on minulle tärkeä asia. En osaa tehdä mitään itse.

Saisi kyllä olla nimensä mukaisesti kotitalousvähennys. Nyt suosii pariskuntia ja syrjii sinkkuja.

Normaali ihminen tekisi remontin kun remontille on tarve. Jos sille on tarve niin se tehdään sai siitä kotitalousvähennystä tai ei.

Ei niitä vähennyksiä ole tarkoitettu siksi että rikkaat voi tehdä remontteja kun mieli tekee.

Kyllä remontit tehdään edelleen. Mutta pimeästi.

Vierailija
182/210 |
25.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

eikös mamuliinit ole päässeet tuolla rahaan kiinni siivousrinkeineen... Lienee muutama turvapäätöskin tullut kun on töitä jne.

Nooooh kaikki hyvä loppuu aikanaan  :D

Ei terve m a t u työtä kaipaa (vanha viidakon sanonta)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/210 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höh, mun 90-v äiti käyttää siivoojaa. Pitäskö hänen itse siivota? Varmaan. Ei kai se haittaa, vaikka pääsee vaan jotenkuten liikkumaan rollaattorin avulla, huimaa, on muistisairaus ja sydänsairaus. Ja sanotaan nyt vielä, että mun äiti ei ole rikas, vaan saa eläkettä bruttona jotain 1000 e ja ainoa tuki jota saa on joku hoitotuki 150 e. No, pitäähän sitä näitä rellestäviä vanhuksia jotenkin kurittaa.

N. tonnin bruttoeläkkeellä maksaa veroja 8-27€ kuussa. 934€ eläkkeestä ei mene veroa.

https://www.tyoelake.fi/mika-tyoelake-on/kansanelake-ja-takuuelake-tayd…

Joutuvatko juuri ne köyhimmät maksamaan palveluista enemmän, kun vähennys pitää hintoja korkeampana?

Vierailija
184/210 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeän työn lisääntymiseen se vain johtaa.

Teetin mökille liiterin laajennuksen. Vaihtoehdot olivat pimeä työ tai laillisesti teetetty työ. Kotitalousvähennyksen ansiosta ne olisivat olleet suunnilleen saman hintaisia, joten valitsin jälkimmäisen.

Vierailija
185/210 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä joku joka sanoo ettei ole rikas ja silti käyttänyt siivoojaa?

Ei siihen mikään "rikas" tarvitse olla. Itse oon kelan peruspvrahalla ja meillä käy siivooja, toki rahaa on muuten jäänyt teknologialle jonkun verran. Mikä ihme siinä on ettei mitään omaa elämää helpottavaa palvelua sais käyttää, esim. ravintolassa syömisenkin on kevytmielistä syntiä.

Vierailija
186/210 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sinkkuäiti ja haluan panostaa kotiimme. Remonteissa kotitalousvähennys on minulle tärkeä asia. En osaa tehdä mitään itse.

Saisi kyllä olla nimensä mukaisesti kotitalousvähennys. Nyt suosii pariskuntia ja syrjii sinkkuja.

Juuri tämä minuakin perheen ainoana aikuisena risoo. Jos teettäisin vaikkapa kylpyhuoneremontin niin, että minulla olisi avopuoliso, saisimme remontin paljon halvemmalla kuin että teetän sen saman remontin yksin asuvana (tai omassa tapauksessa lasten kanssa asuvana). Ei ole reilua. Ja reiluus ei ole aika mahdollistakaan, mutta tässä tapauksessa olisi jos vähennys olisi x summaa per kotitalous.

No hommaa se avopuoliso. Sillähän tuo "epäreiluus" ratkeaa.

Vierailija
187/210 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja hyvä ettei kouluttamattomat naiset pääse tienaamaan ja rikastumaan millään siivouspalveluilla. 👌🏻

Veronmaksajien piikkiin ei kuulu kenenkään bisnestä pyörittää.

Yritystukia maksettiin viime vuonna lähemmäs 9 miljardia euroa. Suurin osa siitä meni suuryrityksille.

Jospa vähän voisi tukea pienyrittäjiäkin?

Ei MAKSETTU. Maksettiin reilusti alle miljardi. Et ymmärrä mikä ero on alemmalla verokannalla ja tuen maksulla. Se että sinulta ryöstetään vähemmän kuin joltain toiselta ei tarkoita että sinulle olisi jotain maksettu. vai tarkoittaako?

Ja vieläpä osassa ei edes ole tuota alempaa verokantaa vaan on takauksia. Esimerkiksi varustamo myy risteilijän niin valtio takaa sitä lainaa jolla risteilijä on ostettu. Eli hyvin useasti takaukset eivät realisoidu ollenkaan. Jos nämä poistetaan niin voisi samalla poistaa esim opintolainojen ja asuntolainojen valtiotakaukset. Ovathan ne näiden meidän vassareiden mielestä... hui kauheaa!!! YRITYSTUKIA... ja vieläpä riistokapitalistipankeille!!!!

Vierailija
188/210 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työmarkkinatuella ja olen käyttänyt siivoojaa.

Vierailija
189/210 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen köyhähkö, tienaan noin 1300 nettona kuussa, ja raivoissani demarien suhtautumisesta kotitalousvähennykseen. Sitä ei pidä poistaa eikä vähentää vaan lisätä!! Miten köyhä muuten tilaa mitään palveluja!

Vierailija
190/210 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja hyvä ettei kouluttamattomat naiset pääse tienaamaan ja rikastumaan millään siivouspalveluilla. 👌🏻

Yritystukia maksettiin viime vuonna lähemmäs 9 miljardia euroa. Suurin osa siitä meni suuryrityksille.

Ei MAKSETTU. Maksettiin reilusti alle miljardi. Et ymmärrä mikä ero on alemmalla verokannalla ja tuen maksulla. Se että sinulta ryöstetään vähemmän kuin joltain toiselta ei tarkoita että sinulle olisi jotain maksettu. vai tarkoittaako?

Alennettu verokanta on tukea, lisäksi se vääristää kilpailua. Eri asia sitten onko vääristäminen tarpeellista. Montaa verotukea annetaan turhaan, mutta osa on tarpeellisia viennin takia, kun muutkin maat tukevat omiaan. Verotus ei ole ryöstämistä. Jos joku yritys noin ajattelee niin joutaa pois Suomesta.

Onko myös alennettu tuloverokanta TUKEA henkilöille? Montako prosenttiyksikköä sinä saat palkkatukea alennetusta tuloverokannasta? Laskepa itse huviksesi. korkein tuloveroprosentti on noin 52%. Pajonko sinä saat tukea palkkaverotuksessasi?

Vierailija
191/210 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko täällä joku joka sanoo ettei ole rikas ja silti käyttänyt siivoojaa?

Ei siihen mikään "rikas" tarvitse olla. Itse oon kelan peruspvrahalla ja meillä käy siivooja, toki rahaa on muuten jäänyt teknologialle jonkun verran. Mikä ihme siinä on ettei mitään omaa elämää helpottavaa palvelua sais käyttää, esim. ravintolassa syömisenkin on kevytmielistä syntiä.

..jäänyt taskunpohjalle, hiton tekstinsyöttö...

Ja nyt lähden hotelliin aamupalalle.

Vierailija
192/210 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaali ihminen tekisi remontin kun remontille on tarve. Jos sille on tarve niin se tehdään sai siitä kotitalousvähennystä tai ei.

Ei niitä vähennyksiä ole tarkoitettu siksi että rikkaat voi tehdä remontteja kun mieli tekee.

Kyllä remontit tehdään edelleen. Mutta pimeästi.

Viime kesänä uusittiin katto. Oli tarkoitus tehetyttää jollakin firmalla. Mutta nyt tehtiin itse sukulaispoikien avustuksella. Nyt korona aikaan sekin raha olisi ollut tarpeellinen ja työllistänyt jotain firmaa ja Suomi saanut verotuloja

Vierailija
193/210 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuäiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä vähennyksiä ole tarkoitettu siksi että rikkaat voi tehdä remontteja kun mieli tekee.[/syöte

Häh, keneltä on pois jos työllistän henkilön ja hän maksaa tekemästään työstä veroa ? Vai ärsyttikö sinua sana "panostaa" Ei meillä tapetit joka vuosi vaihdu mutta eteenpäin mennään kohde kerrallaan ja tehdään kodista entistä parempi. Raha on ainoa keino saada tällaista osaamista kotiin ja kotitalousvähennys kyllä lievittää keskituloisenyksin maksavan tuskaa !

Sitten teetä ne remontit ilman verovähennyksiä.

Vierailija
194/210 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen köyhähkö, tienaan noin 1300 nettona kuussa, ja raivoissani demarien suhtautumisesta kotitalousvähennykseen. Sitä ei pidä poistaa eikä vähentää vaan lisätä!! Miten köyhä muuten tilaa mitään palveluja!

