Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saatte olonne rauhoittumaan, kun ahdistaa?

Vierailija
05.01.2020 |

Minulla tietyt asiat nostavat voimakkaan ahdistuksen pintaan ja pilaavat sitten pitkäksi aikaa olemisen. En ikinä siis ole esim. sairaslomalla ollut asian vuoksi tai mitään hoitoa/lääkitystä saanut. Mutta onhan tämä inhottavaa, taustalla melko traumaattisia tapahtumia tähän ahdistukseen liittyen ja pelko, että asiat menevät taas vaikeiksi.

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaan uhkapelejä netissä ja juon kaljaa. Jos voitan, mieliala nousee, yleensä kuitenkin häviän ja ahdistaa kahta kauheammin.

Vierailija
22/92 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei itketä ahdistuneena, vaikka muuten itken helposti. On vain jotenkin lamaantunut olo. Hirveä olo henkisesti eikä sitä pahaa olo saa ulos kehosta. Hengitys muuttuu nopeaksi ja pinnalliseksi. Nytkin ahdistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri ei uusinut xanoria. Yritän hengittää rauhallisesti. Luen naistenlehdistä ruokaohjeita.

Miksei uusinut Onpa ärsyttävää.

Vierailija
24/92 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku syy, niin opamox.

Jos vaan muuten on ahdistunut olo, niin kuuntelen areenasta luontoiltaa.

Vierailija
25/92 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä yritän sisäisellä puheella saada itseni rauhoittumaan ja aika usein se toimii. Kerron itselleni helpottavia faktoja, laitan asioita oikeaan mittasuhteeseen jne.

Vierailija
26/92 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilu oikeasti auttaa. Mutta ehkä en olekaan kunnolla ahdistunut, kun en ole tarvinnut lääkkeitä.

Vierailija
27/92 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilu. Säässä kuin säässä pitkä kävelylenkki siis.

Jos joku tietty traumaattinen tapahtuma taustalla, niin se pitäisi kyllä myös käsitellä.

Tsemppiä!

Vierailija
28/92 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielikuvaharjoituksia ja rentoutusta, hengitysharjoituksia. Kuvittelen itseni joskus muurahaisensi muurahaispolulla, meitä on tuhansia ja tuhansia samanlaisia. Marssin eteenpäin, välillä pyörin hukassa, välillä eksyn polulta, joskus joku kävelee päältä joskus minä tallaan toisen alleni, muita murkkuja tulee ja menee ja minä siinä yritän pitää itseni liikkeellä ja oikeassa suunnassa, lopulta kuolen ja uusia murkkuja tulee aina lisää. Elämä on, ihmisen elo on vain yksi työmuurahainen murkkupolulla. Jos jää vatvomaan jotain mennyttä (oi voi miksi minulle kävi näin, miksi minä, yhyy), siitä kärsit vain sinä ja elämä menee hukkaan. Jokaisen on vain mentävä eteenpäin, elämä on lyhyt.

Vierailija
29/92 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin aikaisemmin myös Propralia, mutta enää en voi kun on matala verenpaine.

Nykyään huomaan että ahdistus on usein liika adrenaliini kehossa, eli sitä pitää päästä purkamaan. Usein auttaa kävelylenkki tai jo ihan hieman viileä suihku! Jos en pääse kävelylle, niin hoidan homman kotona - useimmiten kävelen ympyrää ja laulelen samalla lempimusani mukana😊 Näyttää varmaan ulkopuolisen silmissä ihan hullulta, toinen hoilaa, kävelee ympyrää, heiluttelee käsiä ja välillä pillittääkin samalla😁

Paikalla pysyminen pahentaa omaa ahdistumistani, joten kannattaa kokeilla kumpi auttaa sinulle, liikkuminen vai rentoutuminen!

Vierailija
30/92 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oxamin 45mg auttaa.

Vierailija
31/92 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on kanssa auttanut ulkoilu ja juuri se, että laittaa asioita oikeisiin mittasuhteisiin. Eniten ehkä helpottaa juurikin pitkä kävelylenkki.

Vierailija
32/92 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuijotan taivasta.

Luontaistuotekaupasta l-teaniini, rescue remedy-tipat, kärsimyskukkauute, kauranversouute.

Aromaterapia - mikä öljy nyt kenellekin sopii.

Nopeatahtinen siivous, järjestely

Uni

Suklaa

Itku auttaa mutten osaa.

Bentsot jos ihan kauheeta eikä em omahoito toimi.

Vierailija
33/92 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveästi syötte rauhoittavia! Niihin jää koukkuun esim. Ketipinor on parempi ei aiheuta riippuvuutta ollenkaan.

Vierailija
34/92 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole keksinyt vielä, toivottavasti joskus löydän omat keinoni.

t. ahdistaa hemmetisti lähes aina

Vierailija
35/92 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveästi syötte rauhoittavia! Niihin jää koukkuun esim. Ketipinor on parempi ei aiheuta riippuvuutta ollenkaan.

Propralistahan on eniten ollut puhe, ei se ole mikään koukuttava! Se on betasalpaaja, eli ainoastaan hidastaa pulssia. Normaalisti käytetään sydänsairauksiin. Auttaa ahdistukseen siten, että kun pulssi rauhoittuu niin muu kroppa automaattisesti rauhoittuu mikä taas auttaa mieltä rauhoittumaan.

Vierailija
36/92 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama tapa, riippuu tilanteesta ym.:

1) masturboin

2) otan pari paukkua (olo paranee hetkellisesti, mutta morkkis iskee jälkeenpäin)

3) lähden kävelylle tms. luontoon

Vierailija
37/92 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi. Tiedän, että on huono ratkaisu, eikä pidemmän päälle auta mitään, mutta juuri sillä hetkellä toimii. Paitsi tietenkin jos pitää töihin mennä, silloin en ota.

Propralia olen myös kokeillut, mutta en ole huomannut mitään vaikutusta. Sedix kokeiluvuorossa seuraavaksi.

Vierailija
38/92 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelen olostani miehelle tai ystävälle. Reipas siivoaminen tai rankka urheilu auttaa. Rauhoittavan teen juominen

Vierailija
39/92 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunon, sen jälkeen olo helpottuu , sauna kalja kylkeen ja jos vielä ahistaa, niin viiniä naamaan :D 

Vierailija
40/92 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketipinor tekee olosta entistä kamalamman.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi