Tikkurilasta lentoasemalle I-junalla, ei K-junalla
Lähtevät samalta raiteelta yleensä. K-juna menee Keravalle. Jos kuitenkin menet vahingossa K-junaan, jää Hiekkaharjussa eli Tikkurilasta heti seuraavalla pois, niin voit vielä vaihtaa I-junaan.
Kysymys paikallisille: Neuvotteko usein turisteja pois K-junasta?
Pitäis olla joku kuulutus Tikkurilan jälkeen, että tämä on K-juna Keravalle. Täytyypä ehdottaa VR:lle.
Usein on turistit matkalaukkuineen vahingossa K-junassa. Myös suomalaiset.
Kommentit (14)
I-juna menee lentokentälle.
Käytän K-junaa noin 10 kertaa viikossa enkä ole vielä kertaakaan joutunut neuvomaan ketään oikeaan junaan tai huomannut ihmisten ottaneen väärää junaa. Itse olen ottanut vahingossa I-junan muutaman kerran.
Vierailija kirjoitti:
Siellä k-junassa on muistaakseni hiekkaharjussa kuulutus että juna jatkaa Keravalle. Ja ilmoitustaho olisi HSL eikä vr.
Ei ole ainakaan pitkään aikaan ollut. Tänään ei ainakaan ollut. Oli iso porukka matkalaukkujen kanssa jotka tulivat Tiksistä K-junaan. Kysyin, oletteko menossa lentokentälle? Sanoivat menevänsä. Neuvoin sitten. Joku muukin lähti isojen rinkkojen yms kanssa siitä tuon seurueen ulkopuolelta. Monta kertaa olen neuvonut, suomeksi ja englanniksi. Ois niin kurjaa myöhästyä lennolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä k-junassa on muistaakseni hiekkaharjussa kuulutus että juna jatkaa Keravalle. Ja ilmoitustaho olisi HSL eikä vr.
Ei ole ainakaan pitkään aikaan ollut. Tänään ei ainakaan ollut. Oli iso porukka matkalaukkujen kanssa jotka tulivat Tiksistä K-junaan. Kysyin, oletteko menossa lentokentälle? Sanoivat menevänsä. Neuvoin sitten. Joku muukin lähti isojen rinkkojen yms kanssa siitä tuon seurueen ulkopuolelta. Monta kertaa olen neuvonut, suomeksi ja englanniksi. Ois niin kurjaa myöhästyä lennolta.
Miten niille on niin vaikeata ymmärtää, että juna, jossa lukee Kerava eikä ole lentokoneen symbolia, ei menekään lentokentälle?
täällähän tämä asia auttaakin paljon,varsinkin ulkomaalaisia,intopinkeenä lukevat suomalaista vauvapalstaa heh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niille on niin vaikeata ymmärtää, että juna, jossa lukee Kerava eikä ole lentokoneen symbolia, ei menekään lentokentälle?
Tai laiturin näytössä näkyvä seuraavan junan määränpää...
Muistakaa sitten että kun opastatte englanniksi ulkomaalaisia niin ai trein on se oikea lentokentälle!! ii trein, eli E-juna, kun menee ihan väärään paikkaan.
Lentokentälle pääsee silmäjunalla ja pissajunalla.
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa sitten että kun opastatte englanniksi ulkomaalaisia niin ai trein on se oikea lentokentälle!! ii trein, eli E-juna, kun menee ihan väärään paikkaan.
Erittäin hyvä huomio suomijuntit tuntien!
Yhden kerran neuvoin ihan suomalaisen herrasmiehen K-junasta pois, kun huomasin että tutkaili lentolippua, jäi sitten Hiekkaharjuun odottamaan I-junaa. Ja joo, kyllähän ne kuuluttavatkin Tiksin jälkeen K-junassa (I-junassa), että mihin menee.
Ihan selvästi se on sanottu. K:ssa lukee selvästi, että menee Keravalle j I:ssä lukee selkeästi ja kansainvälisesti "airport". Ihan selvää sen pitäisi kaikille olla. 😅
Sama asia kuin sanot ettei Joensuuhun menevä juna mene Seinäjoelle.