Köyhä ei tilaa muutenkaan mitään palveluja.

Vierailija
195/210 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinkkuäiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä vähennyksiä ole tarkoitettu siksi että rikkaat voi tehdä remontteja kun mieli tekee.[/syöte

Häh, keneltä on pois jos työllistän henkilön ja hän maksaa tekemästään työstä veroa ? Vai ärsyttikö sinua sana "panostaa" Ei meillä tapetit joka vuosi vaihdu mutta eteenpäin mennään kohde kerrallaan ja tehdään kodista entistä parempi. Raha on ainoa keino saada tällaista osaamista kotiin ja kotitalousvähennys kyllä lievittää keskituloisenyksin maksavan tuskaa !

Mutta kun se vaihtoehto on tehdä itse, niin ei siitä kukaan hyödy. Ilman jäi se remppafirma asiakasta. 

Vierailija
196/210 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vieläpä osassa ei edes ole tuota alempaa verokantaa vaan on takauksia. Esimerkiksi varustamo myy risteilijän niin valtio takaa sitä lainaa jolla risteilijä on ostettu. Eli hyvin useasti takaukset eivät realisoidu ollenkaan. Jos nämä poistetaan niin voisi samalla poistaa esim opintolainojen ja asuntolainojen valtiotakaukset. Ovathan ne näiden meidän vassareiden mielestä... hui kauheaa!!! YRITYSTUKIA... ja vieläpä riistokapitalistipankeille!!!!

Valtion kuuluu tukea vain ihmisiä jotka tukea tarvitsee. Ei rikkaita eikä IKINÄ yrityksiä.

Vierailija
197/210 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkuäiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun se vaihtoehto on tehdä itse, niin ei siitä kukaan hyödy. Ilman jäi se remppafirma asiakasta. 

Sitten tee ne itse.

Yhteiskunta eikä ihminen hyödyt tippaakaan siitä että yhteiskunta tukee jonkun työllistymistä. Työn ja yritystoiminnan kuuluu maksaa veroja eikä veronmaksajien maksaa heidän kulujaan.

Vierailija
198/210 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höh, mun 90-v äiti käyttää siivoojaa. Pitäskö hänen itse siivota? Varmaan. Ei kai se haittaa, vaikka pääsee vaan jotenkuten liikkumaan rollaattorin avulla, huimaa, on muistisairaus ja sydänsairaus. Ja sanotaan nyt vielä, että mun äiti ei ole rikas, vaan saa eläkettä bruttona jotain 1000 e ja ainoa tuki jota saa on joku hoitotuki 150 e. No, pitäähän sitä näitä rellestäviä vanhuksia jotenkin kurittaa.

N. tonnin bruttoeläkkeellä maksaa veroja 8-27€ kuussa. 934€ eläkkeestä ei mene veroa.

https://www.tyoelake.fi/mika-tyoelake-on/kansanelake-ja-takuuelake-tayd…

Joutuvatko juuri ne köyhimmät maksamaan palveluista enemmän, kun vähennys pitää hintoja korkeampana?

Juuri ne köyhät on häviäjinä kotitalousvähennyksissä. He eivät voi vähentää verotuksessa mitään kun ei ole mistä vähentää. Mutta samalla maksavat selvästi korotettuja hintoja, jotka ovat tulleet kotitalousvähennyksestä.

Vierailija
199/210 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinkkuäiti kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten tee ne itse.

Yhteiskunta eikä ihminen hyödyt tippaakaan siitä että yhteiskunta tukee jonkun työllistymistä. Työn ja yritystoiminnan kuuluu maksaa veroja eikä veronmaksajien maksaa heidän kulujaan.

Tolla saa vaan helvetinmoisen työttömyyden ja köyhyyden aikaiseksi, mutta ehkä se sopii sulle, on kaltaistasi seuraa. 

Vierailija
200/210 |
26.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pimeän työn lisääntymiseen se vain johtaa.

Teetin mökille liiterin laajennuksen. Vaihtoehdot olivat pimeä työ tai laillisesti teetetty työ. Kotitalousvähennyksen ansiosta ne olisivat olleet suunnilleen saman hintaisia, joten valitsin jälkimmäisen.

Juuri näin. Aina riittää käteisellä laskuttavia, joten jätetään sitten veroja maksamatta. Jos joku kyselee niin itse tein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme