Millainen nainen ei hyväksy miehelleen miehen omia ns. kaverimatkoja?
Esimerkiksi etelän lomakohteisiin, kanaria, Kreikka, Thaimaa jne.
Mitä kertoo ihmisestä jos tuollaiset matkat jätkien kanssa ovat ehdoton EI? Pidätkö tällaista naista hyvänä ihmisenä ja vaimona?
Kommentit (90)
Jos tämä ei ole pois perheen yhteisestä lomailusta, muistutan, että mies on halunnut meillä noita lapsia jopa enemmän kuin minä. Siis pois tarkoitan lomaviikkoina työstä ja rahasta mitä lomailuun perheen kanssa voidaan laittaa. Sekä mulla on täysin samat lomailuoikeudet ilman mitään mökötystä, menkööt. Ei ole ollut meillä mikään keskustelun aihe ikinä. Mies haluaa lyhyet lomansa viettää lastensa, ei kavereidensa kanssa. Kaveritapailuun riittää hyvin vkonloppu tai pitkä vkonloppu. Samoin itselläni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kauan kun yhteistä lomaa on, rahaa on ja parisuhteessa kumpikin pääsee halutessaan tasapuolisesti sitten vaikka lomailemaan, niin pitäisin kieltäjää äärimmäisen mustasukkaisena ja jollain tapaa sairaana.
Oma mieheni käy harrastusreissuilla harrastusporukkansa kanssa 4-6 kertaa vuodessa. Lomailemme myös yhdessä. Miksi oman elämän tulisi päättyä parisuhteeseen vaikkei puoliso harrastaisi samoja asioita?Onko teillä lapsia?
Kaksi alakouluikäistä lasta.
Kun olin n. 22-vuotias,seurustelim samanikäisen miehen kanssa ja itse tykkään tehdä pieniä reissuja ja ehdotin, että voitaisiinko joskus lähteä Tallinnan 22h risteilylle (asuin siis Hgi:ssä, joten matkoihin ei menisi paljon rahaa), mutta hän sanoi, ettei hänellä ole varaa lähteä risteilylle. Kuitenkin hän lähti kavereidensa kanssa Tallinnaan risteilylle js vielä yöpyi maissa hienossa hotellissa, mikä on kyllä minun mielestä kalliimpaa kuin pelkkä 22h risteily.
Minä olen ystäväni kanssa käynyt etelässä,sekä lasten kanssa ilman miestä. Nautimme lomasta, hyvästä ruuasta, erilaisista maisemista ja lämmöstä. Reissu oli ok miehellenikin ja hän saisi myös mennä jos haluaisi. Näihin ei kuulu vieraissa käyntiä tai mitään salailtavaa. Jos aina odottelisin miestä mukaan, harvemmin koskaan mihinkään olisin päässyt. Sekö sitten olisi reilu meininki?
Hän on muutoin paljon työreissussa ja toisinaan vapaallakin, en pistä kapuloita rattaisiin hänelle, eikä hän minulle. Vietämme kuitenkin paljon aikaa perheenä ja keskenämme.
Yhdessä n. 30 vuotta, eikä mitään syytä vaihtaa.
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla täysin wt mies, jota tuollaiset matkat edes kiinnostaa. Joten ei ole meillä ongelma.
Perustelkaa nyt oikein hiiitaasti, mikä tekee miestä WT:n jos haluaa matkustaa
a) lämpöisiin maihin
ja vielä
b) kavereidensa kanssa eikä aina perheenä?
Vierailija kirjoitti:
Jos tämä ei ole pois perheen yhteisestä lomailusta, muistutan, että mies on halunnut meillä noita lapsia jopa enemmän kuin minä. Siis pois tarkoitan lomaviikkoina työstä ja rahasta mitä lomailuun perheen kanssa voidaan laittaa. Sekä mulla on täysin samat lomailuoikeudet ilman mitään mökötystä, menkööt. Ei ole ollut meillä mikään keskustelun aihe ikinä. Mies haluaa lyhyet lomansa viettää lastensa, ei kavereidensa kanssa. Kaveritapailuun riittää hyvin vkonloppu tai pitkä vkonloppu. Samoin itselläni.
Tämä. Mieheni myös on käynyt lomamatkoilla lasten kanssa kun en ole itse mukaan päässyt. Etelänkohteisiin häntä kyllä ei saisi edes asrella uhaten.
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen perheellinen ihminen ei tarvitse mitään kavereita eikä kaverimatkoja. Kannattaa pysyä sinkkuna jos ne vielä kiinnostavat.
Oikeastiko tätä mieltä ollaan? Tasapainoiset aikuiset ovat sitä mieltä että "millainen mies tarvitsee (haluaa) kaverimatkoja, ikinä"?
Kyllä meillä molemmat reissaa omia reissujaan ja myös yhdessä, eikä mikään ongelma kummallekaan. Ehkä ymmärrän "kieltämisen" jos rahat on vähissä ja perhe sitten iskän reissujen takia joutuu kituuttamaan. Mutta sitten ongelma onkin jo oikeastaan muussa kuin siinä itse reissussa.
En yleisesti ottaen usko kieltämiseen parisuhteessa. Jos sellaista pitää harrastaa, suhteessa on niin paljon pielessä että mieluummin olisin yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla täysin wt mies, jota tuollaiset matkat edes kiinnostaa. Joten ei ole meillä ongelma.
a) lämpöisiin maihin
ja vielä
Kyllähän nämä lämpimät kohteet yleensäkin kiinnostaa alempia yhteiskuntaluokkia ja erityisen weeteetä siitä tekee se, että aikuinen ihminen on henkisesti niin kehittymätön ja laumasielu, että sinne täytyy joku kaveriporukka olla mukana.Normaalit ihmiset aikuistuvat ennemmin tai myöhemmin. Wt porukka ilmeisesti myöhemmin. Sekin tämän osoittaa, että tällainen päivänselvä asia pitää näille selittää.
Nipottaja.
Mutta millainen mies jättää A-luokan matkat käymättä, vain siksi ettei "nainen hyväksy"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
a) lämpöisiin maihin
ja vielä
Kyllähän nämä lämpimät kohteet yleensäkin kiinnostaa alempia yhteiskuntaluokkia ja erityisen weeteetä siitä tekee se, että aikuinen ihminen on henkisesti niin kehittymätön ja laumasielu, että sinne täytyy joku kaveriporukka olla mukana.Normaalit ihmiset aikuistuvat ennemmin tai myöhemmin. Wt porukka ilmeisesti myöhemmin. Sekin tämän osoittaa, että tällainen päivänselvä asia pitää näille selittää.
Eli lämpimiin kohteisiin eivät matkaa akateemiset, kehittyneet ihmiset? Saati ystäviensä kanssa.
Minä en ole koskaan keneltäkään mieheltä kieltänyt mitään kaverimatkoja. Mutta en ole kyllä koskaan seurustellutkaan kauaa sellaisen kanssa, jonka mielestä on jännää lähteä kavereiden kanssa pariksi viikoksi kanarialle ryyppäämään.
Joten en ole kieltänyt, mutta en ole sellaisten kanssa kauaa viitynytkään
Meillä on matkusteltu monissa eri kokoonpanoissa, ja vain kerran koko perhe yhdessä. Välillä jompikumpi vanhemmista reissaa itsekseen, välillä 1 vanhempi ja 1 lapsi, välillä osa lapsista yhden tai molempien vanhempien kanssa jne. Meillä on siis kolme isoa lasta, ja tässä elämänvaiheessa meillä on varaa matkoihin paremmin näin, ja mielenkiinnon kohteetkin vaikuttavat jo aika paljon. Rahan takia ymmärrän, jos joku rajoittaa puolison matkustelua, mutta muuten tuntuu kyllä vieraalta. Nimenomaan rajoittamisesta se siis tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole koskaan keneltäkään mieheltä kieltänyt mitään kaverimatkoja. Mutta en ole kyllä koskaan seurustellutkaan kauaa sellaisen kanssa, jonka mielestä on jännää lähteä kavereiden kanssa pariksi viikoksi kanarialle ryyppäämään.
Joten en ole kieltänyt, mutta en ole sellaisten kanssa kauaa viitynytkään
Miksi automaattisesti oletat että sinne Kanarialle mentäisi ryyppäämään? Eikö teidän miehenne osaa tehdä muuta? Omassa ystäväpiirissäni ollaan käyty esim Kanarialla vaeltamassa ja maastopyöräilemässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
a) lämpöisiin maihin
ja vielä
Perustele vielä lisää, miten sinä ja muut paremmat ihmiset olette sitten oikein aikuistuneet? :)
Itse ainakin yksinkertaisesti pidän lämmöstä, auringosta, uimisesta meressä ja altaassa. Shoppailukatujen kiertelystä ja joka päiväisestä ravintolaillallisesta. Jos se tekee minusta juntin niin sitten mielelläni olen juntti. :) Minä en tarvitse (jokaisella) lomallani taidenäyttelyä tai euroopan vanhinta katedraalia nähtäväksi. Ja kyllä, on kivaa lomailla jätkien kanssa. Erilaista kuin lomailu perheen kanssa.
T. Japi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä näillä kaverimatkoilla tehdään, miksi kukaan haluaisi noihin paikkoihin?
Juuri ihmettelin samaa. Ketä muka nuo kohteet kiinnostaa?
Kaveriporukassamme mietitty reissua yhden porukan jäsenen mökille. Viikonloppu siellä joko roolipeliä, pokeria tai lautapelejä pelaten.
Ymmärrän jos perheellä on pieniä lapsia, että vähät lomat halutaan pyhittää perheen parissa, mutta tiukka ei kavereiden kanssa olemiselle esim. yhden yön tai viikonlopun reissulla en ymmärrä. Ihan sama onko mies tai nainen lähdössä.
Miksi näissä keskusteluissa jankataan aina perheistä ja lapsista? Kun suomalainen nainen ei enää edes synnytä.
Sellainen, joka hoitaa kaiket päivät yksin pieniä lapsia, kun mies painelee kavereidensa kanssa ties missä. Ja myös sellainen, joka tietää että perheellä ei ole juurikaan ylimääräistä rahaa juuri nyt, eikä soisi sen vähäisen menevän miehen omaan huvitteluun, kun sillä voisi vaikka hankkia jotain koko perheelle tai yksinkertaisesti elää monta kuukautta.
Tai vaihtoehtoisesti vaan kauhea pirttihirmu. Ihan miten vaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi näissä keskusteluissa jankataan aina perheistä ja lapsista? Kun suomalainen nainen ei enää edes synnytä.
Niin ja vaikka synnyttäisi niin ei kai se perhe = vankila?
Harvalla perheellä vapaa-aika ja rahat antavat tähän mahdollisuuden. Onhan nämä erilliset matkat poissa perheen yhteisestä ajasta ja matkakassasta.