Nainen, olisiko 172cm mies riittävän pitkä sinulle?
Tämä pituusraja toistuu keskusteluissa usein.
Joten selvittäkäämme mikä on palstalaisten kanta asiaan.
Oletuksena tässä ettei kyseessä ole Tom Cruise tms poikkeustapaus, vaan muilta osin vastaava mies kuin miehet joiden kanssa olet seurustellut tai kenties toivoisit seurustelevasi.
Kommentit (114)
Hyvin käy. Olen seurustellut niin 165-senttisen kuin 195-senttisenkin miehen kanssa. Ihan yksi lysti mulle miehen pituus, ei mitään merkitystä. Olen itse 166cm eikä mun mielestä 172 ole edes lyhyt. Ex oli suunnilleen ton mittainen, kun laitoin korkokengät oli pussailu samalla korkeudella kätevää :)
Pituuden puolesta olisi riittävä. Muut ominaisuudet sitten taas asia erikseen.
On tähän asti ollut ja tuota lyhyempikin.
Olen 163cm.
Vierailija kirjoitti:
168cm mies täs kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse suosin juuri tuon mittaisia miehiä ympäristöasioiden takia.
Kauhistuttaa se miten paljon 190cm mies kuluttaisi ympäristöä ja söisi. Kamala taloudellinen kuorma, kun miettii. Ja vanhemmiten jos joutuu hoitamaan miestään niin miten sellaista mötköä voi edes työntää pyötätuolissa?
Eli ihan käytännöllisistä ja ympäristöllisistä syistä suosin normaalin mittaisia ja vähän lyhyempiä miehiä.
Olisi jotenkin itsekästä ottaa suursyömäri ja ympäristöriski mieheksi, kun muutenkin kulutetaan länsimaissa niin paljon.
Hyviä havaintoja.
Haluaisin lisätä omani tuohon alle.
Eli miettikääpä naiset miltä tuntuu synnyttää 196cm miehen lapsi.
Siinä on vaarana kuolla.
Syystäkin ennen terveydenhuollon kehittymistä ihmiset olivat luonnostaan pienempiä. Nyt lasten koko on kasvanut ja myös riskit synnytyksessä on kasvaneet. Keskiajalla synnytykseen ei tarvittu välttämättä kätilöä tai apua, vaan pieni normaali vauva putkahti ulos luonnollisesti.
Toki on legendoja jättiläisistä ja ihmisissä on aina ollut suuria, mutta onko järkevää suosia liian suuria ihmisiä? Sitä sopii miettiä ihan oman terveyden kannalta.
Eihän syntymäpituus ja paino riipu miehen koosta, vaan monesta muusta asiasta enemmän. Itse olen 165 cm ja vauvan isä 195 cm ja vauva oli pienikokoinen, alle kolmekiloinen ja synnytys kesti neljä tuntia. Ystäväni mies taas oli vain 180 cm ja vauva oli yli nelikiloinen "painija".
niimpä niin ja joopa joo.
Totuus nyt vain on toista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi lasten pituus on muuten naisille niin tärkeä asia?
Eiköhän sitä vanhempi toivo lastensa olevan onnellisia.
Itse pidän enemmän normaalin kokoisista. Eli juuri se 170-175cm. Olen huomannut myös että normaalinkokoisissa älykkyyskin on yleisempää. Pitkät sattuu stereotyyppisesti olemaan vähän "goofyjä" eli suomeksi hessu hopoja tai pekka puupäitä :)
Itsellä on juuri tuollainen pitkä pekka puupää miehenä.
T: Justine
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin veikkaan, että olisi enemmän ongelma miehen itsetunnolle kun minulle, jostain syystä useita miehiä tuntuu häiritsevän pidempi nainen. Olen siis 175 cm itse, eikä miehen pituus olisi itselleni mikään kynnyskysymys.
Tuo on harhaluuloa. Vähän sama kuin hyvätuloiset naiset väittävät että työtöntä tai matalapalkka-alan miestä jotenkin häiritsisi naisen suuret tulot.
Sehän on hyvä että naisella on varaa ostaa miehelleen moottoripyörä :) Ja kustantaa etelän lomat.
Voi olla, perustin tämän nyt lähinnä omiin kokemuksiini siitä, että monelle miehelle mun pituus tuntuu olevan kovin negatiivinen asia. Toki osa tykkää lyhyemmistä, eikä siinä mitään, mutta keskimäärin miesten kommentit tuntuvat olevan jo näin 175 senttisenä, että olen jotenkin liian pitkä naiseksi. Muuten en kuitenkaan ole millään tavalla iso ihminen, päinvastoin :)
Minä en ole kranttu naisten suhteen.
Enemmistö pitkistä naisista on jossain vaiheessa sanonut minulle suoraan että pituus on vähän ongelma.
Silti seksiin olen kelvannut hyvin, mutta mitään vakavempaa ei pitkien naisten kanssa ole onnistunut tapahtumaan. Ehkä he häpeilevät julkisesti tapailla ja esittää minut vanhemmille tms?
Aina on melko privaatisti tavattu ja ystäviäkään ei ole esitelty.
Olen aika aktiivinen seurustelemaan ja mulla on varaa tuoda tähän tälläinen näkemys. Vuoden aikana tulee seurusteltua vakavasti keskimäärin 10 naisen kanssa ja lyhyempiä suhteita noin kerran viikonlopussa. Joskus parikin.
Eli kasvoiltani ja keskustelulta kelpaan hyvin. Pituus on yksi tärkein (174cm) ja toinen ongelma on matalapalkka-alan työt. Eli tulot on liian pienet suurimmalle osalle naisista. Koulutus on hyvä ja kaikki muu täsmää. Ei vaan ole pituutta ja rahaa tarpeeksi :)
Osa on ottanut myöhemmin yhteyttä ja pahoitellut, mutta en ole enää ollut kiinnostunut menneen talven lumihiutaleista.
Vierailija kirjoitti:
Itse suosin juuri tuon mittaisia miehiä ympäristöasioiden takia.
Kauhistuttaa se miten paljon 190cm mies kuluttaisi ympäristöä ja söisi. Kamala taloudellinen kuorma, kun miettii. Ja vanhemmiten jos joutuu hoitamaan miestään niin miten sellaista mötköä voi edes työntää pyötätuolissa?
Eli ihan käytännöllisistä ja ympäristöllisistä syistä suosin normaalin mittaisia ja vähän lyhyempiä miehiä.
Olisi jotenkin itsekästä ottaa suursyömäri ja ympäristöriski mieheksi, kun muutenkin kulutetaan länsimaissa niin paljon.
Tiedän sattumoisin tapauksen jossa pienikokoinen rouva joutui luovuttamaan vakavasti vammautuneen suurikokoisen miehen hoitolaitokseen käytännöllisistä syistä.
Ja kuulemma maksaa ihan kamalasti rahaa.
Eli kustannukset kasvaa. Ja kun miettii miten paljon suuri mies syö ja kuluttaa.
Pitää olla varaa jos ottaa ison miehen itselleen.
Kaikkea hyvää hänelle ja jaksamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lasten pituus on muuten naisille niin tärkeä asia?
Eiköhän sitä vanhempi toivo lastensa olevan onnellisia.
Mutta eihän tuossa kysytty onnellisuudesta vaan pituudesta?
Vai päädymmekö kehäpäätelmään:
Mies: Miksi pituus on niin tärkeä asia?
Nainen: No siksi koska pitkät ovat onnellisempia.
Mies: Miksi pitkät ovat onnellisempia?
Nainen: Koska me naiset suosimme pitkiä miehiä.
Mies: Miksi te suositte pitkiä miehiä?
Nainen: Koka pitkät miehet ovat onnellisempia.
Ei ole koskaan riittänyt, eikä tule koskaan riittämään. Tykkään pitkistä miehistä. Itse olen 170, mutta se ei liity tähän mitenkään.
Riittävän pitkä mihin?
Ei ole koskaan vielä tullut elämässä eteen tilannetta missä miehen pituus (tai lyhyys...) olisi jonkinlainen este, tikkaat on olemassa ja tuolille voi kiivetä.
Ihan hyvä pituus miehelle. Olen itse 162cm.
Lyhyehkönä (172cm/173cm, jompi kumpi) miehenä olen huomannut melko hassun ilmiön:
Minusta ovat kiinnostuneet vain selkeästi lyhyet naiset mutta toisaalta pari hyvin pitkää naista. Siis noin suurin piirtein alle 155cm / yli 180cm. Ei poikkeuksia tähän mennessä.
Kaikkein tarkimpia pituudesta tuntuvat olevan hieman yli keskipituiset naiset. Tässä pituusluokassa skitsoilu korkkareista, amatsonilta näyttämisestä, kuvissa paikasta jonkun pitkän miehen rinnalla, jne tuntuu olevan yleistä.
Itselle ei naisen pituudella ole suurempaa merkitystä. Olen kuitenkin päätynyt deittailemaan vain hyvin pitkien naisten kanssa, koska se pituusvertailu ja miehen kainalossa pikkutyttöily on turn-off. En halua tuntea itseäni seurustelukumppanini isäksi.
Kyselystä puuttuu kohta: "Ei, ei ole mitään väliä miehen pituudella."
Kai sitä on niin yksinkertainen ihminen että aivan muut asiat on tärkeitä kumppanissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
11-vuotias poikani on tällä hetkellä 172-senttinen. Ei.
15 v tyttäreni on 178 ja isänsä yli 190 cm. Joten ei.
Outoa, että jonkun tyttären pituus määritelee kehen voi rakastua.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Oma mies on 188cm ja 172cm mies tuntuisi kääpiöltä. Olen itse 164cm.
Tuon kokoiset miehet näyttää hassuilta.
On aina yhtä yllättävää, kun nainen alentaa itseään ja on sitä mieltä, että mieheltä voi odottaa enemmän kuin naiselta.
Nykyinen mies on 190 ja aikaisempi oli 167. Ei ole mitään väliä tuolla asialla. Nyt on vaikeampi pussailla kun olen vaan 165.
Vierailija kirjoitti:
Lyhyehkönä (172cm/173cm, jompi kumpi) miehenä olen huomannut melko hassun ilmiön:
Minusta ovat kiinnostuneet vain selkeästi lyhyet naiset mutta toisaalta pari hyvin pitkää naista. Siis noin suurin piirtein alle 155cm / yli 180cm. Ei poikkeuksia tähän mennessä.
Kaikkein tarkimpia pituudesta tuntuvat olevan hieman yli keskipituiset naiset. Tässä pituusluokassa skitsoilu korkkareista, amatsonilta näyttämisestä, kuvissa paikasta jonkun pitkän miehen rinnalla, jne tuntuu olevan yleistä.
Itselle ei naisen pituudella ole suurempaa merkitystä. Olen kuitenkin päätynyt deittailemaan vain hyvin pitkien naisten kanssa, koska se pituusvertailu ja miehen kainalossa pikkutyttöily on turn-off. En halua tuntea itseäni seurustelukumppanini isäksi.
Yksi lisä havainto minulta.
Yleensä ne hyvin innostuneet naiset antavat sen näkymättömän 10cm lisää pituuteen, kun tulee ilmi että olen vain 173cm. Eli aluksi naurahdus ja hämmennys. Sitten höpö höpö, sinähän olet selvästi 180cm ainakin...
Mutta olen kuitenkin sen 173cm ja en ala jankkaamaan asiasta.
He ylentävät minut jotenkin omituisesti?
Mistä tämä johtuu? Saako naamalisästä myös lisäpituutta. Vähän sama kuin jotkut kehuvat penistä isoksi, vaikka se on vain normaalin mittainen.
Itse juuri Cruisemaisesti tapailen itseäni pidempiä naisia. Aurinkolasit päähän ja naama virneeseen. Valkoiset hampaat vain vilkkuu kun astelen kaupungin valoissa näyttävän palkintopystini kanssa.
Parasta on jos rinnat on pääni korkeudella. Siihen tähtään, mutta toki tapailen myös lyhyempiä naisia myös.
En ole lainkaan kranttu naisten suhteen.
Itseasiassa ei haittaa jos naiselta löytyy kikkeli.
Vain sisin on tärkeää ja sielujen sympatiat.
Tarpeeksi kun yrittää niin aina onnistuu. Huumoria matkaan ja nirsoille voi nauraa pitkät :)
T: 169cm mies
On.