Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karppaajia paikalla?Miten imettävä voi aloittaa karppaamisen?

20.06.2006 |

Eli olen koko aamupäivän tutkinut noita karppaajat.info sivuja mut en oikein tiedä mistä lähteä liikenteeseen? Vauvani (2,5kk) on täysimetyksellä ja mitä niitä sivuja tarkastelin niin tulin tulokseen että myös meille imettäville karppaus on sallittavaa. Puhutaanko nyt sitten siitä hyväkarppauksesta? Ja mikä olisi nyt siis järkevä aloitus tälle ruokavaliolle maidon määrään vaikuttamatta?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
12.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se Fazerin 70 % suklaa on parasta! Siis ne uudet 80g levyt, erityisesti se mocka, njam! Silti teen itse suklaata useammin kun ostan kookosrasvasta, kaakaosta, kermasta ja pähkinöistä/kookoshiutaleista. Tulee hyvää halvalla, tosin on sit vaarana, et syö melkoisen määrän kerralla. Mutta eipä ole sokeria yhtään ja hiilareitakin oikeastaan vaan lisukkeista.

Muutenkin karppaus sujuu hyvin, maito riittää kuopukselle ja olo on ihan jees!

T: Vuokko ja neljä pikkukarppia

Vierailija
2/27 |
14.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä karppaus sujuu aikasta mallikkaasti. Syödä saa paljon, kun liikkuu ja imettää! Reilu 2kg on painoa lähtenyt vajaassa parissa viikossa, vaikka viime perjantaina tuli herkuteltua kaikella " kielletyllä" .

Ostin karppaus-sivuilla ylistettyä turkkilaista partajugua ja oli muuten mielettömän hyvää sokeroimattoman mehukeiton kanssa. Huomenna täytyy hakea CM:stä lisää:) Marjarahkastakin tuli ihanan pehmeää, kun laittoi sitä jugurttia sekaan!

Mullakaan ei tää ruokavalio ole vaikuttanut maidon tuloon mitenkään, tänäänkin pumppasin pakastimeen 120ml. Lähdetään miehen kanssa parin viikon kuluttua kahdestaan risteilylle, mummi tulee hoitamaan poikaa, joten täytyy saada evästä pakkaseen!

Toi tumma suklaa on hyvää kahvin kanssa. Kolmessa päivässä olen syönyt 100g levyn ja olen saanut suklaahimot pidettyä kurissa. Myös leipäjuustoa on kulunut kahvin kanssa jonkin verran. Mulla ei ainakaan ole kalsiumin saannin suhteen vaikeuksia, maitotuotteita kuluu sen verran paljon. Enkä aio tämän tiukemmalle karppi-linjalle lähteä. Mä kirjoitan eiliset syömiset tähän, olis kiva jos joku muukin jaksais kirjoitella, sais varmaan hyviä vinkkejä:

AAMULLA: Marjarahkaa (mukana leseitä, pähkinöitä, vehnänalkioöljyä)

PÄIVÄLLÄ: 100g leipäjuustoa (22% rasvaa), tummaa suklaata 30g, pähkinöitä vajaa kourallinen

IP: Paistettuja broilersuikaleita, herne-maissi-paprikaa, tuorejuustoa, salaattia

Salin jälkeen proteiinijuoma 330ml (20g prot, 13g HH)

ILLALLA: Kasvisgratiinia aika paljon, mukana juustoa ja kermaa, NAM!

Marjarahkaa lautasellinen samoilla lisukkeilla kuin aamulla

Tämä päivä menee aika samoilla eväillä, kun eilen tein kaikkea niin isot annokset, että riittää tälle päivää. Hyvin jaksoi noilla ruoilla. Pikku-ukon kanssa vedettiin unta palloon lähes 12h, joten en ainakaan nälissään nukkunut:)

Mä en mikään lihanystävä ole, broileri on hyvää. Kalaa ja kananmunaa en voi nyt syödä pojan allergiaepäilyjen takia. Lihaa varmaan pitäis syödä enemmän, mutta mulla tökkii naudan- ja possunliha aikalailla. No jauheliha menee, pitäiskin tehdä vaikka kesäkurpitsavuokaa, taisi siellä karppaajjien sivuilla olla ohjekin siihen!

Mut nyt lähdetään pikku-ukon kanssa kävelylle!

Sport75

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olisi karppi äiti myös :) Olen 5,5 kk vanhan pojan äiti ja poika on täysimetyksellä. Olen karpannut noin 1,5 vuotta, lähinnä lapsettomuuden takia, laihdutustarvetta ei juuri ole. Tärppäsi kuitenkin lapsettomuushoitojen avulla ja karppauksella luulen olevan osa syy myös että onnisti. Nyt olisi toiveissa uusi vauva, toivottavasti tärppäisi ilman hoitoja :)

Raskaus meni aika karpisti... nyt imetyksen aikana on tullut lipsuttua enemmän ja pari ylimääräistä kiloa on tullut! Mulle siis ongelma on makea! Ja makean syönti saa nyt luvan loppua!

Tuota paljon kehuttua partajugua olen yrittänyt metsästää tuloksetta! Millaisessa purkissa sitä myydään? Asutaan korvessa ja tuota ei välttämättä myydä täällä...

Hyvät herkkuohjeet olisi myös tervetulleita :)

Kukaan teistä ei taida vauvallensa antaa vielä soseita? Tuo pienokaisen ruokailu alkaa myös olla ajankohtainen, joten pähkäilen millä soseet aloittais. Ehdotuksia?

Olettako muuten käyttäneet makeutusaineita?

Vierailija
4/27 |
17.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

topstar:

Täällä olisi karppi äiti myös :)

**Tervetuloa!

Olen 5,5 kk vanhan pojan äiti ja poika on täysimetyksellä. Olen karpannut noin 1,5 vuotta, lähinnä lapsettomuuden takia, laihdutustarvetta ei juuri ole. Tärppäsi kuitenkin lapsettomuushoitojen avulla ja karppauksella luulen olevan osa syy myös että onnisti. Nyt olisi toiveissa uusi vauva, toivottavasti tärppäisi ilman hoitoja :)

*** Kiva kuulla, et karppauksella voi olla tuollaisiakin vaikutuksia!Nyt peukut sit pystyyn!

Raskaus meni aika karpisti... nyt imetyksen aikana on tullut lipsuttua enemmän ja pari ylimääräistä kiloa on tullut! Mulle siis ongelma on makea! Ja makean syönti saa nyt luvan loppua!

***Hyvä, päätöksestä se alkaa!

Hyvät herkkuohjeet olisi myös tervetulleita :)

Kukaan teistä ei taida vauvallensa antaa vielä soseita? Tuo pienokaisen ruokailu alkaa myös olla ajankohtainen, joten pähkäilen millä soseet aloittais. Ehdotuksia?

*** Mä ajattelin aloittaa kukkakaalilla, parsakaalilla ja porkkanalla. En ainakaan hedelmillä tai perunalla kuten kolmen edellisen kanssa (karppaukseen tutustuin siis vasta tammikuussa). Poika on nyt tosin vasta 3kk, joten ainakin lokakuulle pärjäillään maidolla. Edellinen lapsi oli lähes 9kk suostuessaan maistamaan maitoa sakeampaa, helpolla pääsin

Olettako muuten käyttäneet makeutusaineita?

***En käytä, inkkarisokeria tai tavallista sen vähän mitä käytän

T: Vuokko ja neljä pikkukarppia vm -99-06

Vierailija
5/27 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Mulla nuorin on kans 2kk ja rupesin karppaamaan rv 27 eli noin puolisen vuotta sitten. Kokemusta on siis vasta tuon verran, mutta vastaan silti.

Mä aloitin aikoinani ihan radikaalista jättämällä kaikki sokerit, viljat ja perunat pois, ruista söin ja syön vieläkin satunnaisesti. Maitotuotteita, hedelmiä ja kasviksia syön vapaasti, samoin lihaa, kalaa ja muuta sellaista. Rasvan kans en lotraa mutta en myöskään nuukaile. Makeanhimo hävisi alle viikossa ja olo oli heti niin loistava että tiesin vihdoin löytäneeni oman tyylini näissä syömisjutuissa.

Nälkä ei saa olla eli riittävästi pitää syödä. Nyt helteillä on ollut jopa vähän ongelma, kun koko ajan vaan janottaa eikä nälkä ole juuri ollenkaan. Vettä juonkin arviolta 4l päivässä. Maito riittää vauvalle oikein loistavasti ja paino laskee vähän liiankin haipakkaa, nyt 2 viikon aikana 3kg...Mutta toivottavasti tasaantuu, nyt olen jo painossa ennen raskautta (164cm/69kg). Tavoitteeni on n. 63kg tän vuoden loppuun mennessä ja tällä ruokavaliolla se onnistuu satavarmasti :D

En ole mitenkään kovin tarkka hiilareista, en laske niitä ollenkaan ja syön muutenkin mitä tekee mieli. Mutta kun ei tee mitään entisiä herkkuja mieli (kakkuja, leipää, keksejä, karkkeja) ja tilalle on tullut karppiherkut (tumma suklaa, jota syön joka päivä!, leikkeleet, salaatit...).

Meillä muuten karppaa koko perhe, isäntäkin sanoi, ettei häntä varten tarvi perunoita keitellä ja lapsetkin syövät mukisematta mun keitoksiani :D

Kysele lisää ja rohkeasti vaan karppi-sivuille tutkimaan reseptejä!

T: Vuokko, lapset -99, -01 ,-04 ja 4/06

Vierailija
6/27 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyksiä varmasti matkan varrella herää paljon mutta nyt ekana tuli mieleen että kun sitä rasvaa käytetään niin onko se sitten ihan ehtaa voita, ei siis mitään margariinejä? Olen tähän asti käyttänyt oivariinia leivällä ja paistamiseen öljyä mut siirrynkö nyt voilla paistamiseen vai kenties oliiviöljyä tms.. ? Leivän jättäminen pois ruokavaliosta ei tuota ongelmia ja jos välillä tekee mieli se on sitten täysjyväruisleipää.

Entäs sitten onko kaikki ns. light tuotteet pannassa? Eli ei kevytkermoja ruuanlaittoon?

Kiitos, jos vielä näihin jaksaisit vastata.. =)

Vierailija
7/27 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEIP

Kävin pikaisesti selailemassa kappajat infossa sivuja mutta ei siitä sillisalaatista ottanut selvää. Ja ne termit, alakarppaaja ja karppaaja- mitä eroa heillä on?

olen joskus yrittänyt Atkinsonia mutta mies valitti että henki haisee... Kuinka karppaajilla? Menettekö ketoosiin? Siis periaatteessa olen samaa mieltä kuin Atkins tai Heikkilä- vähempi hiilareita riittäisi kuin mitä saamme ja laatu on ennen kaikkea tärkeää... Mutta kuinka kasvissyöjä kuten minä pystyy noudattamaan moista. En siis syö kanaa, enkä lihaa missään muodossa. Noudatan tällä hetkellä kala- muna- vilja-maitotuotteet- kasvisruokavaliota. Maitotuiteet ei lienee pannassa karppaajilla? Syötteko maustamatonta viiliä? Entä marjat ja hedelmät. Hedelmissä on aika paljon fruktoosia.

Voisiko joku antaa kattavan ja tiiviin infon? mikä on sallittua, mikä ei?

Vierailija
8/27 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli, sori, edelleen viittaan noihin karppisivuihin, mutta löysittekö tätä ateriamatriisia:

http://karppaus.info/ruoto/numerot/05/02/index.php?sivu=ateriamatriisi

Tuossa näkyy eri " karppilajien" erot. Meitä on moneksi ja jokaisen täytyy vain etsiä itselleen se oikea tapa syödä. Imettävälle suosittelen tuota hyväkarppia ja syömään säännöllisesti. Paino putoaa taatusti ja SYÖMÄLLÄ. Eri asia sitten putoaako 1kg/vkossa vai 1kg/kk:ssa.

Itsellä kohta karppausta takana puoli vuotta ja entiseen en enää palaa.

Vierailija
9/27 |
21.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Light-tuotteisiin, rasvoihin ja moneen moneen muuhunkin ruoka-aineeseen joutuu jokainen itse pohtimaan oman suhtautumisensa. Mietin yhtenä päivänä itsekseni, että taitaa ainoastaan peruna olla sellainen, josta kaikki karppaajat kieltäytyy :D Jotkut (kuten minä) käytän mieluummin sokeria kun makeutusainetta jos jotain tarvii, en käytä mitään light-tuotteita, Oivariinia leivällä ja voita ruuanlaitossa. Perunaa en käytä enkä edes täysjyvätuotteita, mutta 100 % ruisleipää ostan lähileipomosta silloin tällöin.

Eli, tahdon tällä sanoa, että vaikka karppi-sivuilta vinkkejä löytyykin niin itse on linjansa valittava. Joku voi syödä täysjyväleipää ilman että hiilarihimo sit yllyttää syömään muutakin " ei karppimaista" , mun on henk. koht. oltava tarkkana. Tummaa suklaata voin syödä kohtuudella, mut pähkinät himottaa liikaa...

Tsemppiä ja tervetuloa karppaajien iloiseen joukkoon :D

Vierailija
10/27 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tosi hyödyllinen! Mä näköjään oon aloittanut aika tiukalla systeemillä tämän karppauksen ja kun tosiaan imetän niin ei ehkä oo hyvä ihan niin alhasilla hiilareilla mennä. Pastasta ja riisistä en edes välitä (siis siitä tummasta jota hyväkarppi sais jonku verran syödä) joten niitä ilman tulen olemaan, mut varmaan täysjyväruisleipää kannatta jonku verran syödä kuitujen saamikseksi.

Vierailija
11/27 |
22.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuituja saa kasviksista, marjoista, pähkinöistä yms. joten ruisleipää ei tarvitse syödä. Eriasia, jos sitten joku haluaa syödä, niin onhan se ok kohtuudella. Ja tosiaan.. suurimmassa osassa kaupan ruisleivistä on vehnäjauhoja vaikka kuinka paljon, joten kannattaa katsoa tarkkaan mitä ostaa.

Puolikiloa kasviksia päivässä, niin varppina tulee kuitumäärät täyteen. Itse lisään ruisleseitä jogurtin sekaan, koska uskon ruiksen terveellisyyteen. Liekö mielikuva, mene ja tiedä, mutta kuidun takia niitä leseitä en syö.

(Ruiksen, heh.. ruis, rukiin..) :)

Vierailija
12/27 |
24.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Minulle karppaus on ennestään tuttua montin opeilla, joilla olen saanut painon laskettua raskauksien (2) jälkeen. Olen pudottanut kun vauva on ollut 4-6kk. Mut karppaus jäänyt siis vaan ohimeneväksi dieetiksi. Nyt kuopus vajaa 2kk ja olen kolmatta kertaa yrittänyt aloittaa karppausta mutta aina loppuu maito ekapäivän iltana ja joudun turvautumaan pulloon. Onko muilla tällaista vaikutusta ollut?

Vauva myös pulauttelee hurjasti ja kun pidän hiilarit matalalla pulauttelu vähenee. (Samoin kävi aiempienkin kanssa) Äidin karppaamisesta hyötyis siis sekä äiti ja lapsi mutta miksi maito menee níin vähiin? En tiedä olenko kuitenkin laskenut sitten hiilarit liian alas...

Neuvoja kaipaan kovin!

Vierailija
13/27 |
24.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

fgx:

Nyt kuopus vajaa 2kk ja olen kolmatta kertaa yrittänyt aloittaa karppausta mutta aina loppuu maito ekapäivän iltana ja joudun turvautumaan pulloon. Onko muilla tällaista vaikutusta ollut?

***Hmm, mielenkiintoista,en ole muilta kuullut (lähinnä karppaus-sivuilta siis lukenut) että vaikutus maidon määrään olis noin hurja. Muistatko varmasti juoda paljon, mieluiten 3 litraa/pv ja näillä helteillä ehkä vieläkin enemmän. Mä ainakin juon 3 litraa puhdasta vettä/vischyä + ruokajuomat ja teet eli varmaan lähempänä 4 litraa...Eikä vessassa tarvi jatkuvasti ravata poika ja nämä lämpimät kelit pitävät huolen nesteenpoistosta!

Mutta ehkä ei kannata hiilareita ihan tuonne 20g/vrk pudottaa. Mä en ole laskenut ollenkaan, mutta jo pelkästään maitotuotteita syön päivässä niin paljon että varmasti hiilarit heiluvat tuolla 50-80g paikkeilla. Mulla ei vaikuta maidon määrään. Itseasiassa vaikuttaa lähinnä maitoa lisäävästi koska psyykinen vointi on tän karppauksen ansiosta paljon parempi. Unikin on mun mielestä jotenkin parempaa kun hiilarimössötyksen aikoina. Noi nyt on ihan mutu-juttua, mutta mulle ainakin se, että syömiset on hanskassa= olen itseeni tyytyväinen= maito riittää. Kärjistäen. En ole mikään anorektikko/bulimaatikko, mutta mulle tuo syömispolitiikka vaikuttaa kokonaisuutena.

Tsemppiä ja kertoile kuulumisia!

T: Vuokko ja neljä pikkukarppia vm -99-06

Vierailija
14/27 |
24.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen päivän illassa ollaan. Eilen kyllä unohdin syödä ja juoda tarpeeksi, sen myönnän. Tänään olen syönyt liikaakin ja vessassakin on tarvinnut käydä. Pulloa en ole kaivanut toistaiseksi esiin. Ei kuulosta poju kovin hyvin nukkuvan, mutta nukkuu kuitenkin. Usein on syönyt ja ei todellakaan maito suihkua, mutta toistaiseksi sinnittelen. Josko tää tästä tasottuisi. Mielenkiintoista myös se että vauvan pulauttelu vähenee todella reilusti karppaamalla. Rättipyykkiä meillä on riittänytkin.

Mietin että osansa voi tietenkin olla myös sillä että hieman stressaan riittääkö maito karpaten vai ei. Se henkisen puolen vaikutus on myös suuri maidon määrään. Mutta vielä aion sinnitellä!

Vierailija
15/27 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt jo hymyilyttää. Eilinen päivä meni jo paremmin, pulloa ei sitten tarvinnut. Söin paljon ja join. Söin jopa yhden keksin kun en jaksanut selitellä... Eli ehkä hyväkarpin ylärajoilla menin. Ajattelin ettei tällä systeemillä paino ainakaan laske, mutta eipähän vauvakaan pulautellut. No aamulla kävin mekaanisella vaakalla ja kahdessa päivässä oli tippunut 2kg, eli turhankin paljon.

Mulla on aiemmin lähtenyt sellaista 2-3kg viikovauhtia karppaamalla montin opeilla. Se ruokavalio kai lukeutuu hyväkarppiin..? Eli päättelin nyt että varmaan aloitin sitten liian rajusti, eikä elimistö kertakaikkiaan jaksanut kiskoa energiaa enää maidontuotantoon. Eilen söin reilusti marjoja, hedelmiä, pala ruisleipää ja lisäksi juhannusgrillaukset salatteineen. Ja tietysti tummaa suklaata:) Eikä tiukentaa varmaan kärsikään. Mutta tuskinpa nopeasta lähdöstä vauvalle mitään suurta haittaa on koska kilot on kertyneet viimeisen vuoden aikana eli raskautumisen jälkeen. Eli ei pitäis suuria myrkkykertymiä olla. Ja nesteitä on varmasti suurin osa mitä lähtee, turvotus nimittäin vain lisääntyi synnytyksen jälkeen ja vaivaa yhä.

Miten muilla imettävillä karppaajilla?

Vierailija
16/27 |
25.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

fgx:

Eli päättelin nyt että varmaan aloitin sitten liian rajusti, eikä elimistö kertakaikkiaan jaksanut kiskoa energiaa enää maidontuotantoon.

Varmaankin juuri tästä oli kyse. Lueskelin tätä ketjua jo pari päivää sitten mutten jaksanut vastata, ja juuri tätä olisin ehdottanut. Eli hieman korkeampaa hiilaritasoa. Tai sitten toisena vaihtoehtona sitä, että elimistösi ei vielä osaa riittävän hyvin käyttää rasvaa polttoaineenaan, mistä syystä kroppasi luulee että energiaa on liian vähän tarjolla ja siksi alkaa tiukistella maidosta. Siihen voi olla apuna parin päivän rasvalöträys, eli todella syödä rasvaa niin että itseäkin hirvittää. :D

Minä olen imettänyt ja karpannut yhtäaikaa nyt puolisentoista vuotta, ja olen todennut että kun kroppa on sopeutunut tähän ruokavalioon, ei hiilaritasolla ole suurta merkitystä maidontuotannolle, vaan tärkeämpää on riittävä syöminen ja juominen. Eli ei saa mennä liikaa miinuskaloreille, vaan pitää malttaa syödä riittävästi. Alussa kyllä huomasin, että n. 50 hhg/vrk oli sopiva, nyt pärjään vähemmälläkin.

Vierailija
17/27 |
26.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei tunnu siltä että on ainut hörhö... Nyt on tosiaan mennyt ihan ok, kun nostin hiilaritasoa. Kyläreissut vaan on vaikeita kun ei tiedä mitä sanoa kahvipöydässä? Ei viittis aina selitellä. Ja kun vielä oma nälkä yllättää niin on pakko syödä mitä annetaan ettei se maito lopu. aRRGH! Olisko vinkkejä? Söin siis kylässä tarjottavia ja nyt on niin väsynyt olo ja vetämätön. Päätä särkee. Krapula:) sokerista. Hommaamista olis palk´jon mutta niitä ei nyt saa vaan tehtyä.

Vierailija
18/27 |
27.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko on nyt karpattu ja imetetty eikä ole maidontuotantoon vaikuttanut kyllä yhtään huonontavasti. Aloitin minäkin ehkä turhan rajusti parina ekana päivänä mutta nyt kun tätä systeemiä on vähän oppinut niin tuossa alakarppauksen-hyväkarppauksen rajoissa mennään. Ja olo on mitä loistavin. Makean himo on vähentynyt huomattavasti ja muutenkin on virkeä fiilis, eli tätä aion kyllä noudattaa jatkossakin. 2kg on painoa lähtenyt, saa nähdä mikä tahti se on sitten pidemmän päälle.

Silti mikä hienointa, nälkää ei ole tarvinnut todellakaan nähdä ja on tullut syötyä tosi terveellisesti ja monipuolisesti!

Vierailija
19/27 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

fgx:

Eli nyt jo hymyilyttää. Eilinen päivä meni jo paremmin, pulloa ei sitten tarvinnut. Söin paljon ja join. Söin jopa yhden keksin kun en jaksanut selitellä... Eli ehkä hyväkarpin ylärajoilla menin. Ajattelin ettei tällä systeemillä paino ainakaan laske, mutta eipähän vauvakaan pulautellut. No aamulla kävin mekaanisella vaakalla ja kahdessa päivässä oli tippunut 2kg, eli turhankin paljon.

*** Hienoa! Mäkin olin pari viikkoa lähes huolissani, kun paino putos lähes 2kg/viikko, mut nyt tasoittui sitten. Ehkä sulla oli vaan liian raju alku ja nyt sitten etsii omaa uomaansa sekä maidon eritys että rasvan palaminen :D

Mulla on aiemmin lähtenyt sellaista 2-3kg viikovauhtia karppaamalla montin opeilla. Se ruokavalio kai lukeutuu hyväkarppiin..?

*** Mä en ole koskaan tuohon Montiin (??) tutustunut, miten se eroaa karppauksesta? Jos lyhyesti kuvailisit kun siitä niin moni puhuu.

Eli päättelin nyt että varmaan aloitin sitten liian rajusti, eikä elimistö kertakaikkiaan jaksanut kiskoa energiaa enää maidontuotantoon. Eilen söin reilusti marjoja, hedelmiä, pala ruisleipää ja lisäksi juhannusgrillaukset salatteineen. Ja tietysti tummaa suklaata:) Eikä tiukentaa varmaan kärsikään.

*** Mä olen kans tällä linjalla, että vapaasti ja reilusti niitä mitä syön, mutta ne mitä vältä niin vältän lähes totaalisesti. Ja toisaalta, vaikka juhannuksena söin isän tarjoileman letun kermajäätelöllä niin ei onneksi aiheuttanut mitään hiilarihimoa. Pelkkä jätski olis mulle tosin riittänyt :D

Mutta tuskinpa nopeasta lähdöstä vauvalle mitään suurta haittaa on koska kilot on kertyneet viimeisen vuoden aikana eli raskautumisen jälkeen.

*** Mä olen nyt raskautta edeltävässä painossa ja viimeksi painon tätä vähemmän hmm...ennen kolmosen raskautta vuonna 2003. En ole vielä päättänyt minkä linjan otan näiden miinuskilojen kanssa. Ja olen funtsinut myös niin, että jos muutan ruokavaliotani entistä kasvispainotteisemmaksi ja jätän sokerit ja vehnäjauhot pois (kärjistäen) niin voiko siitä olla jotain haittaa vauvallekaan...?

Miten muilla imettävillä karppaajilla?

*** Tuossahan noita omia kuulumisiakin jo tuli. Nyt on -7kg/2kk ja olo aivan taivaallinen! Osittain myös johtuu siitä, että olen alkanut taas käymään aamuisin sauvakävelylenkillä (5km joka toinen päivä) kun mies menee myöhemmin töihin ja poika pärjää sen tunnin. Mulle tuon painon putoaminen ei ole niinkään tärkeää vaan tämä hyvän olon tunne, sekä fyysinen että psyykinen.

Tsemppiä kaikille karppaajille!

T: Vuokko, lapset -99, -01 ,-04 ja 4/06

Vierailija
20/27 |
28.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ensin loppui maito ja kun tasottui paino palasi ennalleen... Äsh, en tiiä. Olo on ihan hyvä ollut, pirteähkö. Minulla kyllä tuli heti synnytyksen jälkeen mahdoton turvotus ja se ei ole vieläkään lähtenyt pois. JA sitä tuli taas lisää. Tietää siitä kun alkaa mennä kädet yöllä ja päivällä turraksi, rannekanavat ahtautuu. Kuoppa jäi sääreen. Eipä ole tätäkään tarvinnut kokeä ennen vaikka konkarisynnyttäjä olenkin. No, mutta se on pieni murhe jos paino ei laske kun itse voin hyvin ja vauva voi hyvin. Liikunnan lisääminen vois tuohon turvotukseen auttaa. On vaan niin kiirettä tämä elämä. JA selityksen selitys:)

Monti, siis mitä se on. Yritän lyhyesti kertoa. Siinä rasvat ja hiilihydraatit syödään eri aikaan. Eli hitaat hiilarit on sallittuja. Käytännössä sillä karpatessa söin niin että aamulla puuroa ja täysjuväleipää raejuuston ym kera. Lounas lihaa ja kasviksia, juustoja ym rasvaista mutta ei hiilihydraattia. Iltapalalla söin jotain hiilihydraattipitoista. Jos hiukoi niin maustamatonta jugurttia luumuhillon kera. Hiilihydraattiruuan jäljkeen 3h väliä ennen rasva-ateriaa ja rasvan jälkeen 5h. Toi ryhmittely oli minusta siinä työlästä. Nyt olen käyttänyt noita hitaita hiilihydraatteja rajoitetusti. Aika paljo kai kuitenkin. Muna pekoni aamiainen mulla ei oikein innosta. PArtaa voin kyllä syödä.

Saa nähdä miten kauan tätä taas jaksan. Loppuu into kun mies tekee meillä paljon ruokaa ja jos karppaa niin joutuis itte tekeen. Tai opettaan perusteellisesti ruokaiane alkeista lähtien. Laiskuutta siis.

Nyt poju ilmoittaa että tarvis ruokaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi