Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnantaja haluaa minun kertovan irtisanoutumisestani palaverissa

Vierailija
05.01.2020 |

Olen koeajalla ja irtisanouduin, koska työ ei ollut lähelläkään sitä, mitä olin odottanut. Ensi torstaina on tiimipalaveri ja esimieheni sanoi, että kertoisin irtisanoutumisestani siellä! Siis mitä ihmettä... mikä velvollisuus minulla olisi alkaa avautua asiata siellä?

Kommentit (177)

Vierailija
121/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri kukaan ei edes halua puhua ap:n kanssa hänen omassa ketjussaan hänen valitsemastaan aiheesta 'puhuminen palaverissa' ja sitten joku pilkkaa häntä huonosta itsetunnosta, kun hän sanoi olevansa vain pikkukala työpaikallaan :D

Vierailija
122/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

HSEn adonis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toistan: jään mielelläni kahdeksi viikoksi. Minulla ei ole mitään työnantajaani vastaan, ei työkavereitakaan, joista tosin vasta vain pariin ole tutustunut pintapuolisesti. En halua mitään esiintymistä palaverissa, koska en ole mielestäni a) työsuhteeni keston b) sen osa-aikaisuuden c) asemani takia siinä tilanteessa, että pitäisin puheenvuoron palaverissa. Ap

Se mitä täällä kummastellaan on se, että miksi et purkanut työsuhdetta koeaikaan vedoten vaan irtisanoit sen ja oley jumissa kaksi viikkoa. Koeaikapurussa ongelmaa ei olisi kun velvoitteesi olisi päättynyt samana päivänä.

Miksi sitä kummastellaan, jos se ap:lle on ihan ok työskennellä irtisanomisajan? Se ei ollut edes pointti aloituksessa. Täällä kyllä keskustelut lähtee valtaosin ihan väärille raiteille. Jauhetaan asiasta, josta ei edes ollut kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole yksikään irtisanoutunut tehnyt mitään tiimipalaveri-ilmoitusta. Irtisanoutunut on ilmoitanut asian esimiehelle ja esimies tiimille.

Vierailija
124/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työnantaja sanoisi minulle: "Kertoisitko lähdöstäsi tiimissä?" ja voisin itse valita miten, se olisi ok. Kertoisin neljälle ihmiselle, joiden kanssa olen ollut edes muutaman lauseen verran tekemisissä, mutta ihan tuntemattomaksi jääneille en kertoisi. Juuri kuten olen ajatellut tekeväni muutenkin. Mutta tällainen palaverissa ilmoittaminen on se ongelma. Ei irtisanomisaika/työsuhteen purku, ei häipyminen kuin varas yöllä, ei mikään muu kuin PALAVERI. Ap

Vierailija
125/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se sitten parempi palaverissa, että pomosi kertoo kaikille ”Ja Maija sitten lähtee meiltä” ja istut hiljaa paikallasi kuuntelemassa sitä.

No miksi ei?

Vierailija
126/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverisi ymmärtävät paremmin miksi jonkun heistä pitää mennä autokaistalle kun kerrot sen heille itse vaikka käsimerkein.

Vierailija
127/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta jauhaa irtisanoutumisajasta. Heippa. Ap

Eli menit sopimaan irtisanomisajan itsellesi vaikka olisit voinut lopettaa sillä seisomalla. Kaivoit kuopan ja huutelet pohjalta. Oma moka.

Ap:lle irtisanomisaika ja sen aikainen työskentely ei ole ongelma. Miksi se sinulle on?

Kysymys johon hän halusi vastauksia oli ihan eri. Miten luetun ymmärtäminen itselläsi???

Koska purkamalla työsuhde tämä hänen valtava ongelmansa olisi kadonnut. Loi siis itse tilanteensa ja tuon suuren haasteen ei pitäisi olla juttu eikä mikään aikuiselle ihmiselle.

Vierailija
128/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä sit olet joutunut tekemään, jos siivoustyö ei vastaa odotuksia? Ihan mielenkiinnosta vaan kyselen...

Vierailija
129/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lähden viettämään sunnuntaita netin ulkopuolelle. Kiitos keskusteluun osallistuneille. Voitte toki jatkaa yleisellä tasolla. Ap

Vierailija
130/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina tulee karenssi 3kk jos lähdet työpaikasta oman pääsi mukaan.

No ei tule tosiaankaan aina.

No todellakin tulee aina.

T Te-täti

No eipä tule aina. Se riippuu syystä.

Kahdesti olen lähtenyt työpaikasta omasta halustani ja jäänyt työttömäksi. Kummallakaan kerralla ei tullut karenssia.

Te-täti ei nyt ole tehtävänsä tasalla.

Vierailija
131/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voisi vieläkin tehdä koeaikapurun ja ongelma poistuisi.

Vierailija
132/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liity aloitukseen, vaan joihinkin kommentteihin täällä, ns. siltojen polttamiseen. Itse olen töistä lähtenyt, en ovet paukkuen, mutta yhtäkkiä. Olisin halunnut hyvästellä työkaverini, mutten halunnut herkistyä / itkeä heidän nähtensä. Mulla tulee itku helposti ja ihan pelkästä v1tutuk5e5t4kin, en voi sille mitään ja kun huomasin että lähimpien työkavereiden kanssa niin kävi, niin totesin etten pysty kaikille sanomaan heippa.

Työsuhteen päättyminen hoidettiin työnantajan puolelta huonosti. Oli ollut puhetta esimiehen kanssa aiemmasta tehtävästä eri yksikössä, joka loppui ja hoidin homman kunnialla finaaliin. Muistan sanoneeni etten tykkää polttaa siltoja takanani. No, nämä luulivat saman toimivan nytkin, eri asia oli kuitenkin se, että edellinen esimies / työnantaja jolle hoidin tehtävän loppuun, piti minut jatkuvasti ajan tasalla miksi näin tehdään jne. Tämä viimeisin pomo / ta taas pimitti tietoa, valehteli päin naamaa ja oletti, että kun minulle oli ilmoitettu etten tehtävää saa, niin jäisin kuitenkin perehdyttämään. (Kun en niitä siltoja halua takanani polttaa). Hämmästys oli suuri, kun ilmoitin, että lähden sitten samantien. Eivät hoksanneet, että mulla oli lomapäiviä pitämättä niin, että pystyin lähtemään heti, eikä tarvinnut irtisanomisaikaa työskennellä.

Silloisten työkavereiden kanssa olen väleissä yhä, ko. esimies ei työskentele siellä enää, joten hänen tyylinsä ei tainnut oikein toimia loppu viimein.. Itsellänikin on hyvä työpaikka jossa viihdyn.

Vierailija
133/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap voisi vieläkin tehdä koeaikapurun ja ongelma poistuisi.

Hänhän ei halunnut koeaikaourkua.

Vierailija
134/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paat vaan meiliin kaikille jakeluun jotain tyyliin : "Kiitoksia kaikille työtovereille yhteisestä ajasta."

Vierailija
135/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos kertoisit haluttomuudestasi puhua palaverissa esimiehellesi? Jos esität asian kauniisti, hän varmasti ymmärtää. Voit myös ehdottaa, että hän kertoisi asiasta puolestasi kyseisessä sessiossa.

Jos asia ei järjesty, voithan edelleen käyttää oikeuttasi koeaikapurkuun keskiviikkona. Jos perustetta kysytään, voit vastata että työ ei vastannut odotuksiasi. Yhtään, enempää perustetta ei kannata avata tai kommentoida, jotta et vahingossa sisällyttä siihen mitään "epäasiallista" elementtiä.

Vierailija
136/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan esimiehelle ettet halua kommentoida irtisanoutumistasi mitenkään. Se ei oikeasti kuulu kenellekkään. Se ei ole mikään kohteliaisuus. Esimies voi itse kertoa tiimilleen jos haluaa. Se on esimiehen tehtävä, ei sinun. Olet jo kertonut joillekin työkavereille asiasta, se riittää vallan hyvin, ja sitäkään ei olisi ollut pakko tehdä. Mitään sähköpostejakaan ei tarvitse lähetellä tiimille. Jessus, mitä kommentoijia tässä ketjussa.

Ihmiset ovat erilaisia ja kaikkia pitää kunnioittaa, joillekin ei ole luontaista kertoa omista asioistaan puolituntemattomille. Extrovertit taas yrittävät pakottaa kaikkia samaan muottiin.

Itse olen kerran lähtenyt eräästä firmasta koska määräaikainen soppari loppui, en puhunut asiasta kenellekkään. Myöhemmin menin samaan firmaan takaisin vakkarisopparilla, taaskaan en kommentoinut kenellekkään asiasta. Ihmiset vaihtavat työpaikkaa, kuka mistäkin syystä. Ei siitä tarvitse tehdä numeroa.

Vierailija
137/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot jotenkin positiivisesti, vaikka että jatkat matkaa nyt muihin tehtäviin/haasteisiin toiseen firmaan sinä ja sinä päivänä, ja että oli kiva tutustua teihin kaikkiin. Uutta työpaikkaa ei tarvitse kertoa.

Toisaalta tuo on ihan kiva tapa teillä. Meiltä vain tyypit häipyy ykskaks, ja kukaan ei tiedä asiasta mitään,  paitsi esimiehet ja heidän lellikkinsä. Tulee tosi ulkopuolinen olo, kun on ihan pihalla, eikä tiedä miksi ja kuka on taaskin häipännyt, kun ei kerrota mitään. Joku vaan ei enää ilmesty töihin. Ainoa mistä voi jotain päätellä, niin lähtijän työvuorot on peruttu työvuorolistalta ja niitä tyrkytetään muille. Fiksuimmat, tosi harvat, kertovat itse kaikille työkavereille etukäteen lähdöstään. Siitä jää kiva fiilis, vaikka toinen lähteekin.

Omalla kohdallani työnantaja purki sopimuksen koeajalla. Työ oli ekat 2kk sitä mitä piti, mutta sitten työtehtävät vain vaihtuivat kokonaan ihan muihin, koska firmalla meni huonosti eikä esim. Myynnin buukkauksiin ollut tekijöitä. Itselleni vain ilmoitettiin, että alan tehdä niitä kylmäsoittoja. Koska en halunnut jäädä työttömäksi, ajattelin kokeilla olisiko minusta siihen. Ei ollut. Suoriuduin todella huonosti. Jokaviikkoisessa tiimipalaverissakin myönsin, etten osaa ja tulokseni ovat surkeita. En kuitenkaan itse halunnut purkaa työsopimusta, ennen kuin löydän uuden työn.

Työnantaja sen sitten purki, eräs päivä 15min ennen tiimipalaverin alkua esimies kutsui ulko-ovea lähimpänä olevaan eristettyyn neukkariin ja ilmoitti että saisin lähteä mielellään heti. Noh, työläppäriltä piti ottaa talteen kaikki tärkeät asiat, työpuhelimen lunastus itselleni piti sopia toimitusjohtajan kanssa jne. Muuta hommaa, kerätä työpiste tyhjäksi. Tiimini muut henkilöt olivat jo aloittaneet tiimipalaverin, kun keräsin ja luovutin kamppeitani, myös kulkuavaimeni. Näin ollen en enää päässyt muualle kuin ulos. Toki olisin voinut pyytää jotakuta viemään minut tiimipalaveriin, jotta voin hyvästellä kaikki, mutta jotenkin kun siitä mahdollisuudesta ei erikseen mainittu, vain tyly ilmoitus että luovuta kamas ja lähde asap, en sitten kehdannut.

Ehkä ap esimiehesi tarkoittaa vain hyvää. Toki sinulla on oikeus kieltäytyä, jos tuollainen "esiintyminen" ei tunnu luontevalta. Itse olisin halunnut kiittää ja hyvästellä kollegat, ettei kenellekään jäisi epäselväksi, ettei lähtöni johtunut heistä, vaan siitä että työ muuttui lennosta sellaiseksi mihin en alunperin edes hakenut.

Lähdin sit vaan sanomatta mitään. En tiedä mitä esimies lähdöstäni selitti muille :D

Olipas törpösti hoidettu juttu työnantajaltasi. Oliko kokematon esimies? Jotenkin tulee fiilis, että halusi sinut ulos talosta sopivasti juuri ennen tiimipalaveria, että pääsee kertomaan muille oman versionsa lähdöstäsi. Ei halunnut ottaa riskiä, että avaudut tuosta miten sut tavallaan pakotettiin työtehtäviin, jotka ei vastanneet toimenkuvaasi, ja joista olit jopa sanonut ettet osaa! Huhhuh. Ole onnellinen, että pääsit pois.

Vierailija
138/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot jotenkin positiivisesti, vaikka että jatkat matkaa nyt muihin tehtäviin/haasteisiin toiseen firmaan sinä ja sinä päivänä, ja että oli kiva tutustua teihin kaikkiin. Uutta työpaikkaa ei tarvitse kertoa.

Toisaalta tuo on ihan kiva tapa teillä. Meiltä vain tyypit häipyy ykskaks, ja kukaan ei tiedä asiasta mitään,  paitsi esimiehet ja heidän lellikkinsä. Tulee tosi ulkopuolinen olo, kun on ihan pihalla, eikä tiedä miksi ja kuka on taaskin häipännyt, kun ei kerrota mitään. Joku vaan ei enää ilmesty töihin. Ainoa mistä voi jotain päätellä, niin lähtijän työvuorot on peruttu työvuorolistalta ja niitä tyrkytetään muille. Fiksuimmat, tosi harvat, kertovat itse kaikille työkavereille etukäteen lähdöstään. Siitä jää kiva fiilis, vaikka toinen lähteekin.

Omalla kohdallani työnantaja purki sopimuksen koeajalla. Työ oli ekat 2kk sitä mitä piti, mutta sitten työtehtävät vain vaihtuivat kokonaan ihan muihin, koska firmalla meni huonosti eikä esim. Myynnin buukkauksiin ollut tekijöitä. Itselleni vain ilmoitettiin, että alan tehdä niitä kylmäsoittoja. Koska en halunnut jäädä työttömäksi, ajattelin kokeilla olisiko minusta siihen. Ei ollut. Suoriuduin todella huonosti. Jokaviikkoisessa tiimipalaverissakin myönsin, etten osaa ja tulokseni ovat surkeita. En kuitenkaan itse halunnut purkaa työsopimusta, ennen kuin löydän uuden työn.

Työnantaja sen sitten purki, eräs päivä 15min ennen tiimipalaverin alkua esimies kutsui ulko-ovea lähimpänä olevaan eristettyyn neukkariin ja ilmoitti että saisin lähteä mielellään heti. Noh, työläppäriltä piti ottaa talteen kaikki tärkeät asiat, työpuhelimen lunastus itselleni piti sopia toimitusjohtajan kanssa jne. Muuta hommaa, kerätä työpiste tyhjäksi. Tiimini muut henkilöt olivat jo aloittaneet tiimipalaverin, kun keräsin ja luovutin kamppeitani, myös kulkuavaimeni. Näin ollen en enää päässyt muualle kuin ulos. Toki olisin voinut pyytää jotakuta viemään minut tiimipalaveriin, jotta voin hyvästellä kaikki, mutta jotenkin kun siitä mahdollisuudesta ei erikseen mainittu, vain tyly ilmoitus että luovuta kamas ja lähde asap, en sitten kehdannut.

Ehkä ap esimiehesi tarkoittaa vain hyvää. Toki sinulla on oikeus kieltäytyä, jos tuollainen "esiintyminen" ei tunnu luontevalta. Itse olisin halunnut kiittää ja hyvästellä kollegat, ettei kenellekään jäisi epäselväksi, ettei lähtöni johtunut heistä, vaan siitä että työ muuttui lennosta sellaiseksi mihin en alunperin edes hakenut.

Lähdin sit vaan sanomatta mitään. En tiedä mitä esimies lähdöstäni selitti muille :D

Olipas törpösti hoidettu juttu työnantajaltasi. Oliko kokematon esimies? Jotenkin tulee fiilis, että halusi sinut ulos talosta sopivasti juuri ennen tiimipalaveria, että pääsee kertomaan muille oman versionsa lähdöstäsi. Ei halunnut ottaa riskiä, että avaudut tuosta miten sut tavallaan pakotettiin työtehtäviin, jotka ei vastanneet toimenkuvaasi, ja joista olit jopa sanonut ettet osaa! Huhhuh. Ole onnellinen, että pääsit pois.

Jälkeenpäin ajateltuna just tuo kävi mielessä. Ei harmita enää, mutta pari päivää tuon jälkeen vitutti miksen osannut pitää puoliani paremmin.

Plus lisäksi meni yli 2kk ennenkuin sain työttömyyskorvausta, kun TE-toimisto selvitteli tuleeko karenssia, olenko itse jotenkin aiheuttanut koeaikapurun tms!!! Uusi työ alkoi vasta 6kk edellisen loputtua. Välissä oli kesälomat, niin työpaikkahakuja oli vähän tai ne ei edenneet ennenkuin ihmiset palasi lomilta.

Vierailija
139/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

työläppäriltä piti ottaa talteen kaikki tärkeät asiat, työpuhelimen lunastus itselleni piti sopia toimitusjohtajan kanssa jne.

Vähän ohis, mutta säilytitkö henk.koht. asioitasi työkoneella, vai mitä sieltä otit talteen? Minä koen, että olisi riski säilyttää omia juttuja työpaikalla, kun ei koskaan tiedä, mitä saattaa käydä.

En kyllä työpuhelintakaan käyttäisi omiin puheluihin. Ymmärrän toisaalta, että joillekin se puhelinetu on tärkeä (vaikka sen taitaakin saada useimmiten ne, joiden palkka muutenkin riittäisi hyvin laskujen maksamiseen). 

Selitin kai huonosti, otin talteen ja välitin eteenpäin esimiehelkeni koneeltani mm. Sellaisia asiakaskeissejä, jotka olivat olleet vain minun hoidossani, jotta ne voidaan antaa jolkekin toiselle, en kuitenkaan halunnut muiden työtä hankaloittaa aiheuttamalla asiakkaille mielipahaa kun sovituista asiousta (yhteydenotoista) ei pidetä kiinni. Ja muuta työhön liittyvää laitoin esimiehelleni.

Itselläni ei tuolloin ollut kuin yksi numero ja puhelin, joten koin helpommaksi sen lunastamisen itselleni ja omiin nimiini, kuin uuden luurin ostamisen ja liittymän. Nykyään oon ottanut opikseni, ja pidän henk koht elämääni varten yhtä puhelinta (tätä silloin lunastamaani) ja työpaikalta olen aina saanut/pyytänyt erikseen työpuhelimen ja numeron.

Vierailija
140/177 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että joku palkkaa autistejakin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme