Antiikin myyminen - missä ja miten?
Perintönä on tullut paljon tavaroita, eikä kaikelle oikein ole tilaa.
Joitakin tavaroita olen laittanut myyntiin esimerkiksi tori.fi:in ja FB Marketplaceen. Mutta vaikka ihan parissa päivässä sadat ihmiset käyvät katsomassa ilmoituksia, niin ostotarjouksia ei tule.
Kyse kuitenkin omasta mielestäni kauniista tavaroista, joita on ollut esimerkiksi suvun kartanoissa. Hinnatkin olen laittanut maltillisiksi. Kyse myös pienistä tavaroista kuten kynttilänjaloista, peileistä, ym., eli tilanpuutekaan tuskin on esteenä.
Myynkö väärässä paikassa vai eivätkö tällaiset vain ole "muotia" (siis tietenkään joku 200 vuotta vanha tavara ei ole muotia, mutta siis niin että sopisi sisustukseen)? Kuitenkin esimerkiksi ruotsalaisissa sisustuslehdissä tällaista antiikkia näkee.
Mitä siis teen väärin? Mistä ihmeestä on kyse?. Pitäisikö vain viedä antiikkikauppaan?
Vai eivätkö ihmiset Suomessa pidä antiikista? Jos ei, niin miksi?
Itsestäni nämä ovat ihania, mutta kun tavaraa on vain liikaa.
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua, täällä missä asun Helsingissä, niin melkein kaikilla on kristallikruunut. Useimmilla isot antiikkikruunut, joillain uudet design-kristallikruunut. Siis sekä nuo vanhat että uudet design-kruunut ovat sellaisissa useiden tuhansien hinnoissa. Siis vastauksena tuolle, joka väitti etteivät ole muodissa.
Onhan noita antiikkikruunuja myyviä liikkeitäkin täällä useita.
Jaa, täällä minä asun Helsingissä, nk. arvoalueella, ja harvalla on kristallikruunua katossa, joillakin on vessassa kun se on vissiin nyt joku muotijuttu.
Kyllä meidän piireissä suositaan desing-valaisimia, vanhoja suomalaisia, paljon myös tanskalaisia.
Kruunuja näkee vanhoilla, joilla sisustus on tehty 1900 -luvun ensimmäisellä neljänneksellä.
Kristallikruunujen tunkkaisuuden ei kauheasti viehätä.
Mutta toki kukin tyylillään.Et taida asua Eirassa. Toki voit itse pitää vain modernista, mutta sivistymätöntä se on. Siitä tunnistaa nousukkaat.
Voi hyvänen aika.
Modernismi on nousukasmaista.
Nyt olen kuullut kaiken.
Meniköhän sinulla nyt hiukan tunteisiin.
Rauhoitu!
T. SivustaseuraajaKyllä se ikävä kyllä on juuri noin. Kuvittelepa vaikka Svenska Klubbenia täynnä pelkkää Artekkia.
Artek yms. ovat arkista massatuotantoa. Siihen tarkoitettukin. Ihan kivoja, mutta sitä on kaikki paikat aina olleet täynnä: korkeakoulut, toimistot, kodit jo vuosikymmeniä (juuri ne keittiöt yms.), lentokenttä.
Toisin sanoen, modernismi on nimenomaan alkuperäisestikin suurille massoille tarkoitettuja arjen tuotteita.
Onhan se nyt hassua pitää sitä erityisen hienona. Ihan kivaa, mutta arkisen tavallista.
Huvittavaa edes laittaa "antiikki" ja "modernismi" vastakkain. Modernismi tyylinä alkoi heti 1900-luvun alussa. Jossain määrin, varsinkin taiteessa, jo 1800-luvun lopulla Euroopassa, laajemmin muotoilussa ja arkkitehtuurissa varsinkin ensimmäisen maailmansodan jälkeen. Eli noin sata vuotta sitten.
Mikä tarkoittaa, että rahallisesti arvokkaat, aidot ja alkuperäiset modernismin klassikot alkavat olla jo laajasti antiikki-iässä, koska antiikkia ovat 100 vuotta vanhat ja sitä vanhemmat esineet.
Ne Kiinassa uustuotantona tehdyt kopiot, joita voi nyt ostaa kaupoista uutena, eivät sitten juuri Ikean roskasta eroa.
Aivan. Tyylisuuntia ei kannata vertailla keskenään. Modernismi voi olla oikeassa ympäristössään todella tyylikästä ja kaunistakin. Laitan alle linkin Christie's:llä huutokaupattuun Eileen Grayn suunnittelemaan tuoliin (mainitsemallasi aikakaudella) joka myytiin vaatimattomaan 19,4 miljoonan punnan hintaan:
https://www.telegraph.co.uk/culture/art/artsales/4805374/Small-brown-ar…
Niinpä ☺️ Tuo on antiikkia. Tuossa se provenienssi taisi nostaa hintaa ☺️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä hintataso sinulla on niissä?
Minulla on 120v vanha huvila, korkeat huoneet ja isot ikkunat. Olen sinne ostanut kristallikruunuja tori:sta kamareihin. Hinta on kalleimmillaan ollut 120€, ja 100€ pidän hintana jolla ostan heti.
Samoin olen ostanut Villamattoja, ei Käsinsolmittuja, mutta riittävän isoja kuitenkin tori:sta. Niiden hinta ei ole koskaan ollut yli 400€, suurin ja kallein maksoi muistaakseni 360€ ja siinä vähän hampaita kiristellen maksoin.
Millä hinnalla olet myymässä?
Sisustan taloani edelleen ja ostan mielelläni talon tyyliin ja ikään sopivaa tavaraa?Huvilasi kuulostaa ihanalta ☺️ Mutta joo, tuossa se ongelma varmaan on, eli hinnoissa. No, mietin vielä mitä tehdä näille.
Ensin tuotteet oli maltillisesti hinnoiteltuja, nyt olisi potentiaalinen ostaja, ap ei edes halua neuvotella (olemattoman) antiikkinsä myynnistä. 😂 Porvoon antiikki on kova juttu.
Voi olla provo, mutta niin voi olla tuo "ostajaehdokaskin". Miksei hän laita yhteystietojaan tänne, jos on tosissaan? Helppo huudella, että "haluan ostaa!"
Jos aidosti haluaa, niin pitää itse keksiä keinot, miten saa ostettua.
Tämä nyt ei ole mikään osto- ja myyntipalsta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua, täällä missä asun Helsingissä, niin melkein kaikilla on kristallikruunut. Useimmilla isot antiikkikruunut, joillain uudet design-kristallikruunut. Siis sekä nuo vanhat että uudet design-kruunut ovat sellaisissa useiden tuhansien hinnoissa. Siis vastauksena tuolle, joka väitti etteivät ole muodissa.
Onhan noita antiikkikruunuja myyviä liikkeitäkin täällä useita.
Jaa, täällä minä asun Helsingissä, nk. arvoalueella, ja harvalla on kristallikruunua katossa, joillakin on vessassa kun se on vissiin nyt joku muotijuttu.
Kyllä meidän piireissä suositaan desing-valaisimia, vanhoja suomalaisia, paljon myös tanskalaisia.
Kruunuja näkee vanhoilla, joilla sisustus on tehty 1900 -luvun ensimmäisellä neljänneksellä.
Kristallikruunujen tunkkaisuuden ei kauheasti viehätä.
Mutta toki kukin tyylillään.Et taida asua Eirassa. Toki voit itse pitää vain modernista, mutta sivistymätöntä se on. Siitä tunnistaa nousukkaat.
Voi hyvänen aika.
Modernismi on nousukasmaista.
Nyt olen kuullut kaiken.
Meniköhän sinulla nyt hiukan tunteisiin.
Rauhoitu!
T. SivustaseuraajaKyllä se ikävä kyllä on juuri noin. Kuvittelepa vaikka Svenska Klubbenia täynnä pelkkää Artekkia.
Artek yms. ovat arkista massatuotantoa. Siihen tarkoitettukin. Ihan kivoja, mutta sitä on kaikki paikat aina olleet täynnä: korkeakoulut, toimistot, kodit jo vuosikymmeniä (juuri ne keittiöt yms.), lentokenttä.
Toisin sanoen, modernismi on nimenomaan alkuperäisestikin suurille massoille tarkoitettuja arjen tuotteita.
Onhan se nyt hassua pitää sitä erityisen hienona. Ihan kivaa, mutta arkisen tavallista.
Huvittavaa edes laittaa "antiikki" ja "modernismi" vastakkain. Modernismi tyylinä alkoi heti 1900-luvun alussa. Jossain määrin, varsinkin taiteessa, jo 1800-luvun lopulla Euroopassa, laajemmin muotoilussa ja arkkitehtuurissa varsinkin ensimmäisen maailmansodan jälkeen. Eli noin sata vuotta sitten.
Mikä tarkoittaa, että rahallisesti arvokkaat, aidot ja alkuperäiset modernismin klassikot alkavat olla jo laajasti antiikki-iässä, koska antiikkia ovat 100 vuotta vanhat ja sitä vanhemmat esineet.
Ne Kiinassa uustuotantona tehdyt kopiot, joita voi nyt ostaa kaupoista uutena, eivät sitten juuri Ikean roskasta eroa.
Aivan. Tyylisuuntia ei kannata vertailla keskenään. Modernismi voi olla oikeassa ympäristössään todella tyylikästä ja kaunistakin. Laitan alle linkin Christie's:llä huutokaupattuun Eileen Grayn suunnittelemaan tuoliin (mainitsemallasi aikakaudella) joka myytiin vaatimattomaan 19,4 miljoonan punnan hintaan:
https://www.telegraph.co.uk/culture/art/artsales/4805374/Small-brown-ar…
Niinpä ☺️ Tuo on antiikkia. Tuossa se provenienssi taisi nostaa hintaa ☺️
Sillä ei ole tavalliselle huonekalun käyttäjälle mitään arvoa, että jokin kapine on jostain randomista Rantakiven kartanosta. Eri asia, jos on kyseisen kartanon perillisiä.
Voi olla provo, mutta niin voi olla tuo "ostajaehdokaskin". Miksei hän laita yhteystietojaan tänne, jos on tosissaan? Helppo huudella, että "haluan ostaa!"
Jos aidosti haluaa, niin pitää itse keksiä keinot, miten saa ostettua.