Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnantaja haluaa minun kertovan irtisanoutumisestani palaverissa

Vierailija
05.01.2020 |

Olen koeajalla ja irtisanouduin, koska työ ei ollut lähelläkään sitä, mitä olin odottanut. Ensi torstaina on tiimipalaveri ja esimieheni sanoi, että kertoisin irtisanoutumisestani siellä! Siis mitä ihmettä... mikä velvollisuus minulla olisi alkaa avautua asiata siellä?

Kommentit (177)

Vierailija
161/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HSEn adonis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HSEn adonis kirjoitti:

Miksi et purkanut työsuhdetta vaan irtisanoit sen? On oikeus purkaa ja siten lähdet samantien. Itse kyllä sanoisin kollegoille muutaman sanan, kävisin hyvästelemässä tai vähintään laittaisin sähköpostin vaikkei mitään velvollisuutta olekaan. Ihme vässyköitä.

Miksi se pitäisi purkaa, jos ei ole siihen mitään syytä/pitäisi lähteä heti?

No aika erikoista on käyttää koeaikapurkumahdollisuuden voimassaoloaikana irtisanoutumista, mutta vapaa maailma. En ole itse moiseen törmännyt ikinä. Luulisi olevan kiusalliset pari viikkoa edessä.

Miten se olisi yhtään sen kiusallisempaa kuin normaalikaan irtisanomisaika. Ei minulla ollut ainakaan yhtään kiusallista töissä irtisanomisaikana. 

Silloin se on kiusallisempaa kun edessä on kokous jossa joutuu tahtomattaan selittämään irtisanomisestaan. Tätähän ap ei halunnut ja se olisi ollut estettävissä purulla.

Voi elämän kevät tätä idiotismiä.

Vierailija
162/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HSEn adonis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HSEn adonis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HSEn adonis kirjoitti:

Miksi et purkanut työsuhdetta vaan irtisanoit sen? On oikeus purkaa ja siten lähdet samantien. Itse kyllä sanoisin kollegoille muutaman sanan, kävisin hyvästelemässä tai vähintään laittaisin sähköpostin vaikkei mitään velvollisuutta olekaan. Ihme vässyköitä.

Miksi se pitäisi purkaa, jos ei ole siihen mitään syytä/pitäisi lähteä heti?

No aika erikoista on käyttää koeaikapurkumahdollisuuden voimassaoloaikana irtisanoutumista, mutta vapaa maailma. En ole itse moiseen törmännyt ikinä. Luulisi olevan kiusalliset pari viikkoa edessä.

Miksi olisi kiusallista? Onko koeajalla irtisanoutuminen jotenkin kiusallisempaa kuin vaikka 3 vuoden jälkeen? Kyllä itse ainakin uskon,että työnantaja arvostaa rehellisyyttä. Lähtee, koska toteaa ettei työ ollutkaan oletusten kaltaista. En ymmärrä miksi pitäisi kiusallista olla.

Et selvästi ymmärrä lukemaasi. Kyse oli irtisanoutuminen soveltamisesta kun purku olisi mahdollinen. Kolmen vuoden päästä et edes voisi käyttää koeaikapurkua. Vaikeaa on keskustelu kun ihmisten ymmärrys on tuollaista.

En ottanut mitenkään kantaa siihen oliko kyse purusta tai irtisanoutumisesta. Ei sillä edes ole väliä, kun ap irtisanoutui eikä ap:n kysymys edes koskenut mitenkään koeaikapurkua. Itse vain esitin kysymyksen, että miksi irtisanomisajalla asiat olisivat kiusallisia. Kisusallisempaa olisi mielestäni ilmoittaa, että ”heippa, mä lähden enkä tuu enää huomenna”

Voi saat*na mitä autesteja täällä on.

Kyllä sillä on väliä kun Kurikka tuo paleveri olisi olkut estettävissä. Se palaveri oli se ap ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei millään pahalla, mutta myös haluaisin tietää miksi ja miten työ ei vastannut sitä mitä luulit?

Otit vastaan työn jonka nimike oli osa-aikainen siivooja. Kait siitä työstä jotain kerrottiin kun otit työn vastaan?

Mitä sen työn luulit sisältävän? Mitä se sisälsi? Mitä se ei sisältänyt?

Kuitenkin osallistuit myös palavereihin. Siis firma halusi, että osallistut. Arvosti sinua.

Meillä eivät siivoojat osallistu palavereihin, en tarkoita etteikö ihan hyvin voisi. Mutta se ei ole tapana. Firma ei ole puhtaanapitoyritys.

