Siis miten tällainen asunto sisustetaan vakituiseen asuinkäyttöön?
https://asunnot.oikotie.fi/vuokra-asunnot/helsinki/22610353
Lumo mainostaa tuota oikein omana suosikkinaan 😀
Kommentit (15)
Liki samanlainen pohja kun vanhemmallani. Paitsi vaan jääkaappi on samalla seinällä ku tiskipöytä. Ei silläkään sänkyä ole. Nukkuu sohvalla. Miten noin pienestä kämpästä saa noin monta kuvaa? Vähempikin riittää. Itse odottaisin et yli 700e vuokralla saisi edes sänkysyvennyksen tai ylipäätään makkarin. Mulla ei noin pieni asunto kiinnosta yhtään. Pitää periaatteessa nukkua keittiössä.
Kierrä kaukaa Lumon kämpät. Ylihintaisia ja kuvat on aina uusista asunnoista, ei nykyisistä.
Mitä tarvitset asumiseen? Vuode, pöytä, tuoli - sijoittelet ne sopivasti ja hankit pari valaisinta.
Kysele vanhuksilta, tuollainen on hoitokodin omaehtoisen asumisen yksiö, keittiöstä pois astianpesukone ja liesi vain 50 cm levyiseksi, niin saat tuntumaa siitä, millaiseksi kunnat pakottavat noin 1200 e/kk vuokralla mummojen "kodit". Kotihoito ei tule enää sinne 5 km päähän rivitaloon, pitää olla tämmöinen koti 100 muun vanhuksen kanssa samassa kerrostalossa.
Jääkaapin ja ikkunan väliselle seinustalle sänky, ja vastapäiselle seinustalle pieni ruokapöytä/työpöytä + pari tuolia.
Näin ratkaisin ongelmasi, ole hyvä.
Voisin asua tuolla ihan hyvin minimalistina :D
Asuin tuollaisessa, 4 neliötä pienemmässä vaan. Ei sinne ny jumppasalia ja ateljeeta tarvitse työntää, paikka missä nukkua.
Toivottavasti jääkaappi on hiljainen, kun ainoa järkevä paikka sängylle on sillä puolella huonetta. Tilan säästämiseksi voi olla monenlaisia ratkaisuja, eli vuodesohvaa, futonia tai jotain seinää vasten nostettavaa. Minua haittaisi eniten kapean käytävän hukkatila, jossa ei voi muuta kuin kävellä sen läpi.
Vastikkeeni on 500 € pienempi ja minulla on 76 m2 tilaa, tulisin hulluksi tuommoisessa valkeudessa ja ahtaudessa. Kaikkeen paskaan ihmiset suostuukin muuttamaan ja vielä siitä maksamaan tuommoisia hintoja. Hullujen hommaa.
Mielenkiintoista, että kerrotaan läheltä löytyvän koulu ja päiväkoti. Kuka ihme tuossa asunnossa asuisi lapsen kanssa?
Yhdellekin tekisi tiukkaa.
Eiku se on varoitus että alueella kiljuntaa ja huutoa
Noin pieniä ei pitäisi rakentaa ollenkaan
ois etes 10.kerros, vois hypätä tosta ransk.parvekkeelta alas heti ekana aamuna.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista, että kerrotaan läheltä löytyvän koulu ja päiväkoti. Kuka ihme tuossa asunnossa asuisi lapsen kanssa?
Yhdellekin tekisi tiukkaa.
Joo, se lähikauppa on kämänen Alepa. Apteekki muutti jo pari vuotta sitten Kaareen.
Tuo olisi suorastaan luksusta verrattuna omaan opiskeluaikani kämppään. Vuokra on kuitenkin liian iso asunnon kokoon ja sijaintiin nähden.
Miten sisustetaan? No siten kun itse haluaa. Pieni koko tietty rajottaa, mutta eihän tuossa mitään ihmeellistä ole. Itse asuin pari neliötä isommassa 20 vuotta ilman ongelmia.