Nainen, olisiko 172cm mies riittävän pitkä sinulle?
Tämä pituusraja toistuu keskusteluissa usein.
Joten selvittäkäämme mikä on palstalaisten kanta asiaan.
Oletuksena tässä ettei kyseessä ole Tom Cruise tms poikkeustapaus, vaan muilta osin vastaava mies kuin miehet joiden kanssa olet seurustellut tai kenties toivoisit seurustelevasi.
Kommentit (114)
11-vuotias poikani on tällä hetkellä 172-senttinen. Ei.
Riippuu miehestä. Periaatteessa itseni pituinen 170 ja yli on ok. Omani on 192 cm
Eipä sillä ole väliä jos itsetunto kohdallaan miehelläkin, itselläi paras mies oli miua päätä pienempi muttei se haitannut kumpaakaan, valitettavasti se on jo historiaa
Vierailija kirjoitti:
15 v tyttäreni on 178 ja isänsä yli 190 cm. Joten ei.
Ei. Oma mies on 188cm ja 172cm mies tuntuisi kääpiöltä. Olen itse 164cm.
Tuon kokoiset miehet näyttää hassuilta.
Miksei olisi? - Miehessä tai miehissä on lukematon määrä pituutta kiinnostavampia piirteitä ja ominaisuuksia, jotka ovat kiinnostukseni kannalta merkittävämpiä ja ratkaisevampia kuin hänen pituutensa.
Itse suosin juuri tuon mittaisia miehiä ympäristöasioiden takia.
Kauhistuttaa se miten paljon 190cm mies kuluttaisi ympäristöä ja söisi. Kamala taloudellinen kuorma, kun miettii. Ja vanhemmiten jos joutuu hoitamaan miestään niin miten sellaista mötköä voi edes työntää pyötätuolissa?
Eli ihan käytännöllisistä ja ympäristöllisistä syistä suosin normaalin mittaisia ja vähän lyhyempiä miehiä.
Olisi jotenkin itsekästä ottaa suursyömäri ja ympäristöriski mieheksi, kun muutenkin kulutetaan länsimaissa niin paljon.
Olen 171 cm joten miehelle 172 on ihan ok. :) Selvästi minua lyhyempi mies ei sytytä.
Olen 167 ja miesystäväni oli 192. Aivan kammottava pituusero. Never again.
Exmies oli 175 ja se oli ok.
Jotenkin veikkaan, että olisi enemmän ongelma miehen itsetunnolle kun minulle, jostain syystä useita miehiä tuntuu häiritsevän pidempi nainen. Olen siis 175 cm itse, eikä miehen pituus olisi itselleni mikään kynnyskysymys.
Olin 15v. naimisissa 172cm miehen kanssa. Itse 170.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
15 v tyttäreni on 178 ja isänsä yli 190 cm. Joten ei.
Mites, tuota noin?
Onko teikäläisillä pöntöt usein tukossa?
Kun miettii millaisia jytkyjä tuon kokoinen mies ja tytärkin päästelee pönttöön.
Monissa maissa missä keskipituus on pienempi kuin teillä, niin suositellaan että paperit laitetaan viereiseen roskikseen ettei pönttö mene vallan tukkoon.
Vain siinä tapauksessa, että on fiksu. Tämä kriteeri on myös lyhemmille ja pidemmille miehille.
Vierailija kirjoitti:
Itse suosin juuri tuon mittaisia miehiä ympäristöasioiden takia.
Kauhistuttaa se miten paljon 190cm mies kuluttaisi ympäristöä ja söisi. Kamala taloudellinen kuorma, kun miettii. Ja vanhemmiten jos joutuu hoitamaan miestään niin miten sellaista mötköä voi edes työntää pyötätuolissa?
Eli ihan käytännöllisistä ja ympäristöllisistä syistä suosin normaalin mittaisia ja vähän lyhyempiä miehiä.
Olisi jotenkin itsekästä ottaa suursyömäri ja ympäristöriski mieheksi, kun muutenkin kulutetaan länsimaissa niin paljon.
Hyviä havaintoja.
Haluaisin lisätä omani tuohon alle.
Eli miettikääpä naiset miltä tuntuu synnyttää 196cm miehen lapsi.
Siinä on vaarana kuolla.
Syystäkin ennen terveydenhuollon kehittymistä ihmiset olivat luonnostaan pienempiä. Nyt lasten koko on kasvanut ja myös riskit synnytyksessä on kasvaneet. Keskiajalla synnytykseen ei tarvittu välttämättä kätilöä tai apua, vaan pieni normaali vauva putkahti ulos luonnollisesti.
Toki on legendoja jättiläisistä ja ihmisissä on aina ollut suuria, mutta onko järkevää suosia liian suuria ihmisiä? Sitä sopii miettiä ihan oman terveyden kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin veikkaan, että olisi enemmän ongelma miehen itsetunnolle kun minulle, jostain syystä useita miehiä tuntuu häiritsevän pidempi nainen. Olen siis 175 cm itse, eikä miehen pituus olisi itselleni mikään kynnyskysymys.
Tuo on harhaluuloa. Vähän sama kuin hyvätuloiset naiset väittävät että työtöntä tai matalapalkka-alan miestä jotenkin häiritsisi naisen suuret tulot.
Sehän on hyvä että naisella on varaa ostaa miehelleen moottoripyörä :) Ja kustantaa etelän lomat.
Olen aina tykännyt siitä, että mies on about samanmittainen kuin olen itse -- 165 cm. On vaan hauskempaa keskustella "samalla tasolla", ettei tarvitse aina kenottaa niskat nurin nähdäkseen toisen kasvot. Olen deittaillut itseäni lyhyempiäkin. Jos mies on yli 185, alkaa pituusero tuntua jo kiusalliselta (vaikka en ole sitäkään deittailun esteenä pitänyt).
Luulen että voisin olla vaikka 160 cm miehen kanssa, jos tämä muuten olisi 10+.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Oma mies on 188cm ja 172cm mies tuntuisi kääpiöltä. Olen itse 164cm.
Tuon kokoiset miehet näyttää hassuilta.
Sääkin saatat monen mielestä näytää "hassulta" miehesi vieressä!😉
Olen itse 174 cm pitkä enkä pidä suurin piirtein oman pituisia miehiä lyhyinä. Käytännössä tuollaista pituuseroa ei edes huomaa.