Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaako teitä koskaan se ettette tiedä mitä tapahtuu kuoleman jälkeen?

Vierailija
10.01.2020 |

Aina voi toki koittaa ajatella ettei kuoleman jälkeen ole mitään, vaan kaikki päättyy. Voi myös koittaa uskoa, että silloin tapahtuu jotain hyvää. Totuus on kuitenkin se ettei kukaan elävä tiedä. Kaikilla on vain oma kuvitelmansa tai uskonsa siitä mitä sen jälkeen tapahtuu. Vaikka joku koittaisi vakuuttaa jotain totuutena, niin sekin voi olla huijausta tai väärää uskoa. Todellinen totuus voi olla ihan mitä vaan. Se tarkoittaa myös sitä että kuoleman jälkeen olotila voi olla vaikka mitä kauheaa.

Eikä asiaa helpota yhtään tiedostaa että sitä voi ihan hyvin kuolla jo vaikka tänä iltana nokkakolarissa tai tukehtua vaikka ruoanpalaan.

Kommentit (96)

Vierailija
41/96 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välillä alan miettimään jos "uudessa elämässä" synnyn johonkin kamalaan paikkaan. Siitä seuraa ahdistusta. Yritän sen takia olla ajattelematta liikaa :D

Ehkä seuraava "minä" olenkin joku alien toisella planeetalla

/19

On itse asiassa mahdollista että olet nyt syntynyt alieniksi kummalliseen paikkaan verrattuna edelliseen elämääsi. =)

Olen jonkin verran lueskellut netistä NDE-kokemuksia (Near Death Experience) ja niissä on paljon mielenkiintoisia yhtäläisyyksiä. Joissakin tapauksissa koomassa/tajuttomana/kliinisesti kuolleena olleet ihmiset ovat saaneet sellaista tietoa ympäristöstään jota eivät olisi voineet saada sen hetkisessä tajunnan tilassaan. Pidän aivan mahdollisena että ihmisen sielu/henki/perusolemus jatkaa olemassaoloaan. Tämä on oikeastaan lohdullista, kun lukee maailman uutisia kun viattomia/lapsia/siviilejä on julmasti tapettu syystä tai toisesta. Että tästä maailmasta pääsee uuteen, henkiseen ympäristöön jossa ei ole tuskaa ja surua.

Yritän kuitenkin elää tämän nykyisen elämäni mahdollisimman reiluna ja asiallisena ihmisenä, ettei tarvitse sitten hävetä liikaa kun oma aika koittaa.

Aivot ylivirittyvät, kun ne ovat romahtamassa. Sama ilmiö, hiukan eri muodossa, esiintyy maanisilla ja/tai adhd-henkilöillä joiden aivovireys vaihtelee rajusti. Kaikki on koko ajan kaikkialla, kun kohtaus on päällä. Hyperajattelu.

Vierailija
42/96 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolemasi jälkeen geenisi ja sinä jatkuvat lapsissasi.

Kait olet tehnyt kaikkesi että planeetta säilyy heille elinkelpoisena?

Jos et..olet tuhonnut geeniesi jatkuvuuden.

Jos olet mies muista hedelmöittää niin monta munasolua kuin mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/96 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harva meistä on erityinen.

Olemme kuin eläimet, nussimme, syömme ,haemme välitöntä palkintoa/mielihyvää.

Ainoa ero on että tajuamme kuolevamme...

Sitten on ne jotka luovat taidetta, tiedettä tai auttavat muita.

Itse olen tavallinen...madot syövät ruumiini ja minua ei enää ole...

Vierailija
44/96 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista. Kuoleman jälkeen on todennäköisimmin samaa kuin ennen syntymääni: ei mitään.

Jos ei ole mitään, ei ole myöskään ahdistusta. Mitä sitä turhaan suremaan tai huutelemaan jotain Jesseä apuun.

Vierailija
45/96 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapahtuu samaa kun ennen syntymää. Ihmistä ei ole. Ahdistaa todella paljon välillä.

Sama.

Vierailija
46/96 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

uskon jumalaan ja taivaaseen ,jeesuksen sovitustyöhön. taivaasta ajattelen että tapaan siellä jo edesmenneitä sukulaisia,ajattelen mummoa ja pappaa. taivaassa saattaa olla mielenkiintoisia ihmisiä ja luontoa , paratiisiksi kuvittelen.

winston churchill joka oli ministerin uran ohel maalari lausui "ensimmäiset sata vuotta taivaassa ,aion maalata tauluja. kuulosti mun mielestä kivalta ja yllättävältä kommentilta englannin sota .ajan pääministerilltä

Miten selität evoluutioteorian?

Miksi maailma on täynnä vääräuskoisia?

Miksi tyttöjen klitoris ja häpyhuulet leikataan pois?

Vierailija
47/96 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sittenhän se näkee. On ainakin jotain mielenkiintoista edessäpäin.

Sitähän ei tule koskaan näkemään. Kukaan ei koskaan tule tietämään, mitä kuoleman jälkeen on, koska ei ole enää ketään sitä kokemassa.

Vierailija
48/96 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mua ainakin joskus pelottaa, tulee hullu ja ahdistunut olo. Olisi helpompaa kun sokeasti uskoisi johonkin mutta en osaa.

Allekirjoitan tämän täysin. Kiihtouskovaisilla on tosiaan helpompaa!

Vierailija
49/96 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

uskon jumalaan ja taivaaseen ,jeesuksen sovitustyöhön. taivaasta ajattelen että tapaan siellä jo edesmenneitä sukulaisia,ajattelen mummoa ja pappaa. taivaassa saattaa olla mielenkiintoisia ihmisiä ja luontoa , paratiisiksi kuvittelen.

winston churchill joka oli ministerin uran ohel maalari lausui "ensimmäiset sata vuotta taivaassa ,aion maalata tauluja. kuulosti mun mielestä kivalta ja yllättävältä kommentilta englannin sota .ajan pääministerilltä

Miten selität evoluutioteorian?

Miksi maailma on täynnä vääräuskoisia?

Miksi tyttöjen klitoris ja häpyhuulet leikataan pois?

Jeesuksen esinahka on pyhäinjäännöksenä sadoissa kirkoissa.

Oli siis maailman iso kyrpäisin mies..mutta ei käyttänyt moloaan kuin kusemiseen.

Vierailija
50/96 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mua ainakin joskus pelottaa, tulee hullu ja ahdistunut olo. Olisi helpompaa kun sokeasti uskoisi johonkin mutta en osaa.

Allekirjoitan tämän täysin. Kiihtouskovaisilla on tosiaan helpompaa!

Ei ole.

Kokoajan pitää rukoilla anteeksiantoa, ettei joudu sinne tulimereen.

Kuitenkin naapurin eukon perse on mielessä 24/7

Vierailija
51/96 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista. Tiedän mitä tapahtuu. Olen kerran "kuollut" mutta selvisin takaisin elämään.  Hieno kokemus.

Vierailija
52/96 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuolemasi jälkeen geenisi ja sinä jatkuvat lapsissasi.

Kait olet tehnyt kaikkesi että planeetta säilyy heille elinkelpoisena?

Jos et..olet tuhonnut geeniesi jatkuvuuden.

Jos olet mies muista hedelmöittää niin monta munasolua kuin mahdollista.

Ennen vanhaan lapsia tuli, kun panemisen halu on voimakas vietti ja ehkäisyä ei ollut.

Joissain perheissä jopa 10 lasta.

Ja mies kyr pä kovana heti synnytyksen jälkeen

Vierailija
53/96 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ahdista. Tiedän mitä tapahtuu. Olen kerran "kuollut" mutta selvisin takaisin elämään.  Hieno kokemus.

Oliko siellä valossa kaunis vaalea pitkätukkainen mies?

Näitkö siivekkäitä yleviä hahmoja valkeissa toogissa?

Vierailija
54/96 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
55/96 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni teki itse.m.urhan kun olin 14 vuotias

Myöhemmin näin hänestä unen jossa hän katseli minua liekkimeren keskeltä.

Vierailija
56/96 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko siellä valossa kaunis vaalea pitkätukkainen mies?

Näitkö siivekkäitä yleviä hahmoja valkeissa toogissa?

Ei ollut valoa eikä mitään olentoja. Tunsin sulautuvani maailmankaikkeuteen ja ymmärsin kuinka kaikki toimii. Vähän kuin käänteinen AV-palsta. Kaikki on kaunista ja täynnä ymmärrystä. Aidosti. Elämä tuntui pitkään mälsältä tämän kokemuksen jälkeen.

Vierailija
57/96 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pelastumaton ihminen suorittaa itsemurhan, hän on ainoastaan nopeuttanut matkaansa helvettiin. Kuitenkaan hän ei päädy helvettiin itsemurhan vuoksi, vaan koska hän hylkäsi pelastuksen Kristuksen kautta. Mitä Raamattu sanoo uskovasta, joka tekee itsemurhan? Raamattu opettaa, että siitä hetkestä alkaen, kun ihminen tulee aidosti uskoon, hänen pelastuksensa on ikuinen (Joh. 3:16). Raamatun mukaan uskovat voivat olla täysin varmoja siitä, että heillä on ikuinen elämä (1. Joh. 5:13). Mikään ei voi erottaa uskovaa Jumalan rakkaudesta (Room. 8:38-39). Jos ”mikään luotu” ei voi erottaa uskovaa Jumalan rakkaudesta ja itsemurhan tekevä uskovakin on ”luotu”, silloin ei edes itsemurha voi erottaa häntä Jumalan rakkaudesta. Jeesus kuoli kaikkien syntiemme puolesta ja jos todellinen kristitty tekisi jonakin hengellisen hyökkäyksen ja heikkouden hetkellä itsemurhan, Jeesus on sovittanut senkin synnin.

Vierailija
58/96 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pelastumaton ihminen suorittaa itsemurhan, hän on ainoastaan nopeuttanut matkaansa helvettiin. Kuitenkaan hän ei päädy helvettiin itsemurhan vuoksi, vaan koska hän hylkäsi pelastuksen Kristuksen kautta. Mitä Raamattu sanoo uskovasta, joka tekee itsemurhan? Raamattu opettaa, että siitä hetkestä alkaen, kun ihminen tulee aidosti uskoon, hänen pelastuksensa on ikuinen (Joh. 3:16). Raamatun mukaan uskovat voivat olla täysin varmoja siitä, että heillä on ikuinen elämä (1. Joh. 5:13). Mikään ei voi erottaa uskovaa Jumalan rakkaudesta (Room. 8:38-39). Jos ”mikään luotu” ei voi erottaa uskovaa Jumalan rakkaudesta ja itsemurhan tekevä uskovakin on ”luotu”, silloin ei edes itsemurha voi erottaa häntä Jumalan rakkaudesta. Jeesus kuoli kaikkien syntiemme puolesta ja jos todellinen kristitty tekisi jonakin hengellisen hyökkäyksen ja heikkouden hetkellä itsemurhan, Jeesus on sovittanut senkin synnin.

Isäni oli ateisti

Vierailija
59/96 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista, olen sinut kuoleman kanssa, täysin luonnolinen vaihe elämässä.

Vierailija
60/96 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isäni oli ateisti

Isäsi on nyt pahassa paikassa, mutta sinulla on mahdollisuus vielä pelastua.

Rukoilen sielusi puolesta.