Vaimo oli myynyt luvatta 1/3 osan lp-levykokoelmastani ja nyt en saisi "järjestää asiasta kohtausta"
Olen intohimoinen vinyylilevyharrastaja eli vaimon olisi tosiaankin pitänyt jättää levyni rauhaan. Olen vuokrannut niille jopa erikseen varaston, etteivät levyt ole asunnossa hänen tiellään. Vaimo oli ottanut varastosta kuulemma pari päällimmäistä laatikkoa samalla kun vei "muuta romua" kirppikselle. Ainakin neljä laatikkoa oli hävinnyt.
Harmittaa niin pirusti. Joukossa oli levyjä, joilla oli minulle valtava tunnearvo, mm. edesmenneen vaarini minulle lahjoittamia. Lisäksi myös rahalliselta arvoltaan huomattavia. Oli lätkäissyt päälle 1-2€ hintalappuja ja kun kävin kirpparilla katsomassa, suurin osa oli kadonnut.
Olenko mielestänne joteinkin ylidramaattinen, kun suutuin asiasta?
Kommentit (103)
Pyydä vaimoa hankkimaan levyt takaisin.
Helppoa kuin heinänteko. Otat vaimosi kengät ja merkkilaukut ja kannat ne paikalliseen Fifaan tai Konttiin.
Tuo on erittäin huonoa käytöstä puolisoltasi. Noin knee-jerk reaktiona tulisi mieleen myydä vaimon korut kirpparilla. Sanoisin että voit vaatia häntä hankkimaan kaikki kadonneet levyt takaisin, se on reilua.
Et ole ylidramaattinen. Ei kukaan normaali ihminen myy toisen omaisuutta lupaa kysymättä. Sehän olisi vähän niinkuin varkaus.
Ei kai kukaan voi olla niin urpo etta myy puolisonsa kerailyharvinaisuudet omin pain. Kyllahan nyt tuossa vaiheessa olisi pitanyt jo kayda vaimolle selvaksi etta kyseessa voi olla myos arvokkaat vinyylit, ja ettei niita saa menna ilman lupaa ronkkimaan, myynnista puhumattakaan.
Kyllä minäkin olisin suuttunut hurjasti tuollaisesta.
Nehän ovat korvaamattomia.
Puhuitko koskaa vaimollesi, miten tärkeitä levyt ovat sinulle?
Kuuntelitko levyjä nostalgisissa tunnelmissa, vai olivatko ne jatkuvasti käyttämättöminä?
Onhan tuo keräilijälle melkoinen menetys.
Jotkut vanhat vinyylit ovat todella arvokkaita. Vaimosi on varas, tee varkausilmoitus.
Kyllä minä miehen tilanteessa siirtäisin tuollaisen provokaation jälkeen naisen tavarat siististi rappukäytävään.
-Nainen ja vinyylisoitin.
Koska viimeksi kuuntelit kokoelmasi helmiä?
kuten popedaa, eppu normaalia ja iron maidenia?
Vinyylit on tosi arvokkaita ja soivat paremmin kuin digitaaliset. Tunnearvo vielä erikseen. Törkeää toimintaa. Tee rikosilmoitus.
Vierailija kirjoitti:
Vinyylit on tosi arvokkaita ja soivat paremmin kuin digitaaliset. Tunnearvo vielä erikseen. Törkeää toimintaa. Tee rikosilmoitus.
öö vietiin miehen kanssa 20-30 vuotta vanhoja punk klassiko levyja divariin..kalleimmasta saatiin 10 eur ..muut 2-5 eur..
joopa joo
Jos tuo on totta, niin minä vaatisin välittömästi vaimoa hankkimaan joka ikisen levyn takaisin. Jos ei suostu tai jos ei onnistu, niin rikosilmoitus ja ero. Ihan tosissani. Itselläkin on suuren tunnearvon lp-levykokoelma jota en ikinä myisi ja johon ei kosketa.
Harmittaa niin pirusti. Joukossa oli levyjä, joilla oli minulle valtava tunnearvo, mm. edesmenneen vaarini minulle lahjoittamia
siis vanhoja savikiekkoja?
mikä niiden arvo nykyään on?
Vierailija kirjoitti:
Jos tuo on totta, niin minä vaatisin välittömästi vaimoa hankkimaan joka ikisen levyn takaisin. Jos ei suostu tai jos ei onnistu, niin rikosilmoitus ja ero. Ihan tosissani. Itselläkin on suuren tunnearvon lp-levykokoelma jota en ikinä myisi ja johon ei kosketa.
tunnearvo ..teetäppä hinta arvio tunteillesi
"Voi surkeus, ootko sä menny myymään mun Richard Clayderman soittaa AC/DC:n kauneimmat balladit!?"
Suuttuisin, tosi ereilusti tehty. Vaikuttaa että hslusi jotenkin satuttaa sinua/ kostaa jostain, oletteko tapelleet noista levyistä aiemmin?
-rikosilmoitus
-korvausvaatimus kirpputorille varastetun tavaran myymisestä (onkohan mahdollista?) Ainakaan eivät enää ota vaimolta tavaraa myyntiin.
treffit kirjoitti:
Ei kai kukaan voi olla niin urpo etta myy puolisonsa kerailyharvinaisuudet omin pain. Kyllahan nyt tuossa vaiheessa olisi pitanyt jo kayda vaimolle selvaksi etta kyseessa voi olla myos arvokkaat vinyylit, ja ettei niita saa menna ilman lupaa ronkkimaan, myynnista puhumattakaan.
Asiantuntijoiden mukaan harvinaisten keräilylevyjen hinnat saattavat olla satoja tai jopa tuhansia euroja. Suomessa yli satasen ostoksia tekevät keräilijät ovat kuitenkin harvassa.
Jos se halusi eroon saatananpalvontamusiikista?