Miten saatte olonne rauhoittumaan, kun ahdistaa?
Minulla tietyt asiat nostavat voimakkaan ahdistuksen pintaan ja pilaavat sitten pitkäksi aikaa olemisen. En ikinä siis ole esim. sairaslomalla ollut asian vuoksi tai mitään hoitoa/lääkitystä saanut. Mutta onhan tämä inhottavaa, taustalla melko traumaattisia tapahtumia tähän ahdistukseen liittyen ja pelko, että asiat menevät taas vaikeiksi.
Kommentit (92)
Loratsepaami 3 mg tabl oraalisesti.
No välillä ahdistaa, mut se pitää vaan jättää taka-alalle. Pitää ihtensä NYKYHETKESSÄ ja sen verran kiireisenä, ettei ole aikaa ahdistua saman asian takia kuin viideksi minuutiksi...
Otan 20mg Propralia. Hyvin on toiminut. Halpa lääke kaiken lisäksi.
Rentoutus harjoitukset YouTubesta. Ulkoilu. Shoppailu.
Sanon itselleni että ahdistaa, joskus taputtelen rintakehää, pahemmassa käyskentelen.
Vierailija kirjoitti:
Otan 20mg Propralia. Hyvin on toiminut. Halpa lääke kaiken lisäksi.
Mä otan 40 mg, oikein pahaan ahdistukseen 60 mg. Mutta toimii tosiaan eikä vaikuta keskushermostoon.
Propal. Otan noin 5 tablettia vuodessa, yleensä loman viimeisinä päivinä kun töihin meno ahdistaa. Kun työt alkavat, ahdistus häviää ja keskityn vain tekemään töitä 60 tuntia viikossa. Vielä kun kevään jaksaisin, niin sitten saan vakipaikan.
Minä keskityn sisimpääni. Ehkä hengitykseen keskittyminen toimii samoin, mutta minä yritän löytää selkärankani. Ja sieltä löytyy rauha. Aina.
Lenkki, kuntosali, hyvän sarjan katsominen, teen/glögin juonti tai hyväksyn että nyt ahdistaa.
Kaiken järjen mukaan Propralin ei juurikaan pitäisi auttaa ahdistukseen. Voi kyllä laskea sykettä, mikä joissain tilanteissa helpottaa oloa. Mutta harmiton ja halpa lääke, hyvä jos auttaa.
Rukoilen. Myös anteeksiantaminen auttaa. Jos omat tekoni aiheuttavat ahdistusta, annan anteeksi itselleni. Jo pelkkä asian sanominen auttaa eli siinä ei välttämättä tarvitse olla voimasta tunnetta mukana.
Propal laskee sykettä ja se tekee rauhallisen olon ainakin itselleni. Kun sydän ei hakkaa, rauhoittuu myös mieli.
Annan itkun tulla jos itkettää, se helpottaa ahdistusta mulla.
Rauhallinen hengitys, rentoutusmusiikki tai saunominen lauteilla rentona maaten yleensä auttavat mulla.
Mäkin haluaisin tietää. Ahdistaa justn nyt niin etten kykene mkuin itkemään. En osaa olla mitenkään. Lenkillä jo olin, nyt koitan rauhoittua.
Netistä ja kirjoista löytyy paljon hengitysharjoituksia, voima-ja mietelauseita ym. tilanteeseen. Niitä olisi kyllä hyvä harjoitella silloin kun tilanne on rauhallinen. Koska ahdistuneena ei ehkä muuten yht'äkkiä pysty. Myös lenkille lähtö tai alkaa tehdä jotain mieluista työtä, harrastusta tms.
Lääkäri ei uusinut xanoria. Yritän hengittää rauhallisesti. Luen naistenlehdistä ruokaohjeita.
Kuuntelen musiikkia, ja sitten jos oikein kunnolla hermoilee niin energiajuoma toimii.