Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä näitä kaiken kieltäjiä (evoluutio, maailman pyöreys, ilmastonmuutos jne.) oikein tulee?

Vierailija
10.01.2020 |

Tässä on nyt pskataudissa (paranemassa olen, ei hätää, ei tartu ;) ) tullut luettua huuli pyöreänä näitä juttuja, jossain on ihan lähteet aikuisiin ihmisiin omalla naamalla selittämässä kaiken maailman höpölöpöä, jota eivät vielä muutama vuosi olisi kehdanneet sanoa ääneen missään.

Itse olen nyt tullut siihen tulokseen, että kyse on väärinymmärryksestä tiedon rakenteesta. Nämä heput ovat tosi hämmentyneitä kaikesta tiedosta mitä kulloiseenkin asiaan liittyy, eivätkä pysty ymmärtämään kokonaisuuksia. He myös luulevat, että kaikkien tiedon taso, on sama kuin heidän itsensä.

Tuollaisesta lähtökohdasta on melkein sitten jopa järkevää alkaa kyseenalaistamaan asioita. Koska heidän tietotason perusteella esimerkiksi evoluutio on ihan mahdoton. Omalla tiedon tasolla sellaisen kiinalaisen jättisillan pystyssä pysyminen on mahdotonta, mutta jotenkin mä kuitenkin pystyn luottamaan, että ne tyypit tietää siitä enemmän kuin minä. Kaikki teoriat, mittaukset, laskelmat... Ihan tuntemattomia. Siinä se silta vaan on, kuitenkin

Kommentit (83)

Vierailija
81/83 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaisuus voi kyllä mennä joskus yli, tämänhän olemme historiasta nähneet. Mielenkiintoista kyllä on, että raamatun teksteissä kuvataan maapalloa pallona, mutta esimerkiksi suomalaisessa käännöksessä viitataan litteyteen. Onko siis ajatus litteästä maasta lähtöisin raamatun käännöksestä vai jonkun papin päästä?

Vierailija
82/83 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös Einsteinkin ollut kreationisti?

No ei, herran jestas. Ei todellakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/83 |
11.01.2020 |