Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnantaja haluaa minun kertovan irtisanoutumisestani palaverissa

Vierailija
05.01.2020 |

Olen koeajalla ja irtisanouduin, koska työ ei ollut lähelläkään sitä, mitä olin odottanut. Ensi torstaina on tiimipalaveri ja esimieheni sanoi, että kertoisin irtisanoutumisestani siellä! Siis mitä ihmettä... mikä velvollisuus minulla olisi alkaa avautua asiata siellä?

Kommentit (177)

101/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko mahdollista, että kerrot lähtemisestäsi vaikka kahvitunnilla tai työnteon lomassa jutellessanne, jos sinua jännittää tuollainen "virallisen puheen" pitäminen tai se tuntuu kiusalliselta? Tai sitten pyydät esimieheltä, että hän kertoo palaverissa. Hyvä idea oli tuo ehdotus sähköpostilla kertomisestakin. Ei tästä kannata ahdistua liikaa. Kyllä se järjestyy jotenkin.

Minullekin olisi todella vaikeaa pitää mitään "virallista puhetta" jossain palaverissa. Ainakin meillä porukkaa tulee ja menee ja kiertää yksiköstä toiseen, eikä kukaan pidä mitään puheita. Lähtemisestä kerrotaan kahvitunnilla tai muuten vain jutellessa.

Vierailija
102/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

työläppäriltä piti ottaa talteen kaikki tärkeät asiat, työpuhelimen lunastus itselleni piti sopia toimitusjohtajan kanssa jne.

Vähän ohis, mutta säilytitkö henk.koht. asioitasi työkoneella, vai mitä sieltä otit talteen? Minä koen, että olisi riski säilyttää omia juttuja työpaikalla, kun ei koskaan tiedä, mitä saattaa käydä.

En kyllä työpuhelintakaan käyttäisi omiin puheluihin. Ymmärrän toisaalta, että joillekin se puhelinetu on tärkeä (vaikka sen taitaakin saada useimmiten ne, joiden palkka muutenkin riittäisi hyvin laskujen maksamiseen). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen osa-aikainen siivooja. Jo palavereihin osallistuminen tuntuu omituiselta. Ja vähintään yhtä omituiselta tuntuu kiitellä ja selostaa lähtemisiään. Sain paremman kokoaikatyön ja that's it. En halua ykskaks häipyä ja jättää työnantajaa pulaan, siksi jään kahdeksi viikoksi, SE on minun tapani osoittaa kiitollisuutta, ei selostaa asiaa palaverissa. Ap

Mahtava juttu että sait paremman kokoaikaisen työn. Jos et kertakaikkiaan pysty kertomaan tuota tiimipalaverissa niin ehdota pomollesi että voisit laittaa asia tiimin tietoon sähköpostitse.

En ala osa-aikasena siivoojana, vain lyhyen ajan työpaikassa olleena lähettelemään mitään sähköposteja minnekään. Ap

Ok, ilmeisesti haluaisit kadota kuin varas yöhön. Tapahan sekin on poistua yrityksestä, mutta itse en kokisi sitä luontevaksi enkä hyvien tapojen mukaiseksi.

Vierailija
104/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ap joku uusavuton vai mikä on niin v..tun vaikeaa sanoa pari sanaa latteuksia joillekin homoille joita ei kuitenkaan näe enää ikinä?

Suomi on pieni maa.. kannattaa miettiä kenelle aukoo päätään, jos se on "ihan vain vittuilun vuoksi"

Vierailija
105/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En katoa kuin varas yöhön. Olen kertonut lähtemisestäni jo parille työkaverilleni, joiden kanssa on tullut juteltua. Kaikkia ei lähtöni takuulla kiinnosta yhtään ja se on ok. Mutten halua sanoa ensimmäistä kertaa jotain palaverissa nyt, kun en ole ennenkään sanonut siellä mitään. Ap

Vierailija
106/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina tulee karenssi 3kk jos lähdet työpaikasta oman pääsi mukaan.

No ei tule tosiaankaan aina.

Vierailija
107/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aikaisen ilmeisen ujon siivoojan kyykyttämistä, siinä minun mielipiteeni, pitääkää te muut vaikka minä upeana tilaisuutena sanoa hyvästit ja kiittää yhteistyöstä ym ym

Vierailija
108/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HSEn adonis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HSEn adonis kirjoitti:

Miksi et purkanut työsuhdetta vaan irtisanoit sen? On oikeus purkaa ja siten lähdet samantien. Itse kyllä sanoisin kollegoille muutaman sanan, kävisin hyvästelemässä tai vähintään laittaisin sähköpostin vaikkei mitään velvollisuutta olekaan. Ihme vässyköitä.

Miksi se pitäisi purkaa, jos ei ole siihen mitään syytä/pitäisi lähteä heti?

No aika erikoista on käyttää koeaikapurkumahdollisuuden voimassaoloaikana irtisanoutumista, mutta vapaa maailma. En ole itse moiseen törmännyt ikinä. Luulisi olevan kiusalliset pari viikkoa edessä.

Ei todellakaan ole erikoista. Koeajallakin tapahtuvaan sopimuksen purkuun pitää olla olemassa asiallinen syy. Ja esim. "löysin toisen duunin jossa maksetaan paremmin" ei ole asiallinen syy. Irtisanoutua voi ilman mitään syytä.

Ap:llä on juurikin se ainoa asiallinen ja pätevä syy koeaikapurkuun. Työ ei vastaa odotuksia.

Vierailija
109/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ta haluaa todistaa ettei erottanut vaan työntekijä itse erosi.

Vierailija
110/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä täällä on näin vihamielinen suhtautuminen sekä esimieheen että työkavereihin? Totta kai palaverissa jutellaan siitä, että lähdet. Totta kai joku voi jopa kysyä syytä. Jos et ole keksinyt sellaista, jonka voi kertoa kenelle tahansa, niin miten ylipäänsä olet valmistautunut asiasta kenellekään kertomaan? Siis työkavereillesi?

Jos olet vain ujo, ja pelkäät palaverissa puhumista, niin harjoittele ja tsemppaa.

Kauheita asenteita täällä tuntuu muutenkin olevan. "Voit vain häipyä ovet paukkuen!" Ilmeisesti työpaikka on ollut ihak ok, ap vain ei ole siihen tyytyväinen. Miksi pitäisi olla edes tympeä, saati että olisi suorastaan typerä, ja antaisi itsestään todella huonon kuvan?

Vierailija
111/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta esimies toimi ammatillisesti hyvin, kun tarjosi sinulle mahdollisuutta kertoa työkavereille lähdöstäsi itse. Yhteisessä palaverissa avoimesti kertominen vähentää turhia juoruja ja seläntakana puhumista.

Eikä siellä tarvitse mistään henkilökohtaisesta avautua.

Voit myös hyvin vastata esimiehelle että et halua itse kertoa ja / tai esimies voi kertoa.

Itse en kannata siltojen polttamista kun vaihtaa työpaikkaa. Ainakin pienemmillä ammattialoilla samat ihmiset pyörii ja kaikkien kanssa on hyvä tulla toimeen.

Vierailija
112/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistan: jään mielelläni kahdeksi viikoksi. Minulla ei ole mitään työnantajaani vastaan, ei työkavereitakaan, joista tosin vasta vain pariin ole tutustunut pintapuolisesti. En halua mitään esiintymistä palaverissa, koska en ole mielestäni a) työsuhteeni keston b) sen osa-aikaisuuden c) asemani takia siinä tilanteessa, että pitäisin puheenvuoron palaverissa. Ap

Vierailija
113/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteistyön kannalta on tärkeää ja huomaavaista ilmoittaa muille, että olet lähdössä. Palaveri on siihen sopiva paikka. Voit tehdä sen ystävällisesti ja asiallisesti niin, että kerrot esim. että lähdön syy ei ollut työkaverissa, vaan, että sinusta tuntuu, että pitää mennä eteenpäin kohti uusia haasteita.

Vierailija
114/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toistan: jään mielelläni kahdeksi viikoksi. Minulla ei ole mitään työnantajaani vastaan, ei työkavereitakaan, joista tosin vasta vain pariin ole tutustunut pintapuolisesti. En halua mitään esiintymistä palaverissa, koska en ole mielestäni a) työsuhteeni keston b) sen osa-aikaisuuden c) asemani takia siinä tilanteessa, että pitäisin puheenvuoron palaverissa. Ap

Se mitä täällä kummastellaan on se, että miksi et purkanut työsuhdetta koeaikaan vedoten vaan irtisanoit sen ja oley jumissa kaksi viikkoa. Koeaikapurussa ongelmaa ei olisi kun velvoitteesi olisi päättynyt samana päivänä.

Vierailija
115/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

HSEn adonis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se mitä täällä kummastellaan on se, että miksi et purkanut työsuhdetta koeaikaan vedoten vaan irtisanoit sen ja oley jumissa kaksi viikkoa. Koeaikapurussa ongelmaa ei olisi kun velvoitteesi olisi päättynyt samana päivänä.

Koska nyt työnantajalla on aikaa järjestää siivous lähdettyäni. Ihmetelkää tätä velvollisuudentunnettani, jos haluatte, mutta halusin antaa työnantajalle mahdollisuuden näihin järjestelyihin. Ap

Vierailija
116/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina tulee karenssi 3kk jos lähdet työpaikasta oman pääsi mukaan.

No ei tule tosiaankaan aina.

No todellakin tulee aina.

T Te-täti

Vierailija
117/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koeaikapurulla työ päättyy välittömästi. Eikä välttämättä seuraa karenssia kuten irtisanoutuessa.

No ei se kyllä mihinkään karensseihin mitenkään vaikuta. Jos itse lopettaa työn ilman painavaa syytä, niin se on selvä että siitä tulee karenssi. Mutta ei kai kukaan irtisanoudu, ennen kun on uusi työ valmiina?

t. Mies

Sen olisi voinut purkaa yhteisellä sopimuksella työnantajan kanssa. Silloin ei välttämättä tule karenssia.

T Nainen

Vierailija
118/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

HSEn adonis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HSEn adonis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HSEn adonis kirjoitti:

Miksi et purkanut työsuhdetta vaan irtisanoit sen? On oikeus purkaa ja siten lähdet samantien. Itse kyllä sanoisin kollegoille muutaman sanan, kävisin hyvästelemässä tai vähintään laittaisin sähköpostin vaikkei mitään velvollisuutta olekaan. Ihme vässyköitä.

Miksi se pitäisi purkaa, jos ei ole siihen mitään syytä/pitäisi lähteä heti?

No aika erikoista on käyttää koeaikapurkumahdollisuuden voimassaoloaikana irtisanoutumista, mutta vapaa maailma. En ole itse moiseen törmännyt ikinä. Luulisi olevan kiusalliset pari viikkoa edessä.

Miksi olisi kiusallista? Onko koeajalla irtisanoutuminen jotenkin kiusallisempaa kuin vaikka 3 vuoden jälkeen? Kyllä itse ainakin uskon,että työnantaja arvostaa rehellisyyttä. Lähtee, koska toteaa ettei työ ollutkaan oletusten kaltaista. En ymmärrä miksi pitäisi kiusallista olla.

Et selvästi ymmärrä lukemaasi. Kyse oli irtisanoutuminen soveltamisesta kun purku olisi mahdollinen. Kolmen vuoden päästä et edes voisi käyttää koeaikapurkua. Vaikeaa on keskustelu kun ihmisten ymmärrys on tuollaista.

En ottanut mitenkään kantaa siihen oliko kyse purusta tai irtisanoutumisesta. Ei sillä edes ole väliä, kun ap irtisanoutui eikä ap:n kysymys edes koskenut mitenkään koeaikapurkua. Itse vain esitin kysymyksen, että miksi irtisanomisajalla asiat olisivat kiusallisia. Kisusallisempaa olisi mielestäni ilmoittaa, että ”heippa, mä lähden enkä tuu enää huomenna”

Vierailija
119/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ap joku uusavuton vai mikä on niin v..tun vaikeaa sanoa pari sanaa latteuksia joillekin homoille joita ei kuitenkaan näe enää ikinä?

Suomi on pieni maa.. kannattaa miettiä kenelle aukoo päätään, jos se on "ihan vain vittuilun vuoksi"

Googlaa latteus.

Vierailija
120/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta jauhaa irtisanoutumisajasta. Heippa. Ap

Eli menit sopimaan irtisanomisajan itsellesi vaikka olisit voinut lopettaa sillä seisomalla. Kaivoit kuopan ja huutelet pohjalta. Oma moka.

Ap:lle irtisanomisaika ja sen aikainen työskentely ei ole ongelma. Miksi se sinulle on?

Kysymys johon hän halusi vastauksia oli ihan eri. Miten luetun ymmärtäminen itselläsi???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi