Montelukasti
Hei,
Onko kukaan käyttänyt Montelukastia raskauden aikana?
Gynen mukaan se kannattaisi vaihtaa toiseen lääkkeeseen jo ennen raskautta, mikäli mahdollista.
Yleislääkärin mukaan raskauden aikana pyritään yleensä käyttämään pelkkiä suihkeita.
Raskautta on nyt yritetty jo hetki ja en suoraan sanottuna viitsisi ruveta kokeilemaan muita lääkkeitä tai kustantamaan aikaa keuhkolääkärille, ennenkuin tiedän tulenko edes ikinä olemaan raskaana. Tuoteselosteen. internetin ja gynen mukaan tuotteen käytöstä ei ole havaittu haittaa sikiölle, mutta otanta on pienehkö.
Kommentit (2)
Itse käytin tätä ja lopetin kun sain plussan. Kävin tarkistamassa asian keuhkolääkäriltä ja hän ei ollut lainkaan hätäilemässä lopettamisen kanssa, pikemminkin tuntui että piti minua "hätähousuna" kun heti raskauden varmistuttua olin asiaa kyselemässä...
Lääkäri siis kuitenkin ohjeisti että on suositeltavaa lopettaa lääke mutta oma käsityksensä oli, että ajanmyötä kun näyttöä saadaan, siirtyy lääke raskaudenaikana sallittujen listalle.
Lääke taitaa kuitenkin olla montelukast. Minulla ei ole kokemusta, mutta sama lääke käytössä ja mietitään toista lasta eli mielelläni kuulisin kokemuksia.