Nyt loppu HM:ltä ostaminen
Jaha. Eikö enään HM:ltä saa tilattua laskun kautta vaatteita? Pitää siis maksaa ennen kuin saa edes kokeilla itse vaatteita? Siis pitää lähettää tiedot johonkin HM:n ulkopuoliselle lainayhtiölle, jotta saa 30 päivää maksuaikaa?
Aika törkeää.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Kyl mä ainakin ihan normaalisti laskulle sain tilattua joulun alus viikolla... Lahjaksi meni. Laskun eräpäivä puolen välin kuuta mutta maksoin sen jo pois, kun lahjan saaja oli tyytyväinen😀. Onko se nyt muuttunut vai?
Oliko se 30pv maksuaika? Koska se on juuri se Klarna, jolle pitää lähettää tiedot.
Luottokortti on nettiostamista varten.
Vierailija kirjoitti:
Jaa että ne lähettäis sulle ilmaiseksi vaatteita?!
Miten lasku tekee vaateista ilmaisia? -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitäs jos nostat sen perseesi ylös sohvalta ja menet ihan sinne kauppaan sovittelemaan.
Joku ylimielinen hesalainen siellä kommentoi. Raukka ei tajua, että sen kehä kolmosen ulkopuolellakin on elämää. Paskoo varmaan järkytyksestä housuun, kun se nyt selviää.
Öh. Olen Raisiosta. Matkaa Myllyn henkkamaukkaan on 1km. Että ihan niin hesalainen olen siis😂
Tyhmiä ollaan siis Turun seudullakin. Ja edelleen sinulle vinkki: kaikki eivät asu yhtä lähellä henkkamaukkaa kuin sinä. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuossa yritys minimoi omia taloudellisia riskejään. Mielestäni se tilaus on jo tavallaan ostopäätös (poislukien väärän kokoiset tai reklamoitavat tuotteet), joten miksi niitä ei voisi maksaa heti tilauksen tehdessään? Miksi yrityksen pitäisi myöntää ylimääräistä maksuaikaa omalla riskillään?
Ja jos sen lisämaksuajan haluaa, niin eikö silloin ole ihan ok antaa omat tietonsa "pantiksi" pidennettyä maksuaikaa vastaan?
Miten pystyn sovittamaan vaatteita, jotta tiedän miten ne istuu ja millaisesta materiaalista ne on tehty? Eli ostajan pitää ottaa riski, että postista tulee joku surkuvaate? ap
Mielestäni netistä tilatessa ottaa aina sen riskin, että vaatteen laatu ei vastaa mielikuvaa. Kokotaulukothan valmistajien sivustoilta järjestäen löytyy ja ei kai kukaan muotolaskostettuja tai täydellisen istuviksi tarkoitettuja vaatteita netistä tilaa muutenkaan? Laadusta voi kyllä päätellä paljon, jos tuotekuvauksessa materiaalitiedoissa on isot osuudet polyesteria, akryyliä tai elastaania. Poislukien urheiluvaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mikään ihme. Kiittäkää niitä jurpoja, jotka tilaavat eivätkä maksa. Tämä oli jossain vaiheessa ihan muotia, ja maksuhäiriömerkintöjä sateli.
Miksi ei voi maksaa kun tilaa? Rahat saa takaisin jos palauttaa.
Mutta miten kauan niitäkin rahoja joutuu odottamaan?
Itse mielummin tilaan muualta tämän jälkeen. Kaikki laskuni olen aina maksenut tai tuotteet palauttanut. Miksi muiden asiakkaiden pitää kärsiä siitä, että on jotain urpoja ollut joita ei kiinnosta laskujen maksaminen.
En osaa sanoa, mutta ei kannata tilata eikä ostaa mitään jos ei ole rahaa. Simple as that. Jos taloutesi kaatuu muutaman päivän tai viikon odotteluun, jätä ostamatta.
Tilaa muualta. HM:n vaatteet ei ole mitenkään erityisen hyviäkään edes.
Jostain syystä ihmiset ottavat tämän postauksen sillä, ettei minulla ole rahaa maksaa juuri nyt ja siksi harmittaa ettei laskulla voi maksaa.
Tästä ei ole kyse, vaan olen henkilö joka haluaa ensiksi sovittaa tuotetta ja nähdä millaisesta materiaalista se on tehty, sekä nähdä millainen vaate on myös väriltään, koska välillä vaatteet saattaa olla vaaleampia tai tummempia kuin mitä ne on nettimyymälässä näyttänyt.
En pysty sovittamaan myymälöissä kaikkia, tai edes puolia HM:n vaatteita, koska omassa HM:ssä ei todellakaan ole kaikkia vaatteita sovitettavana.
En myöskään pidä ajatuksesta, että joudun ties kuinka kauan odottamaan rahoja takaisin jos palautan vaatteita. Saako niitä rahoja takaisin jos palautan ne itse liikkeeseen? -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis täh? Eikö toimi enää entisenlainen laskulla ostaminen?!? Juu, sitten en tilaa sieltä enää minäkään... Kiitos infosta!
Ei ole tiliä enää vaan klarnan kautta.
Toi Klarna on sellainen himmeli että kannattaa pysyä kaukana.
Verkkokaupasta ostaessa on aina 14pvän palautusoikeus, jolloin saat myös rahasi takaisin jos olet jo maksanut. Tässä kuluttajan kannalta ainoa riski on se, että unohdat itse hyödyntää palautusoikeuden. Ja tietysti se, että paketti häviää postissa, mutta siihen ei maksutapa vaikuta.
Yritys taas laskuvaihtoehtoa tarjotessaan ottaa riskin, ettei asiakas maksa ollenkaan. Miksi on törkeää varmistaa oma etu tässä mielessä?
Vierailija kirjoitti:
Mene töihin ja säästä rahaa niin ei tarvitse lokkeilla.
Ei ole kyse rahasta vaan siitä ettei tarvitse edestakaisin venkslata rahoja. Ensin maksat, sitten saat tilatut tuotteet, palautat osan ja odottelet ties kuinka kauan rahojasi takaisin.
Ostakaa laadukkaita vaatteita ja tukekaa suomalaisia yrittäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitäs jos nostat sen perseesi ylös sohvalta ja menet ihan sinne kauppaan sovittelemaan.
Joku ylimielinen hesalainen siellä kommentoi. Raukka ei tajua, että sen kehä kolmosen ulkopuolellakin on elämää. Paskoo varmaan järkytyksestä housuun, kun se nyt selviää.
Öh. Olen Raisiosta. Matkaa Myllyn henkkamaukkaan on 1km. Että ihan niin hesalainen olen siis😂
Tyhmiä ollaan siis Turun seudullakin. Ja edelleen sinulle vinkki: kaikki eivät asu yhtä lähellä henkkamaukkaa kuin sinä. 😂
Juu ei. No, siinäpä asut sitten kaukana ja nyt jää kaikki vaatteet ostamatta sitten. Kyllä tätä raisiolaista nyt kovasti harmittaa sun puolesta;)
Vierailija kirjoitti:
Ostakaa laadukkaita vaatteita ja tukekaa suomalaisia yrittäjiä.
Vielä kun olisivat kivannäköisiä...
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä ihmiset ottavat tämän postauksen sillä, ettei minulla ole rahaa maksaa juuri nyt ja siksi harmittaa ettei laskulla voi maksaa.
Tästä ei ole kyse, vaan olen henkilö joka haluaa ensiksi sovittaa tuotetta ja nähdä millaisesta materiaalista se on tehty, sekä nähdä millainen vaate on myös väriltään, koska välillä vaatteet saattaa olla vaaleampia tai tummempia kuin mitä ne on nettimyymälässä näyttänyt.
En pysty sovittamaan myymälöissä kaikkia, tai edes puolia HM:n vaatteita, koska omassa HM:ssä ei todellakaan ole kaikkia vaatteita sovitettavana.
En myöskään pidä ajatuksesta, että joudun ties kuinka kauan odottamaan rahoja takaisin jos palautan vaatteita. Saako niitä rahoja takaisin jos palautan ne itse liikkeeseen? -ap
Ihan oikein on, että vaatteita ei saa palauttaa enää samalla tavalla. Et sinä muitakaan netistä ostettuja tuotteita palauta, ellei niissä ole ollut jotain vikaa oikeasti. Tuotteita ei palauteta siksi, että ” ei nyt sopinutkaan tämä päiväpeitto seinän värin kanssa yhteen”- mentaliteetilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein on, että vaatteita ei saa palauttaa enää samalla tavalla. Et sinä muitakaan netistä ostettuja tuotteita palauta, ellei niissä ole ollut jotain vikaa oikeasti. Tuotteita ei palauteta siksi, että ” ei nyt sopinutkaan tämä päiväpeitto seinän värin kanssa yhteen”- mentaliteetilla.
Siksi siirrynkin muualle asiakkaaksi. Miksi ostan vaatteita, jotka eivät välttämättä istu enkä voi mitenkään niitä sovittaa ennen ostopäätöstä? Että yhtiö vain voi siitä hyötyä? Ei kiitos. Onneksi on muitakin vaatekauppoja. ap
En ymmärrä mitä tarkoitat sillä että tuotteet pitää maksaa heti? Klarnan laskun jos otat niin lasku lähtee sulle kun tuotteet on lähetetty ja sitten on 14pv maksuaikaa (pidempäänkin jos ottaa osamaksulla). Jos tuotteet eivät ehdi saapua sovitettavaksi tuossa 14pv:ssä niin Klarnan sivuilla voi ilmoittaa että et ole vielä saanut tuotteita ja maksuaika siirtyy eteenpäin. Jos tuotteita puuttuu tai ne haluaa palauttaa niin tämänkin voi ilmoittaa Klarnan sivuilla. Itsellä ainakin Klarnan käyttö on ollut helppoa kuin vessan veto. Koskaan en ole joutunut maksamaan etukäteen tai sellaisista tuotteista joita en ole pitänyt.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mitä tarkoitat sillä että tuotteet pitää maksaa heti? Klarnan laskun jos otat niin lasku lähtee sulle kun tuotteet on lähetetty ja sitten on 14pv maksuaikaa (pidempäänkin jos ottaa osamaksulla). Jos tuotteet eivät ehdi saapua sovitettavaksi tuossa 14pv:ssä niin Klarnan sivuilla voi ilmoittaa että et ole vielä saanut tuotteita ja maksuaika siirtyy eteenpäin. Jos tuotteita puuttuu tai ne haluaa palauttaa niin tämänkin voi ilmoittaa Klarnan sivuilla. Itsellä ainakin Klarnan käyttö on ollut helppoa kuin vessan veto. Koskaan en ole joutunut maksamaan etukäteen tai sellaisista tuotteista joita en ole pitänyt.
En halua lähettää tietojani mihinkään pikalainayhtiölle. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua lähettää tietojani mihinkään pikalainayhtiölle. ap
No älä sitten lähetä. Mene muualle ostoksille. Vaatekauppoja on vaikka ja mitä täällä Suomessa nykyään.