Voiko tästä tehdä rikosilmoituksen ja joutuuko mies vastuuseen? Valehteli mulle että piuhat on laitettu poikki ja
kas kummaa, tulin raskaaksi ja nyt on pakko tehdä abortti koska en missään nimessä halua enempää lapsia ja mies tietää sen, tietää myös että mulle on tehty nuorena yksi abortti ja se oli hirvittävä kokemus, nyt sama helvetti uudestaan edessä! Puolustautui vain sanomalla että ajatteli että mieleni muuttuu siinä vaiheessa kun olen raskaana ja että aborttia en kuitenkaan tekisi. Miehellä on yksi aikuinen lapsi joka ei pidä juuri yhteyttä ja halusi uuden kierroksen ja mun kanssa yhteisen lapsen.
Oon niin raivona että veri ei kierrä... Luonnollisesti ukko lensi jo mäkeen mutta haluan että se joutuu kantamaan jotain vastuuta tästä tempustaan, mikä mahdollisesti voisi olla rikosnimike? Tietysti lapsen isä ei virallisesti selviä koska keskeytän raskauden, jolloin mies voi toki pitää kiinni vasektomiasadustaan ja väittää ettei ollut hänen lapsi, mutta voidaanko häntä vaatia esittämään todisteet toimenpiteestä ja tuomita jostain petoksesta ja maksaa mulle kärsimyskorvauksia?
Kommentit (147)
Siinä on ääliö itselleen vertaisensa valinnut taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä olisi mielestäsi se rikosnimike? Esim. petoksessa tekijän pitää olla tavoitellut jotain taloudellista hyötyä.
Tuomitaan törkeästä kusetuksesta ja perusteettomasta siementämisestä 3:ksi vuodeksi kuritushuoneeseen ja menettämään kansalaisluottamuksensa ainiaaksi.
Oliko hauskaa? Ei. Oikeasti noin törkeästä valehtelusta pitäisi seurata jotain!!
Ei onnistu. Et pysty mitenkään todistamaan miehen edes sanoneen tehneensä vasektomian, toisekseen vaikka pystyisit, paaaskan puhuminen ei ole rikos. Itse uskoit, itse kärsit seuraukset. Sori, mutta näin se menee.
Haluaisin nähdä sen poliisin ilmeen joka vastaanottaa rikosilmoituksen tästä.
On aika harvinaista että mies tekee noin, etenkin keski-ikäinen aikuisen lapsen isä jonka ei luulisi enää jälkikasvua tahtovan.
Vierailija kirjoitti:
No olet suostunut seksiin, jossa ehkäisyn pitäisi olla miehen puolesta hoidettu. Tähän sinä et suostunut, eli kysehän on hyväksikäytöstä. Muistat varmaan kuinka iso juttu tuli kun Axl Smith kuvasi seksikumppaneitaan. Hekin olivat suostuneet seksiin Axlin kanssa, mutta eivät olleet antaneet lupaa kuvata. Molemmissa tapauksissa mies on ottanut nyt omia vapauksia ja tehnyt jotakin, johon mitenkään ei ole suostumusta annettu.
Näissä on nyt vaan se ero, että salakatselu ja yksityiselämää loukkaavan tiedon levittäminen ovat rikoksia, valehtelu ei ole rikos.
Sanoisin, että ilmoituksen tekeminen kannattaa. Jos poliisi päättää asiaa ryhtyä tutkimaan, on helposti todennettavissa, onko miehelle tehty vasektomia vai ei.
Tapauksessasi jonkin rikoksen tunnusmerkistö voi hyvinkin täyttyä. Suomessa ei ennakkotapausta ole, mutta esim. Saksassa mies sai tuomion (seksuaaliseen tekoon pakottaminen) poistettuaan kondomin kesken seksin naisen tietämättä.
Jos ei halua lasta, niin pitää itse käyttää ehkäisyä. Ei siihen riitä, että olettaa toisen huolehtineen asiasta. Koskee molempia sukupuolia.
Toisen osapuolen valehtelu on huonoa käytöstä, muttei poista vastuuta siitä, että olisi itse pitänyt käyttää ehkäisyä.
Voi hohhoijaa. Mies kun valittaa, että nainen hankkiutunut valehtelemalla raskaaksi, niin vastaukset on tyyliä mitäs panit ilman ehkäisyä luottaen toisen sanomisiin. Nyt kun on toisinpäin, niin jotkut kehottavat tekemään rikosilmoituksen. Pätiskö tähänkin se sama kuin mitä miehillekin sanotaan? Jos ei halua lapsia, niin huolehtii myös itse ehkäisystä.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin, että ilmoituksen tekeminen kannattaa. Jos poliisi päättää asiaa ryhtyä tutkimaan, on helposti todennettavissa, onko miehelle tehty vasektomia vai ei.
Tapauksessasi jonkin rikoksen tunnusmerkistö voi hyvinkin täyttyä. Suomessa ei ennakkotapausta ole, mutta esim. Saksassa mies sai tuomion (seksuaaliseen tekoon pakottaminen) poistettuaan kondomin kesken seksin naisen tietämättä.
Onko provo rikos.
Vierailija kirjoitti:
Joo poliisi tutkii suurennuslasin kanssa kivesten alta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko provo rikos.
Riippuu varmaan siitä, mitä provo sisältää. Ap:n tapauksessa on tapahtunut tietoista harhauttamista, jolla on nyt seuraus. Ja nimen omaan seuraus on ap:n kehossa (= raskaus)
Eipä se taida olla mikään rikos. Tuossa tapauksessa olisi vain pitänyt vaatia todisteita vasektomiasta ennen ehkäisyn pois jättämistä.
Täällä vaan pilkataan ja haukutaan. Ota yhteyttä Rikosuhripäivystykseen, siellä on chatti missä voi anonyymisti keskustella työntekijän kanssa, jolla on jotain oikeaa infoa.
Sinuna ottaisin yhteyttä neuvolaan nyt aivan ensimmäiseksi, seuraavaksi ottaisin yhteyttä tukinaiseen (usko tai älä, heiltä voit saada tuohon kriisiin apua) Sit ennen kuin naiset vauhkoavat enempää, niin jopa kondomin poisotto ilman lupaa on rikos, joten mitä veikkaatte että tämä on luettavissa? Ottaisin siis selvää ja heti. Aborttiin ajanvaraaminen ei muuten ole niin läpihuutojuttu kaikesta huolimatta, joten ehdit kyllä selvittää sekä sitä että miten homma sai alkunsa. Tsemia.
Täällä on kyllä uskomattoman empatiakyvytöntä ja lakituntematonta sakkia. Ottakaa selvää ennen kuin ohjeistatte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko provo rikos.
Monesti onkin.
Mies tarkoitti auton lisävalojen piuhaa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on kyllä uskomattoman empatiakyvytöntä ja lakituntematonta sakkia. Ottakaa selvää ennen kuin ohjeistatte.
Tämä nyt on turhaa huutelua ilman tietoa siitä, mitä rikoslain kohtaa voisi soveltaa.
Ihan ok ehdotus, mutta asialla ei ole mitään tekemistä väkivallan kanssa, eikä tuollaista rikosnimikettä edes ole olemassa.