Onko aloittajan firma siivousfirma tms. jossa kaikki ovat siivoojia, sitä vastaavia tai heidän esimiehiään?

Silloinhan hän ei ole mitenkään huonompi tai vähempiarvoinen kuin muutkaan. Ainakaan ei pitäisi tuntea niin.

Ymmärrän kyllä toisaalta jos olet ujo ja hiljainen.

Mutta jos noin kovin jännittää niin ei tarvitse puhua mitään palaverissa. Mutta se kannattaa etukäteen sanoa esimiehelle ettei tule sitten kiusallista (vielä kiusallisempaa kuin se puhuminen) tilannetta jossa esimies odottaa tai ehdottaa sinun sanovan jotain.

Ap kertoi saaneensa kokoaikatyötä. Jos nostaa osittain työttömyyskorvausta, taitaa olla jopa velvollisuus ottaa kokopäivätyö vastaan. Ketään ei kiinnosta, mutta palevereissa puhutaan tuntitolkulla joutavia muutenkin. Ap kehittää ihan turhaa mörköä siitä, että ihan ekaa kertaa myös hänen pitää avata suunsa ja sanoa esim. näin: ”minulla on viimeinen työpäivä tammikuun x. päivä. Sain kokopäiväisen työpaikan ja aloitan siellä kuun lopussa.” Joku onnittelee tai toivottaa hyvää jatkoa ja siihen voi sanoa ”Kiitos”. Puhe vaihtuu muihin aiheisiin

Vierailija
164/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä raivorealisti-myrtsinaamat, joiden mielestä kiitos-sanan sanominen tai hyvässä hengessä työsuhteen lopettaminen on työn takana, ovat niitä, joka jäävät pyörimään jaskatyö/pätkätyökaruselliin. Paremmat työpaikat menevät puskaradion kautta, mutta nämä raivorealistit eivät ikinä pääse positiiviseen kierteeseen mukaan, koska luulevat, että "peruskäytöstavat ovat ylimääräinen lisä työn päälle, ei oletusarvo"/ "palkan takia täällä vain käydään". Ei kukaan suosittele tuollaista eteenpäin ja suhteilla nykyään pelataan.

Ei sitten kannata katkerana valittaa vanhempana, että työelämä on aina vain jaskaa ja pätkiä siellä täällä. Silloin kannattaa katsoa peiliin ja miettiä, millaista henkeä loi työpaikalla ja mitä jätti jälkeen itsestään - siis ihmisenä työpanoksen lisäksi.

Vierailija
165/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä raivorealisti-myrtsinaamat, joiden mielestä kiitos-sanan sanominen tai hyvässä hengessä työsuhteen lopettaminen on työn takana, ovat niitä, joka jäävät pyörimään jaskatyö/pätkätyökaruselliin. Paremmat työpaikat menevät puskaradion kautta, mutta nämä raivorealistit eivät ikinä pääse positiiviseen kierteeseen mukaan, koska luulevat, että "peruskäytöstavat ovat ylimääräinen lisä työn päälle, ei oletusarvo"/ "palkan takia täällä vain käydään". Ei kukaan suosittele tuollaista eteenpäin ja suhteilla nykyään pelataan.

Ei sitten kannata katkerana valittaa vanhempana, että työelämä on aina vain jaskaa ja pätkiä siellä täällä. Silloin kannattaa katsoa peiliin ja miettiä, millaista henkeä loi työpaikalla ja mitä jätti jälkeen itsestään - siis ihmisenä työpanoksen lisäksi.

Olipa ikävästi sanottu. Tiedän meiltä töistä monta pätkätyökierteessä olevaa ja kaikki ovat kohteliaita ja mukavia. Yksikään ei ole mikään myrtsinaama tai kiusaaja. Itse asiassa suurin osa on jopa ylikilttejä ja -tunnollisia, mutta ei vaan saa vakituista paikkaa.

Vierailija
166/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa ikävästi sanottu. Tiedän meiltä töistä monta pätkätyökierteessä olevaa ja kaikki ovat kohteliaita ja mukavia. Yksikään ei ole mikään myrtsinaama tai kiusaaja. Itse asiassa suurin osa on jopa ylikilttejä ja -tunnollisia, mutta ei vaan saa vakituista paikkaa.

Ei kommenttini koskenut näitä, jotka tekevät työnsä hyvin ja jättävät hyvän fiiliksen itsestään, vaan niitä jotka eivät näin tee. Ei pätkätöihin joutuminen ole tietenkään aina itsestä kiinni, vaikka miten yrittäisi.

Vierailija
167/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä työpaikalla irtisanotut jäävät roikkumaan sinne? Meillä ainakin kaikki lähteävät saa lähteä heti ja irtisanomisajan palkat saa mukaan. Yhtä tuotannossa olevaa pyydettiin jäämään mutta hän sanoi että siinä ei ole järkeä ja "voi olla että virheitä sattuu" jotenkin hänkin pääsi heti pois. 

Vierailija
168/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tosiaan olet koeajalla eikä työ vastaa sitä mitä olit ajatellut, niin voit vain sanoa että teet koeaikana työsuhteen purun. Tosin sulle tulee karenssia kun teet sen itse. Koeajalla kun ollaan niin silloin ei noudateta irtisanomisaikaa vaan voit lähteä heti kun olet päätöksen tehnyt. Älä nyt turhaan ole liian kiltti työyhteisölle, jos on lopputulos ollut tuo mitä kuvaat eli haluat lähteä.

Vierailija
169/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo kieltämättä vähän hankala tilanne. Koeajalla lopettaessa syynä on se että työ vastannut odototuksia, eli siinä vähän väkisin moittii työnantajaa siitä että tehtävät eivät ole vastanneet luvattua.

Sanot vaan että lopetat päivänä x ja oli kiva tutustua kaikkiin ja toivotat hyvää jatkoa tai muuta yhtä latteaa.

Vedät kolmen vartin puheen, kaikilla höysteillä. 

Vierailija
170/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot jotenkin positiivisesti, vaikka että jatkat matkaa nyt muihin tehtäviin/haasteisiin toiseen firmaan sinä ja sinä päivänä, ja että oli kiva tutustua teihin kaikkiin. Uutta työpaikkaa ei tarvitse kertoa.

Toisaalta tuo on ihan kiva tapa teillä. Meiltä vain tyypit häipyy ykskaks, ja kukaan ei tiedä asiasta mitään,  paitsi esimiehet ja heidän lellikkinsä. Tulee tosi ulkopuolinen olo, kun on ihan pihalla, eikä tiedä miksi ja kuka on taaskin häipännyt, kun ei kerrota mitään. Joku vaan ei enää ilmesty töihin. Ainoa mistä voi jotain päätellä, niin lähtijän työvuorot on peruttu työvuorolistalta ja niitä tyrkytetään muille. Fiksuimmat, tosi harvat, kertovat itse kaikille työkavereille etukäteen lähdöstään. Siitä jää kiva fiilis, vaikka toinen lähteekin.

Omalla kohdallani työnantaja purki sopimuksen koeajalla. Työ oli ekat 2kk sitä mitä piti, mutta sitten työtehtävät vain vaihtuivat kokonaan ihan muihin, koska firmalla meni huonosti eikä esim. Myynnin buukkauksiin ollut tekijöitä. Itselleni vain ilmoitettiin, että alan tehdä niitä kylmäsoittoja. Koska en halunnut jäädä työttömäksi, ajattelin kokeilla olisiko minusta siihen. Ei ollut. Suoriuduin todella huonosti. Jokaviikkoisessa tiimipalaverissakin myönsin, etten osaa ja tulokseni ovat surkeita. En kuitenkaan itse halunnut purkaa työsopimusta, ennen kuin löydän uuden työn.

Työnantaja sen sitten purki, eräs päivä 15min ennen tiimipalaverin alkua esimies kutsui ulko-ovea lähimpänä olevaan eristettyyn neukkariin ja ilmoitti että saisin lähteä mielellään heti. Noh, työläppäriltä piti ottaa talteen kaikki tärkeät asiat, työpuhelimen lunastus itselleni piti sopia toimitusjohtajan kanssa jne. Muuta hommaa, kerätä työpiste tyhjäksi. Tiimini muut henkilöt olivat jo aloittaneet tiimipalaverin, kun keräsin ja luovutin kamppeitani, myös kulkuavaimeni. Näin ollen en enää päässyt muualle kuin ulos. Toki olisin voinut pyytää jotakuta viemään minut tiimipalaveriin, jotta voin hyvästellä kaikki, mutta jotenkin kun siitä mahdollisuudesta ei erikseen mainittu, vain tyly ilmoitus että luovuta kamas ja lähde asap, en sitten kehdannut.

Ehkä ap esimiehesi tarkoittaa vain hyvää. Toki sinulla on oikeus kieltäytyä, jos tuollainen "esiintyminen" ei tunnu luontevalta. Itse olisin halunnut kiittää ja hyvästellä kollegat, ettei kenellekään jäisi epäselväksi, ettei lähtöni johtunut heistä, vaan siitä että työ muuttui lennosta sellaiseksi mihin en alunperin edes hakenut.

Lähdin sit vaan sanomatta mitään. En tiedä mitä esimies lähdöstäni selitti muille :D

Itselläni saman tyylinen kokemus!!! Olikohan meillä sama työnantaja? Omalla kohdallani purku tuli jopa aika yllätyksenä, eikä mua ollut koskaan irtisanortu mistään duunista, niin siinä menin jotenkin ihan puihin. Keräsin vaan vähät kamani (mahtuivat ihan omaan laukkuuni) hymyilin ja moikkasin työtovereita keitä nyt tuli vastaan ja lähdin töistä kuin olisin vain lähdössä asiakkaalle käymään tai lounaalle piipahtamaan! :DDD

Mahtoi jengi ihmetellä kun en vaan enää tullut takaisin. Ei ollut tarkoitus olla töykeä, siinä vaan tuli semmoinen adrenaliiniryöpytys "nyt äkkiä pois ja työkkäriin"

Minulle on käynyt aivan sama! Olin  niin shokissa, että vaan kävelin pois. Tuntui kuin maa olisi tärähtänyt, keräsin vähät tavarani ja poistuin työpaikalta, melkein tajuamatta mitään. Kyseessä on todella iso firma enkä vieläkään tiedä, miksi työsuhteeni purettiin. Vaikka silloin oli pöllämistynyt olo, muistan tilanteen ihmeellisen hyvin.

Vierailija
171/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua, niin sitten yksinkertaisesti et pidä mitään puhetta, pakko ei ole. Enkä tosiaankaan ymmärrä miksi pitäisi jotain sähköposteja tuntemattomille alkaa lähetellä? Omassa firmassa porukkaa on sen verran ettei tosiaankaan yhtään luontevalta kuulosta tuollainen käytäntö. Olisi vaikeaa edes miettiä ketä kaikkia tuollainen edes koskisi. Meillä yleensä lähtevät vain kertovat lähimmille työkavereille tällaisesta ja puskaradio hoitaa loput. Suurin osa sitten jättää jonkun kiitoskortin taukohuoneeseen. Mielestäni hyvä ja helppo tapa. Ne keitä kiinnostaa saavat näin tietää.

Vierailija
172/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten koeaika puretaan niin että tehdään vielä töitä? Koeaika puretaan välittömästi..

Vierailija
173/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kommenttini koskenut näitä, jotka tekevät työnsä hyvin ja jättävät hyvän fiiliksen itsestään, vaan niitä jotka eivät näin tee. Ei pätkätöihin joutuminen ole tietenkään aina itsestä kiinni, vaikka miten yrittäisi.

Vähän vaan ihmetyttää miten tämä sitten varsinaisesti aiheeseen liitty? Mielestäni se ettei omista henkilökohtaisista päätöksisttään puhumista näe syistä tai toisista tarpeelliseksi jakaa isommin muiden kanssa ole huonoa käytöstä tai nyrpeilyä millään tavalla ja estä "verkostoitumista" ja muiden töiden saantia, kuten on vähän heitelty. Vai oliko tämä jonkinlainen vastine tuolle höpötrollille "miksi pitäisi olla kohtelias"?

Työpaikkoja on tosiaan erilaisia ja kaikki mikä toisten paikoilla tuntuu hyvältä idealta ei ole toisaalla luontevaa, ainakaan kaikille ihmisille. En ymmärrä miksi se tekisi mitenkään epäkohteliaaksi, jos muuten toimii asiallisestin.

Vierailija
174/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ehkä velvollisuus, mutta onko se niin kamalaa sanoa muutama sana: Kiitän yhteistyöstä tänä aikana, jonka olen ollut täällä. Tämä työ ei kuitenkaan ole sitä, mitä etsin ja niinpä olen irtisanoutunut ja etsin  minulle sopivampaa työtä. Toivotan kaikille hyvää jatkoa.

On kamalaa. En pysty tuohon. En ole missään sellaisessa asemassa, jossa olisi millään lailla edes ymmärrettävää pyytää tuota. Olen ihan yksinkertaisessa tehtävässä. Ap

Vaikka olisit yksinkertaisessa tehtävässä, on kohteliasta kiittää kaikkia yhteistyöstä. Tuossa tilaisuudessa voisit tehdä sen samalla kertaa kaikille, eikä sinun tarvitsisi kiertää kiittämässä kaikkia, kun työsuhteesi päättyy. 

Mitä kohteliaisuudella saavuttaa?

Mielihyvän siitä että osaa käyttäytyä kuin aikuinen ja lisäksi vielä hyvän maineen työntekijänä jolla on käytöstavat

Näin juuri. Moni ei tajua, miten tärkeää on jättää itsestä hyvä jälki taakseen. Et häviä itse mitään hyvillä käytöstavoilla, vaan se voi tulla vastaan hyvänä sinullekin tulevaisuudessa! Suomi on pieni maa ja piirit ovat pienet. Ihmiset, esimiehet, työkaverit ja tutut vaihtelevat työpaikkoja. Jonain päivänä voikin olla taas tuttu naama vastassa kun haet töitä! Työnantajat ja tutut suosittelevat työntekijöitä toisilleen (tai ei suosittele!).

Työpaikalla on hyvä käyttäytyä ammattimaisesti ja kohteliaasti. Siksi että se antaa itselle hyvän itsetunnon ja hyvät käytöstavat kuuluvat älykkäälle ja sivistyneelle ihmiselle. Lisäksi se voi olla valtava valtti tulevaisuudessa oman uran kannalta. Vain joku tosi nuori ja/tai huonosti koulutettu voi kyseenalaistaa hyvin käytöstapojen merkityksen työelämässä ja muualla. Se on se perusminimitaso. Sen lisäksi hoidetaan työ kunnolla.

Rauhoittukaa. Ei tuo tarkoita muuta kuin että miellyttää tätejä. Niitä jotka pitävät työpaikan pääsisältönä kontrolloida tätipiirin ulkopuolisia. Joku spesialisti tai tuloksentekijä on pakko jättää rauhaan.  

Vierailija
175/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot jotenkin positiivisesti, vaikka että jatkat matkaa nyt muihin tehtäviin/haasteisiin toiseen firmaan sinä ja sinä päivänä, ja että oli kiva tutustua teihin kaikkiin. Uutta työpaikkaa ei tarvitse kertoa.

Toisaalta tuo on ihan kiva tapa teillä. Meiltä vain tyypit häipyy ykskaks, ja kukaan ei tiedä asiasta mitään,  paitsi esimiehet ja heidän lellikkinsä. Tulee tosi ulkopuolinen olo, kun on ihan pihalla, eikä tiedä miksi ja kuka on taaskin häipännyt, kun ei kerrota mitään. Joku vaan ei enää ilmesty töihin. Ainoa mistä voi jotain päätellä, niin lähtijän työvuorot on peruttu työvuorolistalta ja niitä tyrkytetään muille. Fiksuimmat, tosi harvat, kertovat itse kaikille työkavereille etukäteen lähdöstään. Siitä jää kiva fiilis, vaikka toinen lähteekin.

Omalla kohdallani työnantaja purki sopimuksen koeajalla. Työ oli ekat 2kk sitä mitä piti, mutta sitten työtehtävät vain vaihtuivat kokonaan ihan muihin, koska firmalla meni huonosti eikä esim. Myynnin buukkauksiin ollut tekijöitä. Itselleni vain ilmoitettiin, että alan tehdä niitä kylmäsoittoja. Koska en halunnut jäädä työttömäksi, ajattelin kokeilla olisiko minusta siihen. Ei ollut. Suoriuduin todella huonosti. Jokaviikkoisessa tiimipalaverissakin myönsin, etten osaa ja tulokseni ovat surkeita. En kuitenkaan itse halunnut purkaa työsopimusta, ennen kuin löydän uuden työn.

Työnantaja sen sitten purki, eräs päivä 15min ennen tiimipalaverin alkua esimies kutsui ulko-ovea lähimpänä olevaan eristettyyn neukkariin ja ilmoitti että saisin lähteä mielellään heti. Noh, työläppäriltä piti ottaa talteen kaikki tärkeät asiat, työpuhelimen lunastus itselleni piti sopia toimitusjohtajan kanssa jne. Muuta hommaa, kerätä työpiste tyhjäksi. Tiimini muut henkilöt olivat jo aloittaneet tiimipalaverin, kun keräsin ja luovutin kamppeitani, myös kulkuavaimeni. Näin ollen en enää päässyt muualle kuin ulos. Toki olisin voinut pyytää jotakuta viemään minut tiimipalaveriin, jotta voin hyvästellä kaikki, mutta jotenkin kun siitä mahdollisuudesta ei erikseen mainittu, vain tyly ilmoitus että luovuta kamas ja lähde asap, en sitten kehdannut.

Ehkä ap esimiehesi tarkoittaa vain hyvää. Toki sinulla on oikeus kieltäytyä, jos tuollainen "esiintyminen" ei tunnu luontevalta. Itse olisin halunnut kiittää ja hyvästellä kollegat, ettei kenellekään jäisi epäselväksi, ettei lähtöni johtunut heistä, vaan siitä että työ muuttui lennosta sellaiseksi mihin en alunperin edes hakenut.

Lähdin sit vaan sanomatta mitään. En tiedä mitä esimies lähdöstäni selitti muille :D

Olipas törpösti hoidettu juttu työnantajaltasi. Oliko kokematon esimies? Jotenkin tulee fiilis, että halusi sinut ulos talosta sopivasti juuri ennen tiimipalaveria, että pääsee kertomaan muille oman versionsa lähdöstäsi. Ei halunnut ottaa riskiä, että avaudut tuosta miten sut tavallaan pakotettiin työtehtäviin, jotka ei vastanneet toimenkuvaasi, ja joista olit jopa sanonut ettet osaa! Huhhuh. Ole onnellinen, että pääsit pois.

Jälkeenpäin ajateltuna just tuo kävi mielessä. Ei harmita enää, mutta pari päivää tuon jälkeen vitutti miksen osannut pitää puoliani paremmin.

Plus lisäksi meni yli 2kk ennenkuin sain työttömyyskorvausta, kun TE-toimisto selvitteli tuleeko karenssia, olenko itse jotenkin aiheuttanut koeaikapurun tms!!! Uusi työ alkoi vasta 6kk edellisen loputtua. Välissä oli kesälomat, niin työpaikkahakuja oli vähän tai ne ei edenneet ennenkuin ihmiset palasi lomilta.

Miten niin te tutki onko itse aiheutettu koeaikapurku?  Siihen on oikeus molemmilla osapuolilla,  joten ei pitäisi olla mitään koeaikakarenssia myöskään.  Sinänsä voi aiheuttaa hankaluuksia tuo pikapurku, parempi olisi olla se pienikin irtisanomisaika, jotta työnantaja ei joutuisi ottaa seuraavaa remmiin niin pikaisesti, että tämäkin huomaa taas ettei "vastannut odotuksia".   

Vierailija
176/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen osa-aikainen siivooja. Jo palavereihin osallistuminen tuntuu omituiselta. Ja vähintään yhtä omituiselta tuntuu kiitellä ja selostaa lähtemisiään. Sain paremman kokoaikatyön ja that's it. En halua ykskaks häipyä ja jättää työnantajaa pulaan, siksi jään kahdeksi viikoksi, SE on minun tapani osoittaa kiitollisuutta, ei selostaa asiaa palaverissa. Ap

Mahtava juttu että sait paremman kokoaikaisen työn. Jos et kertakaikkiaan pysty kertomaan tuota tiimipalaverissa niin ehdota pomollesi että voisit laittaa asia tiimin tietoon sähköpostitse.

En ala osa-aikasena siivoojana, vain lyhyen ajan työpaikassa olleena lähettelemään mitään sähköposteja minnekään. Ap

Ok, ilmeisesti haluaisit kadota kuin varas yöhön. Tapahan sekin on poistua yrityksestä, mutta itse en kokisi sitä luontevaksi enkä hyvien tapojen mukaiseksi.

Siivoojia ja muita sellaisia tulee ja menee, ei kukaan noteeraa ja varmaan ap tunsi hassuksi tehdä virallinen ilmoitus kun se evvk. 

Vierailija
177/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toistan: jään mielelläni kahdeksi viikoksi. Minulla ei ole mitään työnantajaani vastaan, ei työkavereitakaan, joista tosin vasta vain pariin ole tutustunut pintapuolisesti. En halua mitään esiintymistä palaverissa, koska en ole mielestäni a) työsuhteeni keston b) sen osa-aikaisuuden c) asemani takia siinä tilanteessa, että pitäisin puheenvuoron palaverissa. Ap

Kun menit taloon, esiteltiinkö sinut, eli oletko pyörinyt läheisestikin muiden kanssa päivittäin. Olitko talon oma, vai palvelufirman leivissä?  Nämä vaikuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi