Nainen, oletko huomannut hiustyylisi vaikuttavan siihen miten sinua kohdellaan?
Haluaisin tietää, olenko vainoharhainen vai onko muilla samanlaisia kokemuksia. Olen asiakaspalvelutyössä ja kun leikkasin tukkani lyhyeksi, kukaan asiakas ei ole sen jälkeen käyttäytynyt kovin huonosti minua kohtaan. On paljon mukavampi mennä töihin, kun ei tarvitse enää pelätä, mitä paskaa taas tulee niskaan. Onko tämä kuitenkin vain sattumaa?
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Ja ennen ne olivat millaiset? Ja nyt millaiset? Et kerro mitään.
Olivat ennen selkeästi pitkät ja nyt tosiaan lyhyet. Onko tämä riittävän tarkka kuvaus vai haluatko tietää lisää?
Ap
Vierailija kirjoitti:
"Et kerro mitään." Tässähän kysyttiin muiden naisten kokemuksia.
Ihmeellisiä asiakkaita sulla siellä. Mikä niitä on vaivannut?
En. Asiakkaat eivät onneksensa näe minua
Blondina saan enemmän huomiota miehiltä. Tosin kyllä omastakin mielestäni sopii itselle paremmin vaalea tukka niin ehkä olen itsekin hieman itsevarmempi blondina.
En ole tullut ajatelleeksi, mutta nyt kun rupesin miettimään, niin minullakin on samankaltaisia kokemuksia. Nuorempana ja siilitukkaisena sain töissä parempaa kohtelua. Huono puoli oli, että minua luultiin välillä mieheksi ja se oli kiusallista. En siis erityisemmin pyrkinyt näyttämään mieheltä, enkä mielestäni näyttänytkään.
Kun leikkuutin pitkät hiukset pois ja hommasin kunnon kananperseen, kaikki ällöttävä limainen ahdistelu katkesi kuin seinään. Aiemmin käytiin jopa kadulla kiinni ja ruvettiin hipelöimään ihania hiuksia (ja sen varjolla sitten muutakin). Ja ihan supisuomalaiset Janit ja Mikat kyseessä.
Mulla sama. Kun leikkasin lyhyeksi niin ihmisten käytös mua kohtaan on patantunut. En ensiksi ymmärtänyt miks ihmiset on erilaisia mut sit rupesin miettimään et oon leikannut hiukseni.
Olen. Sekä myös sen minkä ikäiseksi minua luullaan tai kuinka pitkä olen, tai että näkyykö kasvoni, miltä kuulostan, onko meikkiä, mitkä vaatteet.....
Patantuuhan se, kun nylii hiukset.
Mä oon puolestani saanut parempaa asiakaspalvelua. Tän huomasin siitä et kun oon mennyt erilaisiin asiakaspalvelu tilanteisiin, niin oon edeltäkäsin tiennyt miten muhun suhtaudutaan, vähättelevästi, mut nyt kun oon leikannut lyhyeksi, niin mulle ollaan kohteliaampia ja otetaan vakavammin.
Pitäisköhän itekki vetästä lyhyeks
Vierailija kirjoitti:
Kun leikkuutin pitkät hiukset pois ja hommasin kunnon kananperseen, kaikki ällöttävä limainen ahdistelu katkesi kuin seinään. Aiemmin käytiin jopa kadulla kiinni ja ruvettiin hipelöimään ihania hiuksia (ja sen varjolla sitten muutakin). Ja ihan supisuomalaiset Janit ja Mikat kyseessä.
Mulla päinvastoin, seurustelin ensin Janin ja sitten Mikan kanssa räväkän kananpersetukkaisena. Mikan kanssa olen ollut naimisissakin yli 13 vuotta, tukka on nykyään hillitty tätinuttura.
Kateus on se mitä olen itse saanut kohdalleni, koska omistan pitkät tuuheat hiukset. Silti en tee sitä virhettä, että leikkauttaisin hiukseni lyhyiksi. Onhan minulla terävä kieli kateellisia kohtaan.
En ole huomannut hiustyylin vaikuttavan (koska en suostu pitkiä hiuksiani leikkaamaan), mutta sen olen huomannut että "tytöttely" loppui kun aloin käyttää silmälaseja, näytän ilmeisesti niiden kanssa uskottavammalta enkä niin nuorelta.
Oli viime syksynä isompi riita mieheni kanssa . Siitä suivaantuneena tilasin kampaajalle ajan seuraavaksi päiväksi.
Hiukseni olivat omassa väristään keski ruskeat.
Värjyytin kampaajalla ne blondiksi.
Tunsin helpotusta. Aidosti.