Nainen, olisiko 172cm mies riittävän pitkä sinulle?
Tämä pituusraja toistuu keskusteluissa usein.
Joten selvittäkäämme mikä on palstalaisten kanta asiaan.
Oletuksena tässä ettei kyseessä ole Tom Cruise tms poikkeustapaus, vaan muilta osin vastaava mies kuin miehet joiden kanssa olet seurustellut tai kenties toivoisit seurustelevasi.
Kommentit (114)
Olen 174 cm ja olen seurustellut useiden selvästi lyhyempienkin kanssa. Mutta vastasin silti ei. Jos mä tässä miehen vielä ottaisin niin se saa luvan olla kaikilta osin aivan unelmien mies, eli myös minua pidempi. Mutta aika epätodennäköistä se on että sellaisen ihmemiehen löytäisin.
Lyhyempi kiitos.
Pituushan on vain kömpelyyttä.
Muistan kun seurustelin 196cm miehen kanssa ja kun tämä sitten siskoni hääjuhlien jälkeen rojahti sohvalle, niin sohva hajosi. Ennen sitä hattuhylly irtosi kun otti tukea ja aina yöllä vessaan mennessä meinasi tappaa kissan jalkansa alle ja minunkin päältä kömpi. Hän ei vain osanut varoa pitkiä raajojaan ja aina sai varoa lamppua.
Minä vallan pelkäsin tuon miehen lähellä että milloin hän rikkoo asioita vahingossa. Eikä tuntunut olevan hirveän välkkykään, vaikka koulut oli käyty ja hyvä asema.
Sellainen Hessu Hopomainen mies.
Kaikkea hyvää hänelle, mutta minä viihdyn enemmän lyhyiden miesten kanssa. Heidän kanssaan voi tanssia ja tykkään että miehestä löytyy kepperyyttä.
Olen itse noin 167 cm. Olin oikein hyvässä suhteessa itseäni lyhyemmän miehen kanssa. Mun on hirveän vaikea ymmärtää, miksi tämä on niin iso juttu monille.
Tämänhetkinen kumppanini on n. 175 cm ja nainen.
Isompi koska se voittaa tappelun. Tulee turvallinen olo.
Minulla on myös tapana soittaa suuta äänekkäästi ravintolassa, jos en pidä jostain henkilöstä.
Isomies sitten toimii turvamiehenä.
Ne on ihan muut asiat, jotka ratkaisevat. Eli kyllä kävisi 172 cm, jos olisi varmaa, ettei se ole pikkukakkonen.
Olen itse 160 cm, nykyinen mies 187 cm. Onhan meillä reilusti pituuseroa, mutta se ei ole meitä ikinä haitannut ja pidän miehen pituutta viehättävänä asiana siinä missä hän taas pitää minun pituuttani viehättävänä. Exä oli 175 cm eikä hänen pituutensa ollut ongelma ollenkaan, vaikka nykyisen miehen pituus enemmän onkin makuuni. Exässä ne oli ne muut asiat, jotka häiritsivät. Eli siis ei se pituus ainakaan minulle ole se ratkaiseva asia, muut asiat ovat. Jos tyyppi on muuten hieno, ei pituudella ole väliä. Minulle pituus miehessä on vain bonus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lasten pituus on muuten naisille niin tärkeä asia?
Eiköhän sitä vanhempi toivo lastensa olevan onnellisia.
Mutta eihän tuossa kysytty onnellisuudesta vaan pituudesta?
Vai päädymmekö kehäpäätelmään:
Mies: Miksi pituus on niin tärkeä asia?
Nainen: No siksi koska pitkät ovat onnellisempia.
Mies: Miksi pitkät ovat onnellisempia?
Nainen: Koska me naiset suosimme pitkiä miehiä.
Mies: Miksi te suositte pitkiä miehiä?
Nainen: Koka pitkät miehet ovat onnellisempia.
Koska pituus on yleisesti hyvä ominaisuus.
Eri
Miksi? Perustele.
Ja ei kehäpäätelmää taas kiitos (pituus on hyvä ominaisuus koska pituutta pidetään hyvänä ominaisuutena, jne).
Tiedät itsekin varmasti että yleisesti ottaen on todennäköisempää miehen löytää joku jos hän vaikka 180 cm pitkä kuin 162 cm. Siksi.
Toki on olemassa poikkeuksia ja mielipide-eroja, mutta uskon että valtaosa naisista haluaa että mies on vähintääkin saman mittainen, mielummin pidempi. Harvemmin naiset haluaa toisin päin. Kyse siis sikäli onnellisuudesta että parisuhde on helpompi saavuttaa ja olet yleisesti ihanteiden mukainen pituudeltasi.
Vähän sama kuin että normaalipainoista pidetään yleensä viehättävämpänä kuin reilusti ylipainoista.
Ei se ole ollenkaan sama.
Ylipaino on ensi alkuun terveysriski.
Kysymys siis oli miksi pituus on tärkeä asia? Ainoa vastaus jonka osaat antaa on että pituus on hyvä asia koska pituutta pidetään hyvänä asiana, ja koska pituutta pidetään hyvänä asiana, on pituus hyvä asia.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 173 cm ja itse miettisin enemmän kelpaanko minä miehelle. Tykkään käyttää myös korkokenkiä.
Ikinä ei baarissa samanmittainen kuin minä lähesty varsinkaan jos olen korkokengillä. Itse myönnän viehättyväni itseäni pidemmistä ja oikeastaan isokokoisista (en tarkoita reilusti ylipainoista tai tyyliin Mika Sihvosta). Jos kuitenkin olisi about samanmittainen mutta esim. harteikas ja isompirakenteinen muuten ja ehkä lihaksikaskin ja ennen kaikkea minä kelpaisin, voisin saman mittaisenkin ottaa. Miehessä kun sitten ratkaisee lopulta moni muu asia, joissa pituus on sivuseikka.
Lähestymisessä ratkaisee sekin millaisia signaaleja lähetät. Kun kehonkieli kertoo että älä lähesty, ei kiinnosta - moni mies tulkitsee ettei kannata yrittää.
Viestisi oli myös mielenkintoinen sikäli että tuon sama kuulee aika usein: eli koko on sivuseikka, mutta kuitenkin viehätyt ainoastaan isokokoisista.
Moni muukin on sanonut samaa. "pidän ainoastaan yli X cm miehistä, mutta luonne on tärkeintä eli pituudella ei ole väliä".
No kait sillä jotain väliä on, jos alle X cm pituus on ehdoton dealbreaker?
Vierailija kirjoitti:
11-vuotias poikani on tällä hetkellä 172-senttinen. Ei.
Miten tämä eroaa siitä jos eronneelle miehelle ei käy nainen jonka tissit ovat pienemmät kuin hänen tyttärellään?
Aivan hullu argumentti. Joskin aika yleinen, ottaen huomioon että olen kuullut tämä aika moneen kertaan...
Jos saa lompakkonsa päällä seisomisesta kymmenen senttiä lisää pituutta, niin tänne vaan, ja se lompakko mukaan.
Olen 167, ex oli 175 ja ex-hoito 174. Muutama sentti sinne tänne tuosta alas tai ylös, joten toki kelpaisi. Jos siis olisi muuten sellainen, josta tykkään – mieshän ei ole yhtä kuin pelkkä pituutensa.
Ei haittaa reippaasti lyhyempikään mies, jos on persoonallisuus kohdillaan👍👍( ja sen persoonan pitää olla pitkälläkin miehellä kohdillaan, vaikka eivät kaikki kaunaiset sitä uskokaan)
Eli ei mitään vikaa pituudessa.
Laskinpa huvikseni vastauksia pituusluokittain.
Naisen oma pituus,
Alle 150cm 30% kyllä / 70% ei
150-155cm 67% kyllä / 33% ei
156-160cm 86% kyllä / 14% ei
161-165cm 81% kyllä / 19% ei
166-170cm 75% kyllä / 25% ei
171-175cm 57% kyllä / 43% ei
176-180cm 25% kyllä / 75% ei
Yli 180cm 40% kyllä / 60% ei
Eli positiivisimmin 172cm mieheen suhtautuvat vähän keskivertoa lyhyemmät naiset, ero keskipituisiin on kuitenkin pieni.
Keskipituiset naiset suhtautuvat 172cm mieheen positiivisemmin kuin keskipituista olennaisesti lyhyemmät.
Kyllä-äänien osuus laskee sitä mukaa mitä pidempi nainen on, pl. yli 180cm naiset jolloin kyllä-äänien osuus yllättäen nousee.
Kaikkein negatiivisimmin 172cm mieheen suhtautuvat 176-180cm mutta ei yli 180cm ja yllättäen alle 150cm naiset.
Päätelmäni:
- 172cm miehellä ei ole erityistä syytä tavoitella lyhyitä naisia, koska eroa keskipituisiin ei juuri ole
- jos 172cm mies tavoittelee pitkiä naisia, kannattaa tavoitella erittäin pitkiä naisia (mahdollisesti koska yli 180cm nainen ei joka tapauksessa voi kuvitella itseään "pieneksi ja siroksi miehen rinnalla?)
- 172cm miehellä on huonoimmat mahdollisuudet pitkiin mutta ei superpitkiin ja erittäin lyhyisiin naisiin
Jotain perää noissa tuloksissa on.
Henk koht en pidä ollenkaan pikkutyttö-turvaajaisukki-kuviosta, varvistamisista ja kainalopaikoista. Iso turn-off. Ja harmi kyllä lyhyillä naisilla on tapana pitää lyhyehköstä miehestä siksi koska pituuseroa kuitenkin on.
Vastaavanlainen turn-off on skitsoilu pituuserosta. Hui apua näytänkö pidemmältä, oletko varmasti 172cm etkä 170cm, voinko laittaa korkkarit, eiku vaihdetaan kuvassa paikkoja etten näytä amatsonilta. Voi jessus sentään, aikuinen nainen kyseessä.
Mutta se on hottia jos pitkä nainen laittaa ne korkkarit jos itse haluaa eikä välitä yhtään siitä mitä joku muu asiasta ajattelee.
Onneksi olen tavannut naisen joka ajattelee vastaavasti lyhyestä miehestä jonka itsevarmuus ei kärsi siitä että nainen on korkkareissa yli 20cm pidempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lasten pituus on muuten naisille niin tärkeä asia?
Eiköhän sitä vanhempi toivo lastensa olevan onnellisia.
Mutta eihän tuossa kysytty onnellisuudesta vaan pituudesta?
Vai päädymmekö kehäpäätelmään:
Mies: Miksi pituus on niin tärkeä asia?
Nainen: No siksi koska pitkät ovat onnellisempia.
Mies: Miksi pitkät ovat onnellisempia?
Nainen: Koska me naiset suosimme pitkiä miehiä.
Mies: Miksi te suositte pitkiä miehiä?
Nainen: Koka pitkät miehet ovat onnellisempia.
Koska pituus on yleisesti hyvä ominaisuus.
Eri
Miksi? Perustele.
Ja ei kehäpäätelmää taas kiitos (pituus on hyvä ominaisuus koska pituutta pidetään hyvänä ominaisuutena, jne).
Tiedät itsekin varmasti että yleisesti ottaen on todennäköisempää miehen löytää joku jos hän vaikka 180 cm pitkä kuin 162 cm. Siksi.
Toki on olemassa poikkeuksia ja mielipide-eroja, mutta uskon että valtaosa naisista haluaa että mies on vähintääkin saman mittainen, mielummin pidempi. Harvemmin naiset haluaa toisin päin. Kyse siis sikäli onnellisuudesta että parisuhde on helpompi saavuttaa ja olet yleisesti ihanteiden mukainen pituudeltasi.
Vähän sama kuin että normaalipainoista pidetään yleensä viehättävämpänä kuin reilusti ylipainoista.
Ei se ole ollenkaan sama.
Ylipaino on ensi alkuun terveysriski.
Kysymys siis oli miksi pituus on tärkeä asia? Ainoa vastaus jonka osaat antaa on että pituus on hyvä asia koska pituutta pidetään hyvänä asiana, ja koska pituutta pidetään hyvänä asiana, on pituus hyvä asia.
Harva haaveilee poikiensa jäävän lyhyiksi, koska kyllä pienikokoinen mies kärsii ja murehtii ominaisuuttaan ainakin jossakin vaiheessa.
Tyttölasten pituudellahan ei ole väliä, mutta kun on vaikeaa myöskään päättää, että tämän pienen miehen kanssa tehdään sitten pelkkiä tyttöjä.
Olen 164 cm ja mieheni 167 cm, ei ole ikinä haitannut. Välillä vaan vitsaillaan, että toivottavasti edes jostain lapsesta tulisi vähän pidempi että olisi tulevaisuudessa joku joka ottaisi tavaroita ylähyllyltä.
Toive olisi, että mieluummin alle 170cm. Olen itse noin 158 cm pitkä. Pitkät ihmiset ovat minusta pelottavia.
Mutta toisaalta ulkonäkö ja pituus ei minua kiinnosta. Enemmän minua kiinnostaa se mitä pään sisällä on.